Σελίδες

Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου 2023

Μητροπολίτης Γαβριήλ: «Δεν θα κουνήσω το δάχτυλο, ούτε όμως θα το επιβραβεύσω» – Όλα όσα είπε για τον γάμο ομόφυλων ζευγαριών (μέ ἐμβόλιμα σχόλια ἐκ τοῦ Ἱστολογίου ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ), Βίντεο

Update 10:47 π.μ.

 

Ο Μητροπολίτης Γαβριήλ στις Στιγμές


Ο Μητροπολίτης Γαβριήλ στην εκπομπή Στιγμές

Για πολλά σύγχρονα θέματα μεταξύ των οποίων και για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών μίλησε στο One Channel και την εκπομπή «Στιγμές» του Μάνου Νιφλή ο Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας, Γαβριήλ.

«Η Δύση έχει καταφέρει να δώσει δυστυχώς ιδιαίτερα μέσα από τον Μεσαίωνα, την έννοια της αμαρτίας ως ένα κοινωνικό στίγμα. Να δούμε το παράδειγμα ενός ατόμου που έχει μια αναπηρία. Πριν από μερικές δεκαετίες δεν έβγαινε από το σπίτι. Ήταν στίγμα να είσαι ανάπηρος. Ντρέπονταν. (ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Ἀτυχές τό παράδειγμα τῆς "ἀναπηρίας" πού δέν εἶναι ἁμαρτία ἀλλά σταυρός, ἤ ἴσως καί πολύ σκοπίμως-δολίως ἐπιλεγμένο γιά νά προκαλέσει συναισθήματα συμπάθειας στόν τηλεθεατή. Ἡ ὁμοφυλοφιλία δέν εἶναι κάποια μορφή ἀναπηρίας Σεβασμιότατε, ἀλλά ξεκάθαρα θανάσιμο καί κολάσιμο ἁμάρτημα βάσει τῶν ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ καί τῆς Ἁγίας Γραφῆς καί τό "στῖγμα" στήν ἁμαρτία εἶναι μία παραχώρηση-εὐεργεσία Θεοῦ γιά νά ἔλθει εἰς ἑαυτόν ὁ ἁμαρτάνων νιώθοντας τήν ντροπή, πρωτίστως τοῦ κοινωνικοῦ συνόλου πού τόν ἐλέγχει καί τόν ἀποδοκιμάζει! Μακάρι νά ζούσαμε σέ τέτοιες κοινωνίες πού ἐλέγχουν τήν ἁμαρτία καί ὄχι σάν αὐτές πού ζοῦμε, ὅπου καί ἁμαρτάνουμε καί δέν ἐλέγχουμε τήν ἁμαρτία ὅσο καί ὅπως πρέπει, ἀλλά ἀκόμη χειρότερα τήν κάνουμε Νόμο!) Και σήμερα στην πατρίδα μας και ιδιαίτερα σε επαρχιακές πόλεις υπάρχουν οικογένειες που κρύβουν τα πρόσωπα τα οποία έχουν ένα πρόβλημα που τα καθιστά αδύναμα να επικοινωνήσουν, όπως επικοινωνούμε όλοι οι άλλοι, (ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: ἀπό πότε οἱ ὁμοφυλόφιλοι δέν κυκλοφοροῦν καί δέν ἐπικοινωνοῦν ἐλεύθερα, ὄπως οἱ ὑπόλοιποι ἄνθρωποι; Τό πρόβλημά τους καί αὐτῶν πού "τούς κρύβουν" δέν εἶναι ὅτι δέν μποροῦν νά κυκλοφοροῦν καί νά ἐπικοινωνοῦν, ἀλλά τό ὅτι θέλουν νά ἀνεμίζουν τό πάθος τους ὡς ὀρθόν καί φυσιολογικό κι ἀκόμη χειρότερα νά τό ἐπιβάλλουν στήν κοινωνία, ἀκόμη καί ὡς πρότυπο. Βλέπε π.χ. τίς drugqueen πού ἐπισκέπτονται τά νηπειαγωγεῖα καί τά δημοτικά σχολεῖα καί διαβάζουν "παραμύθια" στά μικρά ἀνήλικα παιδιά! Πετάξαμε τούς Ἁγίους καί τούς Ἥρωες καί προσκαλοῦμε τίς drugqueen νά "μορφώσουμε"-παραμορφώσουμε τίς μικρές ἀθῶες ψυχές!) ενώ θα έπρεπε να ξέρουμε ότι αν η κοινωνία μας θέλει πραγματικά να λέγεται προηγμένη, (ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: ἡ κοινωνία μας Σεβασμιότατε δέν θέλουμε νά λέγεται "προηγμένη", δηλαδή νά ἀκολουθεῖ τά γρανάζια τῆς κοσμικῆς καί δαιμονικῆς νέας ἐποχῆς, ἀλλά θεραπευμένη καί ἁγιασμένη!) πρέπει τα πρόσωπα αυτά να τα αγκαλιάζει πολύ περισσότερο και να τα εντάσσει στην καθημερινότητά της» ανέφερε αρχικά ο Μητροπολίτης Γαβριήλ (ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Ἔτσι ἐντέλλεται ὁ Θεός κι ἔτσι λέγεται στήν Ἁγία Γραφή; Νά "ἀγκαλιάζονται καί νά ἐντάσσονται" πολύ περισσότερο οἱ ὁμοφυλόφιλοι;
Ποῦ τό λέει αὐτό ὁ Θεός στήν Ἁγία Γραφή; Καί τότε γιατί  ἔκαψε τά Σόδομα καί Γόμμορα στήν Παλαιά Διαθήκη; Ὁ Θεός ναί μέν "θέλει πάντας σωθῆναι καί εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας ἐλθεῖν", δηλαδή ἀγκαλιάζει τούς πάντες, ἀλλά σώζονται μόνο αὐτοί πού μετανοοῦν καί Τόν θέλουν ἐλεύθερα-προαιρετικά, ἐνῶ καί στήν Καινή Διαθήκη εἶναι καταπέλτης ὅσον ἀφορᾶ τό πάθος τῆς ὁμοφυλοφιλίας καί σαφέστατος στό ὅτι δέν πρόκειται ἕνα τέτοιο ἀμετανόητο πρόσωπο πού ἐμμένει στό πάθος του, νά βρεῖ σωτηρία·

Α Κορ. 6,9          ἢ οὐκ οἴδατε ὅτι ἄδικοι βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι; μὴ πλανᾶσθε· οὔτε πόρνοι οὔτε εἰδωλολάτραι οὔτε μοιχοὶ οὔτε μαλακοὶ οὔτε ἀρσενοκοῖται

Α Κορ. 6,9                Η δεν γνωρίζετε, ότι όσοι διαπράττουν αδικίας, δεν θα κληρονομήσουν την βασιλείαν του Θεού; Μη πλανάσθε, ούτε πόρνοι ούτε ειδωλολάτραι ούτε μοιχοί ούτε θηλυπρεπείς ούτε αρσενοκοίται

Α Κορ. 6,10        οὔτε πλεονέκται οὔτε κλέπται οὔτε μέθυσοι, οὐ λοίδοροι, οὐχ ἅρπαγες βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι.
 
Α Κορ. 6,10              ούτε πλεονέκται ούτε κλέπται ούτε μέθυσοι ούτε ύβρισται ούτε άρπαγες θα κληρονομήσουν βασιλείαν Θεού.)   και πρόσθεσε:


«Ο Χριστός δεν καταδικάζει τον αμαρτωλό αλλά την αμαρτία, την πράξη του αμαρτωλού.
(ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Στήν κόλαση πάντως δέν θά πᾶνε οἱ ἁμαρτίες μας, ἀλλά αὐτοί πού τίς διαπράττουν ἀμετανόητοι!...) Ο αμαρτωλός είναι το πρόσωπο που περιμένει ο Χριστός όχι με το δάχτυλο, αλλά με την αγκαλιά ανοιχτή για να τον υποδεχτεί και να τον θεραπεύσει, να τον συγχωρέσει. (ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Βεβαίως, ἄν τό θέλει κι ἀγωνίζεται γι' αὐτό. Ἄν δέν τό θέλει ὅμως; Θεραπεύεται, σώζεται ἐπειδή δέν τοῦ "κουνᾶμε τό δάχτυλο";) Το να είμαστε στη ζωή μας συνυφασμένοι με την αμαρτία δεν είναι κάτι ξένο από τη ζωή του ανθρώπου… Αυτή είναι η ζωή του ανθρώπου, αμαρτάνει, πέφτει, σηκώνεται. Δεν είναι στίγμα το να είναι κάποιος αμαρτωλός. (ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Βεβαίως καί ὁ Θεός καταδικάζει τήν ἁμαρτία καί περιμένει τούς πάντες νά πᾶμε κοντά Του, ἀλλά ὄχι ἀπροϋπόθετα. Δηλαδή πρέπει κι ἐμεῖς νά στραφοῦμε πρός Αὐτόν, νά τηροῦμε τίς ἐντολές Του καί νά κάνουμε ἀγῶνα κατά τῶν παθῶν μας. Εἰδάλλως, μόνοι μας καταδικαζόμαστε σέ αἰώνιο θάνατο, ὅταν τελικῶς ἐπιλέγουμε τά πάθη μας καί ὄχι τόν Κύριο! Ἡ ἁμαρτία δυστυχῶς δέν εἶναι ξένη πρός ἐμᾶς τούς πεπτωκότες ἀνθρώπους, ἀλλά τί θά πεῖ τό "σηκώνομαι" πού ἀναφέρατε Σεβασμιότατε; Θά πεῖ μετάνιωσα καί προσπαθῶ νά διορθωθῶ γιά νά μήν γίνω ξένος Χριστοῦ!  Ἄν ἐμμένω στό πάθος μου, τό κάνω σημαῖα οὐράνιο τόξο, παρελαύνω ὑπέρ του, τό ἐπιδεικνύω ἀναίσχυντα ὡς "φυσιολογικό", τό διδάσκω καί τό νομιμοποιῶ, τότε μένω πεσμένος, θέλω νά εἶμαι ἔτσι, δέν θέλω τήν ἀνοιχτή ἀγκαλιά τοῦ Χριστοῦ. Ἐπιλέγω τήν ἁμαρτία καί ὄχι τόν Χριστό!)

Βλέπω την αδυναμία του δυτικού Χριστιανού να καταλάβει να αποδεχθεί ότι ο λόγος του Θεού δεν είναι λόγος που κρίνει τον άνθρωπο αλλά σώζει τον άνθρωπο».
(ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Στήν μέλλουσα Κρίση ποιός θά μᾶς κρίνει Σεβασμιότατε; Ὄχι ὁ Χριστός; Ὅταν διαβάζουμε τόν λόγο τοῦ Θεοῦ καί μᾶς λέγει ποιό εἶναι τό σωστό καί ποιό εἶναι τό λάθος, δέν κρινόμαστε αὐτόματα ἀπό τήν συνείδησή μας ἀνάλογα μέ τό ἄν τόν ἀκολουθοῦμε ἤ ὄχι;

Ιω. 12,47           καὶ ἐάν τίς μου ἀκούσῃ τῶν ῥημάτων καὶ μὴ πιστεύσῃ, ἐγὼ οὐ κρίνω αὐτόν· οὐ γὰρ ἦλθον ἵνα κρίνω τὸν κόσμον, ἀλλ᾿ ἵνα σώσω τὸν κόσμον.

Ιω. 12,47                   Και εάν κανείς ακούση τους λόγους μου και δεν τους πιστεύση, εγώ δεν καταδικάζω αυτόν. Διότι δεν ήλθα τώρα δια να κρίνω τον κόσμον, αλλά δια να σώσω τον κόσμον.

Ιω. 12,48           ὁ ἀθετῶν ἐμὲ καὶ μὴ λαμβάνων τὰ ῥήματά μου, ἔχει τὸν κρίνοντα αὐτόν· ὁ λόγος ὃν ἐλάλησα, ἐκεῖνος κρινεῖ αὐτὸν ἐν τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ·

Ιω. 12,48                  Αυτός, που παρακούει εις εμέ και δεν δέχεται τα λόγια μου, έχει εκείνον, ο οποίος μέλλει να τον κρίνη· εκείνος δηλαδή που θα τον κρίνη και θα τον δικάση κατά την μεγάλην ημέραν της κρίσεως, θα είναι ο λόγος τον οποίον εγώ εκήρυξα.

Ὁ Κύριος δέν σώζει ἀπροϋπόθετα. Προϋποθέτει μετάνοια, τήρηση τῶν ἐντολῶν Του καί συνεχή ἀγῶνα ἀπό κάθε ἄνθρωπο! Ἐπίσης προϋποθέτει νά μελετᾶμε τόν λόγο τοῦ Θεοῦ γιά νά ἀνακρίνει ὁ καθένας μας μέσα ἀπό αὐτόν, κατά πόσο ζεῖ σύμφωνα μέ τό θέλημα τοῦ Δημιουργοῦ καί Σωτῆρα Του! Ἄν δέν θέλουμε νά τηροῦμε τίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ πού διαφυλάσσουν τά ὅρια καί τήν φυσιολογία τῆς ἀνθρώπινης ὑπάρξεως ψυχῆ τε καί σῶμα, τότε ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ δέν μᾶς σώζει οὔτε διά τῆς βίας, πολλῶ δέ μᾶλλον οὔτε διά τῆς παραφύσιν παραβιάσεώς του!  Π.χ. ἕνα αὐτοκίνητο ἔχει συγκεκριμένη χρήση καί ὁδηγίες λειτουργίας του. Ἄν τό χρησιμοποιήσω γιά νά τό κάνω βάρκα γιατί  ἔτσι θέλω καί ἀλλάξω τίς ὁδηγίες του ὅπως ΕΓΩ τίς ἑρμηνεύω, τότε σίγουρα πάω γιά πνίξιμο...)

Όπως είπε ο ίδιος, «η προτεσταντική χριστιανική πλευρά λέει ότι κάπου ξέχασε ο Χριστός μέσα στο Ευαγγέλιο και δεν έβαλε την έννοια του τρίτου φύλου. Ενώ μιλάει η Βίβλος για άνδρα και γυναίκα, δεν αναφέρεται κάπου το τρίτο φύλο. Γιατί; Γιατί δεν μπορεί να δεχτεί μέσα του ο δυτικός κόσμος την έννοια της αμαρτίας.


Στην εποχή μας προσπαθούμε να μεταφέρουμε την απορία του δικαιωματισμού στις προσωπικές μας σχέσεις. Μπορεί να έχουμε μια διαφορετική σεξουαλική ταυτότητα, να έχουμε έναν άλλον προσανατολισμό, δεν θα μπω να κρίνω το κρεβάτι του άλλου.
(ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: ὡς Ἐπίσκοπος κυρίως, ἔχετε ἱερό χρέος νά κρίνετε βάσει τοῦ Εὐαγγελίου "τό κρεβάτι τοῦ ἄλλου" καί νά ὁμολογήσετε ποιά πράξη εἶναι θεάρεστη καί ποιά ὄχι! Ἄν δέ τό κάνετε καί τηρεῖτε νερόβραστη θέση ἤ σιωπή, τότε πῶς εἶσθε σκοπός-φρουρός τοῦ λόγου τοῦ Θεοῦ καί πῶς βοηθᾶτε νά ἀκούσουν τήν ἀλήθεια οἱ ὁμοφυλόφιλοι, ἀλλά καί νά μήν παρασυρθοῦν ὅλοι οἱ ὑπόλοιποι ἤ κάποιοι ἀπό αὐτούς πρός τήν κατεύθυνσή τους; Ἰδιαίτερα δέ, ὅταν οἱ ἁμαρτάνοντες διαφημίζουν δημόσια μόνοι τους τά τοῦ κρεβατιοῦ τους, σκανδαλίζοντας ἤ παραπλανῶντας τόν ὑπόλοιπο κόσμο, σέ μία ἐποχή καί μέ Μέσα ὁμολογουμένως κατά κόρον πολέμια τοῦ Θεοῦ καί ἐντεταλμένα νά ὑπηρετοῦν  τίς δαιμονικές  δυνάμεις μέ ἀναλόγου σκότους ἀφηγήματα καί ἀτζέντες, ὅπως τήν ὁμοφυλοφιλική!) Ξέρω ότι αυτό, το ξέρει και ο ίδιος αν έρθει να με ρωτήσει, ότι είναι αμαρτία. Δεν θα του κουνήσω το δάχτυλο. Θα του πω «έλα να βρούμε έναν τρόπο, μπορείς και εσύ να είσαι στην εκκλησία, κοντά στον Θεό. Δεν θα τον βγάλω έξω από την εκκλησία. Δεν θα επιβραβεύσω όμως και το να ζει ένας άνδρας με έναν άνδρα ή μια γυναίκα με μια γυναίκα. Είναι επιλογή τους αλλά δεν θα έρθω εγώ να κουνήσω το δάχτυλο». (ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Τό ἐπισκοπικό δάχτυλο κουνήθηκε πολλάκις στούς Χριστιανούς, "ἀδελφοκτόνους" ἀκόμη καί σέ Ἱερεῖς π.χ. ἐν καιρῲ πανδημίας γιά τίς μάσκες, τά ἐμβόλια-φόλες, τό κλείσιμο τῶν Ναῶν, τήν "ἀποστείρωσή" τους, τήν ἀπαγόρευση προσκύνησης τῶν εἰκόνων, τόν περιορισμό τῆς ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς καί τῆς ἐξομολόγησης κ.λπ.. Τό ἐπισκοπικό δάχτυλο κουνιέται π.χ. καί σήμερα στούς Χριστανούς "παραθρησκευτικούς", "φανατικούς" κι ἄλλα συναφῆ διακοσμητικά ἐπίθετα γιατί ἀντιδροῦν στίς ἠλεκτρονικές ταυτότητες-εἰσαγωγή του χαράγματος. Γιατί εἶναι ἄκαμπτο νά κουνηθεῖ ὅταν πρέπει καλοπροαίρετα σέ ἕνα βαρύ θανάσιμο ἁμάρτημα; ... Ὁ καλός κηδεμών βάσει τῆς ἁγιοπατερικῆς παιδαγωγικῆς κρατᾶ σάν τόν Κύριο καί ράβδο καί βακτηρία καί τίς μεταχειρίζεται πότε τήν μία καί πότε τήν ἄλλη, ἄλλωτε γιά σωφρονισμό στά πιό ἀμετανόητα παιδιά (τήν ράβδο) κι ἄλλωτε γιά στήριξη καί παρηγορία στά πιό ἀγωνιζόμενα (τήν βακτηρία).

Ἐννοεῖται πώς ὅλοι οἱ Χριστιανοί θέλουμε τήν μετάνοια καί τήν ἐπιστροφή ὅλων μας καί τῶν ὁμοφυλόφιλων καί ἐπιθυμοῦμε νά τούς δοῦμε ἐντός Ἐκκλησίας ἀναγεννημένους. Τί ἐννοεῖται ὅμως Σεβασμιότατε ὅταν λέτε πώς δέν θά τούς βγάλετε ἔξω ἀπό τήν Ἐκκλησία; Τό ἀφήνετε διπλωματικῶς θολό. Δηλαδή θά τούς κοινωνήσετε; Θά τούς παντρέψετε; Θά τούς βαπτίσετε τό παιδί ἤ τούς ἴδιους ἄν ἀνήκουν σέ ἄλλο θρήσκευμα καί θελήσουν νά στραφοῦν στήν Ὀρθοδοξία, χωρίς ὅμως νά ἐγκαταλείψουν τό πάθος τους καί τήν ἐλεύθερη συμβίωση-πορνεία; Τί;...)

 

Ἀκολουθεῖ ὁλόκληρο τό βίντεο:
 

 
https://www.youtube.com/watch?v=tRE1gbu8hLE

 
 
Πηγή:
https://www.enikos.gr/society/mitropolitis-gavriil-den-tha-kouniso-to-dachtylo-oute-omos-tha-to-epivravefso-ola-osa-eipe-gia-ton-gamo-omofylon-zevgarion/2082425/
 
 

2 σχόλια:

  1. Ο επισκοπος Ν.Ιωνιας δεν έχει καμία σχέση με Τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό! Μην πω ότι μάλλον για αρνητής Του δείχνει! Μετάνοια επισκοπε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να αγιάσει το στόμα σας ,σας ευχαριστώ! Να ακούμε την αλήθεια του Χριστού αν όχι από τους (επισκόπους) τουλάχιστον από εσάς! ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή