Γράφει ὁ Νικόδημος Καλλιντέρης, Νομικός
Ἐνῷ
στὴ χώρα μας ὁ νομικὸς καὶ πολιτικὸς κόσμος σιωπᾶ γιὰ τὸ ζήτημα, σὲ
πολλὰ ἄλλα κράτη - μέλη τῆς ΕΕ διεξάγεται ἐδῶ καὶ ἀρκετὸ διάστημα ζωηρὸς
διάλογος γύρω ἀπὸ τὴ νέα νομοθεσία τῆς ΕΕ γνωστὴ στὸ δημόσιο λόγο ὡς
"Chat Control".
Πρόκειται γιὰ
ἕναν Κανονισμὸ τῆς ΕΕ μὲ διακηρυγμένο στόχο τὴν ἀντιμετώπιση τῆς
διακίνησης στὸν κυβερνοχῶρο ὑλικοῦ παιδικῆς πορνογραφίας ("Child Sexual
Abuse Material"). Στὴν πραγματικότητα ὅμως τὸ ἐν λόγῳ νομοθέτημα
ἐγκαθιδρύει ἕνα καθεστὼς ἀδιάκριτου καὶ ἄνευ προϋποθέσεων προληπτικοῦ
«σκαναρίσματος»/ελέγχου (ἐξ οὗ καὶ τὸ παρατσούκλι "Chat Control") ὅλων
τῶν ἰδιωτικῶν ψηφιακῶν συνομιλιῶν μας σὲ ὅλες τὶς γνωστὲς μηνυματικὲς
ἐφαρμογὲς (viber, signal, telegram, messenger, whatapp, κ.λπ) στὸ
πλαίσιο τῆς πάταξης τῆς διαδικτυακῆς μετάδοσης παράνομου περιεχομένου.