Ἡ μονολόγιστη εὐχή τοῦ Ἰησοῦ
"Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ἐλέησόν με"
στήν κατ' ἰδίαν προσευχή τῶν πιστῶν
(4ο μέρος...)
Ἀρχιμ. Ἀθανασίου Ἀναστασίου
Προηγουμένου Ἱερᾶς Μονῆς Μεγάλου Μετεώρου
Διαβάστε τό 1ο μέρος ἐδῶ:
Διαβάστε τό 2ο μέρος ἐδῶ:
Διαβάστε τό 3ο μέρος ἐδῶ:
Διαβάστε τό 4ο μέρος ἐδῶ:
Διαβάστε τό 5ο μέρος ἐδῶ:
Διαβάστε τό 6ο μέρος ἐδῶ:
http://kaiomenivatos.blogspot.gr/2014/01/6.htmlΔιαβάστε τό 7ο μέρος ἐδῶ:
http://kaiomenivatos.blogspot.gr/2014/01/7.html
"Καί ποιά εἶναι ἡ προσευχή αὐτή; Γιατί δέν μοιάζει μέ τίς ἄλλες γνωστές προσευχές καί τά ὡραιότατα λατρευτικά, δοξαστικά, ἱκετευτικά καί ὑμνολογικά κείμενα τῆς Ἐκκλησίας;", ρωτᾶ χαρακτηριστικά ὁ Γέρων Ἐφραίμ ὁ Φιλοθεΐτης ( νῦν ἐν Ἀριζόνᾳ ) καί δίνει ὁ ἴδιος τήν ἀπάντηση: "διότι εἶναι ἡ πεμπτουσία ὅλων αὐτῶν τῶν προσευχῶν, σέ μιά τελείως λιτή διατύπωση, εὔκολη, εὔχρηστη, ἀλλά καί οὐσιαστική καί ἁγιαστική, ἀφοῦ ὁ τρόπος μέ τόν ὁποῖον ἀσκεῖται, γίνεται ὄχι ( μόνο ) μέ τά χείλη, ἀλλά ἐν πνεύματι καί ἀληθείᾳ, μέσα στήν καρδιά τοῦ βαπτισμένου ἀνθρώπου, ὅπου κατοικεῖ τό Ἅγιο Πνεῦμα. Ἐκεῖ συγκεντρώνεται ὁ νοῦς, ἀπαρνούμενος τόν κόσμο καί συγκεντρούμενος μέσα στό φυσικό του κατοικητήριο ( τήν καρδιά ) καί ἐκεῖ ἑνώνεται μέ τόν Θεό, ἐπικαλούμενος νοερά, ἀφάνταστα, ἀσχημάτιστα, ἀχρωμάτιστα, ἀδιάλειπτα, τό πανίσχυρο καί ζωοπάροχο ὄνομα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ" ( http:..www.agiazoni.gr ).
Καί ὁ μεγάλος στυλοβάτης τῆς Ἐκκλησίας μας καί Οἰκουμενικός Διδάσκαλος, ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, μᾶς προτρέπει καί μᾶς παρακαλεῖ νά ἀσκοῦμε ἀδιάλειπτα τήν εὐχή τοῦ Ἰησοῦ:
"Ζητεῖτε καί βοᾶτε ἀπό πρωί ἕως ἑσπέρας, εἰ δυαντόν κάι ὅλην τήν νύκτα, τό: Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, Υἱέ τοῦ Θεοῦ, ἐλέησον ἡμᾶς. Παρακαλῶ οὖν ὑμᾶς, βιάσασθε τόν νοῦν ὑμῶν εἰς τοῦτο τό ἔργον ἕως θανάτου...Παρακαλῶ οὖν ὑμᾶς, τόν κανόνα ταύτης τῆς προσευχῆς, μηδέποτε καταπαύσητε, ἀλλ' εἴτε ἐσθίετε, εἴτε πίνετε, εἴτε ὁδεύετε, εἴτε τί ποιεῖτε, ἀδιαλείπτως κράζετε: Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, Υἱε τοῦ Θεοῦ, ἐλέησον ἡμᾶς, ἵνα αὔτη ἡ μνήμη τοῦ ὀνόματος τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἐρεθίσῃ πρός πόλεμον τόν ἐχθρόν". ( Ἁγ. Ἰω. Χρυσοστόμου, Ἐπιστολαί, PG, 60, 752 ). Δηλαδή: Ζητεῖτε καί βοᾶτε ἀπό τό πρωί μέχρι τό βράδυ καί ἄν εἶναι δυνατόν, ὅλη τήν νύκτα, τό: Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, Υἱέ τοῦ Θεοῦ, ἐλέησέ μας. Σᾶς παρακαλῶ, νά βιάσετε τόν νοῦ σας σ' αὐτό τό ἔργο, μέχρι θανάτου...Σᾶς παρακαλῶ, λοιπόν, τόν κανόνα αὐτῆς τῆς προσευχῆς, ποτέ νά μήν σταματήσετε, ἀλλά, εἴτε τρῶτε, εἴτε πίνετε, εἴτε περπατᾶτε, εἴτε κάτι κάνετε, ἀσταμάτητα νά κράζετε: Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, Υἱέ τοῦ Θεοῦ, ἐλέησον ἡμᾶς, ἔτσι ὥστε αὐτή ἡ μνήμη τού ὀνόματος τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, νά ἐρεθίσει τόν ἐχθρό πρός πόλεμο".
Καί ὁ σύγχρονός μας Ἅγιος Γέροντας Ἐφραίμ ὁ Κατουνακιώτης, μέ γλυκύτητα καί πατρική στοργή καί ἀγάπη, μᾶς παρακινεῖ νά καλλιεργήσουμε τήν μονολόγιστη εὐχή τοῦ Ἰησοῦ:
"Νά λέγῃς παιδί μου τήν εὐχή, Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ ἐλέησόν με, ἡμέρα καί νύχτα συνέχεια. Ἡ εὐχή θά τά φέρῃ ὅλα. Ἡ εὐχή περιέχει τά πάντα, περικλείει τά πάντα, αἴτησι, παράκλησι, πίστι, ὁμολογία, θεολογία κλπ. Ἡ εὐχή νά λέγεται χωρίς διακοπή. Ἡ εὐχή θά φέρῃ ὀλίγον κατ' ὀλίγον εἰρήνη, γλυκύτητα, χαρά, δάκρυα. Ἡ εἰρήνη καί ἡ γλυκύτης, θά φέρουν περισσότερον εὐχή καί ἡ εὐχή κατόπιν, περισσοτέραν εἰρήνη καί γλυκύτητα κλπ. Θά ἔρθη στιγμή, πού ἄν σταματᾶς τήν εὐχή, θά αἰσθάνεσαι ἄσχημα... Οἱανδήποτε ἐργασία κι ἄν κάνῃς, λέγε τήν εὐχή. Ἐνίοτε δυσκολεύεσαι νά λέγῃς τήν εὐχή ταυτοχρόνως εἰς τήν ἐργασία σου.
Θά ἔρθη ὅμως καιρός, ὅπου ἐνῶ θά κάνῃς οἱανδήποτε ἐργασία, ἐνῶ θά ἔχῃς οἱανδήποτε ἀπσχόλησι, θά λέγῃς ταυτοχρόνως καί τήν εὐχή. Θά λέγεται μόνη της ἡ εὐχή. Τρόπον τινά, σάν νά ἔχῃς δυό ἐγκεφάλους. Ὁ ἕνας θά λέγῃ τήν εὐχή καί ὁ ἄλλος θά ἐκτελῇ οἱανδήποτε ἐργασία, οἱανδήποτε ἀπασχόλησι" ( http://users.uoa.gr/-nektar/orthodoxy/gerontikon/gerwn_efraim_katoynakiwths_pneymatikes_ noy8sies. htm. ).
(συνέχεια...)
Ἔκδοση Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίου Στεφάνου
Ἅγια Μετέωρα-Χριστούγεννα 2013
Γιά τό διαδίκτυο, πληκτρολόγηση-δημοσίευση:
ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ http://kaiomenivatos.blogspot.gr/
Γιά τό διαδίκτυο, πληκτρολόγηση-δημοσίευση:
ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ http://kaiomenivatos.blogspot.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου