Σελίδες
▼
Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013
Εἶναι σωστό οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί νά στολίζουμε "χριστουγεννιάτικο" δέντρο; ( ἀπαντήσεις σέ πνευματικές ἀπορίες )
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ
Εἶναι σωστό οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί
νά στολίζουμε "χριστουγεννιάτικο" δέντρο;
Το στόλισμα του χριστουγεννιάτικου
δέντρου είναι για πολλούς κοσμικούς η ουσία των Χριστουγέννων. Το έθιμο
στην Ελλάδα έχει ξενική προέλευση και το εισήγαγαν οι Βαυαροί. Για πρώτη
φορά στολίστηκε δέντρο στα ανάκτορα του Όθωνα το 1833 και μετά στην
Αθήνα. Από το Β’ παγκόσμιο πόλεμο και μετά το δέντρο με στις πολύχρωμες
μπάλες μπήκε σε όλα τα ελληνικά σπίτια.
Πρόδρομός του, το χριστόξυλο ή
δωδεκαμερίτης ή σκαρκάνζαλος, ένα χοντρό ξύλο από αχλαδιά ή
αγριοκερασιά. Τα αγκαθωτά δέντρα, κατά τη λαϊκή αντίληψη, απομακρύνουν
τα δαιμονικά όντα, στις στις καλικάντζαρους. Οι πρόγονοί στις
τοποθετούσαν το χριστόξυλο στο τζάκι του σπιτιού την παραμονή των
Χριστουγέννων. Η στάχτη των ξύλων προφύλασσε το σπίτι και τα χωράφια από
κάθε κακό. Το χριστόξυλο αντικαταστάθηκε από το χριστουγεννιάτικο
δέντρο, το οποίο από τη Γερμανία εξαπλώθηκε και ρίζωσε και στις στις
ευρωπαϊκές χώρες, για να ταξιδέψει στη συνέχεια στην άλλη πλευρά του
Ατλαντικού.
Ωστόσο, ο καθηγητής την Χριστιανικής
Αρχαιολογίας Κώστας Καλογύρης υποστήριξε ότι το έθιμο του δέντρου δεν
έχει γερμανική προέλευση αλλά ανατολίτικη. Την άποψη του στηρίζει σε ένα
συριακό κείμενο που υπάρχει σε χειρόγραφο στο Βρετανικό Μουσείο. Το
κείμενο αναφέρεται σε έναν ναό που έχτισε το 1512 ο Αναστάσιος ο Ά στα
βόρεια στις Συρίας και στον οποίο υπήρχαν δύο μεγάλα ορειχάλκινα δέντρα.
Σύμφωνα με μια παράδοση, το στόλισμα του δέντρου καθιερώθηκε από τον
Μαρτίνο Λούθηρο, ο οποίος, περπατώντας τη νύχτα στα δάση και βλέποντας
τα χειμωνιάτικα αστέρια να λάμπουν μέσα στα κλαδιά, συνέλαβε την ιδέα
στις τοποθέτησης στις φωτεινού δέντρου στο σπίτι του, που θα απεικόνιζε
τον έναστρο ουρανό απ’ όπου ο Χριστός ήρθε στον κόσμο.
Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ Ιερόθεος
καταθέτει μια ενδιαφέρουσα άποψη στο βιβλίο του «Δεσποτικές Εορτές»:
Τί εἶναι οἱ Ἄγγελοι; ( ἀπαντήσεις σέ πνευματικές ἀπορίες ) καί ἡ Προσευχή πρός τόν Ἅγιο Φύλακα Ἄγγελό μας
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ
Τί εἶναι οἱ Ἄγγελοι;
Του Πρωτ. π. Γεωργίου Παπαβαρνάβα.
Οι άγγελοι δημιουργήθκαν πρίν από τον ορατό κόσμο και τον άνθρωπο.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, ο Θεός «έπλασε
τούς αγγέλους πρίν από εμάς για χάρη μας για να αποστέλλονται ως
διάκονοι, όπως λέγει ο Παύλος, στούς μέλλοντας να κληρονομήσουν την
σωτηρία» (Ε.Π.Ε., τόμ. 9ος, σελ. 80, 81)
Νά ἐξαλείψουμε τήν φιλαυτία μας καί νά γίνουμε φιλόθεοι! ( τό μήνυμα τῆς ἡμέρας )
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Ὅπως ἡ φιλοθεΐα εἶναι ἡ ρίζα καί ἡ πηγή ὅλων τῶν καλῶν,
τῆς εἰρήνης, τῆς ὁμόνοιας, ...
ἔτσι καί ἡ φιλαυτία,
εἶναι ἡ ἀρχή ὅλων τῶν κακῶν
καί ὅλων τῶν δυστυχιῶν στόν κόσμο!
καί ὅλων τῶν δυστυχιῶν στόν κόσμο!
Ἅγιος Τύχων τοῦ Ζαντόνσκ
Ἡ αἰτία, ὁ τρόπος καί ὁ στόχος ὅλων ὅσων κάνουμε, νά εἶναι ἡ δόξα τοῦ Θεοῦ! |
Ποιός εἶναι ὁ ἀληθινά λογικός ἄνθρωπος; ( Διδαχές ἀπό τήν Φιλοκαλία )
Διδαχές ἀπό τήν Φιλοκαλία
Ποιός εἶναι ὁ ἀληθινά λογικός ἄνθρωπος;
( Μικρή
Φιλοκαλία, Κεφάλαιον:
Συμβουλές
γιά τή συμπεριφορά τῶν ἀνθρώπων
καί τή ζωή
τῆς καλωσύνης )
Ὁ ἀληθινά
λογικός ἄνθρωπος γιά ἕνα πρᾶγμα φροντίζει·
νά
ὑπακούῃ καί νά ἀρέσῃ στόν Θεό τῶν ὄλων,
καί γιά ἕνα
πρᾶγμα θέλει νά παιδεύῃ τήν ψυχή του·
νά
φανῇ ἀρεστός στόν Θεό, εὐχαριστώντας Τον
γιά
τήν τόσο μεγάλη καί πολλή του φροντίδα
καί
τήν διευθέτηση ὅλων τῶν ζητημάτων του,
ὅποια κι ἄν εἶναι αὐτά στή ζωή του.
Εἶναι ἄτοπο
βέβαια νά εὐχαριστοῦμε τούς γιατρούς πού μᾶς δίνουν
πικρά καί
δυσάρεστα φάρμακα γιά τήν ὑγεία τοῦ σώματός μας
καί νά
εἴμαστε ἀχάριστοι στόν Θεό
γιά ὅσα μᾶς
φαίνονται δύσκολα
καί
ἐνοχλητικά καί νά μήν καταλαβαίνουμε, ὅτι
ὅλα
γίνονται ὅπως πρέπει καί γιά τό συμφέρον μας
σύμφωνα
μέ τήν πρόνοιά Του.
Θλίψεις ( Ἀρχιμ. Ἐπιφανίου Θεοδωρόπουλου )
Θλίψεις
Γεγονότα
πού φαίνονται τώρα ὡς συμφορές, ἀργότερα ἀποδεικνύονται εὐλογίες Θεοῦ.
Ἐάν δέν ὑπῆρχαν οἱ θλίψεις, δέν θά ἀναζητούσαμε τόν Παράδεισο.
Στίς μεγάλες θλίψεις μόνο ὁ Θεός μπορεῖ νά παρηγορήσει. Γι' αὐτό, τό καλύτερο εἶναι ἠ προσευχή καί ὄχι τόσο οἱ λόγοι παρηγοριᾶς.
-
Ἐρώτησις:
Γέροντα, γιατί ἐπιτρέπει ὁ Θεός νά ὑποφέρουν ἀπό φρικτές αρρώστιες δίκαιοι καί
ἐνάρετοι ἄνθρωποι;
- Ἀπάντησις: Γιά νά
καθαρισθοῦν καί ἀπό τά ἐλάχιστα ἴχνη τῶν παθῶν τους καί γιά νά πάρουν
μεγαλύτερο στεφάνι στόν οὐρανό. Ἐξάλλου ἀφοῦ στόν Υἱό Του τόν Ἀγαπητό ἐπέτρεψε
νά ὑποφέρει καί νά πεθάνει ἐπί τοῦ Σταυροῦ, τί νά ποῦμε γιά τούς ἀνθρώπους, οἱ
ὁποῖοι, ὅσο ἅγιοι κι ἄν εἶναι, ἔχουν ρύπους καί κηλίδες ἀπό ἁμαρτίες;
Πνευματικό ἀνθολόγιο Ἁγίου Νικολάου Ἀχρίδος
Πνευματικό ἀνθολόγιο
Ἁγίου Νικολάου Ἀχρίδος
Ξερό σύννεφο δέν μπορεῖ νά δροσίσει τήν γῆ μέ βροχή, οὔτε καί ἄνθρωπος πού εἶναι μέσα του διηρημένος μπορεῖ νά ποτίσει τόν κόσμο μέ γαλήνη καί ἀρμονία.
Ἡ εἰρήνη καί ἡ ἑνότητα με τόν Θεό εἶναι πηγή κάθε πνευματικῆς εἰρήνης καί ἑνότητας στόν κόσμο.
Ἄν θέλουμε νά δοξάζουμε ὀρθά τόν Θεό καί στ' ἀλήθεια νά εἴμαστε ὀρθόδοξο ἔθνος, πρέπει νά τό κάνουμε ὄχι μονάχα μέ τό περήφανο ὄνομά μας, ἀλλά καί μέ τό ταπεινό καί καθαρό πνεῦμα τῆς ἀληθείας, τῆς ἁγιότητος καί τῆς ἀγαθοσύνης.
Ἀλήθεια, ἁγιότης καί ἀγαθοσύνη, εἶναι τά τρία χαρμόσυνα μηνύματα τῆς ὀρθοδόξου πίστεως. Οἱ τρεῖς αὐτές ἀρετές, γεννοῦν ἡ μία τήν ἄλλη καί εἶναι τέλειες μονάχα ὅταν βρίσκονται σέ πλήρη ἑνότητα.
Δίχως τήν ἀλήθεια, δέν μπορεῖ ὁ ἄνθρωπος νά εἶναι μήτε ἅγιος, μήτε ἀγαθός...Ὅταν σπέρνουμε τήν ἀλήθεια, φυτρώνει ἁγιότητα καί ἀγαθοσύνη. Ὅταν σπέρνουμε τήν ἁγιότητα φυτρώνει ἡ ἀλήθεια καί ἡ ἀγαθοσύνη καί ὅταν σπέρνουμε τήν ἀγαθοσύνη, φυτρώνει ἡ ἀλήθεια καί ἡ ἁγιότητα. Χωρισμένες ἡ μία ἀπό τήν ἄλλη, δίνουν πικρούς καρπούς.
Ἡ μοναχική ζωή ὡς ζωή τῶν Ἀποστόλων καί τῶν πρώτων Χριστιανῶν ( τἀ ἀσκητικά τῆς ἐνορίας )
Ἡ μοναχική ζωή ὡς ζωή
τῶν Ἀποστόλων καί τῶν πρώτων Χριστιανῶν
ΤΑ ΑΣΚΗΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ Α΄.
ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΓΓΑΜΟΣ ΒΙΟΣ
-
Ο ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ
Ἡ μοναχική ζωή ὡς ζωή τῶν Ἀποστόλων καί τῶν πρώτων Χριστιανῶν.
Ἡ μοναχική ζωή κατ’ ἀρχάς ὀνομαζόταν «Ἀποστολική ζωή»· τοῦτο διότι αὐτή δέν εἶναι τίποτε ἄλλο παρά ἡ ἐφαρμογή, κατά τόν τελειότερο βαθμό, τῶν ἐντολῶν τοῦ Εὐαγγελίου πού μᾶς κήρυξε ὁ Κύριος καί οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι.
Ἡ μοναχική ζωή , ὁ μοναχισμός, εἶναι, σύμφωνα μέ τόν ἱερό Χρυσόστομο, ἡ ἀληθινή φιλοσοφία. «Οἱ μοναχοί μιμοῦνται τόν ἀποστολικόν ζῆλον καί τάς ἀσωμάτους δυνάμεις»39.
Ὁ Κύριος παρέδωσε μία κοινή διδασκαλία γιά ὅλους: μοναχούς, ἀγάμους καί ἐγγάμους.
Ἄλλωστε, ὅταν μᾶς ἐκήρυττε, δέν ὑπῆρχε διαμορφωμένη ἡ τάξη τῶν μοναχῶν.
Ὅ,τι εἶπε ὁ Κύριος, σέ ὅλους μας τό εἶπε. Ὅ,τι ἔκανε, γιά ὅλους μας τό
ἔκανε· γιά νά μᾶς δώσει τό σωστό πρότυπο ζωῆς καί τόν τρόπο τῆς σωτηρίας.
Δηλαδή μᾶς ἀποκάλυψε τόν τρόπο νά πραγματώσουμε τόν προορισμό μας: νά
ἐπιτύχουμε, μέ τήν βοήθεια τοῦ «κατ’ εἰκόνα» καί μέ τήν Θεία Χάρη τό «καθ’ ὁμοίωσιν», μιμούμενοι τήν ζωή Του40.Ἡ Εὐρωπαϊκή Ἕνωση θά γίνει ὁ τάφος τῆς Ἑλλάδος! Προφητικός λόγος Μακαριστοῦ Ἐπισκόπου Αὐγουστίνου Καντιώτη γιά Ε.Ο.Κ., Παπισμό, Αἱρέσεις, Μασονία ( Προφητεῖες )
Π Ρ Ο Φ Η Τ Ε Ι Ε Σ
Ἡ Εὐρωπαϊκή Ἕνωση θά γίνει ὁ τάφος τῆς Ἑλλάδος!
γιά Ε.Ο.Κ., Παπισμό, Αἱρέσεις, Μασονία
Ὁ λόγος τοῦ Μακαριστοῦ Ἐπισκόπου, προφητικός καί ἐπιβεβαιώνεται ξανά καί ξανά στίς ἡμέρες μας.
Σήμερα ἐν ἔτει 2013, θερίζουμε τά ὀψώνια τῶν ἁμαρτιῶν μας!
Πηγή: http://eklisval.blogspot.gr/