Σελίδες

TRANSLATOR

Πέμπτη 16 Μαΐου 2024

Οικουμενικός Πατριάρχης: Ο σεβασμός της υλικής δημιουργίας είναι ζωτικής σημασίας! (Μέ ἐμβόλιμα σχόλια ἐκ τοῦ Ἱστολογίου ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ)


https://www.orthodoxtimes.gr/wp-content/uploads/2024/05/1-121.jpg

Στην ομιλία του τόνισε την αφοσίωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου στον διαθρησκειακό διάλογο, υπογραμμίζοντας ιδιαίτερα τον σημαντικό ρόλο του Μητροπολίτη Χαλκηδόνος κ. Εμμανουήλ στα προγράμματα του KAICIID.

Ο Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος τόνισε τη σημασία της ευαισθητοποίησης σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα, της διατήρησης της ανθρώπινης αξιοπρέπειας (ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: ? Τί ἐννοεῖ; Καί τούς ὁμοφυλόφιλους, τούς λαθρομετανάστες, τούς αἱρετικούς, τούς δυνάστες τῆς ἀνθρωπότητας;... Ποιά δικαιώματα καί ποιῶν συγκεκριμένα; Ἡ ὀρθόδοξη ἀξιοπρέπεια στό ἐντομεταξύ θυσιάζεται στόν βωμό τοῦ οἰκουμενισμοῦ καί τῆς παγκοσμιοποίησης καί μπαίνει στήν ἴδια βαθμίδα μέ τίς ψεύτικες "πίστεις") και της προώθησης συνεργατικών μονοπατιών (ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Ὁ οἰκουμενισμός διπλωματικῶς λεκτικά σερβιρισμένος) για την ειρήνευση και την οικολογική βιωσιμότητα. Τόνισε ότι η κλιματική κρίση είναι ένα βαθύ πνευματικό ζήτημα (ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Ἡ σωτηρία δέν εἶναι; Ὅταν ἕνας Οἰκουμενικός Πατριάρχης καίγεται γιά τήν "οἰκολογία" καί γιά τήν "κλιματική κρίση" καί ὄχι γιά τόν Ἀληθινό Θεό, τήν ὀρθή κατήχηση, τόν εὐαγγελισμό τῆς μίας καί μοναδικῆς ἀληθινῆς πίστεως καί τήν σωτηρία, τότε τά πράγματα δέν εἶναι καθόλου καλά ἄνωθεν!...), προτρέποντας να θεωρηθεί η φροντίδα για τη δημιουργία ως ιερή υποχρέωση. (ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Ἀπό πότε εἶναι "ἱερή ὑποχρέωση" ἑνός Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη ἡ "φροντίδα" γιά τίς ἀτζέντες τῆς Παγκόσμιας Νέας Τάξης Πραγμάτων;).


Αναφέρθηκε στην Εγκύκλιο της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθόδοξης Εκκλησίας του 2016, η οποία προσδιόρισε τις πνευματικές και ηθικές ρίζες της οικολογικής κρίσης και ζήτησε ριζική αλλαγή της συμπεριφοράς απέναντι στη δημιουργία. (ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Ἐνῶ ἡ ψευδοσύνοδος τοῦ Κολυμπαρίου ἔφερε τά πάνω κάτω στά δόγματα τῆς Πίστεως, ἀποδεχόμενη τίς αἱρέσεις ὡς "ἐκκλησίες", τούς μικτούς γάμους καί τόν σύγχρονο ψηφιακό κόσμο πού ὁδηγεῖ στό χάραγμα! Περισσότερα:  ἐδῶ καί: ἐδῶ!) Ανέφερε επίσης μια κοινή δήλωση που εκδόθηκε την 1η Σεπτεμβρίου 2021 με τον Πάπα Φραγκίσκο και τον Αρχιεπίσκοπο Justin Welby, στην οποία τονίζεται η ευθύνη των θρησκευτικών ηγετών να θέσουν τα έθνη και τις εταιρείες προ των ευθυνών τους για την περιβαλλοντική διαχείριση. (ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Ἀπό πότε οἱ ἐκκλησιαστικοί ἡγέτες πρέπει νά σεργιανίζουν καί ἔχουν καθῆκον νά κόπτονται πρωτίστως, ἄν ὄχι καί ἀποκλειστικῶς μέ τό "περιβᾶλλον";).

Τέλος, ο Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος αναφέρθηκε στην πρόσφατη πανδημία, τονίζοντας τη διασύνδεση των παγκόσμιων κρίσεων και την ανάγκη συνεργασίας για την αντιμετώπισή τους. (ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Οἱ "παγκόσμιες κρίσεις" κατασκευάζονται ἀπό τήν Παγκόσμια Νέα Τάξη Πραγμάτων γιά νά ὁδηγήσουν γρηγορότερα σέ μία Παγκόσμια Κυβέρνηση καί στόν Ἀντίχριστο!  Οἱ ἐκκλησιαστικοί ἡγέτες τῆς Ὀρθοδοξίας μας καί πάλι θά σεργιανίζουν ἀσχολούμενοι μέ τήν πολιτική κι ἀκόμη χειρότερα συνεργαζόμενοι μέ τίς σκοτεινές δυνάμεις πού ταλαιπωροῦν τήν ἀνθρωπότητα μέ τίς "κρίσεις" πού οἱ ἴδιες προκαλοῦν;...) Προέτρεψε σε μια επιλογή μεταξύ της κοντόφθαλμης σκέψης και της μετασχηματιστικής δράσης που βασίζεται στην πίστη. (ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Πρῶτον, σέ ποιά ἀπ' ὅλες τίς θρησκευτικές "πίστεις";... Καί δεύτερον, ἡ ἀληθινή πίστη δέν "μετασχηματίζει", οὔτε "μετασχηματίζεται" ὅπως ὁ διάβολος πού μετασχηματίζεται καί σέ ἄγγελο φωτός προκειμένου νά παραπλανήσει τόν κόσμο! Ἡ ἀληθινή πίστη ἀνακαινίζει, μεταμορφώνει, θεώνει καί σώζει!).

Παρατίθεται η ομιλία του Οικουμενικού Πατριάρχη:

Αγαπημένοι φίλοι, αδελφοί και αδελφές,

Είναι μοναδικό προνόμιο και χαρά να βρίσκομαι μαζί με όλους εσάς μετά από τη γενναιόδωρη πρόσκληση του Παγκόσμιου Φόρουμ Διαλόγου KAICIID. Είμαστε προσωπικά εξοικειωμένοι με την ιδιαίτερη δέσμευση και την πλατφόρμα του KAICIID, ιδιαίτερα μέσω της εκτεταμένης συμμετοχής και της στενής σύνδεσης του Μητροπολίτη μας Χαλκηδόνος κ. Εμμανουήλ, του οποίου ο εξέχων ρόλος σε αυτό το διαθρησκειακό πρόγραμμα αντιπροσωπεύει την αφοσίωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου στον διμερή διάλογο και την πολυμερή συνομιλία σε διεθνές επίπεδο και διαθρησκειακό πλαίσιο.

Αν και δεν είναι η πρώτη μας συμμετοχή στην ανεκτίμητη και σημαίνουσα ατζέντα του KAICIID, η συγκεκριμένη εκδήλωση άγγιξε προσωπικά και βαθιά τις δικές μας ανησυχίες και τη διακονία μας καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας μας. Τις τελευταίες τρεις και πλέον δεκαετίες, επιδιώξαμε να ευαισθητοποιήσουμε για τα ανθρώπινα δικαιώματα και να διαφυλάξουμε την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Έχουμε, επιπλέον, τονίσει την ανάγκη δημιουργίας συνεργατικών οδών και έχουμε υπογραμμίσει την ανάγκη για ειρήνευση. Και, ίσως πάνω απ’ όλα, έχουμε θέσει την οικολογική βιωσιμότητα και τη φροντίδα της δημιουργίας στο επίκεντρο της προσοχής και της προστασίας μας. Αυτή η τελευταία διάσταση της διακονίας και της δέσμευσής μας είναι αυτή στην οποία θα θέλαμε να εστιάσουμε σήμερα. Και δίνουμε έμφαση στο περιβάλλον για τρεις λόγους:

Πρώτον, ανησυχούμε για το περιβάλλον, επειδή είμαστε πεπεισμένοι ότι η κλιματική κρίση δεν αποτελεί μια περιθωριακή ή περιφερειακή πρόκληση στον κόσμο μας. Έχει ειλικρινείς και βαθιές πνευματικές ρίζες, που πηγάζουν από τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε το δώρο της δημιουργίας ως θεϊκό δώρο και θεϊκή ευθύνη. Για εμάς, η φροντίδα για τη δημιουργία του Θεού δεν είναι μόνο ένα πολιτικό ή τεχνολογικό ζήτημα. Είναι πρωτίστως μια ιερή και πνευματική κλίση και υποχρέωση. Πράγματι, η διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος και των πόρων του πλανήτη μας δεν είναι θέμα δημοσίων σχέσεων ή δήλωσης της μόδας. Εξάλλου, οι προσπάθειές μας να κινητοποιήσουμε τα εκκλησιάσματα και τους πιστούς σχετικά με την αειφορία ξεκίνησαν πολύ πριν η οικολογία θεωρηθεί δημοφιλής. Ήμασταν πεπεισμένοι από την αρχή – ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του 1980!- ότι η αειφορία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της δογματικής μας πίστης και της ορθής συμπεριφοράς. Ο σεβασμός της υλικής δημιουργίας και η εκμάθηση του να ζούμε με λιγότερα, καθώς και η προσφορά δόξας και ευχαριστίας στον Δημιουργό Θεό, είναι όλα κεντρικά και ζωτικής σημασίας για το σύστημα πεποιθήσεων και τον ηθικό μας κώδικα.

Γι’ αυτό και η ιστορική Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας, που πραγματοποιήθηκε στην Κρήτη τον Ιούνιο του 2016, εξέδωσε Εγκύκλιο Επιστολή προς τους πιστούς μας, υπογραμμίζοντας (στην παράγραφο 14) ότι “οι ρίζες της οικολογικής κρίσης είναι πνευματικές και ηθικές”, ενώ “η ρήξη στη σχέση ανθρώπου και δημιουργίας αποτελεί διαστροφή της αυθεντικής χρήσης της δημιουργίας του Θεού”. Επιπλέον, η αντιμετώπιση της οικολογικής κρίσης, τουλάχιστον “με βάση τις αρχές της χριστιανικής παράδοσης”, απαιτεί μια ριζική αλλαγή συμπεριφοράς απέναντι στη δημιουργία και “ασκητισμό ως αντίδοτο στον καταναλωτισμό” και προϋποθέτει “τη μεγαλύτερη ευθύνη μας να παραδώσουμε ένα βιώσιμο φυσικό περιβάλλον στις μελλοντικές γενιές”. Η ίδια εγκύκλιος κατέληγε στο συμπέρασμα ότι το οικολογικό πρόβλημα “στρέφει την προσοχή μας στις κοινωνικές διαστάσεις και στις τραγικές συνέπειες της καταστροφής του φυσικού περιβάλλοντος”.

Αυτό μας οδηγεί στον δεύτερο λόγο για τον οποίο πιστεύουμε ότι το περιβάλλον είναι ένα θέμα που απασχολεί όλους τους θρησκευτικούς ηγέτες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, την 1η Σεπτεμβρίου 2021, εκδώσαμε και υπογράψαμε μια κοινή δήλωση με τον Πάπα Φραγκίσκο και τον Αρχιεπίσκοπο του Καντέρμπουρι Τζάστιν Ουέλμπι, παρατηρώντας ότι όλοι οι θρησκευτικοί ηγέτες έχουν καθήκον να θέσουν τα έθνη, τις κοινότητες και τα άτομα προ των ευθυνών τους για τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφερόμαστε σήμερα στον πλανήτη μας. Κακοποιούμε και εκμεταλλευόμαστε τη γη και τους πόρους της, επειδή δεν θεωρούμε αυτόν τον πλανήτη ιερό.

Δεν μπορεί να υπάρχει κανένας λόγος ή δικαιολογία για την αδιαφορία ή την αδράνειά μας. Σήμερα, όλοι μας γνωρίζουμε καλά τις στενές και άρρηκτες σχέσεις της οικολογικής κρίσης με τα παγκόσμια προβλήματα της φτώχειας, της μετανάστευσης και των συγκρούσεων. Πώς μπορούμε, ως θρησκευτικοί ηγέτες, να μην επιδιώκουμε την ευημερία των κατοίκων του κόσμου; Πώς μπορούμε να μην φέρουμε στο φως την εκμετάλλευση που δημιουργείται από βιομηχανίες και εταιρείες, συχνά με την άδεια ή την ανοχή πολιτικών και κρατών; Αυτό είναι σίγουρα ένα θεμελιώδες και κρίσιμο μέρος της υπηρεσίας μας ως εκπρόσωποι της θρησκείας.

Τρίτον, και τελευταίο, κατά τη διάρκεια της πρόσφατης πανδημίας, μάθαμε πόσο ευάλωτοι είμαστε ως άνθρωποι και πόσο εύθραυστο είναι το περιβάλλον μας, αν δεν συνεργαστούμε. Τα κοινωνικά μας συστήματα αποδυναμώθηκαν και διαπιστώσαμε ότι δεν μπορούμε να ελέγξουμε τα πάντα. Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι οι τρόποι με τους οποίους χρησιμοποιούμε το χρήμα και οργανώνουμε τις κοινωνίες μας δεν έχουν ωφελήσει όλους. Βρισκόμαστε αδύναμοι και ανήσυχοι, βυθισμένοι σε μια σειρά κρίσεων -για παράδειγμα, στην υγεία, τα τρόφιμα, την οικονομία και την κοινωνία- οι οποίες είναι βαθιά και άρρηκτα συνδεδεμένες μεταξύ τους. Αυτές οι κρίσεις μας παρουσιάζουν μια ξεκάθαρη επιλογή. Βρισκόμαστε στη θέση είτε να τις αντιμετωπίσουμε με κοντόφθαλμο τρόπο και κερδοσκοπία (που είναι ο δρόμος ενός κόσμου αποξενωμένου από τον Θεό) είτε να τις εκμεταλλευτούμε ως ευκαιρία για μεταστροφή και μεταμόρφωση (που είναι ο δρόμος της πίστης).

Αν μπορούσαμε να σκεφτούμε την ανθρωπότητα ως οικογένεια και να εργαστούμε από κοινού για ένα μέλλον βασισμένο στο κοινό καλό, θα βρεθούμε να ζούμε σε έναν πολύ διαφορετικό κόσμο. Μαζί -όλοι μας σε συνεργασία- μπορούμε να μοιραστούμε ένα όραμα για τη ζωή όπου όλοι ανθίζουν και κανένας δεν αγνοείται. Μαζί, μπορούμε να δράσουμε με αγάπη, δικαιοσύνη και έλεος, προκειμένου να βαδίσουμε προς μια πιο δίκαιη και πιο ολοκληρωμένη κοινωνία με εκείνους που είναι πιο ευάλωτοι στο κέντρο του σύμπαντός μας.

Ωστόσο, αγαπητοί φίλοι, αυτό συνεπάγεται αναπόφευκτα αλλαγές – μερικές φορές ριζικές και ακόμη και δύσκολες αλλαγές. Αλλά αυτός είναι ο αυθεντικός τρόπος μετασχηματισμού. Αυτός είναι ο αυθεντικός τρόπος του μετασχηματιστικού διαλόγου και της οικοδόμησης της ειρήνης. Και αυτός είναι ο μόνος δρόμος προς τη συνεργασία και τη συμπερίληψη. Ως λειτουργοί της θρησκείας, πρέπει να ευαισθητοποιηθούμε σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους χρησιμοποιούμε τους πόρους μας. Ως θρησκευτικές κοινότητες, πρέπει να ανακαλύψουμε νέους τρόπους συνεργασίας προκειμένου να καταρρίψουμε τα εμπόδια μεταξύ θρησκειών, πολιτισμών και λαών. Είθε ο Θεός να καθοδηγήσει πραγματικά τα βήματά μας προς αυτή την κατεύθυνση.

Είθε ο Θεός να σας ευλογεί όλους! Σας ευχαριστούμε για την ευγενική σας προσοχή!

Μετάφραση: Ιωάννα Γεωργακοπούλου

 

Υ.Γ. ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: 
Ἡ ὁμιλία εἰδωλολάτριζε καί προμοτάριζε τήν Πανθρησκεία μέ ἐπίπλαστες γαιολατρικές καί ὑλιστικές αἰτίες.
Τό ἐπίκεντρο δέν εἶναι ὁ Θεός, τά ὀρθά δόγματα καί ἡ σωτηρία τῶν ἀνθρώπων, ἀλλά ἡ γαία, ὁ πλανήτης, τό περιβᾶλλον καί ἡ εὐημερία τῶν ἀνθρώπων καί ὅλα αὐτά πάντα κάτω ἀπό τήν "συνεργασία" ὅλων τῶν θρησκευτικῶν ἡγετῶν, δηλαδή τῶν δαιμονίων, καθώς· 
"πάντες οἱ θεοί τῶν ἐθνῶν δαιμόνια" (Ψαλμ. 95).
Δέν ὑπάρχει κέλευσμα γιά θεογνωσία καί σωτηρία, ἀλλά γιά πανθρησκειακή συνουσία καί ὑλιστική εὐημερία!
Ὁ λόγος εἶναι πολιτικός καί σύμφωνος μέ τά κελεύσματα τῆς Νέας Ἐποχῆς. 

 

 

 

 

 

Πηγή:
https://www.orthodoxtimes.gr/oikoumenikos-patriarchis-o-sevasmos-tis-ylikis-dimiourgias-einai-zotikis-simasias/
 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

LinkWithin

Μπορείτε νά δείτε και:

ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΑΠΥΡΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ

ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΑΠΥΡΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ

Ποιός θεωρείται σφραγισμένος!

Ποιός θεωρείται σφραγισμένος!
.

ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΓΝΗΣΙΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΘΑ ΠΑΡΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΗΝ ΨΕΥΤΙΚΗ!

ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΓΝΗΣΙΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΘΑ ΠΑΡΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΗΝ ΨΕΥΤΙΚΗ!
.

.

.
.

.

.
.

Φῶς Χριστοῦ φαίνει πᾶσιν!

Φῶς Χριστοῦ φαίνει πᾶσιν!
Τό Φῶς τό Ἀληθινόν!

Ή ΘΑ ΖΗΣΩ ΜΙΑΝ ΩΡΑΝ ΚΑΘΩΣ ΘΕΛΕΙΣ, ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ, Ή ΑΣ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΩ ΕΙΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΖΩΗΝ!

Ή ΘΑ ΖΗΣΩ ΜΙΑΝ ΩΡΑΝ ΚΑΘΩΣ ΘΕΛΕΙΣ, ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ, Ή ΑΣ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΩ ΕΙΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΖΩΗΝ!
(Γέρων Ιωσήφ ο Ησυχαστής)