Σελίδες

Τρίτη 7 Ιουνίου 2016

Η εισήγηση της Εκκλησίας της Κύπρου για αντικατάσταση της φράσης ‘’άλλων Χριστιανικών Εκκλησιών και Ομολογιών’’< Β. Χαραλάμπους, Θεολόγου

Η εισήγηση της Εκκλησίας της Κύπρου 
για αντικατάσταση της φράσης 
‘’άλλων Χριστιανικών 
Εκκλησιών και Ομολογιών’’,
Β. Χαραλάμπους, Θεολόγου


Διαβάστε καί αὐτό:
Ἡ συνειδητή ἀποφυγή τῶν λέξεων: "αἱρέσεις" καί "μετάνοια" ἀπό τίς συνοδικές καί διορθωτικές φράσεις ἀφήνουν ξεκάθαρα περιθώρια ἕνωσης! (Σέ συνέχεια τοῦ ἄρθρου τῆς προτάσεως τοῦ Σεβασμιωτάτου Ναυπάκτου κ.κ. Ἱεροθέου)


Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
__________________
Η εισήγηση της τροποποίησης της Εκκλησίας της Κύπρου στο κείμενο ‘’Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν Χριστιανικόν κόσμον’’, για αντικατάσταση της φράσης ‘’άλλων Χριστιανικών Εκκλησιών και Ομολογιών’’, με την φράση ‘’άλλων Ετεροδόξων Χριστιανικών Εκκλησιών και Ομολογιών’’, δεν επιλύει το πρόβλημα ολοκληρωτικά, καθότι εξακολουθεί να υφίσταται η ‘’αναγνώριση ιστορικής ύπαρξης άλλων χριστιανικών Εκκλησιών και Ομολογιών μη ευρισκωμένων εν κοινωνία μετ’ αυτής’’. 
  
Να υπενθυμίσομε τη δημοσιευθείσα απόφαση της Συνάξεως των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, που αναφέρει  ότι «Η Ορθόδοξος Εκκλησία αναγνωρίζει την ιστορικήν ύπαρξιν άλλων χριστιανικών Εκκλησιών και Ομολογιών μη ευρισκωμένων εν κοινωνία μετ’ αυτής».
Το πρόβλημα της ‘’αναγνώρισης ιστορικής ύπαρξης άλλων χριστιανικών Εκκλησιών και Ομολογιών μη ευρισκωμένων εν κοινωνία μετ’ αυτής’’, εξακολουθεί να υπάρχει και μετά την προσθήκη της λέξης ‘’ετεροδόξων’’.
Στη «Δήλωση του Τορόντο», «ως προς το τι είναι το Π.Σ.Ε. », στο  εδάφιο 5 αναφέρεται το εξής : «Οι εκκλησίες – μέλη του Π.Σ.Ε. αναγνωρίζουν στις άλλες εκκλησίες στοιχεία της αληθούς εκκλησίας».  Ποια στοιχεία της αληθούς εκκλησίας μπορεί η Μια Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, δηλαδή η Ορθόδοξη   Εκκλησία, να αναγνωρίσει στους εκτός Εκκλησίας;   Να προσθέσομε ότι δεν γίνεται καμιά αναφορά στην εισήγηση της τροποποίησης της Εκκλησίας της Κύπρου, για τη «Δήλωση του Τορόντο».

Μέσα από την Ορθόδοξη προοπτική της εν Χριστώ ζωής πρέπει να αντιμετωπίζονται οι αιρέσεις, που δεν επιτρέπει την αναγνώριση στοιχείων της αληθούς εκκλησίας στις εκτός Εκκλησίας αιρετικές ομάδες ή κοινότητες.  «Όταν η Εκκλησία αντιμετωπίζει μια αίρεση, το κριτήριο ότι είναι αίρεση, είναι ότι ανατρέπει την εμπειρία της Πεντηκοστής που απεκαλύφθη η πάσα αλήθεια και ανακόπτει την πορεία των ανθρώπων προς την θέωση»*, αναφέρει ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης
«Οι αιρέσεις είναι αιρέσεις γιατί δεν οδηγούν εκεί που πρέπει να οδηγήσουν.  Και δεν μπορεί η αίρεση να οδηγήσει στη σωστή πνευματική ζωή»* σημειώνει ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης.

  Η Εκκλησία του Χριστού είναι  μία και μοναδική, και δεν αναγνωρίζει ‘’ιστορική ύπαρξη άλλων χριστιανικών Εκκλησιών και Ομολογιών μη ευρισκωμένων εν κοινωνία μετ’ αυτής’’, ούτε  στοιχεία της αληθούς εκκλησίας, όπως η «Δήλωση του Τορόντο» λανθασμένα αναφέρει. 

 *Από το βιβλίο του Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιεροθέου «Εμπειρική Δογματική της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας κατά τις προφορικές παραδόσεις του π. Ιωάννου Ρωμανίδη.  Τόμος Β΄».

Ἀποροῦμεν πώς ἐνῶ ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου
ἀνέφερε στό βιβλίο πού ἀναφέρει ὁ κ. Χαραλάμπους 
 τά ὀρθά περί αἱρέσεων, τοῦ π. Ἰωάννου Ρωμανίδη,
στήν διορθωτική του φράση στό ἐπίμαχο σημεῖο 
πού ἀναφέρεται στίς "χριστιανικές ἐκκλησίες" καί "ὁμολογίες"
δέν πρότεινει τόν ὀρθό ὅρο· ΑΙΡΕΣΕΙΣ
καί μάλιστα σέ μία Σύνοδο!   
χι μόνο αὐτός βέβαια, γιά νά εἴμεθα δίκαιοι...
ἀλλά καί ἡ πλειοψηφία τῶν ρασοφόρων
 (Μοναχῶν καί Κληρικῶν)
 πού ἔκαναν ἐπεμβάσεις
στούς ἐπίμαχους καί δογματικά ἀδόκιμους ὅρους,
  δέν ὁμιλοῦν ξεκάθαρα γιά· ΑΙΡΕΣΕΙΣ! 
Κάποιοι ἀδικαιολογήτως ἀνεπιγνώστως γιατί εἶναι ρασοφόροι
καί κάποιοι ΣΚΟΠΙΜΩΣ!   
Ὅσο δέν ἀποκαθίσταται αὐτό τό ζήτημα,
ἡ ΕΝΩΣΗ μέ τούς αἱρετικούς καραδοκεῖ
τόσο μέ Συνοδική ἀπόφαση,
ἤ ἄν δέν γίνει κάτι τέτοιο (θαῦμα θά εἶναι...),
θά μπορεῖ νά συμβεῖ ἀνά πᾶσα χρονική στιγμή μετασυνοδικά  
διότι δέν καταδικάζονται συνοδικῶς
καί δέν κατονομάζονται ὡς· ΑΙΡΕΣΕΙΣ!    
Εἰδικά ὁ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ καί ἡ ΜΑΣΟΝΙΑ! 
Καταλάβατε τό: ΣΚΟΠΙΜΩΣ;
Καταλάβετέ το!
...