Σελίδες

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

Ὅταν ὁ πόνος μεταμορφώνεται σέ νίκη Πρωτοπρεσβύτερος Alexander Schmemann


Ὅταν ὁ πόνος
μεταμορφώνεται σέ νίκη
Πρωτοπρεσβύτερος Alexander Schmemann

http://www.diakonima.gr/wp-content/uploads/2013/12/fr_alexander_schmemann.jpg 


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjgNZjgBuVlhJgdplYCl8pTUWdxVPiQCkr-q9f72d9pae7A0frhccpnkRZRvVyrb2RIw7yr2hPb5YtmOkiVnnxkTgoOf41SqM5Nc-fX9RvIafh2lmz2NPVqH0fjz5X-c6G4VxjgkKRhZAm8/s320/vasileia.jpg
Στόν Χριστό ὅλα ὅσα ὑπάρχουν σέ αὐτό τόν κόσμο, καί ἑπομένως ἡ ὑγεία καί ἡ ἀρρώστια, ἡ χαρά καί ὁ πόνος, ἔγιναν μιά ἄνοδος καί μιά εἴσοδος σέ αὐτή τήν καινούργια ζωή, ἔγιναν ἡ ἀπαντοχή καί τό προτύπωμά της.
Ἀληθινά σέ αὐτό τόν κόσμο ὁ πόνος καί ἡ ἀρρώστια εἶναι "φυσιολογικά", ἀλλά ἡ ἴδια ἡ "φυσιολογικότητά " τους εἶναι ἀφύσικη. Φανερώνουν τήν τελική καί μόνιμη ἥττα τοῦ ἀνθρώπου καί τῆς ζωῆς, τήν ἥττα πού καμιά ἀπό τίς μερικές νίκες τῆς γιατρικῆς, ὁσοδήποτε λαμπρή καί ἀληθινά θαυματουργική, δέν μπορεῖ τελικά νά ἐξουδετερώσει. Ὄμως στόν Χριστό ὁ πόνος δέ "σταματάει"· μεταμορφώνεται σέ νίκη. Ἡ ἥττα ἡ ἴδια γίνεται νίκη, μία ὁδός, μία εἴσοδος στή Βασιλεία, καί αὐτή εἶναι ἡ μόνη ἀληθινή γιατριεά. 

ΔΑΚΡΥΣΕ Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΤΟΥ ΙΑΤΡΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΥΠΟΛΕΩΣ ΚΑΙ ΚΡΙΜΑΙΑΣ!







ΔΑΚΡΥΣΕ Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΤΟΥ ΙΑΤΡΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΥΠΟΛΕΩΣ ΚΑΙ ΚΡΙΜΑΙΑΣ!


Της Ανδρομάχης Σουρβάλου

Στην Ιερά Μονή Οσίου Εφραίμ του Σύρου στην Κονταριώτισσα Κατερίνης, μόλις 10' απόσταση απ΄την Εθνική οδό, υπάρχει στο παρεκκλήσιο της Αγίας Ειρήνης της Χρυσοβαλάντου η πρώτη εικόνα που βλέπετε. Είναι ο Ρώσος Άγιος Λουκάς ο ιατρός που ήταν Αρχιεπίσκοπος Συμφερουπόλεως και Κριμαίας.

Οἱ πρεσβεῖες τῶν Ἁγίων μποροῦν νά μᾶς βοηθοῦν καί νά μᾶς θεραπεύουν (Ἐπίκληση Ἁγίων: σέ κάθε περίσταση καί ὁ "εἰδικός" Ἅγιος) Τούς ἐπικαλούμαστε; Ἤ μένουν μέ τό παράπονο καί ἐμεῖς χωρίς βοήθεια;



Οἱ πρεσβεῖες τῶν Ἁγίων μποροῦν νά μᾶς βοηθοῦν καί νά μᾶς θεραπεύουν
(Ἐπίκληση Ἁγίων: σέ κάθε περίσταση καί ὁ "εἰδικός"  Ἅγιος)
Τούς ἐπικαλούμαστε;
Ἤ μένουν μέ τό παράπονο καί ἐμεῖς χωρίς βοήθεια;

Σχετική εικόνα 

Τό κέντρο τῶν προσευχῶν μας, θά πρέπει νά εἶναι ὁ Ἰησοῦς Χριστός. Θά ζητοῦμε ἀπό τόν Πατέρα Θεόν, ἐν ὀνόματι Ἰησοῦ Χριστοῦ καί θά λαβαίνουμε (ἐάν βέβαια καλῶς ζητοῦμε) κατά τό: "ὅ,τι ἄν αἰτήσητε ἀπό τόν Πατέρα ἐν τῷ ὀνόματί μου, δῶ ὑμῖν" (Ἰωάν. 15.16). Μετά ὅμως τόν Ἰησοῦν Χριστόν, ἄς παρακαλοῦμε καί τήν Ὑπεραγίνα Θεοτόκον, διότι ἔχει μεγάλη παρρησίαν εἰς τόν Ὑἱόν της.
Ἐν συνεχείᾳ καί τούς Ἁγίους τοῦ Κυρίου, οἱ ὁποῖοι ἔλαβαν παρά τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ διάφορα χαρίσματα κατά τό μαρτύριόν τους καί σπεύδουν εἰς βοήθειάν μας.
Ὅλοι οἱ Ἅγιοι ἔχουν παρρησία ἔναντι τοῦ Θεοῦ, διά πᾶν ἔργον ἀγαθόν καί πᾶσαν νόσον. Οἱ Ἅγιοι ἐκφράζουν (μέ τήν ζωή καί τήν ἄθλησή τους ὁ καθένας), τό μεγάλο νόημα τῆς διαλεκτικῆς τοῦ οὐρανοῦ μέ τήν γῆ.
Μερικῶν ἐξ αὐτῶν, τά ἰδιαίτερα χαρίσματα ἔχουν ὡς ἑξῆς:

Νά ἐπιδιώκουμε τήν ταπείνωση καί τούς ταπεινούς (τό μήνυμα τῆς ἡμέρας)



ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
 Νά ἐπιδιώκουμε τήν ταπείνωση καί τούς ταπεινούς
Ὅσιος Μάρκος ὁ Ἀσκητής

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEios4h8sfWI4AbOF4DqXnSTvIA_EqL-u74nwq_pgQrjZfcs1hl3HHyFuiBXJTX_zTqk61pDfCZbUQrJTIrMnPQnAgHxPCqAe7wS2cxOFTB8uKQpPxlWBDR2Utryzu8ScsnsFlhFyPjcq9aS/s1600/464997_3743316622682_2063928413_o.jpg
Μή γίνει μαθητής 
ἐκείνου πού ἐπαινεῖ τόν ἑαυτό του,
γιά νά μή μάθεις ὑπερηφάνεια
ἀντί γιά ταπείνωση.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiRTQoDVzYhj1ciNQPosy1jeKRrI8xIRmgh5aaIgBGlRSAub6Cz2Lwb316EsUMCrTbbhxHQxig-cEoCgoeUO6ZyCd3gxqXdzH0fjThav3Dv3pUrwEQxh2E9PsHTLjQcknjr8GroLgFudf4/s1600/%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%AC%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CE%B1+%CE%B4%CE%AC%CF%83%CE%BF%CF%82.jpg

Σήμερα Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας καί πάντα, οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί φρονοῦμε ταπεινά


Σήμερα Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας καί πάντα,
οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί φρονοῦμε ταπεινά

 http://www.astrology.gr/media/k2/items/cache/bc6dcaa89945f41271b4fe8fbeaa139e_XL.jpg

Σήμερα Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας καί πάντα,
οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί φρονοῦμε ταπεινά
  • ὡς ἀκόλουθοι τοῖς Ἁγίοις Πατράσιν, 
  • σύμφωνοι μέ τίς Ἱερές Γραφές, 
  • πιστοί στήν Ἱερά Παράδοση, 
  • σεβόμενοι τίς ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι ἀποφάσεις τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων  
  • ποιοῦντες τό θέλημα τοῦ Θεοῦ καί ὄχι τῶν ἀνθρώπων!

http://www.egolpion.com/img/paterikon.jpg

Αναθέματα. Διασφάλιση της Ορθοδόξου αυτοσυνειδησίας και αληθείας Πρωτοπρεσβ. π. Άγγελος Αγγελακόπουλος εφημέριος Ι. Ν. Αγίας Παρασκευής Καλλιπόλεως Πειραιώς


Αναθέματα.
Διασφάλιση της Ορθοδόξου αυτοσυνειδησίας και αληθείας
Πρωτοπρεσβ. π. Άγγελος Αγγελακόπουλος
 εφημέριος Ι. Ν. Αγίας Παρασκευής 
Καλλιπόλεως Πειραιώς
Αναθέματα, Διασφάλιση της Ορθοδόξου αυτοσυνειδησία και αληθείας

ΑΝΑΘΕΜΑΤΑ˙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΑΥΤΟΣΥΝΕΙΔΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

Εν Πειραιεί 22-3-2013

Πρωτοπρεσβ. π. Άγγελος Αγγελακόπουλος εφημέριος Ι. Ν. Αγίας Παρασκευής Καλλιπόλεως Πειραιώς


Τι είναι ανάθεμα;

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgk0i7DUCjZwl7_lhYETgZ8a6ZAJHIV9AZl3JBl7U7IOKb5ExosJfhIyL1z63qLfzGc4EB-PYlYEvpiMXZ1E5ONTpPJajIHwhiWb83EPHjIqT_s1PeeUbV0tiAnc_Q1pYsg-Lw4OkLKvTMY/s400/Church-CourtChurch+Court-paterikiorthodoxia.JPG
Ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης αναφέρει ότι ανάθεμα λέγεται εκείνο, που χωρίζεται από τον Θεό και την Εκκλησία των Χριστιανών, και αφιερώνεται στον διάβολο. Κανένας δεν τόλμα να συναναστραφεί και να συγκοινωνήσει με εκείνον τον άνθρωπο, που έχει χωρισθεί από τον Θεό και την Εκκλησία και έχει γίνει ανάθεμα στον διάβολο, αλλά όλοι οι πιστοί χωρίζονται απ’αυτόν. 1

Προς στήριξη της παραπάνω θέσεως φέρνει ο άγιος Νικόδημος την μαρτυρία του θείου Χρυσοστόμου 2, ο οποίος αναφερόμενος στο ανάθεμα, λέγει: «Τι άλλο θέλει να ειπή το ανάθεμα οπού λέγεις, άνθρωπε, πάρεξ, ας αφιερωθή  ούτος εις τον διάβολον και πλέον ας μην έχη χώραν σωτηρίας, ας γένη αποξενωμένος από τον Χριστόν». Το ανάθεμα παντελώς χωρίζει και αποκόπτει τον άνθρωπο από τον Χριστό. Ερμηνεύοντας, επίσης, ο ιερός Χρυσόστομος το 23ο κεφάλαιο των Πράξεων 3  και συγκεκριμένα το χωρίο, όπου λέγεται ότι ανεθεμάτισαν τον εαυτό τους οι τεσσαράκοντα εκείνοι Ιουδαίοι, εάν δεν θανατώσουν τον Απ. Παύλο, σημειώνει τα εξής: «Τι εστιν ανεθεμάτισαν, αντί του έξω είναι της εις Θεόν πίστεως είπον, ειμή το δόξαν κατά Παύλου ποιήσαιεν»

Προς επικύρωση των θέσεών του ο άγιος Νικόδημος επικουρείται και από τον Άγιο Ταράσιο Πατριάρχη Κων/λεως, ο οποίος στον απολογητικό της Ζ΄ αγίας και Οικουμενικής Συνόδου αναφέρει: «Δεινόν είναι το ανάθεμα, επειδή μακράν του Θεού ποιεί τον άνθρωπον και από την βασιλείαν των ουρανών εκδιώκει και πέμπει αυτόν εις το σκότος το εξώτερον» 4.