Σελίδες

Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2013

Νιώθεις μοναξιά;


Νιώθεις μοναξιά;
 
 Εἶπε ὁ Ἀββᾶς Ἀλώνιος:
«Ἐάν δέν πεῖ μέσα στήν καρδιά του ὁ ἄνθρωπος, ὅτι ἐγώ μόνος καί ὁ Θεός εἴμαστε στόν κόσμο, δέν θά ἔχει ἀνάπαυση». 
Εἶπε ὁ Ἅγιος Αὐγουστίνος:
«Οἱ καρδιές μας θά παραμένουν μόνες κι ἀνήσυχες, μέχρι νά βροῦν τήν ἡρεμία τους στόν Θεό».
 

Εἶπε ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης
ψυχ πρέπει ν διατηρται σ νοερ μοναξι κα συχία, γι ν φέρ Θες τν δική του ερήνη μέσα της.
πειδ Θες τν θεν κα Κύριος τν κυρίων κανε τν ψυχή σου γι κατοικία κα δικό Του ναό, πρέπει ν τν τιμς τόσο πολύ, στε ν μν τν φήσς ν ταπεινωθ κα ν κλίν σ λλο πργμα· ο πιθυμίες σου κα ο λπίδες σου ς εναι πάντοτε στν ρχομ το Θεο, ποος ν δν βρ τν ψυχ μόνη της, δν θ λθη ν τν πισκεφθ. Ατς τν θέλει χωρς λογισμούς, σο μπορε: μόνην ντελς π πιθυμίες κα πολ περισότερο μόνη της π τν θέλησή της. Γι᾿ ατ δν πρέπει σ μόνος σου κα χωρς διάκρισι ν σκληραγωγσαι, οτε ν ψάχνς φορμς γ ν πάσχς γι τν γάπη το Θεο, μ μόνη τν γνώμη τς δικς σου θελήσεως, λλ μ τν συμβουλ το Πνευματικο σου Πατρς πο σ κυβερν ς τοποτηρητς το Θεο, στε δι μέσου ατο Θες διατάσσ κα νεργ στ θέλησί σου κενο πο Ατς θέλει. Μν κάνς ποτ κενο πο θέλεις. λλ ς κάν Θες κενο πο θέλει σ σένα. θέλησίς σου ς εναι πάντοτε λεύθερη π τν αυτό σου, δηλαδή, σ ν μν θέλς ποτ κανένα πργμα, κα ταν θελήσς τίποτε, ς εναι τέτοιου εδους, στε κι ν δν γίν κενο πο θέλεις, διαίτερα τ ντίθετο, ν μ λυπσαι, λλ ς μένη τ πνεμα σου τόσο συχο, σν ν μν θέλησες τίποτε.

Τα δώρα των Μάγων (Αγ. Νικολάου Βελιμίροβιτς) ( και τι συμβολίζουν )


Τα δώρα των Μάγων
(Αγ. Νικολάου Βελιμίροβιτς)


( και τι συμβολίζουν )

http://diakonima.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2010/06/agios-nikolaos-velimirovich.jpg

«Και ανοίξαντες τους θησαυρούς αυτών προσηνεγκαν αυτώ δώρα, χρυσόν και λίβανον και σμύρναν» (Ματθ. β’11).
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiLTeLtNZucxsafXfJ_3rlhzLawcopm_oLSS2hzrA-WJF0yat9ylLcTmz4kKFRkj9dnIQlINz_kK2u0fwOv6YQK7kMcEa2PjEjWYRjsAnXGDDdexTo77DhwO-o-DbNwWIaRILpuP4vMPIe-/s1600/26_proskinisi_magon2.jpgΤρία δώρα έφεραν στο νεογέννητο Βασιλιά. Και χωρίς να το θέλουν συμβόλισαν την αγία και ζωοποιό Τριάδα, στο όνομα της οποίας ήρθε στον κόσμο το παιδί Ιησούς, αλλά και την τριπλή διακονία του Κυρίου: τη βασιλική, την ιερατική και την προφητική, γιατί ο χρυσός συμβολίζει την αυτοκρατορική, το λιβάνι την ιερατική και η σμύρνα την προφητική ή τη θυσιαστική. Το νεογέννητο βρέφος θα γινόταν ο Βασιλιάς του αθάνατου βασιλείου, ο αναμάρτητος ιερέας και προφήτης και, όπως οι περισσότεροι προφήτες πριν απ’ Αυτόν, θα θανατωνόταν.

Ὅταν συγχωρεῖς, ἄφησε ὅλη τήν ὀργή, ἐξαφάνισε τήν πληγή!



Ὅταν συγχωρεῖς, ἄφησε ὅλη τήν ὀργή, ἐξαφάνισε τήν πληγή!

( Ἅγιος  Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος )
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cf/Johnchrysostom.jpg/250px-Johnchrysostom.jpg

«Ὅταν συγχωρεῖς,
 κερδίζεις περισσότερα ἀπό ἐκεῖνα πού δίδεις»,
λέει χαρακτηριστικά ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος. Μιλάει ἁπλά, ἐποικοδομητικά, θέλοντας νά μᾶς παιδαγωγήσει σέ μία ἐποχή πού τό "ὀφθαλμόν ἀντί ὀφθαλμοῦ" μοιάζει να ἰσχύει περισσότερο παρά ποτέ. Ἄς παρακολουθήσουμε ὅσα ἐκεῖνος διδάσκει. Μοιάζουν γνωστά κι ἁπλά. Παραμένουν ὅμως στή πράξη δύσκολα καί μακρινά... 
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhlPYCKyXT87Dylpf-Swxt9LJBmWCRkDKbViPj65f0cgqodePDYYqa_xSnqJ2_vCW6xCx7Sv_hxQYrzv95Qj_i-AjMrEm5_Xlbn8WLcjWHwhF1K3YqBPQ0xSKcZYtscALT8O_o5bozrsDQ/s640/%2540+336.png

Μητροπολίτης Γόρτυνος Ἱερεμίας, Β΄ ἐπιστολή πρός τόν Ρωμαιοκαθολικό Ἀρχιεπίσκοπο κ. Νικόλαο

Μητροπολίτης Γόρτυνος Ἱερεμίας, 
Β΄ ἐπιστολή
 πρός τόν Ρωμαιοκαθολικό Ἀρχιεπίσκοπο κ. Νικόλαο 

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ
ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ
Ἀριθμ. Πρωτ. 953

Ἐντιμότατε κ. Νικόλαε,
Καθολικέ Ἀρχιεπίσκοπε Νάξου, Τήνου, Ἄνδρου καί Μυκόνου
Χαίρετε καί ὑγιαίνετε!

1. Ἔλαβα τήν ἐπιστολή Σας, ἀπάντηση σέ ἰδική μου. Ἡ ἐπιστολή Σας μέ βρῆκε σέ μία ἀγωνία γιά ἕνα ἑρμηνευτικό ἔργο σέ ἕνα ἕκαστο βιβλίο τῆς Ἁγίας Γραφῆς κεχωρισμένο, πού θέλω νά παρουσιάσω μέ τήν νέα χρονιά, καί γι᾽ αὐτό ἀργοπόρησα νά σᾶς ἀπαντήσω. Μέ πονάει, πραγματικά, τό ὅτι πολλοί ἀδελφοί μου χριστιανοί δέν γνωρίζουν ἑρμηνευτικῶς τήν Ἁγία Γραφή καί πιστεύω ὅτι, ὅταν ἀπουσιάζει ἡ βιβλική θεολογία, μέ τήν πατερική της ἑρμηνεία, τότε χωλαίνει καί ἡ πνευματική ζωή. Ἡ ὀρθόδοξη θεολογία μας, Ἐντιμότατε, ἔχει ὡς δόγμα τήν ἀλήθεια ὅτι: «Ὁ θεολόγος γεννᾶται στίς Γραφές, ὅπως αὐτές τίς ἑρμήνευσαν οἱ ἅγιοι Πατέρες»! Πιστός ἐγώ, ὡς ὀρθόδοξος Ἀρχιερεύς, στήν βάση αὐτή, στήν προηγούμενή μου ἐπιστολή ὅ,τι σᾶς ἔγραψα τό ἐστήριζα σέ ἁγιογραφικά καί πατερικά χωρία. Σᾶς ζητῶ συγγνώμη γι᾽ αὐτό πού θά Σᾶς πῶ τώρα, Ἐντιμότατε, ἀλλά εἶδα ὅτι ἡ δική σας ἀπαντητική ἐπιστολή πρός ἐμέ ἦταν γυμνή ἀπό βιβλική καί πατερική θεολογία.
Ἄν θά ἤθελα νά τήν χαρακτηρίσω, θά ἔλεγα ὅτι ἡ ἐπιστολή Σας περιέχει ἀοριστολογίες, γενικολογίες καί ἀγαπητισμούς. Δέν μοῦ ἀπαντᾶτε σέ σπουδαία θεολογικά θέματα, τά ὁποῖα Σᾶς ἔθιγα.

