2 Ἄρθρα
1. Διαστρέβλωση του Αγίου Πορφυρίου στην ομιλία του π. Βασιλείου Βολουδάκη.
ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ
2. Οἱ μειωμένης νοημοσύνης...
ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ
Εἰλικρινά δέν ἐπιθυμούσαμε
νά ἀσχοληθοῦμε περαιτέρω
σέ ὅσα διαφωνήσαμε μέ τόν π. Βολουδάκη
σχετικά μέ δογματικές διαφωνίες
πού μᾶς προέκυψαν,
εἰδικά ἀπό τήν ὀμιλία του στίς 24-9-23
κι ἀκόμα περισσότερο γιά τήν ἀπαξίωση
τοῦ Ἁγίου Παϊσίου!
Τό θεωροῦμε ὅμως ἀπαραίτητο
νά δημοσιεύσουμε τό παρακάτω διπλό ἄρθρο
γιατί οἱ καιροί τῆς Κάρτας τοῦ Πολίτη-
νέας ἠλεκτρονικῆς ταυτότητας
εἶναι πονηροί,
ὁ κόσμος ἀκατήχητος
καί χωρίς οἱ περισσότεροι ποιμένες
νά κηρύττουν γι' αὐτά τά θέματα,
ὁπότε καθίσταται ἐπιτακτικότερη ἀνάγκη
νά γνωρίζει τίς παγίδες.
Παραθέτουμε, λοιπόν δύο ἄρθρα σέ ἕνα
κι ὁ καθένας ἄς βγάλει τά συμπεράσματά του.
Ἄς γίνει ὅλο αὐτό ἀφορμή
ὥστε νά ἀντιληφθοῦμε ὅλοι μας, κυρίως οἱ λαϊκοί,
καί τήν δική μας εὐθύνη
στήν ἀναζήτηση τῆς ἀλήθειας πού εἶναι ἐντολή·
1. Διαστρέβλωση του Αγίου Πορφυρίου στην ομιλία του π. Βασιλείου Βολουδάκη.
Η απάντηση του π. Βασιλείου Βολουδάκη προς την επιστολή του π. Ιωάννη Φωτοπούλου (2011) που διάβασε ο π. Βασίλειος στην χθεσινή του ομιλία με τίτλο «‘ΩΣ ΠΛΑΝΟΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΣ’: ΤΕΛΙΚΑ, ΠΟΥ ΦΑΝΤΑΖΕΣΤΕ ΟΤΙ ΑΝΗΚΩ;» λέει σε κάποιο σημείο (34:07): «Επιπλέον δε, εφόσον υπάρχει τόση ευθιξία για την υπεράσπιση των Αγίων, πώς δικαιολογείται η σιωπή και η έλλειψη αγανακτήσεως όταν συκοφαντούνται ανακηρυγμένοι Άγιοι της Εκκλησίας μας, όπως ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης, ο οποίος εδέχθηκε υβριστική επίθεση για τα θεοφώτιστα συγγράμματά του για τα οποία και μόνο ανακηρύχθηκε Άγιος;»
Για το ίδιο ακριβώς προβληματιζόμασθε κι εμείς…
…και απορούμε που ενώ ο π. Βασίλειος λέει αυτά για τους άλλους, παράλληλα εξανίσταται που αγανακτήσαμε, δεν σιωπήσαμε και αναγκαστήκαμε να ασχοληθούμε μαζί του για την πρωτοφανή δική του ασέβεια που επέδειξε προς το πρόσωπο του επισήμως ανακηρυγμένου Αγίου Παΐσίου, για τον οποίον είπε τα φρικτά ότι πλανήθηκε από μία δαιμονισμένη προτεστάντισσα και ότι δημιούργησε αίρεση μέσα στην Εκκλησία!! Εδώ δεν μιλάμε για έναν προβληματισμό, μια κάποια απορία αλλά για εμφανή κακότητα και εμπάθεια. Πώς είναι δυνατόν μετά από τόσα χρόνια και την επίσημη ανακήρυξη του ήδη αναγνωρισμένου Παγκόσμιου Αγίου Παϊσίου, να εμμένει στις ίδιες απαξιωτικές και βλάσφημες απόψεις, όταν μάλιστα είναι πια ευρέως γνωστό από τον ίδιο και από αδιαμφισβήτητης ακεραιότητας πρόσωπα του στενού του κύκλου, ότι το κείμενο για το σφράγισμα είναι καρπός προσευχής προς τον Άγιο Τριαδικό Θεό και εσωτερικής πληροφόρησης του Αγίου; Θεοφώτιστα τα κείμενα του Αγίου Νικοδήμου και όχι και η έμπονη επιστολή του Αγίου Παΐσίου π. Βασίλειε;
Το παρόν κείμενο δεν γράφεται για να μεταπείσει τον π. Βασίλειο Βολουδάκη, είναι προφανές ότι αυτό ΔΕΝ πρόκειται να γίνει. Προσπαθεί όμως να είναι ένα ελάχιστο μικρό λιθαράκι στην αποκατάσταση της αλήθειας, όχι φυσικά επειδή το έχει ανάγκη ο Άγιος αλλά επειδή στους δύσκολους και μπερδεμένους καιρούς που διανύουμε το έχουμε ανάγκη εμείς.
[απόσπασμα από το 1.26.27 του άνω βίντεο]
ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΑ: …Πόσες φορές μας έχει χαράξει ο σταυρός; Και υπάρχει η κυρία η οποία λέει, «Ναι, και τώρα δηλαδή τί θα μας πείτε; Ότι θα πάρουμε τις ταυτότητες και θα τις σταυρώσουμε και δεν θα κινδυνεύουμε…»
Π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ: Δηλαδή αυτό είπα; Ε τότε δεν υπάρχει διανοητικό επίπεδο.
ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΑ: Παππούλη, και να το έλεγε κάποιος αυτό…
Π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ: Αφού είπα, θα πολεμήσω και θα πω να μην πάρουν τις ταυτότητες αν έχουνε δαιμονικά σύμβολα κλπ. Λοιπόν, τώρα να τις πάρουμε; Μα γιατί να τις σταυρώσεις αν δεν έχουνε δαιμονικά σύμβολα; Γιατί πρέπει να τις σταυρώσεις;
ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΑ: Ναι αλλά όταν αμφισβητείς όμως ότι το οποιοδήποτε σύμβολο μπορείς να το σταυρώσεις και να ακυρωθεί η δαιμονική δύναμη, αυτό δεν είναι βλασφημία εναντίον του σταυρού και εναντίον του Χριστού; Τί πιστεύουμε;
Π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ: Μισό λεπτό.
ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΑ: Εν τοιαύτη περιπτώσει ο σατανάς είναι ισχυρότερος του Χριστού και να αρχίσουμε να λατρεύουμε τον σατανά…
[σ.σ. Τώρα, ο π. Βασίλειος θα σπεύσει να υποστηρίξει εκείνο που μόλις πριν λίγο ισχυρίστηκε ότι δεν είπε και είχε ειρωνευθεί μάλιστα τον άνθρωπο που το υπέδειξε.]
Π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ: Ακούστε, ακούστε ο π. Ιωάννης Κωστώφ, γι’ αυτό λέω πάρτε το βιβλίο αυτό. Στην σελίδα 63 λέει: «Αποκαλύπτει ακόμα ο π. Αθανάσιος (ο Σιμωνοπετρίτης) τα εξής λόγια του π. Πορφυρίου.» Ευτυχώς δεν είμαι μόνος μου. Μπορεί να άρχισα μόνος μου αλλά δεν είμαι. «Πού πάει βρε παιδί μου ο σταυρός; Εγώ χίλια 666 να έλθουν να μου χαράξουν θα καθίσω γιατί πιστεύω…..» Θα καθίσει να του τα χαράξουνε! Ο π. Πορφύριος! Ας επιτεθούνε στον π. Αθανάσιο γιατί επιτίθενται μόνο σε εμένα; Τί είμαι εγώ δηλαδή; Είμαι κανας σπουδαίος; Λοιπόν. «Εγώ χίλια 666 να έλθουν να μου χαράξουν θα καθίσω γιατί πιστεύω πως με ένα σημείωμα του τιμίου σταυρού, όλη η δαιμονική δύναμη του χαράγματος θα εξαφανιστεί..»
ΣΧΟΛΙΟ:
Ειλικρινά και με όλον τον σεβασμό αλλά με τέτοιες ασάφειες και παλινδρομήσεις είναι δύσκολο να ακολουθήσει κανείς το σκεπτικό του π. Βασιλείου. Όσον αφορά το απόσπασμα που διαβάστηκε από το βιβλίο του π. Ιωάννη Κωστώφ θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο π. Αθανάσιος ο Σιμωνοπετρίτης, ο οποίος παρεμπιπτόντως ελέγχεται για την αξιοπιστία των μαρτυριών του (δείτε εδώ: Μοναχού Ἡσαΐα, Παραποίησις του Ἁγίου Παϊσίου καί παραπλάνησις τῶν πιστῶν) είπε μία σημαντική λεπτομέρεια πάνω ακριβώς σε αυτό που διάβασε ο π. Βασίλειος, η οποία αλλάζει όλο το νόημα και η οποία δυστυχώς εδώ δεν υπάρχει. Είναι καταγεγραμμένη στο πρώτο βιβλίο που βγήκε για τον Άγιο Πορφύριο με τίτλο «Ανθολόγιο Συμβουλών».
Το απόσπασμα της μαρτυρίας του π. Αθανασίου του Σιμωνοπετρίτη που διάβασε ο π. Βασίλειος από το βιβλίο του π. Ιωάννη Κωστώφ είναι ελλιπές. Συγκεκριμένα, ο π. Βασίλειος διάβασε από το βιβλίο του π. Ιωάννη Κωστώφ:
«Πού πάει βρε παιδί μου ο σταυρός; Εγώ χίλια 666 να έλθουν να μου χαράξουν θα καθίσω γιατί πιστεύω πως με ένα σημείωμα του τιμίου σταυρού όλη η δαιμονική δύναμη του χαράγματος θα εξαφανιστεί.»
Στην Δ’ έκδοση όμως του βιβλίου «Ανθολόγιο Συμβουλών», το οποίο υπενθυμίζουμε είναι η μαρτυρία του π. Αθανασίου του Σιμωνοπετρίτη για τον Άγιο Πορφύριο που επικαλείται ο π. Ιωάννης Κωστώφ, στην σελ. 74 γράφει:
«Και κοίταξε να σου πω κάτι. Εάν ερχόταν τώρα ο ίδιος ο αντίχριστος με μία συσκευή με ακτίνες Laser και με σφράγιζε με το 666 ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ, εγώ δεν θα στενοχωριόμουνα.* Θα μου πεις, Γέροντα, μα δεν είναι το σημείο του αντιχρίστου; Ναι αλλά και χίλια 666 να μου έγραφε πάνω μου με τις ακτίνες Laser, ανεξίτηλα, εγώ δεν θα στενοχωριόμουνα*. Γιατί; Γιατί, παιδί μου, τους πρώτους μάρτυρες τους είχαν βάλει στα θηρία κι έκαναν το σταυρό τους και τα θηρία γινόντουσαν αρνάκια…..»
Συνεπώς το σχόλιο που έκανε με νόημα ο π. Βασίλειος, ότι ο Άγιος Πορφύριος είπε ότι ΘΑ ΚΑΘΟΤΑΝΕ έτσι απλά να τον χαράξουν δεν είναι αληθές, σύμφωνα πάντα με την μαρτυρία του ίδιου του π. Αθανασίου του Σιμωνοπετρίτη που επικαλείται ο π. Ιωάννης Κωστώφ.
Μα επιτέλους. Δεν θα ασχολούμασταν με τα λεγόμενα του π. Βασιλείου, ο οποίος έχει άλλωστε το δικαίωμα στην άποψή του, εάν δεν διαστρεβλώνονταν οι Άγιοι της Εκκλησίας. Είναι πολύ σοβαρό το θέμα διότι εδώ παρουσιάζεται ο Άγιος Πορφύριος να είναι αντίθετος με το πνεύμα των Αγίων Γραφών και να λέει το εξωφρενικό ότι θα καθότανε έτσι στα καλά καθούμενα να τον χαράξουν με το χάραγμα του αντιχρίστου. Δεν λέει όμως αυτό· λέει ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ αν με χαράξουν. Εάν ο π. Ιωάννης Κωστώφ μετέφερε λειψό το απόσπασμα στο βιβλίο του που διαβάζει ο π. Βασίλειος, ή εάν ο π. Βασίλειος βιάστηκε να διαβάσει το σχετικό απόσπασμα παραλείποντας το καίριο αυτό σημείο, ή εάν συνέβη κάτι άλλο δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε. Αυτό που με λύπη όμως διαπιστώνουμε είναι ότι τούτη δεν είναι η πρώτη φορά που «απουσιάζουν» καίρια και αδιάσειστα στοιχεία, τα οποία «τυγχάνει» να ανατρέπουν κάποια θέση του π. Βασιλείου. Παρόμοιο γεγονός που έτυχε να πέσει στην αντίληψή μας αφορά τον Άγιο Παΐσιο (πάλι!) και την αποτείχιση [ΕΔΩ].
Λοιπόν. Δεν είναι έτσι απλό το πράγμα. Δεν μπορεί κάποιος να κραδαίνει με στόμφο μία τέτοια λειψή θέση που οδηγεί σε λανθασμένο συμπέρασμα και παράλληλα να ισχυρίζεται το ακριβώς αντίθετο, ότι συμφωνεί με την Αποκάλυψη (ειρωνευόμενος πάλι με υβριστικούς χαρακτηρισμούς εκείνους που του την υπέδειξαν), η οποία λέει ξεκάθαρα ότι δεν θα μπορεί να υπάρξει μετάνοια.
[Ακολουθεί απόσπασμα από το 1.28.29 του άνω βίντεο]
«Και γράφουν ένας ρασοφόρος είπε το χάραγμα δεν είναι ανεξάλειπτο. Δεν είναι ανεξάλειπτο όταν χαραχτεί με την συνείδησή σου και με τον χαρακτήρα σου, τότε είναι ανεξάλειπτο, βεβαίως. Και μου παρουσιάζουνε από την Αποκάλυψη χωρία ολόκληρα ότι θα είναι άσβεστο το πυρ, οι χαραγμένοι θα είναι αιωνίως, θα κολάζονται, Ποιός τα αρνείται αυτά; Δηλαδή παραβιάσανε μία ανοιχτή πόρτα και παριστάνουνε τους κλειδαράδες; Δεν μπορώ να καταλάβω, τί άνθρωποι είναι αυτοί; Μειωμένης νοημοσύνης ή είναι τόσο φανατικοί που δεν ξέρουνε τίποτε άλλο παρά μόνο αυτό που έχουνε στο μυαλό τους;»
Επ’ αυτού όμως θα απαντήσουμε μία άλλη φορά, όχι με δικές μας σοφιστείες, ήξεις αφίξεις, παραλληλισμούς και δαιδαλώδεις υπεραναλύσεις αλλά με τα λόγια του μακαριστού π. Αθανασίου Μυτιληναίου.
ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ
Υ.Γ. Ο π. Βασίλειος Βολουδάκης θεώρησε μή χριστιανική συμπεριφορά την ανάρτηση της φωτογραφίας του στα άρθρα που αναδημοσίευσε από άλλο ιστολόγιο με τίτλο «Προς ρασοφόρο που κήρυξε πως όσοι πάρουν το σφράγισμα μπορούν να μετανοήσουν!» Το παρόν ιστολόγιο έχει απευθυνθεί πολλάκις στον π. Βασίλειο και δεν θεώρησε σκόπιμο να «κρυφτεί» αυτήν την φορά, ούτε θεώρησε ότι ο π .Βασίλειος θα ήθελε να αποσυνδέσει το πρόσωπό του από μία ομιλία που έκανε ο ίδιος δημοσίως. Η σχέση του ιστολογίου ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ με τον π. Βασίλειο και το πώς θέλησε να διαχειριστεί το θέμα είναι δικαίωμά του και δική του υπόθεση και δεν αφορούν το παρόν ιστολόγιο. Τούτη η στάση του π. Βασιλείου, να αφήσει υπόνοιες για το χριστιανικό ήθος του ιστολογίου εκτιμάται ως μία τραβηγμένη υπερβολή εκ μέρους του για να βρεθεί κάποιο ψήγμα στο παρόν ιστολόγιο επειδή υιοθέτησε την συγκεκριμένη στάση στο θέμα της επιστολής του Αγίου. Ας είναι. Τα δέχεται όλα με χαρά όπως και τους «χριστιανικούς» υβριστικούς χαρακτηρισμούς του π. Βασιλείου.
2. Οἱ μειωμένης νοημοσύνης...
Κατ' ἀρχήν νά ξεκαθαρίσουμε πώς θεωρήσαμε καλύτερο ἀπό διάκριση ἐν ἀρχῇ νά ἀντιδράσουμε σέ ἀτοπήματα πού ἀκούσαμε στήν ὁμιλία τοῦ π. Β. Βολουδάκη τῆς 24ης-9-23 χωρίς ἀναφορά στό ὄνομά του, ἐπειδή δέν εἴχαμε κάποια παλαιότερη σχέση καί διαφωνία μαζί του, οὔτε ἀκούγαμε ὁμιλίες του πρίν τήν ἐποχή τοῦ κορωναϊοῦ, γιά νά μήν θεωρήσει ὅτι ἡ ἀντίδρασή μας ἐπί πνευματικῶν θεμάτων εἶναι προσωπική ἐπίθεση ἐκ μέρους μας καί γιά νά νύξουμε τήν χορδή τοῦ φιλότιμού του μέ δάχτυλα κι ὄχι μέ νύχια.
Βλέπε τίς ἀντιδράσεις μας ἐδῶ:
Πρός ρασοφόρο πού κήρυξε πώς ὅσοι πάρουν τό σφράγισμα μποροῦν νά μετανοήσουν!
Πρός ρασοφόρο πού κήρυξε πώς ὅσοι πάρουν τό σφράγισμα μποροῦν νά μετανοήσουν! Μέρος 2ον
Πρός ρασοφόρο πού κήρυξε πώς ὅσοι πάρουν τό σφράγισμα μποροῦν νά μετανοήσουν! Μέρος 3ον
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ: Π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: «Οἱ δεχθέντες τό «σφράγισμα» τοῦ Ἀντιχρίστου γιατί δέν θά μποροῦν νά μετανοήσουν;»
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ: Γιατί δέν θά μποροῦν νά μετανοήσουν ὅσοι πάρουν τό χάραγμα τοῦ Ἀντιχρίστου; Update 20:20
Ἀκολούθησαν κι αὐτά πού εἶναι σχετικά, μέ ποιό γενικευμένη θεματολογία:
Για τις ηλεκτρονικές ταυτότητες. Τι είχε πει ο Όσιος Πορφύριος το 1982 Update 17:10 Σημαντικό Βίντεο
Ἕνα ἁπλό ρητορικό ἐρώτημα γιά τίς νέες ἠλεκτρονικές ταυτότητες μέ δωράκι τόν Προσωπικό Ἀριθμό! Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ
Στήν πορεία κάποιο ἱστολόγιο (κι ἀκολούθησαν κι ἄλλα) ἔλαβαν κάποια ἀπό τά ἄρθρα μας καί γνωρίζοντας σέ ποιόν ἀπευθύνονται, πρόσθεσαν τήν φωτογραφία τοῦ π. Βολουδάκη, ὁπότε δέν εἶχαν πλέον νόημα οἱ ἀρχικές μας σεσκιασμένες ἀντιδράσεις ὡς πρός τό πρόσωπο πού ἀναφέρονταν κι ἔτσι βγάλαμε ἀνακοίνωση, ἀποφασισμένοι στό "τά δημόσια λεχθέντα, δημόσια κι ἐλέγχονται":
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ Update 16:40 Βίντεο
Στήν ἀμέσως ἑπόμενη ὁμιλία του ὁ π. Βολουδάκης, τήν χθεσινή τῆς Κυριακῆς 8ης-10-23
ἀνάμεσα σέ ὅσα εἶπε, ἀνέφερε καί τά ἑξῆς:
«Και γράφουν ένας ρασοφόρος είπε το χάραγμα δεν είναι ανεξάλειπτο. Δεν είναι
ανεξάλειπτο όταν χαραχτεί με την συνείδησή σου και με τον χαρακτήρα σου, τότε
είναι ανεξάλειπτο, βεβαίως. Και μου παρουσιάζουνε από την Αποκάλυψη χωρία
ολόκληρα ότι θα είναι άσβεστο το πυρ, οι χαραγμένοι θα είναι αιωνίως, θα
κολάζονται, Ποιός τα αρνείται αυτά; Δηλαδή παραβιάσανε μία ανοιχτή πόρτα και
παριστάνουνε τους κλειδαράδες; Δεν μπορώ να καταλάβω, τί άνθρωποι είναι αυτοί;
Μειωμένης νοημοσύνης ή είναι τόσο φανατικοί που δεν ξέρουνε τίποτε άλλο παρά
μόνο αυτό που έχουνε στο μυαλό τους;».
Κι ἐπειδή ἐμεῖς συγκαταλεγόμαστε στούς «μειωμένης νοημοσύνης» βάσει τῶν λεγομένων τοῦ π. Βολουδάκη, ὀφείλουμε στό ἀναγνωστικό μας κοινό, ἀλλά καί στούς πιθανόν δικούς του ἀκροατές πού θά ἐπισκεφθοῦν τό Ἱστολόγιό μας ἀπό περιέργεια μετά τήν ἀπαξιωτική ἀναφορά στό σάιτ μας ἐκ τοῦ πατρός, νά ὑπενθυμίσουμε στόν σεβαστό πατέρα πώς στήν ὁμιλία του στίς 24-9-23
Ἔλεγε πώς ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ὄχι μόνο ὅταν σφραγισθοῦμε μέ τό ζόρι, ἀλλά κι ἄν ὄχι!!! Ὁπότε πέφτει σέ ἀντιφάσεις καί συκοφαντία πρός ἐμᾶς!
Συνεχίζει, πώς σταυρώνοντας (τήν ἠλεκτρονική ταυτότητα προφανῶς καί τό χάραγμα!), ὁ σταυρός ἔχει
τήν δύναμη νά τά ἐξαλείψει ὅλα (τά δαιμονικά)! Τά ἴδια ἀκριβῶς πρεσβεύει καί ἡ πρεσβυτέρα μέ περίσσιο ζῆλο. Παρεμπιπτόντως, αὐτά τά ἔχουμε ἀκούσει κι ἄλλες φορές καί ὄχι μόνο στό παρόν βίντεο, σέ πιό ἤπιους τόνους ἐν ἀντιθέσει μέ τά δύο τελευταῖα βίντεο ὀμιλιῶν του.
Δόξα τῷ Θεῷ πού εἴμαστε «μειωμένης νοημοσύνης», διότι
«27 … τὰ μωρὰ τοῦ κόσμου ἐξελέξατο ὁ Θεὸς, ἵνα τοὺς σοφούς καταισχύνῃ, καὶ τὰ
ἀσθενῆ τοῦ κόσμου ἐξελέξατο ὁ Θεὸς, ἵνα καταισχύνῃ τὰ ἰσχυρά» (Κορινθ. Α΄)
Ἀπό μικρό κι ἀπό τρελό (μειωμένης νοημοσύνης…) μαθαίνεις τήν ἀλήθεια, κατά τόν λαό μας. Ἀπό ρασοφόρους πάλι ἔχει γίνει λίγο δύσκολο αὐτό στίς μέρες μας...
Ἀκοῦστε ὅλο τό βίντεο γιά νά βγάλει ὁ καθένας μόνος του τά συμπεράσματά του.
Πιό συγκεκριμένα λέγει ὁ π. Βολουδάκης στό βίντεο, περίπου στό 38:05 καί μετά:
"τό χάραγμα δέν μπορεῖς νά τό ἀρνηθεῖς (μέχρι ἐδῶ εἴτε καλά τά λέει, εἴτε εἰρωνεύεται, καί συνεχίζει) δηλαδή ὅταν κάποιος ἀπό φόβο, ἀπό δειλία πεῖ ναί, ὅτι παίρνω τό σφράγισμα, δέ μπορεῖ νά μετανοήσει; Αὐτό γράφαμε ἀπό τότε (ὅτι μπορεῖ δηλαδή). Τότε κηρύττουμε ἕναν ἄδικο Θεό ὁ ὁποῖος εἰδικά στούς ἀνθρώπους τῶν τελευταίων χρόνων τούς ἔχει ἀφαιρέσει τήν δυνατότητα τῆς μετανοίας" κ.λ.π.
Προσέξτε δέν ἀναφέρεται σέ ἄνθρωπο πού θά τόν σφραγίσουν μέ τό ζόρι, ἀλλά πού συγκατατέθηκε καί τό ἔλαβε εἰς γνῶσιν του!
Ἀρα, ἔχουμε ἀπορία ἀπό ποῦ πηγάζει ἡ μειωμένη μας νοημοσύνη; Τό εἶπε ξεκάθαρα πώς θεωρεῖ ὅτι ὁ λαμβάνων τό χάραγμα θά μπορεῖ νά μετανοήσει καί παρακάτω σέ ὅσα λέγονται στήν ὁμιλία ἀπό τόν ἴδιο καί ἀπό τήν πρεσβυτέρα περί δυνάμεως τοῦ Σταυροῦ πού μπορεῖ νά ἐξουδετερώνει τό κακό. Ἀλλά αὐτό ἔχει προϋποθέσεις, δέν λειτουργεῖ μαγικά.
Ἐν κατακλείδι, ποιός Ἅγιος ἔχει ποτέ πώς θά ὑπάρξουν μετανοημένοι σφραγισμένοι; Μήπως ἡ Ἀποκάλυψη ἔχει πεῖ κάτι τέτοιο; Ὅπως δείξαμε μέ τίς παραπομπές σέ αὐτήν, εἰδικότερα σέ ἕνα ἀπό τά ἄρθρα μας (τό Μέρος 2ον πρός ρασοφόρο) δέν ἀναφέρεται μόνο στό πῦρ πού περιμένει τούς σφραγισμένους, ἀλλά λέγει πώς οἱ σφραγισμένοι δέν θά μετανοοῦν! Πουθενᾶ λοιπόν δέν βρίσκουμε κάτι γιά μετάνοια στούς λαμβάνοντες τό χάραγμα τοῦ Ἀντιχρίστου!
Κι ἀπό κεῖ ὁρμώμενοι κυρίως, ἀλλά κι ἀπό τίς ἀπαξιωτικές ἀναφορές στόν Ἅγιο Παΐσιο οἱ ὁποῖες εἶναι ἐξοργιστικές, ἀγανακτίσαμε κι ἀρχίσαμε νά ἀρθρογραφοῦμε, ἀνωνύμως, χωρίς δηλαδή ἀναφορά στό ὄνομα τοῦ πατρός, γιά νά τοῦ δείξουμε ὅτι δέν ἀντιδροῦμε ἀπό προσωπική ἐμπάθεια, ἀλλά χάριν τῆς ἀλήθειας καί μόνο.
Ἄς ἀποκατασταθεῖ ἡ ἀλήθεια κι ἄς μᾶς λένε μειωμένης νοημοσύνης. Εἰλικρινά αὐτό γιά ἐμᾶς εἶναι βραβεῖο στόν πενιχρό ἀγῶνα μας ὑπέρ τῆς ἀληθείας τοῦ Κυρίου καί τῆς ἀγάπης πρός τούς ἀναγνῶστες μας.
Ως πλάνος άγιος για εσάς…
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά ΆΓΙΟΣ για εμάς!!!
Όλος ο πιστός λαός και η Εκκλησία τὸν τιμά ως Άγιο, ἄλλοι τὸν ἐξευτελίζουν. Ἄλλοι τὸν ἀκοῦνε, ἄλλοι τὸν δυσφημοῦν.
Φανέρωσε τη διακονία του με την τιμή, που του έδειξαν/χνουν οι πιστοί και η Εκκλησία, με την Αγιοποίησή του.
Αλλά καί με τήν καταφρόνησι έκ μέρους τών ασεβών, με δυσφήμησι, αλλά και με έπαινο.
Εμείς πάντως δεν χρειάζεται να φανταστούμε που ανήκετε εσείς π. Βασίλειε.
Δώστε την απάντηση εσείς για τον εαυτό σας.
Εμείς γνωρίζουμε που ανήκει ο Άγιος Παΐσιος!!!
Η Ταπείνωση σώζει…
Με Αγάπη Χριστού!
Τι να σχολιάσει κανείς σε ένα άρθρο που έχει ως τίτλο τον απαξιωτικό τίτλο των άθεων προς ρασοφορο..Ειναι ήθος εκκλησιαστικό αυτό άραγε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκριβώς αδελφέ μου.Η ταπείνωση σώζει..άσε λοιπόν τα τσιτατα από την Αποκάλυψη και και τουςκομπασμους και μάθε να μιλάςκαλυτερα σε ενα Ιερέα παραδοσιακό και αγωνιστη για να σε πιστέψουμε ότι έχεις Αγάπη και φόβο Χριστού..
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος τον πικραμένο αδελφό ανώνυμο 2:39
ΔιαγραφήΑγαπητέ, πολλές φορές ὁ πιστός ἐκτρέπεται ἀπό τόν στόχο του πού εἶναι νά γνωρίσει καί νά ἀγαπήσει τόν Χριστό καί τόν ἀντικαθιστᾶ μέ τήν ἀνάγκη γνωριμίας καί ἀγαπήσεως ἑνός Γέροντος. Ἄλλον πᾶμε νά ἀρραβωνιασθοῦμε σέ αὐτήν τήν ζωή (δηλαδή τόν Νυμφίο Χριστό) καί νά δώσουμε σέ Αὐτόν ὑπόσχεση αἰωνίων γάμων γιά τήν ἄλλη ζωή, καί ἄλλον στήν πορεία αὐτῆς τῆς ἁγίας “γνωριμίας-σχέσεως” ἀκολουθοῦμε ἐσφαλμένα, ξεχνώντας καί δαχτυλίδια καί στέφανα καί δεσμεύσεις καί ὑποσχέσεις. Θά ἀκουσθεῖ σκληρό και να με συγχωράς, ἀλλά πρόκειται γιά πνευματική μοιχεία καί πορνεία εἰς βάρος τοῦ μανιώδους ἐραστῆ μας (κατά τούς Ἁγίους Πατέρες) Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Ὁ Γέρων ταΐζει τίς ψυχές μας μέ χάρη καί λόγο Θεοῦ, δέν εἶναι ὁ Θεός!
Καλό σου βράδυ.
Ανώνυμε 2:39 μ.μ. διαβάζοντας το σχόλιό σου εμένα δεν μου βγάζει ούτε ταπείνωση, ούτε αγάπη, αλλά ούτε και ουσία.
ΔιαγραφήΟ σχολιαστής Ν.Κ. στο πρώτο σχόλιό του απλώς ζητά από τον π. Βασίλειο να αναρωτηθεί πού ανήκει και μόνος του πια να δώσει απάντηση, αφού μετά από τόσα που του έγραψαν τα ιστολόγια τας θύρας και καιόμενη βάτος, αλλά και άλλοι πατέρες και γέροντες από το παρελθόν, όπως επίσης και σχολιαστές του πρώτου σάιτ δεν αλλάζει άποψη και δεν πείθεται από τόσες παραπομπές σε αγία γραφή και αγίους.
Πού είναι η έλλειψη ταπείνωσης, ο κομπασμός και η κακή γλώσσα από τον Νικόλαο Κόλλια προς τον π. Βασίλειο;
Και στο δεύτερο σχόλιό του πάλι με πολύ αγάπη προσπαθεί να σε βοηθήσει κι εσένα να αναζητήσεις τον Θεό και να μην φανατίζεσαι υπερασπιζόμενος το πρόσωπο ενός γέροντα που πέφτει έξω στο θέμα του σφραγίσματος και του Αγίου Παϊσίου.
Αποκαλείς την Αποκάλυψη "τσιτάτα", θαρρείς και ο συντάκτης των άρθρων που επιχειρηματολογεί παραπέμπει σε κανένα παλιοπεριοδικό. Ερευνάτε τας Γραφάς δεν είναι η εντολή του Κυρίου; Πού ήθελες να παραπέμπει, στο Μαρί Κλέρ ή στον λογισμό του; Αυτό είναι ταπείνωση, φόβος Θεού και αγάπη; Και οι συντάκτες των άρθρων και ο σχολιαστής εκθέτουν επιχειρήματα χωρίς ειρωνείες, ύβρεις, απαξιωτικές εκφράσεις και χαρακτηρισμούς σαν αύτή του π. Β περί μειωμένης νοημοσύνης.
Διάβασε το σχόλιο σου με ειλικρίνεια και αναρωτήσου μήπως εσύ δεν έγραψες με αγάπη, αλλά επιθετικά, με φανατισμό κατά αδελφών και υπέρ ενός γέροντα, χωρίς να έχεις γράψει τίποτε πνευματικό με πηγές και ουσιαστικά να τον υπερασπίζεσαι στις απόψεις του.
Δεν τον βοηθάς πραγματικά, ούτε τον εαυτό σου. Μόνο η αλήθεια του Κυρίου θα μας βοηθήσει όλους και όχι οι εγωισμοί όταν μας ελέγχουν καλοπροαίρετα με αποδείξεις. Θα έπρεπε να ευχαριστούμε αυτούς που μας υποδεικνύουν τα λάθη μας. Αλλά κι αν συνεχίζουμε να μην τα βλέπουμε, μπορούμε πάντα να διαφωνούμε χωρίς κακίες.
Έρρωσο. Πραγματικά σου γράφω με αγάπη κι εύχομαι την σωτηρία σου και του π. Β.
♰ Πᾶσα γραφὴ θεόπνευστος καὶ ὠφέλιμος πρὸς διδασκαλίαν, πρὸς ἔλεγχον, πρὸς ἐπανόρθωσιν, πρὸς παιδείαν τὴν ἐν δικαιοσύνῃ.
ΔιαγραφήὍλη ἡ Γραφὴ ἔχει ἐμπνευσθῆ ἀπὸ τὸν Θεόν καὶ ἔχει συγγραφῆ ὑπὸ τὸν ἄμεσον φωτισμὸν καὶ τὴν καθοδηγίαν τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Διὰ τοῦτο δὲ εἶναι ὠφέλιμος διὰ νὰ διδάσκει τὴν ἀλήθειαν, διὰ νὰ ἐλέγχῃ τὰς πλάνας καὶ παρεκτροπάς, διὰ νὰ διορθώνῃ τοὺς ἁμαρτάνοντας, διὰ νὰ παιδαγωγῇ εἰς τὴν καθόλου ἀρετήν, καὶ ἔτσι ὁ ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ νὰ εἶναι τέλειος, καταρτισμένος εἰς κάθε ἔργον ἀγαθόν.
Πρὸς Τιμόθεον Β'Επιστολής
Κεφ.3,16-17
σ.σ. Προς Ανώνυμο 9:32
Σ'ευχαριστώ, για τα καλά σου λόγια . Ο Θεός να ευλογεί!
Καί μία διευκρίνηση πρός κάποιον ἀνώνυμο πού μᾶς ἔγραψε ἐν ὀλίγοις,ὅτι εἶναι ὑποτιμητικός ὁ ὅρος "ρασοφόρος" κι ὅτι λέγεται ἀπό ἄθεους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤό ἄν εἴμαστε ἄθεοι, τό καταλαβαίνει κανείς κι ἀπό τά σχετικά μέ τό παρόν θέμα ἄρθρα, ἀλλά κι ἀπό ὁλόκληρο τό Ἱστολόγιο. Εἶναι ἀστεῖο καί μόνο νά τό ὑπαινίσσεται κανείς.
Ἐν συνεχείᾳ,
Πρῶτον:
Ἡ λέξη ρασοφόρος κατ' ἀρχήν δέν εἶναι βρισιά, οὔτε ἀπαξιωτική. Σημαίνει καθαρά ἐτυμολογικά αὐτόν πού φέρει, φορᾶ ράσο.
Δεύτερον:
Προσωπικά δέν ἔχουμε ἀκούσει ἄθεο νά ἀναφέρεται σέ ἱερεῖς μέ τήν λέξη ρασοφόρος (πολλοί εἰδικά ἀπό τούς ἄθεους δέν ξέρουν οὔτε τήν λέξη), ἀλλά εἴτε δέν ἀναφέρονται κἄν σέ αὐτούς γιατί δέν τολμοῦν ἤ δαιμονίζονται νά τούς βάλουν στό στόμα τους, εἴτε τό σύνηθες εἶναι νά τούς ἀποκαλοῦν παπάδες, τραγοπαπάδες καί ἀλλοιῶς πιθανόν.
Καί τρίτον καί βασικότερον, χρησιμοποιήσαμε στά ἄρθρα μας πού ἦταν ἀνώνυμα ὠς πρός τό πρόσωπο πού ἀναφέρονταν τόν ὅρο ρασοφόρος, γιατί δέν φαίνεται μέσα ἀπό αὐτόν τόν γενικό ὅρο ἡ ἀκριβής ἰδιότητα, δηλαδή Ἐπίσκοπος, Ἱερομόναχος, Μοναχός, Ἱερέας.
Ὁπότε μήν βγάζετε κάποιοι βιαστικά συμπεράσματα καί ἴσως κι ἐμπαθή.
Ὅσον ἀφορᾶ τόν ὑπαινιγμό σας γιά τό ἐκκλησιαστικό μας ἦθος, σᾶς ἐξηγήσαμε ἀναλυτικά τά ἄνωθι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤό ἐκκλησιαστικό ἦθος προκύπτει ἀπό τά ὀρθά πού λέμε καί πράττουμε.
Ἡ εἰρωνεία σας τό "τί νά σχολιάσει κανείς σέ ἕνα ἄρθρο....κ.λ.π." πού ἐξηγοῦνται τά πάντα ἀναλυτικότατα μέ βάσει τά πνευματικά ἐπιχειρήματα καί χάριν τῆς ἀλήθειας, χωρίς τίποτε ἀπολύτως προσωπικό ὡς πρός τόν π. Β., μήπως χαρακτηρίζει τό δικό σας ἐκκλησιαστικό ἦθος; Σέ ὅλα ὅσα σημαντικά γράφονται γιά ἕνα τόσο σοβαρό θέμα, τρέχον πού ἐπείγει σωστῆς ἐνημέρωσης καί ὑψίστης σημασίας γιά τήν σωτηρία μας, ἐσεῖς μᾶς ἀποδίδετε μομφή γιά τό "ρασοφόρος" πού μάλιστα ἔχει χρησιμοποποιηθεῖ ὡς λέξη ἐνίοτε ἀκόμη κι ἀπό Ἁγἰους!
Ὁ καθένας πού διαβάζει τά ἄρθρα μας, ἔχει μάτια καί βλέπει πώς δέν γράφουμε ἐπί προσωπικοῦ, οὔτε ὑβρίζουμε κανέναν, οὔτε χαρακτηρίζουμε κανέναν. Περιοριζόμαστε αὐστηρά στό πνευματικό κομμάτι.
Καί ὁ λόγος πού δέν δημοσιεύσαμε ἀρχικά τήν ἄστοχη μομφή σας καί μόνο ἀπαντήσαμε ἦταν γιά νά προστατεύσουμε ἐσᾶς γιά τόν τρόπο πού ἐκφραστήκατε καί γιά νά ἀποφύγουμε τήν παροῦσα ἀπάντηση στούς προσωπικούς ὑπαινιγμούς σας γιά τό ἦθος μας.
Ἀλλά εἰς μάτην.
Τό νά ὑπακοῦμε στόν Χριστό, στήν Ἁγία Γραφή καί στούς Ἁγίους χαρακτηρίζει τό ἐκκλησιαστικό μας ἦθος.
Ὅλα τά ἄλλα εἶναι ἐκ τοῦ πονηροῦ καί προσωπικά μας πάθη.
Κατ'αρχας να σας ευχαριστήσω που ανοίξατε τα σχόλια γιατί ο χριστιανός δεν φοβάται την άλλη άποψη όσο επιθετική και αν είναι. θα ήθελα όμως να σας παρά καλέσω εσάς και τους αγαπητούς σχολιαστές να σταματήσουμε όχι τώρα αλλά εχθές να ασχολούμαστε με ένα δύσκολο Θεολογικο θέμα γιατί καθώς φαίνεται ότι ούτε τα φόντα έχουμε ούτε λεπτομέρειες γνωρίζουμε ..Ότι θέλουμε από τον π.Βασιλειο τηλέφωνο στον ναό του και ευγενικά με πνεύμα μαθητείας ρωτάμε.Αυτο είναι το ήθος του Χριστιανού που κάνει υπακοή στον Χριστό και στους Αγίους αγαπητοί.Ουτε εκατο η αλεπού και εκατό τα αλεπουδακια ουτελέμε ότι γράφουμε και πραττουμε σωστά γιατί είναι πράγμα δαιμονικο,ούτε κραδαινουμε την Αγ Γραφή γιατί είμαστε εμπαθείς ,ούτε την Αποκάλυψη αγγίζουμε γιατι είναι αλληγορικό βιβλιο -αυτο συνηστουν οι πνευματικοί μας-ουτε εκτιθέμεθα γράφοντας πολλά ..Τι να σχολιάσω βρε αδελφοί χωρίς να γίνω κακός;Να με συγχωρείτε!!
ΑπάντησηΔιαγραφήἈδελφέ χαῖρε καί πάλι.
ΔιαγραφήΔέν θέλαμε νά ρωτήσουμε κάτι τόν π. Βασίλειο γιά νά τοῦ πάρουμε τηλέφωνο, γιατί εἴμαστε καλυμμένοι καί κατασταλαγμένοι στό θέμα γιά τό ὁποῖο ἀρθογραφήσαμε ἀπό τήν Ἁγία Γραφή κι ἀπό Ἁγίους καί αὐτά θέλαμε νά παρουσιάσουμε στούς ἀναγνῶστες μας καί νά ἀντιδιαστείλουμε. Ἡ ἀλήθεια τοῦ Κυρίου μᾶς ἐνδιαφέρει καί ὄχι οἱ "ἀλήθειες" τοῦ καθενός.
Ἑκατό τοῖς ἑκατό εἴμαστε σίγουροι γιά ὁ,τιδήποτε δογματικό καί πνευματικό ἔχουν ἀποφανθεῖ οἱ Γραφές, οἱ Σύνοδοι καί οἱ Ἅγιοι.
Ἄν δέν εἴμαστε, τότε ἑρμηνεύουμε ἐμεῖς κατά τό βούλεσθαι τίς Γραφές ὅπως οἱ Προτεστάντες καί γενικῶς οἱ αἱρετικοί.
Στίς Γραφές, στούς Ἁγίους καί στίς Σὐνοδους (πλήν τῶν ληστρικῶν) κάνουμε ὑπακοή κι αὐτό εἶναι τό χριστιανικό ἦθος. Ὅποιος δέν τά κάνει αὐτά, αὐτός ἐκπίπτει ἀπό τό χριστιανικό του ἦθος.
Δαιμονικό εἶναι ἐνῶ οἱ Γραφές καί οἱ Ἅγιοι μᾶς λένε τό θέλημα τοῦ Θεοῦ καί τά ὀρθά, ἐμεῖς νά ἀντιτιθέμεθα καί νά λέμε τά δικά μας! Καί ἐμμένοντας στό δικό μας θέλημα αὐτό εἶναι καί ἐμπάθεια. Ἀλλοίμονο ἄν λέμε ὅτι εἶναι ἐμπάθεια ἡ ὑπακοή στόν λόγο τοῦ Θεοῦ καί στούς Ἁγίους!
Ποιός μᾶς λέει νά μήν ἀγγίζουμε τήν Ἀποκάλυψη ἀδελφέ; Ὁ Κύριος ἐντέλλεται πρός ὅλους (δέν ἐξαιρεῖ κανέναν!) καί λέγει ἐρευνᾶτε τά Γραφάς καί μέσα στήν Γραφή εἶναι καί ἡ Ἀποκάλυψη. Ἐσεῖς θά μᾶς πεῖτε νά μήν τήν ἀγγίζουμε καί θά ὑπακούσουμε σέ ἐσᾶς;
Ἐπίσης ποιός σᾶς δίνει τό δικαίωμα νά μᾶς ὑπαγορεύετε μέ ποιό θέμα θά ἀσχολούμαστε; Δέν θά ἀσχοληθοῦμε μέ τό θέμα τοῦ σφραγίσματος πού εἶναι ὅ,τι χειρότερο θά συμβεῖ στούς Χριστιανούς; Ἄν εἶναι δυνατόν! Ἐ ὄχι, δέν θά φασκιωθοῦμε, ὅπως εἶχε προφητεύσει ὁ Ἅγιος Παΐσιος.
Τί μᾶς λέτε τώρα ὅτι ἐκτιθέμεθα ὅταν γράφουμε πολλά; Κι ἄλλα τόσα θά γράφουμε γιά ὅσο θέλει ὁ Θεός.
Ἐκτίθεται ὄχι ὅποιος γράφει πολλά, ἀλλά ἄν αὐτά πού γράφει εἶναι ἀθεολόγητα, «δέν ἀγγίζει» τίς Γραφές, ὑπαγορεύει καί στούς ἄλλους Χριστιανούς νά μήν τίς ἀγγίζουν καί διασύρει Ἀγίους. Καί λίγα νά πεῖ καί νά γράψει αὐτός, λάθος θά εἶναι καί θά ἐκτεθεῖ!
Λοιπόν, μέχρι ἐδῶ. Κάναμε ὑπομονή γιατί δέν μᾶς γράφετε τίποτε πνευματικό μέ πηγές ἐπί τοῦ θέματος γιά νά τό ὐποστηρίξετε, ἀλλά ἀπό πάνω μᾶς κάνετε καί συστάσεις νά μήν γράφουμε καί νά μή μιλᾶμε, ἐν ὀλίγοις νά μᾶς φιμώσετε γιατί σᾶς θίξαμε τά λεγόμενα τοῦ Γέροντός σας προφανῶς καί ποῦ; στό Ἱστολόγιό μας! Δέν εἴμαστε στόν προσωπικό σας χῶρο γιά νά ἀποχωρήσουμε σεβόμενοι τήν ἐπιθυμία σας νά μή μᾶς ἀκοῦτε.
Ἐ ὄχι. Καί θά γράφουμε καί θά μιλᾶμε! Δέν τό κάνουμε σέ προσωπικό ἐπίπεδο γιατί σεβόμαστε κάθε πρόσωπο καί εἴμαστε συμπαθεῖς ὡς πρός τό νά πέσει κάποιος ἔξω, ὄπως μπορεῖ νά συμβεῖ μέ ὄλους μας. Αὐτό έξάλλου εἶναι πασιφανές ἀπό τήν γραφίδα μας
Τέλος μέ τίς δημοσιεύσεις σχολίων πού ἐπικεντρώνονται σέ προσωπικό ἐπίπεδο καί ΔΕΝ μᾶς λένε τίποτε ἀπολύτως πνευματικό γιά τό θέμα τῶν ἄρθρων. Δέν θά ἀποπροσανατολίσουμε τό ἀναγνωστικό μας κοινό μέ προσωπικές ἀντιπαραθέσεις χωρίς νόημα. ΔΕΝ εἶναι "ἐπιχείρημα" ἀντικρούσεως πνευματικῶν θέσεων οἱ ἐπιθέσεις, συστάσεις, ἀπαγορεύσεις κ.λ.π.. πού ἐπιχειροῦν νά καλύψουν τήν πνευματική ἀδυναμία νά ἀποδείξουν ὅτι κάπου σφάλλαμε!
Ἡ ἀλήθεια οὐ δέδεται.
Ἐρευνᾶτε τάς Γραφάς.
Γνώσεσθε τήν ἀλήθεια καί ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς.
Ἐὰν ἡμεῖς σιωπήσωμεν, οἱ λίθοι κεκράξονται.
Οὗτοι (οἱ Βεροιεῖς) δὲ ἦσαν εὐγενέστεροι τῶν ἐν Θεσσαλονίκῃ, οἵτινες ἐδέξαντο τὸν λόγον μετὰ πάσης προθυμίας, τὸ καθ᾿ ἡμέραν ἀνακρίνοντες τὰς γραφὰς εἰ ἔχοι ταῦτα οὕτως.
Χαίρετε ἀδελφέ. Ἐσᾶς σᾶς θίχθηκε ὁ Γέροντάς σας.
Ἐμᾶς μᾶς θίχθηκε ἡ Ἁγία Γραφή, ὁ Ἅγιος Παΐσιος καί ἄρα ὀ Χριστός.
Ως ευτελής αναγνώστης και σχολιαστής της ιστοσελίδας ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ. Έχω την ανάγκη να εκφράσω (δύο λόγια καρδιάς).
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι άνθρωποι της φλεγομένης και μη κατακαιομένης βάτου, διέπονται άπο σπουδαίο Ορθόδοξο ήθος, ομολογιακό φρόνημα και ότι κάνουν, το κάνουν με πολύ αγάπη, πρώτα προς Τον Κύριο Μας Ιησού Χριστό, Την Παναγία και τους Αγίους μας και εν συνεχεία για τους εν Χριστώ αδελφούς, με αυταπάρνηση και διάκριση.
Τους ευχαριστώ πολύ για την φιλοξενία και τους εύχομαι καλόν εν Χριστώ αγώνα.