AΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ
Κάνει νά χορεύουμε;
1ο μέρος (Ὁ Κολοκοτρώνης καί τό ταγκώ)
Μοναχός Θωμᾶς Τσονάκας
Ὁ χορός μπῆκε τά τελευταῖα χρόνια στά Μ.Μ.Ε. καί ὡς ρεάλιτυ σόου
γιά νά διαφθείρει ὁλόκληρη τήν κοινωνία εὐκολώτερα καί γρηγορώτερα!
3ο μέρος (Ὁ χορός, ἡ χαρά καί οἱ πενθοῦντες)
Καί νά σκεφθῆ κανείς πώς τά χαρτιά ἀναφέρουν τόν ἀκίνδυνον καί ἀθῶον, θά λέγαμε, ἐκεῖνον χορό, πού λέγεται στή γλῶσσα μας ἑλληνικός χορός. Καί πού στά παλαιότερα χρόνια δέν ἔπιανε ὁ ἄνδρας τῆς γυναικός τό χέρι στό χορό αὐτόν, ἀλλά ἔβαζαν τό μαντήλι τους καί κατ' αὐτόν τόν τρόπο δέν ἄγγιζε καθόλου τό χέρι τῆς γυναικός ἤ τῆς κόρης, καί οἱ χοροί τότε δίνονταν ἔξω στό ὔπαιθρο, κυρίως σέ πανηγύρια, ἤ σέ γάμους ἤ σέ βαπτίσια ἤ σέ ὄποια ἄλλη μεγάλη χαρά καί χόρευαν μπροστά στά μάτια ὅλων τῶν ἀνθρώπων καί ὄχι σέ ἡμίφως ἤ στά σκοτεινά ὅπως γίνεται σήμερα.
Ἄν, λοιπόν, ὁ χορός αὐτός ὁ ἑλληνικός ἀπαγορεύεται, διότι γίνεται αἰτία νά ἐρεθίζεται ἡ σάρκα τοῦ ἀνθρώπου καί νά τόν παρασύρη στήν ἁμαρτία ἀλλά καί νά τοῦ ἐξάπτει τόν ἐγωϊσμόν καί νά ἐπιφέρη πολλές παρεξηγήσεις καί θυμούς καί ὀργή καί διχόνοιες καί χειροδικίες, ἀλλά πολλάκις καί αὐτόν τόν φόνο νά διαπράττουν, τότε τί νά ποῦμε γιά τούς σημερινούς χορούς; Γι' αὐτά τά ἐπαίσχυντα εἴδη τοῦ χοροῦ πού ἔχουν σήμερα; Ὅπως εἶπε κάποιος μεγάλος ὅτι αὐτά τά σημερινά εἴδη τοῦ χοροῦ, οὔτε εἶναι, οὔτε λέγονται χορός ἀλλά εἶναι ὄνομα πού κάτω ἀπό τό ὄνομα χορός καλύπτεται καί κρύβεται κάθε εἶδος πορνείας καί μοιχείας καί πάσης ἀσελγείας. Καί πράγματι αὐτό εἶναι, δέν εἶναι χορός.
Καί νά σκεφθῆ κανείς πώς τά χαρτιά ἀναφέρουν τόν ἀκίνδυνον καί ἀθῶον, θά λέγαμε, ἐκεῖνον χορό, πού λέγεται στή γλῶσσα μας ἑλληνικός χορός. Καί πού στά παλαιότερα χρόνια δέν ἔπιανε ὁ ἄνδρας τῆς γυναικός τό χέρι στό χορό αὐτόν, ἀλλά ἔβαζαν τό μαντήλι τους καί κατ' αὐτόν τόν τρόπο δέν ἄγγιζε καθόλου τό χέρι τῆς γυναικός ἤ τῆς κόρης, καί οἱ χοροί τότε δίνονταν ἔξω στό ὔπαιθρο, κυρίως σέ πανηγύρια, ἤ σέ γάμους ἤ σέ βαπτίσια ἤ σέ ὄποια ἄλλη μεγάλη χαρά καί χόρευαν μπροστά στά μάτια ὅλων τῶν ἀνθρώπων καί ὄχι σέ ἡμίφως ἤ στά σκοτεινά ὅπως γίνεται σήμερα.
