Σελίδες

Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Περί οἰκογενειακῆς ζωῆς (1ο μέρος) Ἀποσπάσματα ἐκ τοῦ βιβλίου ΟΙ ΛΟΓΙΣΜΟΙ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ Γέρων Θαδδαῖος τῆς Βιτόβνιτσα

Περί οἰκογενειακῆς ζωῆς (1ο μέρος)
Ἀποσπάσματα ἐκ τοῦ βιβλίου
ΟΙ ΛΟΓΙΣΜΟΙ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
Γέρων Θαδδαῖος τῆς Βιτόβνιτσα
http://www.greekorthodoxbooks.com/dat/58810EBB/%5Bel%5Dimage1.png?635650539543852500
Περί λογισμῶν: 1ο μέρος , 2ο μέρος , 3ο μέρος , 4ο μέρος5ο μέρος ,



http://www.aeee.gr/wordpress/wp-content/uploads/2014/11/image-11-for-production-25-11-10-gallery-389330487.jpg1. Ἡ ὑπακοή οἰκοδομεῖ καί τό ἴδιον θέλημα ἀποδομεῖ. Ἕνα παιδί πρέπει νά μάθει νά εἶναι ὑπάκουο στούς γονεῖς του ὅπως καί στόν Θεό. Θά θυμᾶται τά λόγια τῶν γονιῶν του γιά ὄλη του τή ζώη καί θά σέβεται πάντοτε τούς γέροντες, κι ὄχι μόνο αυτούς ἀλλά καί τούς νεότερούς του. Θά εἶνα εὐγενικός καί προσεκτικός μέ τούς πάντες. Δυστυχῶς, ὑπάρχουν πολύ λίγες οἰκογένειεςκ πού ἀνατρέφουν τά παιδιά τους ἔτσι.

2. Τά πνεύματα τοῦ κακοῦ προκαλοῦν περισπασμό στόν νοῦ τῶν παιδιῶν μας...καί προσπαθοῦν νά τά ἀναστατώσουν.
Ἕνα παιδί πρέπει νά διδαχτεῖ τήν ὐπακοή, ἰδίως πρίν τά πέντε του χρόνια, διότι σ' αὐτήν τήν ἠλικία εἶναι πού διαμορφώνεται ὁ χαρακτῆρας ἑνός παιδιοῦ. Ἔτσι, τά ἴχνη τῆς διαπαιδαγώγησης τοῦ χαρακτῆρα του παραμένουν γιά τό ὑπόλοιπο τῆς ζωῆς του. Οἱ γονεῖς θά πρέπει νά διδάσκουν τά παιδιά τους. Ὅταν ἕνας γονιός λέει κάτι, ἡ ἀπάντηση πρέπει νά εἶναι, "Ἀμήν. Γένοιτο". Ἀλλά σήμερα δυστυχῶς οἱ γονεῖς δέν τό γνωρίζουν αὐτό καί διδάσκουν τά παιδιά τους τελείως τό ἀντίθετο. Καί μ' αὐτό τόν τρόπο τά μεγαλώνουν...

3. Ἄν οἱ γονεῖς λένε: "μεῖνε ἐδῶ", τότε τό παιδί πρέπει νά μένει ἐκεῖ πού τοῦ εἶπαν νά μείνει. Ἀλλά τό παιδί εἶναι παιδί· δέν μπορεῖ νά μείνει ἀκίνητο σέ ἕνα μέρος. Αὐτό πού συνήθως συμβαίνει εἶναι νά "τίς βρέχουν" οἱ γονεῖς στό παιδί γιά τήν ἀνυπακοή του. Αὐτός ὅμως δέν εἶναι καλός τρόπος νά διδάξεις ἕνα παιδί ὑπακοή. Ἴσως κάποιες φορές νά εἶναι ἀπαραίτητο ἕνα τέτοιο μέτρο, ἀλλά θά πρέπει νά γίνεται ἀπό ἀγάπη, καί τό παιδί πρέπει νά τή νιώθει τήν ἀγάπη. Οἱ γονεῖς δέν πρέπει ποτέ νά "τίς http://www.matrix24.gr/wp-content/uploads/2012/03/baby-love-feet.jpgβρέχουν" στά παιδιά τους μέ ὀργή. Διότι ἄν πᾶς νά διορθώσεις κάποιον ὅταν εἶσαι ὀργισμένος, δέν θά πετύχεις τίποτα. Θά πληγώσεις τόσο τόν ἄνθρωπο πού ἔχεις ἀπέναντί σου ὅσο καί τόν ἑαυτό σου. Ἄν θέλεις νά βάλεις κάποιον στόν σωστό δρόμο, νά τόν διδάξεις καί νά τόν συμβουλεύσεις, θά πρέπει πρῶτα νά ταπεινωθεῖς καί νά τοῦ μιλήσεις μέ πολλή ἀγάπη. Θά δεχθεῖ τή συμβουλή σου, διότι θά νιώσει ὅτι τοῦ τή δίνεις μέ ἀγάπη. Ἄν ὅμως θέλεις νά γίνει τό δικό σου πάσῃ θυσίᾳ, δέν θά πετύχεις τίποτα. Νά πῶς χτίζεται μέσα στό παιδί ἡ ἀντιδραστικότητα. Ὅταν ἔνα παιδί εἶναι ἀνυπάκουο, ἡ λύση δέν εἶναι νά τοῦ "τίς βρέχουμε".

Ἐν πλῷ
Γιά τό διαδίκτυο, πληκτρολόγηση-διάθεση:
ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ  http://kaiomenivatos.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου