ΥΠΕΡΕΠΕΙΓΟΝ ΠΡΟΣ ΤΑ ΖΕΥΓΑΡΙΑ
Θεραπεία τῆς πληγωμένης συζυγίας
13ο
Ἀρχ. Ἰωαννίκιος Κοτσώνης
ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΓΩΜΕΝΗΣ ΣΥΖΥΓΙΑΣ
Γενικῶς ἡ θεραπεία τῆς πληγωμένης συζυγίας γίνεται ἄν ἀφαιρεθοῦν τά αἴτια καί οἱ ἀφορμές τῆς κρίσεως, ἡ ὁποία μαστίζει τή σύγχρονη συζυγία.
1. Εἰδικώτερα τώρα τό πρῶτο καί σπουδαιότερο φάρμακο εἶναι ἕνας καλός Πνευματικός πατέρας καί σύμβουλος καί γιά τούς δύο, πού θά τούς βοηθήσῃ νά συγχωρεθοῦν, νά στηριχθοῦν στήν πρώτη τους ἀγάπη, πού εἶχαν ὅταν ξεκίνησαν, νά ζήσουν μέσα στήν Ἐκκλησία σάν ἀληθινά παιδιά τοῦ Θεοῦ.
Πάνω στήν εἰσβολή τοῦ πειρασμοῦ καί τῆς φιλονεικίας, πολλά συζυγικά ζευγάρια μένουν ἀβοήθητα, μετέωρα, χωρίς κανένα στήριγμα, χωρίς ἕνα σοβαρό πρόσωπο πού νά τούς ἀγαπάῃ ἀληθινά κάι νά θέλη νά σωθῇ ὁι γάμος καί ἡ οἰκογένειά τους. Μάλιστα καί οἱ ἴδιοι οἱ γονεῖς, συχνότατα, καί ἀπό τό ἕνα καί ἀπό τό ἄλλο μέρος, ἀντί νά γίνουν ἀντιστηρίγματα καί ἀντερείσματα, σπρώχνουν τό ζευγάρι στό γκρεμό. Καί μάλιστα ὅταν ὑπάρχει καί μοιχεία, τότε διαλυονται δύο ὁλόκληρες οἰκογένειες.
Πάνω στήν εἰσβολή τοῦ πειρασμοῦ καί τῆς φιλονεικίας, πολλά συζυγικά ζευγάρια μένουν ἀβοήθητα, μετέωρα, χωρίς κανένα στήριγμα, χωρίς ἕνα σοβαρό πρόσωπο πού νά τούς ἀγαπάῃ ἀληθινά κάι νά θέλη νά σωθῇ ὁι γάμος καί ἡ οἰκογένειά τους. Μάλιστα καί οἱ ἴδιοι οἱ γονεῖς, συχνότατα, καί ἀπό τό ἕνα καί ἀπό τό ἄλλο μέρος, ἀντί νά γίνουν ἀντιστηρίγματα καί ἀντερείσματα, σπρώχνουν τό ζευγάρι στό γκρεμό. Καί μάλιστα ὅταν ὑπάρχει καί μοιχεία, τότε διαλυονται δύο ὁλόκληρες οἰκογένειες.
2. Πάσῃ θυσίᾳ νά ἐπαναφέρουν τή χαμένη ἐπικοινωνία τους. Ἔστω ἀπό τώρα καί μπρός, μετά τόν πειρασμό καί τήν κρίση, νά μάθουν νά συζητοῦν, νά κάνουν διάλογο, νά ἐπικοινωνοῦν. Χωρίς διαπληκτισμούς, χωρίς φωνές καί ὑστερίες, χωρίς ἐγωϊσμούς καί ταραχές, χωρίς κλάματα καί δικαιολογίες.
Ἡ ἐπικοινωνία καί ὁ διάλογος θά φέρῃ ἀποτελέσματα ὅταν ζητήσῃ ὁ ἕνας ἀπό τόν ἄλλον συγχώρεση. "Συγχώρεσέ με. Σέ λύπησα. Εἶμαι ἐγωιστής. Ἤ εἶμαι ἐγωίστρια". "Κι ἐμένα συγχώρεσέ με".
3. Καλλιέργεια τῆς ὑπομονῆς. Ὑπομονή σέ ὅλα. Καί ὁ ἄνδρας καί ἡ γυναίκα μέ ὐπομονή θά νικήσουν τό Σατανᾶ. Γνωρίζω ἕναν ὑπομονετικό ἄνδρα πού ἤθελε νά τοποθετῇ πολλές εἰκόνες στό σπίτι του. Ἡ γυναῖκα του δέν ἤθελε. Τόν γκρίνιαζε, τοῦ φερόταν μέ ἀσέβεια, μέ σκαιότητα. Γιά νά εἰρηνεύσῃ, ἀναγκάσθηκε καί ἔβγαλε τίς εἰκόνες καί ἄφησε μόνο τρεῖς. Καί πρόσθεσε πάνω στήν ὑπομονή καί ἄλλη ὑπομονή. Γιά νά προσθέσῃ πάνω στό ἕνα κι ἄλλο, πιό λαμπρό στεφάνι.
4. Τά παιδιά στό ἀνδρόγυνο πρέπει νά γίνωνται αἰτία νά ἑνώνονται καί να΄συνδένται περισσότερο οἱ σύζυγοι μεταξύ τους. Γι' αὐτό ἡ πολυτεκνία εἶναι πολύπλευρη εὐλογία ἀπό τό Θεό. Τά πολλά παιδιά ὅταν ἀνατρέφωνται "ἐν παιδείᾳ καί νουθεσία Κυρίου" αὐξάνουν καί δυναμώνουν τή συζυγική κοινήτητα καί ἑνότητα. Δέν πρέπει, ἀντιθέτως, τά παιδικά νά μετατρέπωνται σέ αἰτία διαιρέσεως καί ἀντιπαραθέσεως τῶν συζύγων. Εἴπαμε καί τό ξαναλέμε. Πρῶτα ἡ συζυγική ἀγάπη καί μετά ἡ ἀγάπη γιά τά παιδιά. Δέν μπορεῖτε νά καταλάβετε, καλοί μου σύζυγοι, πόσο εὐχαριστιοῦνται τά παιδιά ὅταν βλέπουν τόν πατέρα ν' ἀγαπάῃ καί νά βοηθάῃ τή μητέρα καί ἡ μητέρα νά σέβεται καί νά θυσιάζεται γιά τόν πατέρα.
5. Συνηθίστε νά συμφωνεῖτε σέ ὅλα. Ἐξαφανίστε τίς διαφορές. Ὄχι διχογνωμίες, ἀλλά κοινή ἀντιμετώπιση. Σ' αὐτό χρειάζεται ἀγώνας νά ὑποχωροῦμε, νά ἀνεχόμεθα, νά ταπεινώνουμε τόν ἑαυτό μας. Ἡ ἁγία καί εὐλοηγμένη ταπείνωση δέν εἶναι ἀδυναμία. Εἶναι δύναμη. Καί μ' αὐτή τήν οὐράνια δύναμη πρέπει νά ὁπλισθῇ καί ὁ ἕνας καί ὁ ἄλλος.
Σᾶς βεβαιώνω, ἀγαπητοί μου σύζυγοι. Μέ τή δύναμη αὐτή τῆς ταπεινώσεως καί μέ τή δύναμη τῆς πολλῆς προσευχῆς θά δῆτε στή ζωή σας θαύματα. Ἐκεῖνα πού δέν μποροῦν νά κατορθώσουν οἱ ἀνθρώπινες προσπάθειες καί τά ἀνθρώπινα μέσα, τά κατορθώνει ἡ θεία δύναμη τῆς προσευχῆς καί τῆς ταπεινῆς ζωῆς.
6. Ἡ προσευχή μάλιστα θεωρεῖται ἕνα φάρμακο πολυδύναμο. Θεραπευτικό γιά πολλά κακά. Μεταξύ τῶν ἄλλων ἡ προσευχή, ὅταν γίνεται προγμαμματισμένη καί μέ μέθεξη ψυχῆς, μέ θερμότητα καί μέ κατάνυξη, μέ συντριβή καί μέ δάκρυα;, τότε γίνεται τό πιό ἀποτελεσματικό ἀγχολυτικό γιά τό ἄγχος καί τήν ἀγωνιώδη μέριμνα πού βασανίζει πολλά ζευγάρια.
7. Μάλιστα ἡ καθημερινή προσευχή στήν Παναγία μας καί ἡ καλλιέργεια τῆς ἀδιάλειπτης εὐχῆς: "Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ Υἱέ τοῦ Θεοῦ ἐλέησόν με", ὅπου κι ἄν εἴμεθα, ὅ,τι κι ἄν κάνουμε, ἁπλώνει μέσα στήν καρδιά καί στό νοῦ μιά γλυκειά εἰρήνη, πνέει μιάν αὔρα δροσικᾶς καί ἀναζωογονήσεως, πού ἐκδηλώνεται καί ἐξωτερικά στόν τρόπο καί στό λόγο τῆς συμπεριφορᾶς μας. Τότε ἠ συμπεριφορά μας δέν εἶναι ἄγρια, οὔτε θρασεία, οὔτε ἔχει παρρησία καί ἀναίδεια, ἀλλά εἶναι ἁπλή, σεβάσμια καί σεβαστή, προσεκτική καί εὐγενική, χωρίς νά χάνῃ τόν αὐθορμητισμό καί τήν ἁπλότητά της.
8. Ἀγαπητοί μου σύζυγοι, μή σύρεσθε καί παρασύρεσθε ἀπό τίς ἀλόγιστες σπατάλες στή σύγχρονη ὑπέρ-καταναλωτική κοινωνία. Δέν φέρνουν εὐτυχία τά πολλά ὑλικά ἀγαθά. Τά πολλά ροῦχα καί ἐνδύματα, τά πολλά φαγητά, τά μεγάλα καί πολυτελῆ σπίτια καί μέγαρα, τά ἀκριβά αὐτοκίνητα, τά κτήματα, οἱ καταθέσεις, κινητή καί ἀκίνητη περιουσία. Ὅλα εἶναι "ματαιότης ματαιοτήτων". Πόσοι ἄνθρωποι μᾶς εἶπαν: "Τί νά τά κάνουμε; Ὅλα τά ἔχουμε. Καί λεφτά, καί καταθέσεις στίς τράπεζες καί διπλές κατοικίες καί ἐξοχικά, τοῦ πουλιοῦ τό γάλα. Εὐτυχισμένοι δέν εἴμαστε. Κάθε μέρα φαγωμάρα ἔχουμε. Κάθε φέρα φαρμάκια".
Γι' αὐτό ἀγαπᾶτε τή λιτότητα, τήν εὐλογημένη ἁπλότητα. Στήν ἔνδυση, στή διατροφή, σέ κάθε τι ὑλικό. Ἄλλωστε ὅ,τι ἔχετε δέν εἶναι δικό σας. Τοῦ Θεοῦ εἶναι. Καί ὅλου τοῦ κόσμου εἶναι. Δέν ἔχετε τό δικαίωμα νά σπαταλᾶτε ἄμυαλα. Οὕτε τήν σπατάλη, οὔτε τήν τσιγγουνιά θέλει ὁ Θεός. Νἄχετε ἀνοιχτό χέρι πρός τούς πτωχούς, τούς ἀπόρους, τούς πολυτέκνους, τά ὀρφανά. "Ἰλαρόν δότην ἀγαπᾶ ὁ Θεός". Δηλαδή αὐτόν πού δίνει μέ χαρά, μέ ἰλαρότητα, ὄχι γογγύζοντας. Ὅσα δίνεις, ἀδελφέ, τόσα καί πολλαπλάσια θά σοῦ δώσῃ ὁ Κύριος.
Ἐγνώρισα πρό ἐτῶν ἕνα εὐλογημένο καί ἀγαπημένο ἀνδρόγυνο. Ὁ ἄνδρας ὁ Ε...ἦταν καθηγητής. Ἡ γυναίκα του ἡ Κ...ἄν καί μποροῦσε νά ἐργασθῇ, ὅμως δέν ἤθελε. Προτιμοῦσε τό κύριο ἔργο, τή Μητρότητα, γιά τά πέντε χαριτωμένα παιδάκια της, νἄναι ἀπαλλαγμένη ἀπό τό ἄγος καί τίς παρενέργειες τῆς ἐργασίας ἔξω ἀπό τό σπίτι. Ἔτσι ζοῦσαν μ' ἕνα μισθό κάι σέ ἐνοικιαζόμενο σπίτι ἐπί 15 χρόνια περίπου. "Ἄν θέλει ὁ Θεός θά χτίσουμε σπίτι. Ἄν ὄχι, ἄς μένουμε μέ ἐνοίκοι", ἔλεγαν.
Εἶχαν συνηθίσει στήν λιτή καί ἁπλῆ ζωή καί ὅλα τά παιδιά τους. Δέν ἦσαν σπάταλα, μίζερα ἤ μεμψίμοιρα ἤ ἀπαιτητικά. Τό φαγητό πού θά ἐπρόσφερε τό τραπέζι ἀπό ἐκεῖνο θά ἔτρωγαν. Τό ροῦχο, πού θά τούς ἔδιναν, ἐκεῖνο θά φοροῦσαν. Πολλά μάλιστα ροῦχα τά μεταποιοῦσε καί τά ἔρραβε ἡ ἴδια ἠ μάνα τους ἀπό τόν ἕναν στόν ἄλλον, τόν μικρότερο. Πέρασαν τά χρόνια. Σπούδασαν τά παιδιά. Τούς βοήθησε ὁ Κύριος καί ἡ Παναγία μας, πῆραν ἕνα μικρό δάνειο, ἔκτισαν καί σπίτι ὡραῖο, ἐξοχικό, ἔξω ἀπό τή Θεσσαλονίκη.
ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ Τῼ ΘΕῼ ΔΟΞΑ!
Τό παρόν ἔντυπον διανέμεται δωρεάν
Ἀποσπάσματα ἀπό τό βιβλίο: "ΠΡΟΣ ΤΑ ΖΕΥΓΑΡΙΑ" τοῦ Ἱ. Ἡσυχαστηρίου ΑΓ. ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ Κουφαλίων
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ ΣΟΧΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Τ.Κ. 57002
ΣΟΧΟΣ 2013
Τηλ. 23950 22562 ἀπό 10.00-1.00 μ.μ.
Τηλ. προμήθειας ἐντύπου 6977412378
Ἀπό Ἱστολόγιο ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ ταῖς εὐλογίαις καί εἰς μνήμην ζώντων καί κεκοιμημένων συγγενῶν, φίλων καί γνωστῶν.
Διαβάστε ὅλα τά μέρη τοῦ ἐντύπου ἐδῶ:
3ο (Ἐπιδημική νόσος) ,
4ο (Συμβίωση καί ξενοδοχειακή ζωή) ,
5ο (Αἴτια τῆς κρίσεως 1ο) ,
6ο (Αἴτια τῆς κρίσεως 2ο) ,
7ο (Αἴτια τῆς κρίσεως 3ο) ,
8ο (Αἴτια τῆς κρίσεως 4ο) ,
9ο (Ἀφορμές τῆς κρίσεως 1ο) ,
10ο (Ἀφορμές τῆς κρίσεως 2ο) ,
11ο (Ἀφορμές τῆς κρίσεως 3ο) ,
12ο (Ἡ ἐργασία τῆς γυναίκας ἔξω ἀπό τό σπιτικό της) ,
13ο (Θεραπεία τῆς πληγωμένης συζυγίας)
4ο (Συμβίωση καί ξενοδοχειακή ζωή) ,
5ο (Αἴτια τῆς κρίσεως 1ο) ,
6ο (Αἴτια τῆς κρίσεως 2ο) ,
7ο (Αἴτια τῆς κρίσεως 3ο) ,
8ο (Αἴτια τῆς κρίσεως 4ο) ,
9ο (Ἀφορμές τῆς κρίσεως 1ο) ,
10ο (Ἀφορμές τῆς κρίσεως 2ο) ,
11ο (Ἀφορμές τῆς κρίσεως 3ο) ,
12ο (Ἡ ἐργασία τῆς γυναίκας ἔξω ἀπό τό σπιτικό της) ,
13ο (Θεραπεία τῆς πληγωμένης συζυγίας)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου