Σελίδες

Τετάρτη 25 Μαρτίου 2015

Τό ᾽21 στά σχολικά βιβλία Γλώσσας: τό ὕπουλο παιδομάζωμα! Δημήτρης Νατσιός (Δάσκαλος-Θεολόγος)



Τό 21 στά σχολικά βιβλία Γλώσσας:

τό πουλο παιδομάζωμα!
Δημήτρης Νατσιός (Δάσκαλος-Θεολόγος)

 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj_Y0ixqdy5pNtWKQNhf20tH6htym25J55eUtd7dAmpONYlYfag-JRL1uaG12niMehDi3J25yRkzzFnUj8yhVQdRxXUZo6PfWX9EKlxXXMrXcSalsipd1fx0v0MhQt20xn199tmpPxgjteL/s1600/21.jpghttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj5q2FPXUMGD3MljFqcgQIHlzxdpSWOl4b8lKiPAHMy5LPkOM-JHyfPntWsZVUtmjUKupqHLW4vKUzeSe_Yep2XUpA1BtVy6tkWrdgRr0ajZIHgrpfQhC6yWZTkqJXiCCGB3-bs69Yo57c/s320/n547620746_1964055_5730898.jpg



Δυστυχισμένε μου λαέ, καλέ κ γαπημένε πάντοτ’ εκολόπιστε καί πάντα προδομένε

(Διονύσιος Σολωμός)



Λίγο πρίν πό την πανάσταση προσκύνητος Κλέφτης, Θεόδωρος Γρίβας, συλλαμβάνεται πό τό «θηρίο» τν ωαννίνων, τόν περιβόητο λ πασ καί καταδικάζεται σέ θάνατο δι παγχονισμο. σπουδαος θηναιογράφος Δημ. Καμπούρογλου, στό Βιογραφικόν Σχεδίασμα (κδ. «Βεργίνα», θήνα, σ. 18) γιά τόν γωνιστή το 21 Θ. Γρίβα, διασώζει να χαρακτηριστικό πεισόδιο: «ταν δήμιος πλησίασε κρατν τό σχοινίον, Γρίβας κάλυψε τήν κεφαλήν του διά το νδύματός του.
σατράπης διέταξε τότε τόν δήμιον νά σταθ, τόν δέ Θεόδωρον νά πλησιάσ· καί τ επε: Γιατί σκέπασες τό κεφάλι σου, φοβήθηκες τόν θάνατον; Δέν ξερες τι φο κολούθησες τή δουλειά το πατέρα σου ατή θά ταν τύχη σου; Δέν φοβήθηκα τόν θάνατο, πεκρίθη Θεόδωρος, τόν φόβο τόν φησα στήν κοιλιά τς μάνας μου, οτε θά μείνω χωρίς κδίκησι· καί πατέρα χω καί τέσσερεις δελφούς· μά ντρέπομαι τόν κόσμο πού θά μέ δ νά πεθάνω τσι καί πό τά χέρια τέτοιων παληανθρώπων (καί δειξε τούς Γύφτους, οτινες συνήθως μετήρχοντο τό πάγγελμα το δημίου). ζήτησα τόν θάνατο, που πρεπε, λλ ατός μέ ρνήθηκε. πάντησις ατη τόσην ντύπωσιν καμεν ες τόν λ, στε διέταξε νά μήν τόν παγχονίσωσι, λλά νά τόν ρίψωσιν ες τάς φυλακάς».

Ατή εναι εκόνα τς σημερινς Πατρίδας. Ξακουστή, «μορφη, πλούσια, κι παρτη καί σεβαστή κι γία», στέκεται λυσοδεμένη νώπιον τν δημίων της καί κρύβει το πρόσωπό της, χι πό ντροπή -«τιμιωτέρα διότης στήν οκουμένη» δέν πάρχει, λλάδα- λλά γιά νά μή βλέπει τούς χα-μαίζηλους σατραπίσκους πού τήν «παγχονίζουν».

Καί τό «κρίωμα», γχόνη, χει στηθε μές στίς σχολικές τάξεις, που γιά πρώτη φορά πό δρύσεως το λληνικο κράτους κυκλοφορον «βιβλία» -πανέρια μέ χιές- στα ποα ετελίζονται καί γελοιοποιονται τά πολυτίμητα τζιβαϊρικά το Γένους, μώμητος Πίστη, Πατρίδα, ο θνικοί γνες, ξαίσια Παράδοσή μας! «Γιατί καί κενα πού σεβάστηκεν Τορκος, τ’ θεα γράμματα τά πατνε καί πνε νά τά ξεριζώσουνε…

Τά θεα γράμματα φαίνουνε τό σάβανο το Γένους» μοιρολογε Παπουλάκος (διοπροσωπία το Νέου λληνισμο, κδ. «δρυμα Γουλανδρ-Χόρν», θήνα 1999, σ. 397).

Θά περίμενε κανείς τι τό 21, τά γενέθλια το κράτους μας, τό φραστον θαμα τς Θεοτόκου -γιατί θαμα τς Θεομάνας μας ταν λευτεριά- θά τό προσέγγιζαν «ο νάνοι καί ο ρλεκίνοι, ο τροπαιοχοι το δειου λόγου» (Παλαμς), θά τό ντιμετώπιζαν μέ τήν πρέπουσα ερότητα. Νά, πως τά ελογημένα γιαταγάνια καί καριοφίλια τν κλεφταρματολν: Το ντρειωμένου τ ρματα δέν πρέπει νά πουλινται μόν’ πρέπει τους στήν κκλησιά κε νά λειτουργινται.

Γιατί τό 21 εναι τό «γιο Βμα» τς στορίας μας!! « λληνική πανάσταση εναι πιό πνευματική πανάσταση πού γινε στόν κόσμο. Εναι γιασμένη... σκλαβιά πού σπρωξε τούς λληνες νά ξεσηκωθον καταπάνω στόν Τορκο δέν τανε μονάχα στέρηση κ’ κακοπάθηση το κορμιο, λλά, πάνω π’ λα, τό τι τύραννος θελε νά χαλάσει τήν πίστη τους, μποδίζοντάς τους πό τά θρησκευτικά χρέη τους, λλαξοπιστίζοντάς τους καί σφάζοντας κρεμάζοντάς τους, πειδή δέν ρνιόντανε τήν πίστη τους γιά νά γίνουνε μωχαμετάνοι. Γιά τοτο πίστη καί πατρίδα εχανε γίνει να καί τό διο πργμα» (Φώτη Κόντογλου, Πονεμένη Ρωμιοσύνη, κδ. «στήρ», θήνα 71989, σ. 275). Γιά κάποιους μως, πού κακ τ ρ, γράφουν καί σχολικά βιβλία Γλώσσας, πανάσταση δέν εναι «γιασμένη», λλά εκαιρία γιά -ς μο πιτραπε φράση- «χαβαλέ», γιά σαχλεπίσαχλες πινοήσεις! Εναι δυνατόν νά διακωμωδεται τό 21; χουν δικαίωμα κάποιοι νά γελοιοποιον τά σια καί τά ερά το Γένους;

Στήν Νεοελληνική Γλσσα Α´ Γυμνασίου (σ. 82-83) περιέχεται κείμενο -φιέρωμα στό 21 μέ τίτλο « παράσταση». ντιγράφω να πόσπασμα: «...τότε Βαγγελάκης πού κανε τόν Μπότσαρη καί τόν στένευε στολή του, σκυψε νά πάρει τά τσαρούχια μου νά μο τά δώσει καί φάνηκε τό σώβρακό του καί τά κορίτσια βαλαν τά γέλια κι κενος τά κλάματα...

Καί κύριος διευθυντής... ρχισε νά φωνάζει:

- Ζήτω 25η Μαρτίου! καί επε «καί το χρόνου» κι λοι σηκώσαμε τά χέρια μπροστά καί επαμε καί ζήτω κι κυρία Ορανία φώναξε πάλι προσοχή! καί σταθήκαμε λοι προσοχή καί τραγουδήσαμε τόν θνικό μνο καί γιατί χαίρεται κόσμος καί χαμογελάει πατέρα; καί φύγαμε νά πμε σπίτι μας νά φμε σκορδαλιά γιά τό καλό τς μέρας, νά κοιμηθομε, νά ξυπνήσουμε, νά βάλουμε τά καλά μας καί νά πμε νά πομε χρόνια πολλά το Βαγγελάκη πού εχε τήν θνική ορτή του».

(Σέ τέτοια ξιοθρήνητη γλσσα γραμμένο τό κείμενο - «σπασμένα λληνικά»!! Και στήν δια σελίδα, ντί νά μπε μιά εκόνα το 21, πως γιά παράδειγμα «ξοδος», παρεισέφρησε διαφήμιση γιά το ρεβοειδές κινηματογραφικό ργο « ρχοντας τν δαχτυλιδιν»!!).

Τό διο χλευαστικό καί νίερο φος συναντομε καί στό «Τετράδιο ργασιν» Νεοελληνικς Γλώσσας τς Β´ Γυμνασίου (σ. 35). Κείμενο μέ τίτλο «ρχίζουμε πρόβες γιά τήν θνική γιορτή». ντιγράφω καί πό ατό τό κουρελούργημα να πόσπασμα (τά ποσπάσματα νίοτε εναι καί... κτελεστικά! «κτελον» καί μαγαρίζουν νυποψίαστες, θες παιδικές ψυχές!).

«Τέλεια! Σήμερα στό μάθημα τς μουσικς ταν τέλεια! Γιατί πό αριο ρχίζουμε πρόβες γιά τή γιορτή τς 25ης Μαρτίου. Θά κάνουμε πρόβες μέ τή χορωδία, θά χάνουμε μαθήματα! χουμε μιά κάπως μικρή χορωδία στό σχολεο, καμιά τριανταριά τομα καί χει πλάκα. Τό ρεπερτόριο θά 'ναι τό συνηθισμένο: λεύθεροι Πολιορκημένοι καί δστου... πό τώρα νειρεύομαι τίς ρες μαθημάτων πού θά χαθον στίς πρόβες. Καί καλλιτεχνικο, Βαφιώτη, μς λέει τι θέλει μιά μάδα νά σχεδιάσει κάτι σκηνικά καί κάτι Κολοκοτρώνηδες καί κάτι σημαες καί δάφνες. Μέσα! πολογίζω κι λλες χαμένες ρες μαθημάτων...».

ρωτ: Πς θά μάθει γουρος νέος μαθητής, πς θά το καλλιεργηθε τό σέβας γιά τό 21 καί περηφάνεια γιά τόν ρωισμό καί τήν ατοθυσία τν προγόνων του, ταν το «διδάσκουμε» τέτοιες θλιότητες; Γιατί στερα νά μήν καίουν τήν σημαία μας; Πο εναι τά γραμμένα μέ αμα «πομνημονεύματα» τν πολέμαρχων το Εκοσιένα; Τί πέγιναν ο λεύθεροι Πολιορκημένοι το Σολωμο, πού τιτλοφόρησε κατ ρχάς τό ριστούργημά του μέ τή λέξη Χρέος; μεγάλος θνικός ποιητής μας, τό 1842, στίς 25 Μαρτίου μάλιστα, σέ μιά πιστολή του στόν Γ. Τερτσέτη γράφει τοτα τά πικαιρότατα λόγια: «...Τί νά επω διά τό παρόν; διαφθορά εναι τόσον γενική καί χει τόσας βαθείας ρίζας, στε προξενε κατάπληξιν. ταν ο ατιοι ατς παταχθον ντελς εναι δυνατή μία θική ναγέννησις. Τότε τό μέλλον μας θά εναι μεγάλο, ν λα στηριχθον ες τήν θικήν, ν δικαιοσύνη θριαμβεύσ, ν τά γράμματα καλλιεργηθον, χι πρός ματαίαν πίδειξιν, λλά πρός φέλειαν το λαο, ποος χει νάγκην πό νατροφήν καί πό μόρφωσιν χι σχολαστικήν. Θά χωμεν - μλλον θά χουν τά παιδιά μας- μίαν θικήν ναγέννησιν τότε καί τό μέλλον θά εναι μεγάλο» (Δ. Σολωμο, παντα, κδ. «Μέρμηγκας», σ. 168). Γιά νά νθίσουν τοτοι ο τόποι, μς κανοναρχε ποιητής, πρέπει νά «παταχθον» ο ατιοι καί νά καλλιεργηθον τά γράμματα «πού διαβάζουνε ο γράμματοι κι γιάζουνε» (λύτης). Μόνο Παιδεία, πού ρδεύεται πό τήν Παράδοση το Γένους, μπορε νά μς σώσει!! Ατή Παιδεία θά δηγήσει στον παναγνισμό μας!! Νά ξαναγίνουμε γνοί, ζώντας μέ τά δικά μας θη καί θιμα, μέ τά ρωμαίικα πλούτη καί χι μέ τίς γουρουνοτροφές, τά ξυλοκέρατα τν Φράγκων καί τν μετέρων Γραικύλων τς σήμερον!!

Παραπέμπω καί σ να κόμη πονήρευμά τους, στήν Στ´ Δημοτικο ατή τήν φορά, στήν Γλσσα (β´ τεχος, σ. 105). δ λογοκρίθηκε περίφημος λόγος το Κολοκοτρώνη στήν Πνύκα. Λέει σέ μιά ποστροφή το λόγου Γέρος το Μορι: «Ο παλαιοί λληνες, ο πρόγονοί μας, πεσαν ες τήν διχόνοιαν καί τρώγονταν μεταξύ τους, καί τσι λαβαν καιρό πρτα ο Ρωμαοι, πειτα λλοι βάρβαροι καί τούς πόταξαν. στερα λθαν ο Μουσουλμάνοι. Ο μποροι καί ο προκομμένοι...». Μετά τήν λέξη «Μουσουλμάνοι», ρωας επε καί κάποια λλα πράγματα: «Καί καμαν ,τι μποροσαν διά νά λλάξ λαός την πίστιν του. κοψαν γλσσες ες πολλούς νθρώπους, λλ στάθη δύνατο νά το κατορθώσουν. Τόν να κοπταν, λλος τόν σταυρό του καμνε». λλά τό κομμάτι ατό λογοκρίθηκε, διότι θά πικραθε πέναντι «φίλος»...

Στά δέ «Κείμενα Νεοελληνικς Λογοτεχνίας» τς Γ´ Γυμνασίου, στίς σ. 46-48, συμπεριέλαβαν καί να πόσπασμα πό τά πομνημονεύματα το στρατηγο Μακρυγιάννη. Λές «δόξα σοι Θεός»! μως... πό τό κατέργαστο ατό διαμάντι, ντόπισαν -ο τυμπανιαοι ποφορς πατριδομάχοι- τό σημεο που Μακρυγιάννης γράφει κάτι ναντίον το Κολοκοτρώνη: «Ο ρχοντές μας, ο ρχηγοί μας γιναν “κλαμπρότατοι”... γινε Κολοκοτρώνης καί ο λλοι συγγενες καί φίλοι, πλούσιοι πό γές (χωράφια), ργαστήρια, μύλους... ταν Κολοκοτρώνης καί ο σύντροφοί του ρθαν πό τή Ζάκυνθο, δέν εχαν οτε πιθαμή γς...». Μακρυγιάννης σέ λλα πενήντα σημεα παινε τόν Κολοκοτρώνη, λλά ατό πρεπε νά μπε! Γιατί; Γιά νά μειώσουν τούς ρωες, νά τούς ετελίσουν! ρωας, πως καί γιος, πού πολλές φορές στήν στορία μας ταυτίζονται, εναι «πικίνδυνα» πρότυπα γιά τούς νέους!! δειλός καί πειθήνιος νεοραγιάς τν Μνημονίων εναι προτιμότερος. Μιλμε σήμερα λοι μας γιά Κρίση. μως πραγματική κρίση, ατή πού θά κρίνει καί τό μέλλον μας, ς λαο στορικο, σοβε μές στίς σχολικές αθουσες!! ν συνεχιστε τό κακό θά χαθε μιά λόκληρη γενιά!! νέα Τουρκοκρατία, μέσ τς κπαίδευσης καί τν διάφορων δασκάλων καί καθηγητν -πάρχει πάντοτε «μαγιά» το Μακρυγιάννη- νδρε τούς Γενίτσαρους το μέλλοντος, το πολύ κοντινο μας!! σχάτη ρα στί, «νά μιλήσουμε, νά ’νεργήσουμε κι ,τι θέλουν ς μς κάμουν».

«ν παροσα γενεά δέν νδυναμωθε πό νθρώπους μορφωμένους ν καλ διδασκαλί καί μάλιστα πρός τόν κανόνα τς γίας μν πίστεως καί τν θν μας, θά εναι δυσοίωνο τό μέλλον τς λλάδος καί διακυβέρνησίς της δύνατη» γραφε σέ πιστολή του πρός τόν Μισαήλ ποστολίδη πρτος καί τελευταος ρθόδοξος Ρωμιός Κυβερνήτης τς πατρίδας μας, ωάννης Καποδίστριας (ω. Τσάγκα, ρθόδοξη χριστιανική γωγή στό κπαιδευτικό ργο το ωάννη Καποδίστρια, κδ. «Κυριακίδη», σ. 174). Καί μιά καί σήμερα τό νδοξο τοτο λωνάκι, κατασυκοφαντημένη πατρίδα μας, εναι ζωσμένη πό τίς «λώπεκες το σκότους» (Ε. Βούλγαρης), τούς Φράγκους, καί τό ξ νατολν θηρίο πάλιν μαίνεται, νά κλείσω μέ τό ρωικότερο πεισόδιο το γώνα, τήν ξοδο το Μεσολογγίου, πού μς διδάσκει πς σώζονται τά θνη (τό κείμενο δημοσιεύτηκε στό θαυμάσιο περιοδικό «Χριστιανική Βιβλιογραφία», το πολυσέβαστου Στυλιανο Λαγουρο. Εναι πόσπασμα πό τό βιβλίο το Ν. Βούλγαρη Τό Μεσολόγγι τν δεν, ρμηνεία τς πόφασης τς ξόδου):

«ταν πρωί, Σάββατο το Λαζάρου 10 πριλίου το 1826, ταν συγκροτήθηκε τό νεκροδόξαστο κενο συμβούλιο ποφάσεως. ταν να συμβούλιο θανάτου. Ο καπεταναοι εχαν ναλάβει νά διερευνήσουν μέ νιχνευτές τήν παρξη μυστικο δρόμου - διόδου γιά κίνδυνο πέρασμα τν λεύθερων Πολιορκημένων στήν λευθερία. Κανένας μως δέν φερε λπιδοφόρα πληροφορία. Ο λόχμες καί ο στενωποί φυλάγονταν γρυπνα πό τούς πολιορκητές σέ βάθος χώρου καί τόπου. Γενική ταν κατήφεια καί σιωπηλή θλίψη. Τή σιωπή τς στιγμς σπασε βροντώδης καί σταθερή κρηξη το τρανοδύναμου ρχηγο τς Φρουρς, το Θανάση Ραζη­Κότσικα:

- πάρχει δρόμος ρέ!

- Ποιός εναι, στρατηγέ, καί δέν τόν λές τόση ρα; διαμαρτυρήθηκαν λοι ο παριστάμενοι.

- Εναι δρόμος το Θεο, φωνάζει».


Μόνο ν νεβομε τόν δρόμο το Θεο, τόν Γολγοθ, θά ντισταθομε ς λαός καί ς κράτος.

Δημήτρης Νατσιός




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου