Σελίδες

Σάββατο 11 Ιουνίου 2016

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ J. ALLEN, ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ π. Ι. ΧΡΥΣΑΥΓΗ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ CRUX (Β΄ Μέρος), Β. Χαραλάμπους, Θεολόγου

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 
ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ  J. ALLEN
ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 
ΤΟΥ π. Ι. ΧΡΥΣΑΥΓΗ 
ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ CRUX
(Β΄ Μέρος),
Β. Χαραλάμπους, Θεολόγου

Τό πρῶτο μέρος, ἐδῶ: Α΄

Διαβάστε καί τό συναφές ἄρθρο μας, ἐδῶ:
Σύμβουλος Βαρθολομαίου: Οἱ ἀποφάσεις τῆς Πανορθόδοξης θά δεσμεύουν καί ὅσους δέν συμμετάσχουν! Καί σχόλια ἀπό τό Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ
  

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
__________________
Ο Αρχιδιάκονος π. Ιωάννης Χρυσαυγής στη συνέντευξη που παραχώρησε στον διαδικτυακό ιστότοπο Crux στις 6 Ιουνίου 2016, στον  συντάκτη John L. Allen, σε κάποιο σημείο της συνέντευξης  έκανε αναφορά στις  μακρόχρονες διώξεις των Ορθοδόξων από το Οθωμανικό καθεστώς και τη συμπεριφορά των Ορθοδόξων απέναντι στους μουσουλμάνους με την προσφυγική κρίση και ακολούθως αναφέρθηκε στη συνοδικότητα της Ορθόδοξης Εκκλησίας.  Φυσικά ως συνεπακόλουθη ερώτηση θα έπρεπε να ήταν σχετική με τη συνοδικότητα.  Αντ’ αυτής η ερώτηση (που φυσικά δεν εκπλήσσει για την παπική μονομέρειά της) ήταν η ακόλουθη : «Συμφωνείτε δηλαδή με τον Πάπα Φραγκίσκο, ο οποίος συναντήθηκε με τον μέγα ιμάμη του Al-Azhar, και είπε : ‘’η συνάντηση είναι το καθ’ αυτό μήνυμα’’;»


«Αναμφίβολα συμφωνώ με αυτό στην προκειμένη τουλάχιστον περίπτωση, και αυτό είναι σίγουρα η πεποίθηση και του Οικουμενικού Πατριαρχείου, το οποίο εργάστηκε 100 χρόνια τώρα για την πραγματοποίηση αυτού του ονείρου», απάντησε ο π. Ιωάννης και ακολούθως χωρίς να παρεμβληθεί άλλη ερώτηση, συνέχισε να μιλά για τη συνοδικότητα της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Ο συντάκτης John L. Allen, ‘’παρουσίασε’’ τα λεχθέντα του π. Ιωάννη ως εξής :  «Απηχώντας τον Πάπα Φραγκίσκο όταν πρόσφατα συναντήθηκε με τον ΄΄μέγα’’ ιμάμη του Al-Azhar, ο π. Χρυσαυγής συμφώνησε ότι, όταν πρόκειται για την Πανορθόδοξη Σύνοδο, ‘’η συνάντηση είναι το καθ’ αυτό μήνυμα’’».  Σχολίασε τα λεχθέντα με απόλυτη παπική μονομέρεια ο  συντάκτης John Allen.  Διακρίνει κανείς έντονη την παπική μονομέρεια στον τρόπο που ‘’εισάγει’’ αναφορές στον Πάπα. Με τη χρήση του ρήματος απηχώ δεν προσέδωσε απλά έκφραση συμφωνίας, αλλά απόλυτη απήχηση του  Παπικού ‘’μηνύματος’’.

Παρενθετικά να αναφέρομε ότι η συνάντηση που αναφέρεται ο  συντάκτης John Allen, είναι αυτή που πραγματοποίησε ο Πάπας Φραγκίσκος με τον σεΐχη Άχμετ αλ Ταγιέμπ, τον ‘’μεγάλο’’ ιμάμη της ανώτατης ισλαμικής αρχής της Αιγύπτου του Αλ Αζχάρ, το οποίο θεωρείται το σημαντικότερο κέντρο του σουνιτικού ισλάμ.  Να σημειωθεί ότι οι σχέσεις με το Βατικανό οξύνθηκαν μετά  τις κατ’ επανάληψη αναφορές του Πάπα Βενέδικτου για το Ισλάμ το 2011, αλλά και από την προηγούμενη αναφορά του το έτος 2066 όπου συνέδεε το Ισλάμ με τη βία.

Φυσικά το Ισλάμ συνδέεται με τη βία. Αν προστρέξει κανείς στις κορανιακές προτροπές βίας θα αντιληφθεί ότι όντως το Ισλάμ συνδέεται με τη βία.  Να υπενθυμίσουμε όμως ότι ο Πάπας  Βενέδικτος XVI, προσευχήθηκε στο μουσουλμανικό τέμενος συνοδευόμενος από τον ‘’μεγάλο μουφτή της Πόλης Μουσταφά Cagrisi, στραμμένος προς την Μέκκα κατά την  επίσκεψη του το έτος  2006 στην Κωνσταντινούπολη.  Και σαν τέλειωσε την ‘’προσευχή του αυτή ο Πάπας Βενέδικτος,   έσκυψε το κεφάλι προς την κατεύθυνση της κόγχης  και είπε στον μουφτή ‘’ Σας ευχαριστώ γι’αυτή τη στιγμή της προσευχής.  Για τούτο η Τουρκική εφημερίδα Milliyet, εκείνες τις μέρες είχε τίτλο για την Παπική  κατάντια :  «Ως μουσουλμάνος».

Το μέγιστο ατόπημα του Πάπα Βενέδικτου XVI πριν οκτώ χρόνια στο Μπλε Τζαμί, το επανέλαβε πανομοιότυπα και ο Πάπας Φραγκίσκος το έτος  2014.  Ο Πάπας, χωρίς παπούτσια, με το κεφάλι σκυμμένο και τα χεριά ενωμένα, δίπλα από το ‘’μεγάλο’’ μουφτή Rahmi Yaran, άνοιξε τις παλάμες και απάγγειλε μια προσευχή.  ενός λεπτού σιγή μπροστά από την κόχη που δείχνει τη Μέκκα.  Να προσθέσομε και τη βλάσφημη  ‘’εξομοίωση’’ της Αγίας Βίβλου με το βλάσφημο κοράνι στις 3 Ιουνίου 2015, από τον Πάπα Φραγκίσκο, μπροστά στο κοινό της Πλατείας του Αγίου Πέτρου, από τον εξώστη του Βατικανού.

Συνεπώς η αναφορά του  Πάπα Φραγκίσκου ‘’η συνάντηση είναι το καθ’ αυτό μήνυμα’’,  είχε ως αυτοσκοπό την ειρήνη του κόσμου τούτου και όχι την ειρήνη του Χριστού.  Αυτό είναι το μήνυμα;  Η συνάντηση ως αυτοσκοπός και δη ερήμην της αλήθειας; 

Ήταν αχρειάστη λοιπόν η συμφωνία στην διαπίστωση-ερώτηση του συντάκτη John L. Allen, για ένα τέτοιο γεγονός.  Το παπικό μήνυμα ότι δηλαδή ‘’η συνάντηση είναι το καθ’ αυτό μήνυμα’’, αφορούσε τη συνάντηση του Πάπα Φραγκίσκου με τον ιμάμη του Al-Azhar.   Αυτό εφευρέθηκε ως ‘’απήχηση’’ για τη σύγκλιση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου;


* Η αναφορά στη συνέντευξη έχει γίνει με βάση τη μετάφραση από τον διαδικτυακό ιστότοπο  romfea.gr