ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ:
ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ
ΑΣΩΜΑΤΩΝ-ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ (ΡΟΤΟΝΤΑ) ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
"Όσοι βεβηλώνουν ιερούς ναούς έχουν
πάντοτε κακόν τέλος"
(Άγιος Συμεών ο Μυσταγωγός)
(Άγιος Συμεών ο Μυσταγωγός)
ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΚΕΝΤΡΟΝ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ
«Ο ΑΓΙΟΣ ΜΑΡΚΟΣ Ο ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ»
ΜΑΡΚΟΥ τοῦ ΕΥΓΕΝΙΚΟΥ 1,
600-66 ΜΕΘΩΝΗ – ΠΙΕΡΙΑΣ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – ΕΛΛΑΣ
Θεσσαλονίκη
02-04-2016
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ
ΑΣΩΜΑΤΩΝ-ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ (ΡΟΤΟΝΤΑ) ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ο Ιερός Ναός των Ασωμάτων-Αγίου Γεωργίου
(Ροτόντα) είχε μετατραπεί σε χριστιανικό επί της εποχής του Μεγάλου Θεοδοσίου,
από ειδωλολατρικός που ήταν προηγουμένως.
Λειτούργησε
έκτοτε ως χριστιανικός Ναός έως το έτος 1590, οπότε μετετράπη σε τζαμί από τους
βαρβάρους Τούρκους κατακτητές.
Σ’αυτόν
τον Ναό έχουν λειτουργήσει είκοσι επτά Άγιοι Αρχιερείς της Θεσσαλονίκης και ο
ίδιος υπήρξε για πολλά χρόνια μητροπολιτικός.
Το 1912, με την απελευθέρωση της
Θεσσαλονίκης, ο τότε Διοικητής της πόλεως Στέφανος Δραγούμης παρέδωσε όλους
τους βυζαντινούς ναούς στην Ιεράν Μητρόπολη. Το 1917 η επαναστατική κυβέρνηση
Θεσσαλονίκης του Ελευθερίου Βενιζέλου, με διάταγμά της, όρισε ονομαστικώς όλους
τους βυζαντινούς ιερούς ναούς ως ανήκοντας στην Ιεράν Μητρόπολη,
διευκρινίζοντας ότι κάθε επέμβαση σ’αυτούς έπρεπε να έχει την έγκριση της
Αρχαιολογικής Υπηρεσίας. Επομένως δεν ξεχώρισε τον συγκεκριμένον Ιερόν Ναόν ως
μουσειακόν, όπως ισχυρίζονται σήμερα οι αρμόδιοι.
Την
2αν Απριλίου 2016 πήγε κάποιος χριστιανός να προσευχηθεί στον Ναόν αυτόν, όπως
συνήθιζε έως τώρα, αλλά εξεπλάγη όταν ο φύλακας τού ζήτησε εισιτήριο εισόδου
δύο ευρώ (2€) και του είπε ότι αυτό άρχισε να εφαρμόζεται από της 1ης
Απριλίου τρ.έ. και ότι μόνον μια φορά τον μήνα οι πιστοί μπορούν να εισέρχονται
για προσευχή χωρίς να πληρώνουν.
Ο
τελευταίος Μητροπολίτης, προ της πτώσεως της Θεσσαλονίκης στους Τούρκους, Άγιος
Συμεών ο μυσταγωγός (+1429), γράφει ότι όσοι βεβηλώνουν ιερούς ναούς έχουν
πάντοτε κακόν τέλος.
Ας
προσέξουν ο άθεος Τσίπρας και η παρέα του να μην βεβηλώνουν προκλητικά τον
αρχαιότερον και ιστορικότερον βυζαντινόν Ναόν της Θεσσαλονίκης.