ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ
Ὁ Ὅσιος Ἀνδρέας ὁ διά Χριστόν Σαλός
ἑρμηνεύει καί θεολογεῖ
(ιε΄ μέρος:
Τί σημαίνει ὁ στίχος, "Ἡ μαρτυρία τοῦ Κυρίου εἶναι ἀληθινή καί κάνει σοφά ἀκόμα καί τά νήπια";)
Διαβάστε τά προηγούμενα μέρη: α΄, β΄, γ' , δ', ε' , στ' , ζ΄ , η΄ , θ' , ι' , ια΄ , ιβ΄ , ιγ' , ιδ΄ ,
-Τί σημαίνει ὁ στίχος, "Ἡ μαρτυρία τοῦ Κυρίου εἶναι ἀληθινή καί κάνει σοφά ἀκόμα καί τά νήπια";
-Ὁ στίχος αὐτός ἀναφέρεται στό Ἅγιο Πνεῦμα, πού μαρτυρεῖ γιά τόν Κύριο Ἰησοῦ Χριστό. Ὁ Ἴδιος εἶπε στούς μαθητές Του: "Ὅταν ἔρθει ὁ Παράκλητος, πού θά σᾶς Τόν στείλω ἐγώ ἀπό τόν Πατέρα, τό Πενῦμα τῆς Ἀληθείας, το ὁποῖο δέν μπορεῖ νά δεχθεῖ ὁ κόσμος, γιατί δέν τό διακρίνει, Αὐτός θά δώσει μαρτυρία γιά μένα". Ἡ μαρτυρία, ἑπομένως, τοῦ Κυρίου εἶναι τό Ἅγιο Πνεῦμα. Στό ἴδιο συμπέρασμα μᾶς ὁδηγεῖ καί τό μυστήριο τοῦ Ἰορδάνη, ὅπου ὁ Πατέρας διά τοῦ Παρακλήτου ἔδωσε μαρτυρία γιά τόν Υἱό. Τό ἴδιο ἔγινε καί στό Θαβώρ, κατά τή Μεταμόρφωση τοῦ Κυρίου. Ἀφοῦ, λοιπόν, τό Ἅγιο Πνεῦμα ὀνομάζεται "μαρτυρία τοῦ Κυρίου", μποροῦμε νά ποῦμε ὅτι "νήπια" ὀνομάζει τούς ἀποστόλους, οἱ ὁποῖοι, πρίν δεχθοῦν τό Πνεῦμα ἦταν πνευματικά ἀνώριμοι σάν μικρά παιδιά, λόγῳ τῆς ἀτέλειάς τους. Μετά τή σωτήρια Ἀνάληψη τοῦ Ἰησοῦ, ὅμως, κατέβηκε ὁ Παράκλητος στό ὑπερῶο, ὅπου ἦταν συγκεντρωμένοι, κι ἔκανε τούς ἀγράμματους αὐτούς ψαράδες πιό σοφοῦς ἀπ' ὅλους τούς σοφούς, χωρίς νά τούς ζητήσει κανένα ἀντάλλαγμα, παρά μόνο πίστη βέβαιη καί πόθο θεῖο. Τό χωρίο, πάντως, μπορεῖ ν' ἀναφέρεται καί στά παιδιά ἐκεῖνα, πού, κρατώντας βάγια, ὑποδέχθηκαν τόν Κύριο στά Ἱεροσόλυμα μέ ἐπευμηφμίες καί δοξολογίες. Ὅ,τι δέν ἔκαναν οἱ γραμματεῖς καί οἱ σοφοί, τό ἔκαναν τά παιδιά, πού ἔλαβαν σοφία ἀπό τό Ἅγιο Πενῦμα.
-Ὁ στίχος αὐτός ἀναφέρεται στό Ἅγιο Πνεῦμα, πού μαρτυρεῖ γιά τόν Κύριο Ἰησοῦ Χριστό. Ὁ Ἴδιος εἶπε στούς μαθητές Του: "Ὅταν ἔρθει ὁ Παράκλητος, πού θά σᾶς Τόν στείλω ἐγώ ἀπό τόν Πατέρα, τό Πενῦμα τῆς Ἀληθείας, το ὁποῖο δέν μπορεῖ νά δεχθεῖ ὁ κόσμος, γιατί δέν τό διακρίνει, Αὐτός θά δώσει μαρτυρία γιά μένα". Ἡ μαρτυρία, ἑπομένως, τοῦ Κυρίου εἶναι τό Ἅγιο Πνεῦμα. Στό ἴδιο συμπέρασμα μᾶς ὁδηγεῖ καί τό μυστήριο τοῦ Ἰορδάνη, ὅπου ὁ Πατέρας διά τοῦ Παρακλήτου ἔδωσε μαρτυρία γιά τόν Υἱό. Τό ἴδιο ἔγινε καί στό Θαβώρ, κατά τή Μεταμόρφωση τοῦ Κυρίου. Ἀφοῦ, λοιπόν, τό Ἅγιο Πνεῦμα ὀνομάζεται "μαρτυρία τοῦ Κυρίου", μποροῦμε νά ποῦμε ὅτι "νήπια" ὀνομάζει τούς ἀποστόλους, οἱ ὁποῖοι, πρίν δεχθοῦν τό Πνεῦμα ἦταν πνευματικά ἀνώριμοι σάν μικρά παιδιά, λόγῳ τῆς ἀτέλειάς τους. Μετά τή σωτήρια Ἀνάληψη τοῦ Ἰησοῦ, ὅμως, κατέβηκε ὁ Παράκλητος στό ὑπερῶο, ὅπου ἦταν συγκεντρωμένοι, κι ἔκανε τούς ἀγράμματους αὐτούς ψαράδες πιό σοφοῦς ἀπ' ὅλους τούς σοφούς, χωρίς νά τούς ζητήσει κανένα ἀντάλλαγμα, παρά μόνο πίστη βέβαιη καί πόθο θεῖο. Τό χωρίο, πάντως, μπορεῖ ν' ἀναφέρεται καί στά παιδιά ἐκεῖνα, πού, κρατώντας βάγια, ὑποδέχθηκαν τόν Κύριο στά Ἱεροσόλυμα μέ ἐπευμηφμίες καί δοξολογίες. Ὅ,τι δέν ἔκαναν οἱ γραμματεῖς καί οἱ σοφοί, τό ἔκαναν τά παιδιά, πού ἔλαβαν σοφία ἀπό τό Ἅγιο Πενῦμα.
(συνέχεια τῶν ἐρωτήσεων...)
ΟΣΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ὁ διά Χριστόν Σαλός
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου