Σελίδες

Κυριακή 7 Ιουνίου 2015

Περί προσευχῆς (2ο μέρος) Ἀποσπάσματα ἐκ τοῦ βιβλίου ΟΙ ΛΟΓΙΣΜΟΙ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ Γέρων Θαδδαῖος τῆς Βιτόβνιτσα

Περί προσευχῆς
(2ο μέρος) 
Ἀποσπάσματα ἐκ τοῦ βιβλίου
ΟΙ ΛΟΓΙΣΜΟΙ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
Γέρων Θαδδαῖος τῆς Βιτόβνιτσα  
http://www.greekorthodoxbooks.com/dat/58810EBB/%5Bel%5Dimage1.png?635672243314497500 
Περί οἰκογενειακῆς ζωῆς: 1ο μέρος , 2ο μέρος , 3ο μέρος ,
Περί ταπεινώσεως: 1ο μέρος , 2ο μέρος , 3o μέρος ,
Περί ὑπηρεσίας πρός τόν Θεό καί τόν συνάνθρωπο: 1ο μέρος , 2ο μέρος , 3ο μέρος , 4o μέρος , 5ο μέρος , 6ο μέρος ,
Περί μοναχισμοῦ: 1ο  μέρος ,
Περί μετανοίας: 1ο μέρος , 2ο μέρος , 3ο μέρος , 4ο μέρος ,
Περί προσευχῆς: 1ο μέρος ,

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiTWKxMNL54Xx6sy6PJYXXIKIHphOWG5_rmgCWNHDNPirhN0ihQNDfQ0egxXgGjzi0H7x_dIZcFxgog5jrT1U7eYKZCueWD6Gyi5D4MM28h4uqk_fgfkBWj2exVlvg8ubifz2U2PTh1PPiO/s1600/1467234_405433116273733_5538668282503795360_n.jpg
2. Ἡ ἀλήθεια εἶναι ὅτι ὅταν ἐμεῖς οἱ ἄνθρωποι προσευχόμαστε, διαβάζουμε τόν προσευχητικό μας κανόνα χωρίς τή συμμετοχή ὁλόκληρου τοῦ εἶναι μας. Μέ τά χείλη μας μονάχα κάνουμε τό χρέος μας ἀπέναντι στόν προσευχητικό μας κανόνα. Εἴμαστε γεμάτοι περισπασμό καί ἀσφαλῶς αὐτό σημαίνει ὅτι δέν προσευχόμαστε ἐν πνεύματι καί ἀληθείᾳ (βλ. Ἰωάν. 4, 23-24). Προσευχόμαστε μονάχα μέ τά σώματά μας καί προφέρουμε τά λόγια μέ τά χείλη μας, ἐνῶ ἡ ὕπαρξή μας εἶναι πραγματικά κάπου ἀλλοῦ.
Ἡ προσοχή μας εἶναι ἀλλοῦ ἑστιασμένη, ὄχι στίς λέξεις τῆς προσευχῆς. Αὐτός εἶναι καί ὁ λόγος πού οἱ Ἅγιοι Πατέρες λένε ὅτι ἡ ἐπαγρύπνηση καί ἡ προσοχή πρέπει πάντοτε νά προηγοῦνται τῆς προσευχῆς. Ὅταν προσευχόμαστε χωρίς προσοχή, δέν προσευχόμαστε έν πνεύματι καί ἀληθείᾳ, ἤ ἐν τοῖς λογισμοῖς. Ὡστόσο, ὅταν εἴμαστε προσεκτικοί ὅσον ἀφορᾶ στό τί ζητᾶμε στήν προσευχή μας, ἐπικεντρωνόμαστε στίς λέξεις πού λέμε καί σ' αὐτό πού ζητᾶμε.

Αποτέλεσμα εικόνας για προσευχή με προσοχή
Ὅταν ζητᾶμε βοήθεια ἀπό κάποιον πού ξέρουμε ὅτι μπορεῖ νά μᾶς βοηθήσει, στρεφόμαστε πρός ἐκεῖνον σοβαρά καί τόν ἱκετεύουμε μέ ὁλόκληρη τήν ὕπαρξή μας: "Κάνε σέ παρακαλῶ τό τάδε γιά μένα. Ξέρω ὅτι μπορεῖς νά τό κάνεις". Αὐτό σημαίνει, ὅτι εἴμαστε πεπεισμένοι ὅτι μπορεῖ νά μᾶς βοηθήσει, ὁπότε τοῦ ζητᾶμε τή βοήθειά του. Συχνά ὅμως προσευχόμαστε στόν Θεό χωρίς προσοχή, μηχανικά, καί τό λογίζουμε αὐτό γιά προσευχή, τή στιγμή πού τό μυαλό καί ἡ καρδιά μας δέν συμμετέχουν. Ὁ νοῦς μας βρίσκεται ἀλλοῦ-εἴτε σέ κάτι πού σχεδιάζουμε νά κάνουμε εἴτε σέ κάποια προσβολή πού μᾶς ἔγινε...Ὁ νοῦς μας ἑστιάζει σέ πολλά πράγματα ἐκτός ἀπό τήν προσευχή. Αὐτός εἶναι ὁ λόγος πού ὀ Κύριος εἶπε ὅτι ὁ Θεός εἶναι πνεῦμα καί ὅτι πρέπει νά προσευχόμαστε ἐν πνεύματι καί ἀληθείᾳ. Αὐτό σημαίνει ὅτι τό πνεῦμα μας πρέπει νά εἶναι παρόν κατά τήν ὥρα τῆς προσευχῆς. 

Ἐν πλῷ
Γιά τό διαδίκτυο, πληκτρολόγηση-διάθεση:
ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ http://kaiomenivatos.blogspot.gr/  

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου