Τό παρόν ἱστολόγιο γεννήθηκε στίς 19-11-2013

Τό παρόν Ὀρθόδοξο Χριστιανικό Ἱστολόγιο γεννήθηκε στίς 19-11-2013
μέ τήν Χάρη τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ταῖς πρεσβείαις τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου καί δι' εὐχῶν...
Τοῦτος ὁ ἱστότοπος εἶναι ὀρθόδοξος, κατηχητικός, ἀντιαιρετικός, ἀντιοικουμενιστικός, ἀντινεοταξικός καί ψυχωφέλιμος.

Ρατσισμός δέν εἶναι νά σχολιάζει κανείς τό κακό πού συμβαίνει, ἀλλά ΤΟ ΝΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ἀπό κάποιους εἰς βάρος τοῦ καλοῦ, ΤΟ ΝΑ ΑΠΟΣΙΩΠΑΤΑΙ Ἤ ΑΚΟΜΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΝΑ ΕΠΙΚΡΟΤΕΙΤΑΙ ΩΣ ΟΡΘΟΝ!

TRANSLATOR

" Ἕως τοῦ θανάτου ἀγώνισαι περί τῆς ἀληθείας, καί Κύριος ὁ Θεός πολεμήσει ὑπέρ σου " (Σ. Σειράχ 4, 28)

Κυριακή, 15 Νοεμβρίου 2015

Πού αποσκοπούν οι προθέσεις του κ. Φίλη! Ηρακλής Ρεράκης (Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης Α.Π.Θ.)

  Πού αποσκοπούν οι προθέσεις του κ. Φίλη!
Ηρακλής Ρεράκης 
(Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης Α.Π.Θ.)

http://1.bp.blogspot.com/-t13X6O9J-AM/ViaEFRPxbqI/AAAAAAAADtU/3FTPtzv2nVg/s640/%25CE%2592%25CE%2599%25CE%2592%25CE%259B%25CE%2599%25CE%2591%2B%25CE%2598%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A3%25CE%259A%25CE%2595%25CE%25A5%25CE%25A4%25CE%2599%25CE%259A%25CE%25A9%25CE%259D%2B%25CE%259D%2B%25CE%25A6.jpg

http://i.ytimg.com/vi/OyDFK7chbbU/hqdefault.jpg
Εκτός από τις μη έγκυρες επιστημονικά και προσβλητικές για ολόκληρο τον ελληνικό λαό θέσεις του κ. Φίλη για το θέμα της Γενοκτονίας των Ποντίων, ο νέος Υπουργός Παιδείας εκφράζει, επίσης, σε κάθε ευκαιρία τις προθέσεις του να χρησιμοποιήσει την εξουσία του αξιώματός του για να μετατρέψει το έως τώρα διδασκόμενο στα σχολεία ορθόδοξο μάθημα των Θρησκευτικών σε θρησκειολογία ή πολυθρησκεία (πολυθεΐα).
Στο σχέδιό του χρησιμοποιεί το φορτισμένο από διαστρέβλωση, παραπλάνηση και υποτίμηση επιχείρημα ότι το ορθόδοξο μάθημα, που απευθύνεται στους ορθόδοξους πιστούς έλληνες μαθητές, είναι κατηχητικό, ομολογιακό και αναχρονιστικό. Είναι άγνωστο, αν ο κ. Φίλης τολμούσε να αποδώσει τους ίδιους χαρακτηρισμούς και για το μουσουλμανικό, εβραϊκό, ρωμαιοκαθολικό και προτεσταντικό μάθημα. Η πρόθεση του κ. Φίλη, για την αλλαγή του χαρακτήρα και του περιεχομένου του ορθόδοξου μαθήματος των Θρησκευτικών σε θρησκειολογία, δεν φαίνεται ότι σχετίζεται με την ποιοτική, παιδαγωγική και μορφωτική πλευρά του μαθήματος των Θρησκευτικών, ούτε τεκμηριώνεται σε επιστημονικά, παιδαγωγικά και θεολογικά δεδομένα, αλλά ότι έχει άλλα κίνητρα.
 Η αλλαγή του σκοπού, του χαρακτήρα και του περιεχομένου της σχολικής θρησκευτικής αγωγής ενός λαού, με τέτοια ισχυρή πνευματική παράδοση, όπως είναι ο ελληνικός, είναι ανάγκη να λαμβάνει υπόψη όλους τους παράγοντες και προπαντός την ωφέλεια ή τη βλάβη που μπορεί να προκύψει στην ελληνική νεότητα. Σκέφτηκε, άραγε ο Υπουργός, αν η αλλαγή αυτή που σχεδιάζει εξυπηρετεί, όχι τους σκοπούς της παιδείας και τα παιδιά των χριστιανών και των άλλων θρησκευτικών κοινοτήτων, αλλά τα πακέτα του παλαιού και του νέου ΕΣΠΑ; Ως προς τους «προοδευτικούς» θεολόγους του «Καιρού», που συμπαθεί ο κ. Υπουργός, ίσως, δεν γνωρίζει πόσοι από αυτούς εμπλέκονται, σε μόνιμη βάση, επ΄ αμοιβή, σε πλείστα έργα του  Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), ούτε τη μέθοδο αφορισμού ενός Προγράμματος, που οι ίδιοι πριν από λίγο έκαναν με χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ, συκοφαντώντας το ως κατηχητικό, ομολογιακό, μονοφωνικό κ.ά, προκειμένου να πάνε για νέο ΕΣΠΑ και… έπεται η συνέχεια! Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αντιφατικών θέσεων  αυτών των καλών συναδέλφων δίνουμε στον κ. Φίλη:
Στο αναθεωρημένο Πρόγραμμα ΕΣΠΑ για τα θρησκευτικά του 2014, σελ. 11, αναφέρεται μετά πολλών επαίνων ότι: «Τα διδακτικά βιβλία (Δημοτικού και Γυμνασίου) γράφτηκαν από το 2003 έως το 2006… με πνεύμα διαλόγου, ελευθερίας και καταλλαγής, χωρίς ομολογιακή εμμονή, κατηχητισμό, φανατισμό ή μισαλλοδοξία»;
 Ωστόσο, φέτος, πριν από λίγες μέρες, την 1η  Νοεμβρίου 2015, σε δημοσίευμα της Αυγής, οι ίδιοι άνθρωποι αλλάζουν απόψεις για τα ίδια βιβλία και τα προγράμματα των Θρησκευτικών του 2003-2006 τα οποία επαινούσαν. Συγκεκριμένα, το νέο δημοσίευμα γράφει: «Το μάθημα των Θρησκευτικών από εργαλείο κατήχησης, εθνικισμού, φονταμενταλισμού, ή αντιπαλότητας μπορεί να γίνει ένα εργαλείο καταλλαγής, συναλληλίας, συναντίληψης, προσέγγισης». Γιατί άλλα λέγονται το 2014 και διαφορετικά το 2015; Πώς είναι δυνατόν μέσα σε ένα χρόνο το μάθημα των Θρησκευτικών να χαρακτηρίζεται με εντελώς αντίθετους χαρακτηρισμούς;  Τι προσδοκίες εκφράζουν αυτές οι διαφορετικές θέσεις; Πώς συνδέονται με τα νέα πακέτα;
Η διδασκαλία της Ορθοδοξίας στα σχολεία της Ελλάδας είναι απολύτως αναγκαία, από παιδαγωγικής και θεολογικής πλευράς και δεν είναι ομολογιακή, διότι ομολογίες υπάρχουν μόνο στη Δύση. Ούτε είναι κατήχηση, με τη διαστρεβλωμένη, παραπλανητική και υποτιμητική για την Εκκλησία έννοια, την οποία χρησιμοποιούν όσοι θέλουν να διασύρουν το μάθημα. Η διδασκαλία των θρησκειών, επίσης, προσφέρεται ήδη και θα πρέπει να συνεχίσει να προσφέρεται σε ξεχωριστές ενότητες σε μαθητές με πνευματικό επίπεδο Λυκείου, όπου δεν  ελλοχεύει ο κίνδυνος να υποπέσουν σε θρησκευτική σύγχυση. Αντίθετα, η πολτοποιημένη διδασκαλία όλων των θρησκειών και του Xριστιανισμού μαζί στην Πρωτοβάθμια αλλά και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπως προτείνουν τα νέα Προγράμματα του ΙΕΠ, είναι ακατάλληλη για παιδιά, διότι το μόνο που προάγεται είναι η θρησκευτική σύγχυση και ο θρησκευτικός συγκρητισμός. Για το ξενόφερτο μοντέλο της πολυθρησκειακής διδασκαλίας από το Ηνωμένο Βασίλειο, που προσπαθεί να εισάγει το ΙΕΠ, η αξιολόγηση στη συγκεκριμένη χώρα, από το 2010, κάνει λόγο για τη "σύγχυση" και για το "θολό τοπίο" που προκαλεί. Παρόμοια σκληρή διεπιστημονική κριτική έχει γίνει επίσης και στην Ελλάδα από το 2012 σε συνέδρια, ημερίδες και χιλιάδες επιστημονικά άρθρα.
Η λύση είναι μία και μοναδική: Συγγραφή νέων Προγραμμάτων και βιβλίων, με καθαρά παιδαγωγικά και θεολογικά κριτήρια, με βάση το Πρόγραμμα και τα βιβλία του 2003-2006, υπό την εποπτεία του Υπουργείου, αρχίζοντας από μηδενική βάση, με τη συμμετοχή του ΙΕΠ, της Εκκλησίας (όπως ορίζει ο Καταστατικός της χάρτης), των ειδικών παιδαγωγών και χριστιανοπαιδαγωγών των Θεολογικών Σχολών και των μάχιμων θεολόγων της Πανελλήνιας Ενώσεως Θεολόγων. Και κάτι άλλο: Πριν τη χρήση, από ορισμένους, αρνητικών ερμηνειών και σημασιών για ιστορικούς και θεολογικούς όρους, όπως είναι η «ομολογία» και η «κατήχηση»,  χαρακτηρίζοντάς τους μάλιστα, αναχρονιστικούς, στρεφόμενοι κατά των Θρησκευτικών, των θεολόγων αλλά εμμέσως και κατά της Εκκλησίας, ας ανοίξουν ένα ελληνικό ή θεολογικό λεξικό. Τουλάχιστον για να μην εκτίθενται δημοσίως!
 
«ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΛΗΘΕΙΑ» 11ης Νοεμβρίου 2015

LinkWithin

LinkWithin

Μπορείτε νά δείτε και:

"ΑΝ ΔΕΝ ΜΕΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ ΔΕΝ ΣΩΖΟΜΕΘΑ" , ΟΜΙΛΙΑ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΕΦΡΑΙΜ ΕΝ ΑΡΙΖΟΝᾼ

"ΑΝ ΔΕΝ ΜΕΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ ΔΕΝ ΣΩΖΟΜΕΘΑ" , ΟΜΙΛΙΑ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΕΦΡΑΙΜ ΕΝ ΑΡΙΖΟΝᾼ
Κάντε κλικ στην εικόνα, για να βρείτε την ομιλία!

"ΠΕΡΙΛΥΠΟΣ ΕΣΤΙΝ Η ΨΥΧΗ ΜΟΥ ΕΩΣ ΘΑΝΑΤΟΥ· ΜΕΙΝΑΤΕ ΩΔΕ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ ΜΕΤ' ΕΜΟΥ"!

"ΠΕΡΙΛΥΠΟΣ ΕΣΤΙΝ Η ΨΥΧΗ ΜΟΥ ΕΩΣ ΘΑΝΑΤΟΥ· ΜΕΙΝΑΤΕ ΩΔΕ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ ΜΕΤ' ΕΜΟΥ"!
Κάντε κλικ στην εικόνα και μάθετε πώς να μείνετε με τον Χριστό!

ΠΟΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΑΓΑΠΑ Ο ΘΕΟΣ;

ΠΟΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΑΓΑΠΑ Ο ΘΕΟΣ;
Κάντε κλικ στην εικόνα για να το μάθετε!

ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΦΤΙΑΣΙΔΩΜΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΤΗΡΙΑ!

ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΦΤΙΑΣΙΔΩΜΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΤΗΡΙΑ!
Κάντε κλικ στην εικόνα για να ανακαλύψετε πώς γίνεται!

ΤΟ ΠΑΓΩΝΙ ΚΑΙ Η ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ

ΤΟ ΠΑΓΩΝΙ ΚΑΙ Η ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ
Κάντε κλικ στην εικόνα για να διαβάσετε!

ΤΟ ΜΟΝΟ ΕΜΠΟΔΙΟ ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΗ!

ΤΟ ΜΟΝΟ ΕΜΠΟΔΙΟ ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΗ!
Κάντε κλικ στην εικόνα για να το ανακαλύψετε!

ΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ-ΤΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ-ΚΑΙ ΤΙ ΔΕΙΧΝΟΥΜΕ!

ΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ-ΤΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ-ΚΑΙ ΤΙ ΔΕΙΧΝΟΥΜΕ!
Κάντε κλικ στην εικόνα για να καθρεφτισθείτε!

ΜΕ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΕΞΟΠΛΙΣΟΥΝ ΟΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΤΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΤΗΡΙΑ ΤΟΥΣ!

ΜΕ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΕΞΟΠΛΙΣΟΥΝ ΟΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΤΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΤΗΡΙΑ ΤΟΥΣ!
Κάντε κλικ στην εικόνα. Αφορά ιδιαιτέρως τις γυναίκες!

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΧΩΡΙΣ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΧΩΡΙΣ ΣΥΓΝΩΜΗ.

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΧΩΡΙΣ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΧΩΡΙΣ ΣΥΓΝΩΜΗ.
Κάντε κλικ για να διαβάσετε.

.

.

.

.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΜΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟ ΖΩΗ:

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΜΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟ ΖΩΗ:

.

.

.

.
.

.

.
.

.

.
.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.
"Μή μεταίρειν ὅρια ἅ οἱ Πατέρες ἔθεντο"

Φῶς Χριστοῦ φαίνει πᾶσιν!

Φῶς Χριστοῦ φαίνει πᾶσιν!
Τό Φῶς τό Ἀληθινόν!

ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΦΩΤΙΣΟΝ ΜΟΥ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ!

ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΦΩΤΙΣΟΝ ΜΟΥ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ!
(Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς)

Ή ΘΑ ΖΗΣΩ ΜΙΑΝ ΩΡΑΝ ΚΑΘΩΣ ΘΕΛΕΙΣ, ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ, Ή ΑΣ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΩ ΕΙΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΖΩΗΝ!

Ή ΘΑ ΖΗΣΩ ΜΙΑΝ ΩΡΑΝ ΚΑΘΩΣ ΘΕΛΕΙΣ, ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ, Ή ΑΣ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΩ ΕΙΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΖΩΗΝ!
(Γέρων Ιωσήφ ο Ησυχαστής)