Σελίδες

Παρασκευή 13 Μαΐου 2016

Ο ΕΥΚΟΛΟΣ EΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟΣ ΣΤΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΣΥΝΑΠΑΝΤΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ, Β. Χαραλάμπους, Θεολόγου

Ο ΕΥΚΟΛΟΣ  EΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟΣ
 ΣΤΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ 
ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΣΥΝΑΠΑΝΤΗΜΑΤΑ
 ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ,
Β. Χαραλάμπους, Θεολόγου


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhICo9DFtzTNI3yYIScevW2MuyITYIddhFTYzO_elNVQEUAGMeDCYRrFm8JmguyTrdQcTm1-vPB04xH4FcGip7Fw8_CdJrVTcC-CRhar2-XQC9ej15wmPaQzXFgIMp_ibU-BTwdoNgZGt1g/s1600/6.JPG 

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
_____________________
Πολλά λέγονται και γράφονται για τις ενέργειες που γίνονται για επιστροφή των Παπικών στην Μία Αγία Εκκλησία.  Διάλογοι, οικουμενιστικές αμετροέπειες και τόσα άλλα, που παρόλα τούτα προσκρούουν πρωτίστως στη Παπική εξουσιαστική μάνητα.


«Ο Πάπας είναι χωρίς αμφιβολία το δυσκολότερο εμπόδιο στην πορεία του Οικουμενισμού», ομολόγησε ο Πάπας Παύλος VI κατά την προσφώνηση της Παπικής Γραμματείας για την Ενότητα στις 28/4/1967.  Το εξουσιαστικό παπικό πρωτείο και κατ’ επέκταση το αλάθητο, καθίσταται  ο σοβαρότερος λόγος για την εμμονή, σε ότι πλάνο παρεισέφρησε στον Παπισμό.

Είναι χαρακτηριστική η αναφορά του μακαριστού π. Δημητρίου Στανιλοάε,  στο σύγγραμμά του ‘’Για ένα Ορθόδοξο Οικουμενισμό’’ (Εκδόσεις Άθως, 1976), που αναφέρει ότι «Δημιουργείται κάθε τόσο, από τη μεγάλη επιθυμία για ένωση, ένας εύκολος ενθουσιασμός, που πιστεύει πως με την συναισθηματική του θερμότητα να ρευστοποιήση την πραγματικότητα και να την ξαναπλάση χωρίς δυσκολία.  Δημιουργείται ακόμα και μια διπλωματική συμβιβαστική νοοτροπία, που νομίζει πως μπορεί να συμφιλιώσει με αμοιβαίες υποχωρήσεις ωρισμένες δογματικές θέσεις…».

Τα μείζονα προβλήματα σε τέτοιους διαλόγους δυστυχώς παραμένουν άλυτα και τα ελάσσονα κολακεύουν την φιλάρεσκη αγάπη. Για τούτο ο διάλογος, είναι ένα «ανούσιο παίγνιον», κατά την ειλικρινή έκφραση του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας Στυλιανού στη Βαλτιμόρη το έτος 2000.    

«Τους εσκορπισμένους επισυνάγαγε˙ τους πεπλανημένους επανάγαγε και σύναψον τη Αγία Σου Καθολική και Αποστολική Εκκλησία», εύχεται ο ιερεύς εις την Θεία Λειτουργία του Αγίου Βασιλείου.   Αυτή η ιερατική ευχή πρέπει να είναι η διάπυρος ευχή μας γι’ αυτούς που εμμένουν ανάμεσα στις άλλες κακοδοξίες και στο «έπακρον της ασεβείας», κατά τον Άγιο Φώτιο, αφού «προσέθηκαν λέξεις εις το ιερότατον σύβολον της πίστεως, λέγοντες ότι το Πνεύμα το Άγιον δεν εκπορεύεται εκ μόνου του Πατρός, αλλ΄και εκ του Υιού εισέτι», για την πραγματική ενότητα, η οποία θα επιτευχθεί με την  επιστροφή των στη Μία Αγία Εκκλησία.