Σελίδες

Τρίτη 26 Μαΐου 2015

Περί ὑπηρεσίας πρός τόν Θεό καί τόν συνάνθρωπο (1ο μέρος) Ἀποσπάσματα ἐκ τοῦ βιβλίου ΟΙ ΛΟΓΙΣΜΟΙ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ Γέρων Θαδδαῖος τῆς Βιτόβνιτσα

Περί ὑπηρεσίας πρός τόν Θεό καί τόν συνάνθρωπο
(1ο μέρος)
Ἀποσπάσματα ἐκ τοῦ βιβλίου
ΟΙ ΛΟΓΙΣΜΟΙ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
Γέρων Θαδδαῖος τῆς Βιτόβνιτσα
http://www.greekorthodoxbooks.com/dat/58810EBB/%5Bel%5Dimage1.png?635650539543852500

Περί οἰκογενειακῆς ζωῆς: 1ο μέρος , 2ο μέρος , 3ο μέρος ,
Περί ταπεινώσεως: 1ο μέρος , 2ο μέρος , 3o μέρος ,


Οι δύο διαστάσεις της αγάπης» - Κιβωτός της Ορθοδοξίας
2. Πρέπει νά ὑπερασπιζόμαστε ὁ ἕνας τόν ἄλλο γιατί εἴμαστε ἀδέλφια-ἰδιαίτερα ὅσοι ἔχουμε τήν ἴδια πίστη. Ὑπάρχει ἕνα τέτοιο παράδειγμα στήν ἱστορία. Ὅταν κάποτε πῆγε μιά ἐπίσημη ἀντιπροσωπεία ἀξιωματούχων ἀπό τήν Κωνσταντινούπολη στούς Σαρακηνούς γιά νά διαπραγματευτοῦν τήν εἰρήνη, οἱ Σαρακηνοί ἰσχυρίστηκαν ὅτι οἱ χριστιανοί δέν ὑπακοῦν στήν ἐντολή τοῦ Θεοῦ. Εἶπαν. "Γιατί ἐσεῖς οἱ χριστιανοί παρακοῦτε τήν ἐντολή τοῦ Χριστοῦ νά ἀγαπᾶτε τούς ἐχθρούς σας, καί ἀντ' αὐτοῦ μᾶς διώκετε καί μᾶς σκοτώνετε;".
           Μέλος ἐκείνης τῆς ἀντιπροσωπείας ἦταν καί κάποιος Κύριλλος. Αὐτός ἀπάντησε στούς Σαρακηνούς: "Ἄν σέ συγκεκριμένο νόμο, ὑπάρχουν δύο ἐντολές πού πρέπει νά ἐκπληρωθοῦν, ποιός ἄνθρωπος εἶναι πιό δίκαιος, αὐτός πού ἐκπληρώνει καί τίς δύο ἤ ἐκεῖνος πού ἐκποληρώνει μονάχα τή μία;". Οἱ Σαρακηνοί ἀπάντησαν: "Αὐτός πού ἐκπληρώνει καί τίς δύο φυσικά". Τότε ὁ Κύριλλος εἶπε: "Ὡς μεμονωμένα ἄτομα συγχωροῦμε τούς ἐχθρούς μας, ἀλλά ὡς κοινότητα θυσιάζουμε τή ζωή μας ὁ ἕνας γιά τόν ἄλλο. Διότι ὁ Κύριος εἶπε ὅτι δέν ὑπάρχει μεγαλύτερη ἀγάπη ἀπό τό νά θυσιάζει κανείς τή ζωή του γιά τόν πλησίον. Ὡς κοινότητα προστατεύουμε ὁ ἕνας τόν ἄλλο καί θυσιάζουμε τή ζωή μας ὁ ἕνας γιά τόν ἄλλο. Ἐσεῖς ὄχι μόνο ἔχετε ὡς στόχο καί μᾶς ὑποδουλώνετε, ἀλλά ἐποφθαλμιᾶτε καί τήν πνευματική μας ἐλευθερία. Αὐτός εἶναι ὁ λόγος πού ὑπερασπιζόμαστε τόν ἑαυτό μας. Αὐτό συνιστᾶ δίκαιο ἀγώνα". 
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhN0P8QTvkKB1kq5KZMa9jSfwRTpBem8e_vR-YN2jjP_cliwUjutzZ3eECkvwkWvWCJNtx_J6Rcup9fLZiBC3nS7nQrvE3Ix_3DKrYWXdT3emLGr4MTY22rNkCeUyE25zGeNdvwHpqOu9Y/s1600/monaxos.jpg
              Κι ἔπειτα, ὑπάρχει ἐπίσης καί τό παράδειγμα τοῦ Ἁγίου Ἰωαννίκιου τοῦ Μεγάλου. Ἦταν στρατιώτης γιά 20 χρόνια. Ἦταν ἀξιοθαύμαστος-ὅποτε ἔδινε μάχη, νικοῦσε. Οὑδέποτε νικήθηκε. Ποτέ δέν σκέφτηκε τή ζωή του, ἀλλά πάντοτε τήν ἔθετε σέ κίνδυνο γιά τούς ἄλλους. Καί ὁ Κύριος τόν διατήρησε. Ἀργότερα, ὅταν ἔγινε μοναχός, ἦταν ἕνας σπουδαῖος ἅγιος καί θαυματουργός. Ὑπῆρχαν πολλοί τέτοιοι ἅγιοι πολεμιστές. Ὁ προφητάναξ Δαυΐδ λέει: "Μακάριοι ὧν ἀφέθησαν αἱ ἀνομίαι καί ὧν ἐπεκαλύφθησαν αἱ ἁμαρτίαι" (Ψαλμ. 31, 1). Ἡ ἀρετή ποτέ δέν ἐνεργεῖ γιά τό ἴδιον ὄφελος, ἀλλά γιά τό ὄφελος τῶν πλησίον.


 Ἐν πλῷ 
Γιά τό διαδίκτυο, πληκτρολόγηση-διάθεση:
ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ  http://kaiomenivatos.blogspot.com/ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου