Σελίδες

Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου 2021

Μητροπολίτης Nαυπάκτου για τους “αρνητές”: «Όποιος σε καιρό πανδημίας μολύνει τους άλλους, κρίνεται με το επιτίμιο του φόνου»! Μέ ἐμβόλιμα σχόλια ἀπό τό Ἱστολόγιο ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ

Μητροπολίτης Nαυπάκτου 

για τους “φαντασμένους-ἐξτρεμιστές”: 

«Όποιος σε καιρό πανώλης 

μολύνει τους άλλους, 

κρίνεται με το επιτίμιο του φόνου»!

Μέ ἐμβόλιμα σχόλια ἀπό τό Ἱστολόγιο ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ

 

 

 Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος


.

Ἀγαπητοί Πατέρες καί ἀδελφοί,

Ὅπως γνωρίζετε, ἡ πατρίδα μας καί ὁλόκληρος ὁ κόσμος ταλαιπωρεῖται περισσότερο ἀπό ἑνάμιση χρόνο ἀπό τήν λεγόμενη ὑγιειονομική κρίση, τόν ἰό sars-cov-2 πού προκαλεῖ τήν λοίμωξη καί τήν ἀσθένεια covid 19.

Στό θέμα αὐτό ἡ Πολιτεία λαμβάνει τά ἐνδεδειγμένα μέτρα, συντονιζόμενη στούς Παγκόσμιους Ὀργανισμούς γιά τήν ὑγεία τῶν πολιτῶν της, ἡ δέ Ἐκκλησία ἀντιμετωπίζει τό θέμα αὐτό μέ σοβαρότητα, νηφαλιότητα καί ὑπευθυνότητα.

Μεταξύ τῶν μέτρων προλήψεως τῆς λοιμώξεως καί τῆς νόσου καί ἴσως ἀπό τά πιό σημαντικά εἶναι καί τό ἐμβόλιο, ὅπως γίνεται καί σέ πολλές ἄλλες ἀσθένειες. Γιά τό θέμα αὐτό ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος ἔλαβε συγκεκριμένες ἀποφάσεις:

Στίς 13 Ἰανουαρίου 2021 ἀποφάσισε: Ἡ Ἱερά Σύνοδος «παρακολουθεῖ στενά τό ζήτημα τῶν ἐμβολιασμῶν, μέσῳ τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Βιοηθικῆς, ἡ ὁποία μέ συνεχεῖς ἀναφορές της ἐνημερώνει τό Συνοδικό Σῶμα γιά ὅλες τίς ἐξελίξεις. Στό πλαίσιο αὐτό ἡ Ἱερά Σύνοδος ἐνημερώθηκε ὅτι, κατόπιν γενομένης ἔρευνας, τά ἐμβόλια κατά τοῦ covid-19 πού ἐπί τοῦ παρόντος χρησιμοποιοῦνται στήν Πατρίδα μας, δέν ἀπαιτοῦν τήν χρήση καλλιεργειῶν ἐμβρυϊκῶν κυττάρων γιά τήν παραγωγή τους. (Σχόλιο ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: καί ἀποδείχθηκε πώς ἡ Ἱερά Σύνοδος πλανήθηκε ἤ ἀκόμη χειρότερα καί πώς ψεύδεται, διότι στήν πρόσφατη Ἐγκύκλιο πρός τόν λαό γραπτῶς κι ἐπισήμως παραδέχθηκε τίς "θεραπευτικές διακοπές κυήσεων" (ἐκτρώσεις!) τοῦ 1960, 1973 καί 1985, ὅπως θά δεῖτε καί στά συναφῆ ἄρθρα! Αὐτή ἡ ἐκ διαμέτρου ΑΝΤΙΘΕΤΗ κι ἐπίσημη τοποθέτηση καί δή σέ σύντομο χρονικό διάστημα, ἐκτός τοῦ ὅτι εἶναι ἄκρως ἀντιεπιστημονική, γελοιοποιεῖ τήν Συνοδική Ἐπιτροπή Βιοηθικῆς καί δυστυχῶς ἐξέθεσε τήν Ἱερά Σύνοδο, ἡ ὁποία ἔπεσε σέ χονδροειδέστατη ἀντίφαση καί κυρίως στό θεολογικό ἀτόπημα τῆς νομιμοποιήσεως τοῦ φόνου-ἔκτρωσης!).

Μέ ἀφορμή τήν ἀνωτέρω ἐνημέρωση ἡ Ἱερά Σύνοδος ἐπαναλαμβάνει, ἰδίως πρός ὅσα ἀπό τά μέλη Της παρουσιάζουν μία ἰδιαίτερη εὐαισθησία στά σενάρια ἀπειλῆς καί κινδύνων, στηριζόμενα μονομερῶς καί ἀνεξέλεγκτα εἴτε σέ διογκωμένες δημοσιογραφικές πληροφορίες κυρίως ἀπό τό διαδίκτυο, εἴτε διακατέχονται ἀπό διάφορες προκαταλήψεις, ὅτι ἡ ἐπιλογή τοῦ ἐμβολιασμοῦ δέν εἶναι ζήτημα τόσο θεολογικό ἤ ἐκκλησιαστικό, ἀλλά κυρίως ἰατρικό-ἐπιστημονικό καί ἀποτελεῖ ἐλεύθερη προσωπική ἐπιλογή τοῦ κάθε ἀνθρώπου σέ ἐπικοινωνία μέ τόν ἰατρό του, χωρίς ὁ ἐμβολιασμός νά συνιστᾶ ἔκπτωση ἀπό τήν ὀρθή Πίστη καί ζωή» (Δελτίον Τύπου Ἱερᾶς Συνόδου, 13-1-2021).
(Σχόλιο ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: ἄν ὁ φόνος-ἔκτρωση δέν εἶναι θεολογικό-ἐκκλησιαστικό ζήτημα κι ἔκπτωση ἀπό τήν ὀρθή Πίστη καί ζωή, καθώς καί ἡ ἀφαίρεση τοῦ ἐλεύθερου αὐτεξούσιου πού μᾶς χάρισε ἀπαραβίαστα ὁ Θεός, ὅπως ἐν προκειμένῳ  στήν διαχείριση τοῦ σώματός μας πού εἶναι Ναός τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τότε τί εἶναι;).

Στίς 14 Ἰουλίου 2021 ἀποφάσισε: «Ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, γνωρίζοντας πώς ὁ ἐμβολιασμός ἀποτελεῖ μέγιστη πράξη εὐθύνης ἀπέναντι στόν συνάνθρωπο, συνιστᾶ σέ ὅλους, σέ συνεννόηση μέ τόν ἰατρό τους, νά ἀξιοποιήσουν τό δῶρο αὐτό πού μᾶς χάρισε ὁ Θεός, προκειμένου νά προστατεύσουμε τούς ἑαυτούς μας, ἀλλά καί κάθε ἄνθρωπο “ὑπέρ οὗ Χριστός ἀπέθανε” (Ρωμ. 14, 15). Καί θέλει αὐθεντικῶς νά διαβεβαιώσει πώς αὐτό τό ἐμβόλιο δέν ἔρχεται σέ καμία ἀντίθεση μέ τήν Ἁγιογραφική, Πατερική καί Κανονική διδασκαλία τῆς Ἁγίας μας Ἐκκλησίας» (Συνοδική Ἐγκύκλιος 3074/1365/14-7-2021).
(Σχόλιο ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: ἰσχύουν τά προηγούμενα σχόλια. Ἐπιπλέον, ἡ Ἱερά Σύνοδος δέν μᾶς ἐμπαίζει ὅταν "συνιστᾶ σέ ὅλους σέ συνεννόηση μέ τόν ἰατρό μας..." νά "ἀξιοποιήσουμε τό δῶρο πού μᾶς χάρισε ὁ Θεός", (δηλαδή τήν ὑγεία; τό ἐμβόλιο; ποιό ἀκριβῶς;...) καί τήν στιγμή πού βλέπει τούς πολιτικούς ἡγέτες νά ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΥΝ ὁλόκληρο λαό σέ ἐμβολιασμό βάσει τῶν δικῶν τους τηλεοπτικῶν "εἰδικῶν", εἰδάλλως τιμωροῦν μέ ἀπειλές, ἀνεργία, φτώχεια, ἀναστολή ἐργασίας ἄνευ ἀποδοχῶν, ἀπολύσεις, πεῖνα κ.ἄ.;... Εἶναι αὐτά, δηλαδή ἡ κατάργηση τοῦ αὐτεξούσιου καί ἡ λήψη κυτταρικῶν σειρῶν ἐκτρωμένων ἐμβρύων στόν ὀργανισμό μας, "διαβεβαιώσεις" συμπορεύσεως μέ τήν Ἁγιογραφική, Πατερική καί Κανονική διδασκαλία τῆς Ἑκκληασίας;... Γιά τίς θεολογικώτερες "διαβεβαιώσεις"-ἐκκλησιαστικές ἐκτροπές θά γράψουμε παρακάτω.).

Ἐπειδή δέν εἴμαστε ἕνα ἀσύντακτο σῶμα, ἀλλά «καλή στρατεία» (Α΄ Τιμ. α΄, 18) καί πρέπει νά ὑπακούουμε στίς ἀποφάσεις τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, γι’ αὐτό πρέπει νά συντονιζόμαστε σέ αὐτά πού ἀποφασίζει ἡ Ἱερά Σύνοδος μέ τά συνοδικά της ὄργανα.
(Σχόλιο ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: ΟΧΙ! Ἡ "καλή στρατεία" πειθαρχεῖ στόν Θεό καί στίς ἐντολές Του! Διαφορετικά, δέν θά ἦταν "καλή"... Οἱ Γραμματεῖς καί οἱ Φαρισαῖοι στήν ἐποχή τοῦ Χριστοῦ ἦταν ἡ "Ἱερά Σύνοδος", ἀλλά ὁ Κύριος συνέστησε στόν λαό νά ἀκούει τά λόγια τους, ἀλλά νά μήν πράττει κατά τά ἔργα τους! Δυστυχῶς στήν ἐποχή μας, οὔτε τά ἔργα, ἀλλά οὔτε καί τά λόγια τῶν Ἀρχιποιμένων σέ ἀνησυχητικό βαθμό συνάδουν μέ τό Εὐαγγέλιο καί τήν Ἀγιοπατερική Παράδοση!).

Αὐτό πρακτικά σημαίνει ὅτι δέν πρέπει νά ἀδιαφοροῦμε καί ὡς πρός τήν ἀντιμετώπιση τῆς ἀσθενείας αὐτῆς, γι’ αὐτό πρέπει νά κάνουμε χρήση καί τοῦ ἐμβολίου, ἐκτός ἄν ὁ ἰατρός, πού παρακολουθεῖ τήν ὑγεία τοῦ καθενός σας καί εἶναι ἐπιστημονικά καταρτισμένος, ἀποφανθῆ διαφορετικά γι’ αὐτό.
(Σχόλιο ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: ἤδη σχολιάσαμε πώς τό Κράτος ἐν τοῖς πράγμασιν καί ὡς γνωστόν τοῖς πᾶσιν, ἀπαγορεύει οὐσιαστικά τήν συνεννόηση τοῦ κάθε πολίτη μέ τόν προσωπικό του ἰατρό γιά τήν ἐπιλογή ἤ μή τοῦ ἐμβολίου, θέτοντας στενότατα ὅρια ἐξαιρέσεως, σχεδόν ἀνύπαρκτα, καταστρατηγῶντας τό ἰατρικό ἀπόρρητο τοῦ καθενός κι ἄλλα συνταγματικά ἀνθρώπινα δικαιώματα κι ἐπιστημονικῶς ἀδιαφορῶντας γιά τήν μοναδική καί ἰδιαίτερη κατάσταση ὑγείας τοῦ καθενός. Ἀποφασίζει δικτατορικά καί διατάσσει τό ἐμβόλιο ἄλλοτε εὐθέως καί ἄλλοτε πλαγίως γιά ὅλους! Γι' αὐτό ἐξάλλου "ἀπαλλάσσει ἀπό τά καθήκοντά του" πλέον κάθε ἰατρό καί ὑγειονομικό, στερῶντας τήν δική τους ἐπιλογή θεραπείας γιά τόν ἑαυτό τους καί τούς ἀσθενεῖς τους  καί μάλιστα χωρίς νά νοσοῦν! Τό ἴδιο κάνει καί ἡ Ἱερά Σύνοδος ἡ ὁποία διώκει Ποιμένες γιά τήν δική τους ἐλεύθερη (;) ἐπιλογή, ἐνῶ ταυτόχρονα ὅλο καί περισσότεροι ἀπό Ὑμᾶς τούς Ἐπισκόπους πιέζετε μόνο πρός τήν κατεύθυνση τοῦ ἐμβολίου τούς Ἱερεῖς, νεωκόρους, ἐπιτρόπους, πιστούς καί ὑπαλλήλους σέ Ἐκκλησιαστικά Ἱδρύματα τῆς Μητροπόλεώς Σας, εἰδάλλως ἀπειλοῦνται, διώκονται, φιμώνονται καί ἀπολύονται! Βλέπουμε δηλαδή στά λόγια νά μιλᾶτε γιά ἀγάπη, εὐθύνη κι ἐλευθερία καί στήν πράξη νά θέλετε τήν ἐπιβολή ἀποφάσεων τῶν κρατικῶν καί ἄθεων-θεομάχων ἐντολέων ἔνθεν κι ἔνθεν τῆς Πατρίδας μας!).

Πάντως, θεωρῶ ὅτι εἶναι ἀπαράδεκτο νά ἀντιμετωπίζεται τό ἐμβόλιο κατά τοῦ κορωνοϊοῦ μέ παραθεολογικά ἐπιχειρήματα, πολιτικές σκοπιμότητες καί συνωμοσιολογικές νοοτροπίες, πού ἀπάδουν σέ Κληρικούς καί Χριστιανούς. Ἄλλο εἶναι ὁ ἐπιστημονικός διάλογος καί ἡ ἐπιστημονική ἀντιπαράθεση γιά τήν βελτίωση τῶν μέχρι σήμερα μέσων ἀντιμετώπισης τοῦ ἰοῦ, μέσα στά ἐπιστημονικά ὄργανα, πού εἶναι ἐνδεδειγμένη πράξη, καί ἄλλο εἶναι ἡ ἀντίδραση στόν ἐμβολιασμό μέ παραθεολογικές καί συνωμοσιολογικές ἀπόψεις, οἱ ὁποῖες δυστυχῶς μεταδίδονται ταχύτατα στά μέσα κοινωνικῆς δικτύωσης καί δημιουργοῦν σύγχυση στούς Χριστιανούς.
(Σχόλιο ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Σεβασμιώτατε, δέν βλέπετε πῶς φιμώνονται δεκάδες, ἑκατοντάδες καί χιλιάδες ἐπιστήμονες-εἰδήμονες παγκοσμίως, πού ἀποκλείονται ἀπό κάθε διάλογο ἀπό τό πολιτικό σύστημα καί τούς "εἰδικούς"-δικούς του; Ἄν αὐτό δέν εἶναι συνωμοσία, τότε τί εἶναι; Τό ὄτι ἐπισημαίνεται; Στό διαδίκτυο τουλάχιστον, παρόλου πού ἄρχισε διωγμός καί λογοκρισία κι ἐκεῖ ἐδῶ καί καιρό, βρίσκει ἀκόμη ὁ καθένας πλουραλισμό ἀπόψεων κι ἐπιλέγει ἀπό ποιά θά πεισθεῖ. Αὐτό εἶναι ἐλευθερία. Ὄχι ὁ τηλεοπτικός καί κοινοβουλευτικός μονόλογος ἐντεταλμένων ἀνθρώπων πού συστηματικά προβάλλουν κι ἐπιβάλλουν ἀποκλειστικά τήν δική τους ἄποψη, μέ τήν ὁποία δυστυχῶς συναινεῖ ἡ Ἱερά Σύνοδος! Μήπως Ὑμεῖς δημιουργεῖτε σύγχυση στούς Χριστιανούς; Διότι βλέπουμε τούς Ἀρχιποιμένες μας νά πέφτουν σέ θεολογικά ἀτοπήματα, ἐνῶ ταυτόχρονα συντάσσονται μέ τήν κοσμική νεοταξική δικτατορία τῆς ἐπιβολῆς, τῆς χειραγώγησης, τῆς τρομοκρατίας τῆς ἀνελευθερίας καί τῆς τιμωρίας ἄν δέ γίνει αὐτό πού ἐπιτάσσει, πρᾶγμα ἀδιανόητον!).

Παρατηρῶ ὅτι τό ἀντιεμβολιαστικό κίνημα στήν Ἀμερική κυριαρχεῖ μεταξύ τῶν φονταμενταλιστικῶν ἀκραίων Προτεσταντικῶν κύκλων καί μεταξύ ἀνθρώπων πού διακατέχονται ἀπό διάφορες ἀρχές τῶν ἀνατολικῶν θρησκειῶν. Δέν θέλω δέ νά ἀναφερθῶ ἐδῶ καί σέ ἀνθρώπους οἱ ὁποῖοι ἔχουν ἄλλα ἀτομικά, πολιτικά καί οἰκονομικά συμφέροντα.
(Σχόλιο ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: ὄχι, Σεβασμιώτατε, δέν θά μᾶς βγάλετε Προτεστάντες ἤ γιόγκι! Ἀντιθέτως, ἀναρωτηθεῖτε μήπως οἱ Ὀρθόδοξοι Ἐκκλησιαστικοί ἡγέτες ἔχετε χάσει τόσο πολύ τήν ὀρθή πορεία, ὥστε οἱ αἰρετικοί Προτεστάντες καί οἱ ἀλλόθρησκοι ζέν, βλέπουν καθαρώτερα αὐτά πού ἐξελίσσονται σέ παγκόσμιο ἐπίπεδο, σέ σχέση μέ Ὀρθόδοξους καί δή ἱερωμένους ἀνωτάτων βαθμίδων, πού δυστυχῶς ἔχασαν τόν σωστό θεολογικό προσανατολισμό!).

Δυστυχῶς, αὐτά πού κατά καιρούς διατυπώνονται ἀπό τούς φονταμεντα­λιστικούς αὐτούς προτεσταντικούς κύκλους στήν Ἀμερική μεταφέρονται καί σέ ἀνθρώπους τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, χωρίς νά ἀντιλαμβάνονται αὐτοί ὅτι ὅλα αὐτά στεροῦνται θεολογικῆς βάσεως καί ἐκκλησιολογικῆς συνειδήσεως. Εἶναι λυπηρό ὅτι πολλοί πού ἔχουν ἀντιεμβολιαστική νοοτροπία διακρίνονται ἀπό ἔλλειψη σοβαρῆς θεολογικῆς σκέψεως, ἐκκλησιολογικῆς συνείδησης καί ἐν τέλει σοβαρῶν ἐπιστημονικῶν ἐπιχειρημάτων.
(Σχόλιο ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Ἄν οἱ δικές μας ἀπόψεις μᾶς μεταφέρονται ἐκ Προτεσταντῶν-ἐφόσον ἀποκλείετε τήν περίπτωση νά ἔχουμε δική μας ὀρθόδοξη κρίση...-, μήπως οἱ ἄλλες ἀπόψεις μέ τίς ὁποῖες συντάσσεσθε πλεῖστοι ἐκ τῶν Ἐκκλησιαστικῶν  δέν Σᾶς μεταφέρονται ἐκ πολιτικῶν καί κέντρων ἐξουσίας τοῦ ἐσωτερικοῦ κι ἐξωτερικοῦ (π.χ. Π.Ο.Υ.) καί κατά πλειοψηφία μή Ὀρθοδόξων, ἀλλά αἱρετικῶν, ἀθέων, ἀλλοθρήσκων, ἑωσφοριστῶν καί Μασώνων;  Ἐπιπλέον, δέν εἶναι λυπηρά ἡ "σοβαρή θεολογική σκέψη", ἡ "ἐκκλησιολογική συνείδηση" καί τά "σοβαρά ἐπιστημονικά ἐπιχειρήματα" ὅταν ἐκφράζονται, μᾶλλον ξεβράζονται ὡς ἀπαγόρευση προσκύνησης τῶν ἁγίων εἰκόνων, τοῦ χειροφιλήματος τοῦ Ἱερέως, τῆς λιτάνευσης ἱερῶν λειψάνων καί εἰκόνων, ὡς μασκοφορία μέσα στούς Ναούς καί ἰδιαίτερα μέσα στό Ἱερό, ὡς βλασφημία τῶν καθηγιασμένων Ἱερῶν Ναῶν ὡς μολυσματικῶν, ὡς ἐπί μηνῶν διακοπή τοῦ ἐκκλησιασμοῦ καί τῶν Μυστηρίων, ὡς κουταλάκι τῆς Θείας Κοινωνίας καί σακκουλάκι τοῦ ἀντίδωρου, ὡς περιορισμός καί καταπάτηση τοῦ δικαιώματος τοῦ θρησκεύειν, ὡς διακοπή καμπανοκρουσίας, ὡς ἀποβολή πιστῶν ἐκ τῆς Ἀκολουθίας διότι δέν ἔβαλαν μάσκα, ὡς κήρυγμα τῆς ἔκτρωσης ἀπό ἄμβωνος ("θεραπευτική διακοπή κυήσεως"-ἰαματικός φόνος...) καί ἄλλα πολλά; Εἶναι ὅλα αὐτά χριστιανικά, θεάρεστα κι ἐπιστημονικά;...).

Διαβάζω ὅσα γράφονται ἐναντίον τῶν ἐμβολίων καί ἐκπλήσσομαι ἀπό τήν σύγχυση σκέψεως καί γραφῆς, ἀλλά καί ἀπορῶ, ἐπειδή ἀπουσιάζει «ὁ κοινός νοῦς ὡς κοινῶς νομίζεται».  Δυστυχῶς ἐπικρατεῖ τέτοια σύγχυση, ὥστε τά ὅσα γράφονται στήν μιά παράγραφο νά ἀναιροῦνται στήν ἄλλη, ὁπότε ὁ λόγος τους δέν εἶναι καθαρός. Ἐμπλέκονται τά ἐπιστημονικά μέ τά «μεταφυσικά», ἡ θεολογία μέ τήν παραθεολογία, ἡ Χριστολογία μέ τήν ἀντιχριστολογία καί τήν δαιμονολογία.
(Σχόλιο ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: μέχρι στιγμῆς μέ τά λίγα ἀντιρρητικά σχόλια πού γράψαμε, ἤδη ἕνας "κοινός νοῦς" εἶδε χονδροειδῶς ποῦ βρίσκονται οἱ ἀντιφάσεις καί οἱ αὐτοοαναιρέσεις!).

Ὅμως, ἡ ἐπιστήμη δέν εἶναι θρησκεία ἤ παραθρησκεία, ἀλλά κρίνεται μέ κριτήρια ἐπιστημονικά, ὅπως ἐπίσης ἡ ὀρθόδοξη θεολογία δέν ἔχει σχέση μέ φαντασιώσεις καί ἐξτρεμισμούς. Σέ ὅλα αὐτά κυριαρχεῖ ἡ πλάνη, πού προέρχεται ἀπό τόν πλανεμένο νοῦ. Καί ὅπως λένε οἱ ἐμπειρικοί θεολόγοι, εὔκολο εἶναι νά πλανηθῆ κανείς, ἀλλά δύσκολο νά ξεπλανηθῆ, νά ἀπαλλαγῆ ἀπό τήν πλάνη.

Ὡς Κληρικοί εἴμαστε ὑποχρεωμένοι νά τηροῦμε τά ὑγιειονομικά μέτρα, ὥστε νά μή γίνουμε αἰτία καί ἀφορμή νά μολύνονται οἱ Χριστιανοί τούς ὁποίους ποιμαίνουμε, γιατί σέ μιά τέτοια περίπτωση στρέφονται ἐναντίον τῆς Ἐκκλησίας καί εὐθυνόμαστε γι’ αὐτό.

Θά ἤθελα νά ἐπισημάνω ὅτι ὁ ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης ἔχει ἀποφανθῆ δύο φορές τοὐλάχιστον, ἀπ’ ὅ,τι γνωρίζω, γιά τό ὅτι ἄν κατά τόν καιρό μιᾶς πανδημίας ὁ Χριστιανός δέν προσέχει καί γίνεται αἴτιος θανάτου τῶν ἄλλων, θά πρέπει νά κανονίζεται ὡς φονεύς. Συγκεκριμένα:

Στό «Πηδάλιό» του (ὑποσημείωση στόν ΞΣΤ΄ Ἀποστολικό Κανόνα) γράφει: «Σημείωσε ὅτι ὡς φονεύς καταδικάζεται καί ἐκεῖνος ὁ ἄνθρωπος, ὁ ὁποῖος ἐν καιρῷ πανώλης ἠξεύρωντας ὅτι εἶναι μεμολυσμένος, ὑπάγει εἰς οἴκους καί πολιτείας, καί μολύνει καί τούς ἄλλους, καί γίνεται πολλῶν φόνων αἴτιος».

Στό «Ἐξομολογητάριό» του (Περί τῆς ΣΤ΄ ἐντολῆς) γράφει: «”Οὐ φονεύσεις”. Εἰς ταύτην τήν ἐντολήν σφάλλουν ἐκεῖνοι … ὁποῦ ἐν καιρῷ πανώλης, ἠξεύροντες ὅτι εἶναι μεμολυσμένοι, ἑνώνονται μέ τούς ἄλλους καί τούς μολύνουν. Ἐκεῖνοι, ὁποῦ φονεύουν τόν ἑαυτό τους· καί ἁπλῶς, ὅλοι ἐκεῖνοι, ὁποῦ γίνονται ριψοκίνδυνοι».

Γι’ αὐτό συνιστᾶ στόν πνευματικό νά ἐρωτᾶ τόν ἐξομολογούμενο, μεταξύ τῶν ἄλλων: «Μήπως ἠξεύροντας πώς ἤσουν πανουκλιασμένος, ἑνώθης μέ τούς ἄλλους καί τούς ἐμόλυνες καί ἀπέθανον; διατί ὡς φονεύς κανονίζεσαι».

Ἀντιλαμβάνεσθε, λοιπόν, τήν σοβαρότητα τοῦ θέματος. Ὅποιος σέ καιρό πανδημίας, ὅπως γίνεται στήν ἐποχή μας, δέν προσέχει καί μολύνει τούς ἄλλους, κρίνεται μέ τό ἐπιτίμιο τοῦ φόνου! Ἕνας δέ βασικός τρόπος προφύλαξης τοῦ ἑαυτοῦ μας καί τῶν ἄλλων εἶναι καί ὁ ἐμβολιασμός, ὅπως γίνεται καί σέ ἄλλες ἀσθένειες.

(Σχόλιο ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Σεβασμιώτατε, κατανοοῦμε πλήρως τήν σωστή ἀνησυχία Σας νά μήν γίνετε αἰτία βλάβης καί θανάτου συνανθρώπων Σας. Κανείς σώφρων δέν τό θέλει αὐτό. Ἐπικροτοῦμε, ὄμως μόνον ὄταν οἱ ἐνέργειες πρός αὐτήν τήν κατεύθυνση δέν ἀντίκεινται στό θέλημα τοῦ Θεοῦ. Διότι ἄν ἀντίκεινται, τότε σφάλλουμε καί νομίζουμε πώς προστατεύουμε τόν ἑαυτό μας καί τόν πλησίον μας, ἐνῶ θέτουμε ἑαυτούς καί ἀλλήλους σέ μεγαλύτερο κίνδυνο, ὄχι μόνο βιολογικό, ὄχι μόνο κοινωνικοπολιτικό, ἀλλά καί σωτηριολογικό!
Ἐν προκειμένῳ λοιπόν, βάσει τοῦ Κανόνος πού ἐπικαλεῖσθε, πρῶτον, μᾶς ἀντιμετωπίζετε αὐθαιρέτως ὅλους σά νά ἀσθενοῦμε μέ πανώλη-κορωναϊό, ἐνῶ δέν ἀσθενοῦμε κι ἐπιπλέον ὅτι δολίως διασπείρουμε θανατηφόρο ἀσθένεια. Δεύτερον, μᾶς παρουσιάζετε ἕνα πειραματικό-προβληματικό ἐμβόλιο πού ἀκόμη δέν ἔχει νόμιμη ἔγκριση, ἀλλά θανάτους καί βραχυπρόθεσμες (ἀκόμη....) παρενέργειες, ἀριθμητικῶς ὄχι μόνο ἀμελητέα ἀλλά σκανδαλώδη, ὡς τή μοναδική λύση σωστῆς κι ἀσφαλοῦς θεραπείας, ἐνῶ δέν εἶναι. Κι ἐνῶ συμβαίνουν αὐτά, τό διαφημίζετε ἀνεπιφύλαχτα ἀπαρχῆς πανδημίας, τήν στιγμή πού ὑπάρχουν ἀποτελεσματικά ἐγκεκριμένα καί δοκιμασμένα φάρμακα χωρίς ἤ μέ μηδαμινές παρενέργειες σέ σχέση μέ τό ἐν λόγῳ ἐμβόλιο, βιταμίνες καί μέθοδοι, τά ὁποῖα ἀποκρύπτονται καί μποϊκοτάρονται γιά κερδοσκοπία καί τεράστια οἰκονομικά ὀφέλη κι ἄλλους σκοτεινούς σκοπούς πού ἄλλους ἤδη ξέρουμε, ἄλλους ὑποπτευόμαστε κι ἄλλους πιθανόν δέν γνωρίζουμε ἀκόμη.
Καί Σᾶς ἐρωτοῦμε κι ἐμεῖς: 
Μέ τί ἐπιτίμιο κρίνεται ὅποιος κάνει ἔκτρωση (φόνο) κι ὅποιος συνευδοκεῖ σέ αὐτήν κι ἀκόμη χειρότερα ρασοφόρος ὤν τήν κηρύσσει ἀπό ἄμβωνος μέ Ἱεροσυνοδική Ἐγκύκλιο ὡς "δῶρο Θεοῦ" διά τοῦ ἐμβολίου πού βασίζεται  σέ αὐτή; 
Μέ τί ἐπιτίμιο κρίνεται ὅποιος δέν ἔχει κώλυμα νά σφαγιάζονται ἀθῶα ἔμβρυα, νά ἀφαιροῦνται στοιχεῖα ἀπό τόν ὀργανισμό τους, ὅσο μάλιστα αὐτά εἶναι ζωντανά (γιατί ἔτσι συμβαίνει!) καί νά τά λαμβάνει στό σῶμα του γιά νά ζήσει αὐτός κι ἀκόμη χειρότερα ἄν εἶναι ρασοφόρος καί ἱερουργεῖ; 
Μέ τί ἐπιτίμιο κρίνεται ὅποιος κλείνει τίς θύρες τῶν Ναῶν κι ἀφορίζει ἀκούσια τό ποίμνιο ἀπό τόν ἐκκλησιασμό καί τά Μυστήρια γιά μῆνες;
Μέ τί ἐπιτίμιο κρίνεται ὅποιος συντάσσεται μέ ὅσους βλασφημοῦν τά ἱερά καί ὅσια κι ἀκόμη χειρότερα τά κηρύσσει καί πράττει κι ὁ ἴδιος ὅλα ἤ κάποια ἀπό αὐτά (π.χ. εἰκονομαχία);
Μέ τί ἐπιτίμιο κρίνεται ὅποιος προωθεῖ ἕνα πειραματικό φάρμακο (δηλητήριο) καί δή σέ ὑγιεῖς ἀνθρώπους καί πού τό ἴδιο τό σύστημα μέ μαγειρεμένα νούμερα πρός τά κάτω καί πρός δικό του ὄφελος, μόνο στήν Εὐρώπη ἀνακοινώνει 21.000 θανάτους καί 2.000.000 παρενέργειες μέχρι στιγμῆς ἀπό αὐτό; Αὐτό δέν εἶναι φόνος, ἤ συνέργεια σέ αὐτόν καί συμμετοχή-ἠθική αὐτουργία σέ πρόκληση σωματικῆς βλάβης, ὄχι ἑνός, ἀλλά πολλῶν ἀνθρώπων;
Μέ τί ἐπιτίμιο κρίνεται ὅποιος ἀντιφάσκει καί ψεύδεται τήν μία φορά πώς δέν ὑπάρχουν κυτταρικές σειρές ἐκτρωμένων ἐμβρύων στά ἐμβόλια καί τήν ἄλλη πώς ὑπάρχουν ("θεραπευτική διακοπή κυήσεως" ... τό 1960, 1973 καί 1985);
Τί λέει τό Πηδάλιο καί τί λένε οἱ Ἱεροί Κανόνες καί οἱ Οἰκουμενικές Σύνοδοι γιά ὅλα τά παραπάνω;).

Ἄν ὁ προσωπικός σας ἰατρός, γνωρίζοντας τό ἰατρικό σας ἱστορικό, σᾶς συνιστᾶ νά μή κάνετε τό ἐμβόλιο, δέν σημαίνει ὅτι δέν θά λαμβάνετε τά ἄλλα ἀπαραίτητα μέτρα, καί φυσικά δέν σημαίνει ὅτι θά συνιστᾶτε στούς Χριστιανούς νά μήν ἐμβολιάζονται. (Σχόλιο ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Ὑμεῖς πῶς συνιστᾶτε τό ἐμβόλιο στό ποίμνιό Σας καί σ' ὅλους ὅσους Σᾶς ἀκοῦνε καί διαβάζουν, ἐνῶ ἤδη πολλοί Ἐπίσκοποι ἔχετε ἤδη ἀρχίσει νά τό ἐπιβάλλετε μέ τόν ἕναν ἤ τόν ἄλλον τρόπο; Γνωρίζετε τό ἰατρικό ἱστορικό τοῦ καθενός μας; Εἶσθε εἰδικοί; Εἶσθε εἰδικότεροι σέ αὐτό τό θέμα ἀπό ὅλους τούς ὑπόλοιπους πολίτες; Μέ ποιά ἐπιστημονικά κριτήρια θεωρεῖτε εἰδικότερους τούς εἰδικούς ἀνεκκλησίαστων, ἄθεων, Μασώνων, βλάσφημων, ἀνθελλήνων καί  ὑποκριτῶν πολιτικῶν ἀπό τόσους ἄλλους εἰδικούς ἐπιστήμονες πού ἔχουν ἐμπεριστατωμένες ἐνστάσεις κι ἀνατρεπτικά στοιχεῖα; Ἡ ἐλευθερία ἔχει δύο ὄψεις. Τήν δική μας ἄποψη κι ἐπιλογή καί τοῦ ἄλλου. Στήν προκειμένη περίπτωση ἄς κρίνει ὁ κόσμος ποιός ἐπιβάλλει τί καί σέ ποιόν, ποιός συναινεῖ μέ αὐτόν κι ἄν συμμορφώνεται μέ τό πνεῦμα τοῦ Θεοῦ! Ἕνα μικρό δεῖγμα τῆς μονοδιάστατης ὑμετέρας ἐλευθερίας καί προοπτικῆς ἐπιλογῶν μπορεῖ κανείς νά δεῖ γιά παράδειγμα, ἐδῶ: Ἀρχιεπίσκοπος Ἱερώνυμος: ''Ἐδῶ εἶναι τό ἐμβόλιο, ἐκεῖ εἶναι ὁ τάφος''.).

Σέ μιά τέτοια ἐνδεχόμενη περίπτωση θά δώσετε λόγο στόν Θεό, σύμφωνα μέ τά ὅσα γράφει ὁ μέγας διδάσκαλος τῆς Ἐκκλησίας ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης.
(Σχόλιο ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: καί ὅλοι Ὑμεῖς γιά ὅλα τά παραπάνω δέν θά δώσετε λόγο; Δέν πρέπει ἐπιτέλους κάποιοι νά δώσουν τόν λόγο σέ ἐπιστήμονες πού φιμώνονται, χάριν τῆς ἀληθείας, τῆς ἐπιστημονικῆς καί πνευματικῆς; Θά δώσουμε λόγο γιατί δίνουμε τόν λόγο σέ αὐτούς πού ἐπίτηδες καί μεθοδευμένα τούς τόν ἀφαιροῦν, γιά νά μήν μάθουν οἱ συνάνθρωποι μας αὐτά πού δέν τούς λένε καί πού ὄφειλαν νά τούς εἴχανε πεῖ; Στό κάτω-κάτω, ἐμεῖς οἱ ἁπλοί πολίτες δέν ἐπιβάλλουμε ἐμβολιασμό ἤ μή ἐμβολιασμό. Ἐκφράζουμε τήν ἄποψή μας καί μάλιστα μέ στοιχεῖα καί καλή προαίρεση. Αὐτοί πού ἔχουν ἐξουσία νά ἐπιβάλλουν καί τό κάνουν κακῶς, αὐτοί θά δώσουν λόγο γιά τήν πλύση ἐγκεφάλου μέ βρωμόνερα κι ἄλλα παρόμοια "χριστιανικά", "θεάρεστα" κι "ἐπιστημονικά", πού ἐμεῖς ἀκόμη δέν εἰσπράξαμε!).

Παρακαλῶ νά λάβετε σοβαρῶς ὑπ’ ὄψη τά ἀνωτέρω καί νά μήν ἀδιαφορήσετε γιά τό σοβαρό αὐτό θέμα, διότι, ἐκτός τῶν ἄλλων, θά παρουσιασθῆτε στήν πράξη ὅτι διαφοροποιῆστε ἀπό τό Συνοδικό καί Ἱεραρχικό πολίτευμα τῆς Ἐκκλησίας μας.

(Σχόλιο ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: μέ κάθε σεβασμό πρός τόν τύπο τῆς Ἐκκλησίας πού ἀποδεχόμαστε, σέ ζητήματα ζωῆς ἤ θανάτου καί σέ περιπτώσεις καίριων δογματικῶν καί νευραλγικῶς θεολογικῶν ζητημάτων, θά ἐπιλέξουμε κατευθείαν τόν Ἀρχιερέα Χριστό, εἰδικά ἄν Αὐτός παρακάμπεται σκανδαλωδῶς ἀπό τό Συνοδικό πολίτευμα, ὅταν αὐτό ἀσυνόδευτο  τραβᾶ μόνο του ἄλλη ρότα ἀπό τήν Κεφαλή του. Ἐξάλλου, σέ διάφορες  κρίσιμες στιγμές ὅπου ἡ Διοικοῦσα Ἐκκλησία διαχώριζε μόνη της τόν τύπο της ἀπό τήν οὐσία, ἡ ἱστορία ἔχει ἀναδείξει Ἁγίους καί ἁπλούς πιστούς πού ἀγωνίστηκαν γιά τήν δεύτερη (οὐσία) κι αὐτοί διαφύλαξαν τήν Ἐκκλησία τελικῶς κι εὐτυχῶς! Ὅσο ἕνα ἄδειο κέλυφος (τσόφλι) ὠφελεῖ χωρίς τόν καρπό πού περικλείει καί φυλάσσει μέσα του, τόσο ὠφελεῖ κι ἕνας ἐκκλησιαστικός τύπος πού κατ' ἐξακολούθησιν καί σέ καίρια ζητήματα ἔχασε τήν θεολογική καί δογματική οὐσία του! Δέν καταργοῦμε τούς θεσμούς τῆς Ἐκκλησίας τούς ὁποίους σεβόμαστε, ἄπαγε, ἀλλά πρέπει ἡ Διοίκηση τῆς Ἐκκλησίας (καί ΟΧΙ ἡ Ἐκκλησία) νά προσέχει ὥστε νά μήν καταργεῖ ἡ ἴδια τήν οὐσία της! Ἡ ἑνότητα εἶναι σημαντικό πρᾶγμα, ἀλλά ὄχι καί ἡ αὐθαιρεσία καί παρεκτροπή τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἐξουσίας καί ἡ δική της "ἐνότητα" μέ τήν κοσμική ἐξουσία καί τό "πνεῦμα" της!).

Ἄς προσευχηθοῦμε στόν Θεό νά μᾶς δίνη σωματική καί πνευματική ὑγεία, ἰδιαιτέρως σύνεση, διάκριση καί ἐσωτερική ἡσυχία, πού εἶναι τόσο ἀπαραίτητες στήν ἐποχή μας, ὥστε νά μή καταλήγουμε σέ ἀκραῖες καταστάσεις.

Μέ θερμές εὐχές

Ὁ Μητροπολίτης

† Ὁ Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου ΙΕΡΟΘΕΟΣ»

 

 
 
Πηγή κειμένου κ. Ἱεροθέου:
https://www.el.gr/thriskia/orthodox/mitropolitis-gia-toys-arnites-opoi/ 



Συναφῆ ἄρθρα:

Σχολιασμός στό φυλλάδιο τῆς Ἱερᾶς Συνόδου πρός τόν λαό γιά τήν «… θεραπευτική διακοπή τῆς κυήσεως…» στά τρέχοντα ἐμβόλια! 

 

Το φυλλάδιο της ΔΙΣ προς τον λαό για το εμβόλιο και η φράση «… θεραπευτική διακοπή της κυήσεως… τις δεκαετίες 1960, 1973 και 1985» δηλαδή «θεραπευτική» έκτρωση… (;)

 

Απάντηση στον δωδεκάλογο της ΔΙΣ «Προς τον λαό» περί των κατά covid-19 εμβολίων στις 25 Ιουλίου 2021 π. Στυλιανός Καρπαθίου

 

Τί λέει ὁ Μέγας Βασίλειος γιά τήν "θεοποιημένη" ἰατρική καί τούς "σωτῆρες" ἰατρούς! 

 

Π. ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΚΑΡΠΑΘΙΟΥ: ΠΟΤΕ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΥΠΑΚΟΗ ΣΤΟΥΣ ΠΟΙΜΕΝΕΣ - Βίντεο (ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ)


Μόνον τα του Καίσαρος τω Καίσαρι – όχι και τα του Θεού! Σχολιασμός της απόφασης της Ι.Σ. της 13/7/2021 (οι Χριστιανοί μας ρωτούν για το εμβόλιο και οι γιατροί μας απαντούν)

 

π. Στυλιανός Καρπαθίου: Η Ιερά Σύνοδος εξαπατήθηκε από τον Μητροπολίτη Μεσογαίας! Βίντεο

 

6 σχόλια:

  1. Ἡ δῆθεν πανδημία σχετίζεται μὲ τὴν προώθησιν τῆς Νέας Τάξεως Πραγμάτων τῶν Ἐωσφορικῶν Λεσχῶν! Ὁ Ἑβραιοαυστριακὸς Edward Bernays (ἀνηψιὸς τοῦ Φρόυντ) εἶναι ὁ ἄνθρωπος ποὺ κατηύθυνε τὴ δημοσία γνώμη στὶς ἀρχὲς τοῦ εἰκοστοῦ αἰῶνος. Γράφει τὸ 1928 στὸ βιβλίο του ὀνόματι «Προπαγάνδα» ὃτι οἱ ἄνθρωποι ἐξαρτῶνται ψυχολογικῶς ἀπὸ τὶς συμβουλὲς τῶν ἰατρῶν τους καὶ θὰ πράξουν ὃ,τι κι ἄν τοὺς ποῦν γι’ αὐτὸ καὶ πρέπει νὰ χρησιμοποιοῦνται ὡς μοχλὸς κατευθύνσεως τῶν μαζῶν!

    Μπορεῖτε νὰ παρακολουθήσετε βιντεάκια ἐδῶ: https://www.brighteon.com/channels/costas69

    Δὲν ὑπάρχει καμμία πανδημία. Δὲν ὑπάρχουν κἄν ἰοί! Τὸ νῦν παραμύθι εἶναι ἡ συνέχεια τῆς τεχνητῆς οἰκονομικῆς κρίσεως κι ἔχει ὡς σκοπὸν τὴν ἐγκαθίδρυσιν τῆς Ν.Τ.Π. τῆς Παγκοσμίου Διακυβερνήσεως (ὃπως ἀνέφερε κι ὁ Γιωργάκης Παπανδρέου [Jeffry Mineiko Chad]. Τὸν Σεπτέμβριο κατήργησαν καὶ τὰ μετρητὰ βάσει νόμου, ποὺ διάβασα ἰδίοις ὄμμασι (ἀποσύροντάς τα πλήρως ἓως τὸ 2030). Οἱ ἀδαεῖς θεωροῦν πὼς τὰ ἐξωσώματα ποὺ βλέπουν στὸ μικροσκόπιον ὃτι εἶναι ἰοί, ὃπερ σημαίνει τοὺς ἀλλάζουν τὴν ἰδιότητα! Διαπληκτίζομαι ἀγρίως κάθε φορὰ ποὺ πηγαίνω γιὰ ψώνια ἤ ὃπου ἀλλοῦ διότι ἀρνοῦμαι νὰ φορέσω τὸ φίμωτρον. Αὐτὸ ποὺ σήμερα άποκαλοῦμε «ἴωσιν» παλαιότερα τὸ ὀνομάζαμε «νευρασθένεια» (δὲν άναφέρομαι στὴν φροϋδικὴ ἔννοια τοῦ ὃρου). Οἱ νευρασθένειες (ψευδοϊώσεις) εἶναι προϊὸν τῶν ἠλεκτρομαγνητικῶν κυμάτων (φυσικῶν [ἡλιακὲς κηλίδες] ἤ ἀνθρωπογενῶν). Τώρα παίζουν μὲ τὸ 5g ἐδῶ καὶ τὸ 6g στὴν Κίνα. Δὲν ἔχει πεθάνῃ οὔτε ἓνας ἄνθρωπος παγκοσμίως ἀπὸ τὴν ψευδοασθένεια τοῦ κορωναϊοῦ! Οἱ ψευδοϊώσεις δὲν μεταδίδονται ἀπὸ ἄνθρωπον σὲ ἄνθρωπον! Οἱ νευρασθένειες σαφῶς καὶ εἶναι ἐπικίνδυνες.
    Ἡ λεγομένη Ἱσπανικὴ γρίπη ἦταν προϊὸν τῶν συνθηκῶν τοῦ πολέμου (πείνα, κακουχίες) ἐν συνδιασμῷ μὲ τὰ ἐπικίνδυνα ἐμβόλια καὶ τὰ ἠλεκτρομαγνητικὰ κύματα. Κάθε φορὰ ποὺ ἔχομε ἀλλαγὴ τῶν ἠλεκτρομαγνητικῶν κυμάτων (εἴτε μέσῳ τῶν ἡλιακῶν κηλίδων εἴτε μέσω τῆς άνθρωπίνης δραστηριότητος [ῥεῦμα, τηλέγραφος, ῥαδιόφωνο, ῥαντὰρ, δορυφόροι, κινητὴ τηλεφωνία κλπ]) ἔχομεν «ἰώσεις». Εἶναι φύσει άδύνατον οἱ ἀνθρωποι νὰ «κολλήσουν» ἀπὸ ἄλλους άνθρώπους! Μποροῦμε νὰ κολλήσωμε μόνον μέσῳ τῶν σωματικῶν ὑγρῶν (αἷμα, σπέρμα, φιλιὰ στὸ στόμα) ἤ μέσῳ τῶν παρασίτων (σκουλίκια, πρωτόζωα). Τὸ φίμωτρον σχετίζεται μὲ τὴν ὑποταγὴ στὴν ἐωσφορικὴ ἐξουσία!
    Ἡ διασωλήνωσις σκοτώνει τοὺς ἀσθενικοὺς ὀργανισμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απαντήσεις
    1. Ἀγαπητέ πραγματικά μᾶς εἶναι δυσάρεστες τέτοιες παρεμβάσεις καί πολύ ἐπώδυνες καί λυπηρές, ἀλλά τό κάνουμε γιατί πολύς κόσμος πείθεται ἀπό τό ράσο ὄχι βάσει θεολογικῶν κριτηρίων, ἀλλά βάσει θέσης καί ράσου.

      Κι αὐτό πρέπει νά μᾶς ἀφυπνίσει ὅλους, ὥστε παράλληλα μέ τήν μετάνοια νά ἀναζητοῦμε τήν ἀλήθεια καί νά ἀσχοληθοῦμε καλύτερα μέ τήν κατήχηση καί μελέτη. Ὅποιος δέν ἐρευνᾶ τά Γραφάς, πού εἶναι καί ΕΝΤΟΛΗ!, οὔτε ψάχνει τήν ἀλήθεια κι ἑπομένως θά πιστεύει ὅ,τι τοῦ σερβίρεται βασιζόμενος ἐσφαλμένα σέ ὅ,τι χαϊδεύει τά πάθη του.

      Διαγραφή
    2. Προς απαξίωση του το έγραψα. Εσύ καλά κάνεις αδελφέ!!! Μαζί σου με τα μπούνια που λένε!!!
      Μακριά απο δαύτους.

      Διαγραφή
    3. Εὐχαριστῶ. Κρίμα πάντως. Οἰ Ποιμένες μας θέλουν πολλή προσευχή κι ἐμεῖς νά βάλουμε καλύτερη μετάνοια γιά νά λυπηθεῖ ὁ Θεός κι ἐμᾶς, ἀλλά καί τίς προσευχές μας γι' αὐτούς.

      Διαγραφή
    4. Εμείς Σ'ευχαριστούμε αδελφέ! για τον αγώνα που κάνεις και μας ενημερώνεις.
      Ο Χριστός μας Και Η Παναγία μας να σε σκεπάζουν!!!

      Διαγραφή