Νά μήν ζητᾶμε ἀπό τόν Κύριο νά μᾶς ἀπαλλάξει ἀπό τά προβλήματα, ἀλλά νά μήν εἴμαστε ἐμεῖς προβληματικοί! ( τό μήνυμα τῆς ἡμέρας )


ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Νά μήν ζητᾶμε ἀπό τόν Κύριο 
νά μᾶς ἀπαλλάξει ἀπό τά προβλήματα,
ἀλλά νά μήν εἴμαστε ἐμεῖς προβληματικοί!

 https://static1.squarespace.com/static/53adb20ce4b0b7eeabdff4de/t/53b3008ae4b0863485d3995c/1404240040843/vigillamp.jpg?format=1500w

Οἱ Ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας,
ποτέ δέν ζητοῦσαν ἀπό τόν Θεό νά τούς ἀπαλλάξει ἀπό τά προβλήματα.
Ἀλλά δοξολογοῦσαν καί εὐχαριστοῦσαν τόν Κύριο πάντων ἕνεκεν
καί παρακαλοῦσαν νά τούς συγχωρέσει, νά τούς διορθώσει καί νά τούς κάνει καλύτερους.
Ὁ Ἅγιος Πορφύριος

Πότε ὑπακούουμε στόν ἐπίσκοπο

 

Πότε ὑπακούουμε στόν ἐπίσκοπο

15
 

Του Επισκόπου Αυγουστίνου Καντιώτου
 
Ο Επίσκοπος πρέπει να υπακούη στο Ευαγγέλιο. Δι’ αυτό όταν χειροτονείται ο Επίσκοπος χειροτονείται κάτω από το Ευαγγέλιο και αυτό σημαίνει, όπως λέγουν οι Πατέρες, ότι ο λαός θα υπακούη εις τον Επίσκοπον υπό ένα όρο, ότι και ο Επίσκοπος θα υπακούη στο Ευαγγέλιο.
Όταν όμως ο Επίσκοπος δεν υπακούη στο Ευαγγέλιο και δεν πράττη σύμφωνα με τους Ιερούς κανό­νας, τότε οι κληρικοί και ο λαός δεν είναι υποχρεωμένοι να υπακούουν στον Επίσκοπο. Στην περίπτωσι αντιφάσεως μεταξύ Ευαγγελίου και διδασκαλίας του Επισκό­που, οπότε δημιουργείται δίλημμα, είναι προτιμότερον να εφαρμόζεται το «πειθαρχείν δει Θεώ μάλλον ή ανθρώποις» (Πράξ. ε’ 29).
Και τότε ηρωϊκοί κληρικοί και μο­ναχοί, ακόμη και απλοί λαϊκοί, εις περιπτώσεις που σι­γούν οι Επίσκοποι, σιγούν οι άμβωνες, τότε κάθε κληρι­κός και λαϊκός έχει το δικαίωμα και είναι υποχρεωμένος να είπη εκείνα τα όποια δεν τολμάει να είπη ο Επίσκο­πος είτε εκ δειλίας είτε υπό κοσμικού πνεύματος διαπνε­όμενος ή και εκ κακής αντιλήψεως.
Και οσάκις εσίγησαν οι επίσημοι άμβωνες, τότε προέβαλαν την Ορθοδο­ξία απλοί και ταπεινοί μοναχοί και λαός, γυναίκες και άνδρες. Ας μη λησμονούμε δε, ότι ή Ρουμανία απηλλάγη από τον Τσαουσέσκου με την συνδρομή ενός αφανούς κληρικού ο όποιος άναψε την θρυαλλίδα της ελευθερίας και εσάρωσε το δικτατορικό και τυραννικό καθε­στώς του Τσαουσέσκου.
Συνεπώς, ο κάθε κληρικός δεν είναι δούλος τού προϊσταμένου του Μητροπολίτου, άλλ’ οφείλει να υπακούη εις τον Επίσκοπον υπό τον όρον ό­τι ο Επίσκοπος θα είνε πρωτοπόρος στους ιερούς αγώνας.
Γνώρισε το μεγαλείο της Ορθοδοξίας – Εκδόσεις Ορθόδοξος Κυψέλη
impantokratoros.gr

Τὸ (παγκόσμιο) "Χριστουγεννιάτικο" δένδρο: Περισσότερες ἀλήθειες γιά τό ἄν εἶναι χριστιανικό ἔθιμο τό στόλισμα δένδρου

Τὸ (παγκόσμιο) "Χριστουγεννιάτικο" δένδρο 
Περισσότερες ἀλήθειες γιά τό ἄν εἶναι χριστιανικό ἔθιμο 
τό στόλισμα δένδρου

Ἐπιθυμώντας πάντα τό θέλημα τοῦ Θεοῦ στήν ζωή μας, τό ἱστολόγιό μας, θεωρεῖ ὑποχρέωσή του νά ἀναρτήσει καί τό παρακάτω ἄρθρο, συμπληρωματικά σέ προηγούμενη ἀνάρτησή μας σχετικά μέ τό θέμα, βλέπε:
Εἶναι σωστό οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί νά στολίζουμε "χριστουγεννιάτικο" δέντρο; ( ἀπαντήσεις σέ πνευματικές ἀπορίες )  
http://kaiomenivatos.blogspot.gr/2013/12/blog-post_377.html  
Στήν προηγούμενη ἀνάρτησή μας, σεβαστήκαμε τήν ἄποψη τοῦ συγγραφέα ὡς προσωπική του ἐκδοχή, ὅμως προσθέσαμε τό δικό μας σχόλιο, στό ὁποῖο ἐκφράσαμε φανερά τήν ἀντιφωνία μας.
Ἐπικουρικά καί γιά νά ρίξουμε περισσότερο φῶς ( φῶς Χριστοῦ κι ὄχι ἄλλα φῶτα...), παραθέτουμε καί τίς παρακάτω ἐμπεριστατωμένες ἀπόψεις, μέ τίς ὁποῖες συντασσόμαστε, προκειμένου νά εἴμαστε πιστοί στίς χριστιανικές καί ἱερές παραδόσεις, στίς ἐντολές τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ μας καί σέ ὅ,τι Αὐτός ἀγαπᾶ κι ἀναπαύεται.
ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ  



Σύμφωνα μὲ τὸν συγγραφέα κ. Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλο, τὸ Χριστουγενιάτικο δένδρο, τὸ ὁποῖο δυστυχῶς λατρεύεται ὡς αὐθύπαρκτη θρησκευτικὴ ὀντότητα, κατέληξε νὰ εἶναι τὸ παγκόσμιο σύμβολο τῶν Χριστουγέννων καὶ ταυτόχρονα νὰ βρίσκεται στὸ ἐπίκεντρο τῆς ἑορτῆς, μετατοπίζοντας τὴν προσοχὴ μας ἀπ’ τὸ νεογέννητο Βρέφος τῆς Βηθλεὲμ σ’ αὐτὸ τὸ ἴδιο τὸ δένδρο ἀποκλειστικά!
Πρόκειται γιὰ ξενόφερτο ἔθιμο, ποὺ δὲν ἔχει καμμιὰ ἀπολύτως σχέση μὲ τὶς Ἑλληνορθόδοξες παραδόσεις μας. Πρὶν ἀπὸ δύο αἰῶνες ἦταν τελείως ἄγνωστο σὲ ὅλες τὶς χῶρες τοῦ κόσμου πλὴν τῆς Γερμανίας κι ἔχει τὶς ρίζες του κυριολεκτικὰ στὸν παγανισμὸ καὶ τὴν εἰδωλολατρεία, γι’ αὐτὸ καὶ υἱοθετήθηκε ἀπὸ τὴ Νέα Ἐποχὴ καὶ τὴν παγκοσμιοποίηση.
Τὸ Χριστουγεννιάτικο δένδρο προῆλθε καὶ διαδόθηκε ἀπὸ τὴν Γερμανία, τὸ υἱοθέτησαν ἀρχικὰ οἱ βασιλικὲς οἰκογένειες καὶ οἱ ἀνώτατοι ἄρχοντες(!), διαδόθηκε ὡς στοιχεῖο τῶν ἀνωτέρων κοινωνικῶν τάξεων καὶ κοινωνικῆς καταξίωσης (!) καὶ στὴ συνέχεια ἐμπορευματοποιήθηκε, λόγοι ποὺ εἶναι ἀρκετοὶ γιὰ νὰ καθιερωθεῖ σ’ ὁλόκληρο τὸν πλανήτη!
Γράφει ὁ ὁμότιμος Καθηγητὴς τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ ΑΠΘ, αἰδεσιμολογιώτατος πρωτοπρεσβύτερος π. Θεόδωρος Ζήσης: «Ἀπὸ ὅλες τὶς πληροφορίες τῶν πηγῶν, τῆς βιβλιογραφίας καὶ τῆς ζωντανῆς ἐμπειρίας....
καὶ παραδόσεως δὲν ἀπομένει ἴχνος ἀμφιβολίας περὶ τοῦ ὅτι τὸ Χριστουγεννιάτικο δένδρο εἶναι ξενόφερτο ἔθιμο. Ἀποτελεῖ αὐτὸ κατασταλαγμένη καὶ ἀμάχητη γνώση»[37]. Σὲ ἀντίθεση μὲ τὴν κατασταλαγμένη αὐτὴ γνώση, ὁ κ. Ι. Χ. πρεσβεύει ὅτι τὸ δένδρο «ἐσφαλμένα θεωρεῖται ἕνα ἔθιμο ξενόφερτο». Τὸ θεωρεῖ ὡς ἑλληνικὸ ἔθιμο!

Γιατί δέν προσέχουν τή γλώσσα τους...



(  Ὅσιος Νήφων Ἐπίσκοπος Κωνσταντιανῆς:
 «Ἕνας ἀσκητής Ἐπίσκοπος» )

 
 -Πές μου, πάτερ, ρώτησε πάλι ὁ ἐπισκέπτης, πῶς μερικοί, ἄν καί λειώνουν τα σώματά τους ἀπό τήν ἐγκράτεια, κυριεύονται ὡστόσο ἀπό τά πάθη; τήν ὀργή πρῶτα πρῶτα, κι ἔπειτα τήν ἔχρθα, τήν μνησικακία, τόν φθόνο, τήν ἀσπλαχνία; Ἐνῶ ὑπάρχουν, ἄντίθετα ἄνθρωποι, πού καί τρῶνε ἀπ’ ὅλα καί πίνουν κρασί, κι ὅμως εἶναι πολύ ἐνάρετοι καί δέν τούς βρίσκεις ψεγάδι. Πῶς γίνεται αὐτό; 
- Νομίζω, παιδί μου, πώς ὅσοι δέν διορθώνονται, μολονότι νηστεύουν πολύ, εἶναι γιατί δέν προσέχουν τή γλώσσα τους.
 
Ὅποιος δέν κλείνει τό στόμα του, κι ἄν ἀκόμα νηστεύει ὄλο τόν χρόνο, προκοπή δέν κάνει. 

Ήταν οι τρεις Μάγοι αστρολόγοι;

  

Ήταν οι τρεις Μάγοι αστρολόγοι;


http://news.princeoliver.com/wp-content/uploads/2013/06/01324.jpg
π. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ

Οι αστρολόγοι επικαλούνται επίσης τους Μάγους εξ Ανατολών και το αστέρι της Βηθλεέμ. Στη Βαβυλώνα, λέγουν, γνώριζαν πως η αστρική Σύνοδος των Ιχθύων επεδείκνυε ένα νέο άνδρα, που γεννιέται στις Ιουδαϊκές πόλεις της Παλαιστίνης. Αυτό το σπάνιο ουράνιο γεγο­νός ήταν για τους σοφούς από την Ανατολή σίγουρο ση­μείο για την γέννηση ενός πνευματικού ηγέτη. Έτσι από όλο τον αστρολογικό συσχετισμό αναγνωρίσθηκε, όχι μόνο το γεγονός της γεννήσεως τού ηγέτη αυτού, αλλά προσδιορίσθηκε και η γεωγραφική θέση που επρόκειτο να γεννηθεί (Dr. Lohmer, Christus und die Astrologie, Baumgartenverlag, Warpe-Billerbeck 1955, σ. 16).

 Κατ' αρχήν στο Ματθ. β' 1 δεν αναφέρονται μάγοι εκ Βαβυλώνος, αλλά μάγοι από ανατολών. Εδώ μπορούμε να υποθέσουμε την ανατολή τού ήλιου, μπορούμε όμως να εκλάβουμε ως ανατολάς και κάποια περιοχή που βρίσκεται ανατολικά της Ιουδαίας. Επομένως ο Ι­σχυρισμός ότι ήσαν μάγοι από την Βαβυλώνα είναι καθα­ρή φαντασία.

 Οι αστρολόγοι συνδέουν το πρόσωπο τού Χριστού με τον Κυρίαρχο πάνω σε μια Εποχή ή σε ένα Κοσμι­κό Μήνα. Ο Χριστός, λέγουν, είναι ο Δάσκαλος της Εποχής των Ιχθύων. Κατά συνέπεια, με την έναρξη της Εποχής αυτής ανεμένετο από τους αστρολόγους να εμφανισθεί στη γη και ο Δάσκαλος (Αβατάρ) αυτής της εποχής, δηλαδή ο Χριστός.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjajoLXMZGq1RHe3HXe4pXI3IW5ct5olgFpBXY1xh9JA-RhGZ6NmSuUk-EytAn079yeHgDJE78ETJXMufIqwGh6YWusEBouXPKJlqfgec86uy-7mu0oOwOfZ-ruwoN6ARP_PHui3n7G1C5c/s1600/treis-magoi660.jpg
Όμως οι μάγοι, σύμφωνα με το Ευαγγέλιο, δεν αναζητούν κάποιο Ηγέτη τού Κοσμικού Μήνα των Ι­χθύων, αλλά ρωτούν: που έστιν ο τεχθείς βασιλεύς των Ιουδαίων; (Ματθ. 6' 2). Το Ευαγγέλιο δεν μιλάει για κάποιο υπολογισμό τού τόπου γεννήσεως με βάση τους συνδυασμούς των αστέρων. Οι μάγοι ακολουθούν ένα ο­ρατό αστέρι: είδομεν γαρ αυτού τον αστέρα εν τη ανα­τολή και ήλθομεν.... Παρετήρησαν δηλαδή το αστέρι ε­κείνο και δεν έκαναν κάποιους υπολογισμούς.

Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καί Παπισμός. Μητροπολίτου Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Ἰερεμίου

Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καί Παπισμός.
 Μητροπολίτου Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Ἰερεμίου
 


Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καί Παπισμός (Εἰσαγωγικό)
Οἱ «ἑνωτικοί» καί ἡ «θεωρία τῶν κλάδων»


Μητροπολίτης Γόρτυνος Ἰερεμίας
1. Λόγω τῆς σοβαρότητος τοῦ θέματος, ἀδελφοί μου χριστιανοί, τά κυριακάτικα κηρύγματά μας θά ἀναφέρονται στό ἑξῆς, γιά ἕνα μακρύ διάστημα, στήν πίστη μας, τήν ὀρθόδοξη πίστη μας, σέ διαφορά πρός τήν πλάνη καί αἵρεση τῶν Παπικῶν. Παρακαλῶ νά τά προσέχετε ἰδιαίτερα.
Τό σοβαρώτερο ἀπό ὅλα εἶναι ἡ πίστη μας καί γι᾽ αὐτήν ἀξίζει καί τήν ζωή μας νά δώσουμε, καί τό αἷμα μας, ἄν μᾶς ἀξιώσει ὁ Χριστός, νά χύσουμε. – Ἀνήκουμε, ἀγαπητοί ἀδελφοί, στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, σ᾽ Αὐτήν πού ἵδρυσε ὁ Ἰησοῦς Χριστός ἐδῶ κάτω στήν γῆ πού ἦρθε. Αὐτή εἶναι ἡ ΜΙΑ, ΑΓΙΑ, ΚΑΘΟΛΙΚΗ καί ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.
Οἱ ἔξω ἀπό τήν Ἐκκλησία αὐτή ὀνομάζονται «αἱρετικοί». Τό περίεργο ὅμως εἶναι ὅτι αὐτοί, ἄν καί κόπηκαν ἀπό τήν μία καί ἀληθινή Ἐκκλησία, λέγουν καί ὑποστηρίζουν ὅτι καί αὐτοί ἀποτελοῦν Ἐκκλησία.
 Ἔτσι ἀκοῦμε τίς ἐκφράσεις: «Καθολική Ἐκκλησία», «Προτεσταντική Ἐκκλησία», κ.ἄ.