Ἄν, λοιπόν, ὁ χορός αὐτός ὁ ἑλληνικός ἀπαγορεύεται, διότι γίνεται αἰτία νά ἐρεθίζεται ἡ σάρκα τοῦ ἀνθρώπου καί νά τόν παρασύρη στήν ἁμαρτία ἀλλά καί νά τοῦ ἐξάπτει τόν ἐγωϊσμόν καί νά ἐπιφέρη πολλές παρεξηγήσεις καί θυμούς καί ὀργή καί διχόνοιες καί χειροδικίες, ἀλλά πολλάκις καί αὐτόν τόν φόνο νά διαπράττουν, τότε τί νά ποῦμε γιά τούς σημερινούς χορούς; Γι' αὐτά τά ἐπαίσχυντα εἴδη τοῦ χοροῦ πού ἔχουν σήμερα; Ὅπως εἶπε κάποιος μεγάλος ὅτι αὐτά τά σημερινά εἴδη τοῦ χοροῦ, οὔτε εἶναι, οὔτε λέγονται χορός ἀλλά εἶναι ὄνομα πού κάτω ἀπό τό ὄνομα χορός καλύπτεται καί κρύβεται κάθε εἶδος πορνείας καί μοιχείας καί πάσης ἀσελγείας. Καί πράγματι αὐτό εἶναι, δέν εἶναι χορός.
Λέγεται τό ἑξῆς ἀστεῖο μέ τό Γέρο τοῦ Μωριᾶ:
Κάποτε πῆγε στήν Ἀγγλία, καί στήν δεξίωσι πού ἔγινε πρός τιμήν του, μετά τό φαγοπότι, χόρευαν πολλά καί διάφορα ζευγάρια τό ταγκώ, τόν πρῶτο εὐρωπαϊκό χορό, ὅπως τόν ἔλεγαν τότε. Καί μετά ἀπό τόν πρῶτο γύρο, τόν πρῶτο χορό, ρωτάει ὁ τότε πρωθυπουργός τῆς Ἀγγλίας τόν νικητή τοῦ Εἰκοσιένα, τό Γεροκολοκοτρώνη:
-"Πῶς σᾶς φάνηκε ὁ νέος χορός μας, κύριε Πρόεδρε;" .
Καί αὐτός ἀπαντᾶ μέ ὅλη τήν ἑλληνική λεβεντιά πού τόν διέκρινε:
-"Αύτόν τόν χορό, ὅπως τόν λέτε ἐσεῖς, ἐμεῖς τόν κάνουμε στό κρεβάτι καί μόνο νύχτα".
Ἄν, λοιπόν, τότε τό ταγκώ ὁ Κολοκοτρώνης τό εἶπε ὄχι χορό ἀλλά, πρᾶξι καί συνουσία ἡ ὁποία γίνεται νύχτα καί στό κρεβάτι, τότε τί νά ποῦμε ἐμεῖς σήμερα; Δέν βρισκόμαστε ἔξω τῆς πραγματικότητος ἄν ποῦμε αὐτά πού ὁ θεῖος Ἀπόστολος Παῦλος εἶπε ὅτι: "Αίσχρόν ἐστί καί λέγειν" (Ἐφεσ. Ε΄ 12).
(συνέχεια μέ 2ο καί 3ο μέρος...)
ΛΟΓΟΙ ΨΥΧΙΚΗΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Ἐκδόσεις "Μουσική Κιβωτός", Ι.Μ. ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΟΣΣΗΣ ΛΑΓΚΑΔΑ 2013
Γιά τό διαδίκτυο:
ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ http://kaiomenivatos.blogspot.gr/
Γιά τό διαδίκτυο:
ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ http://kaiomenivatos.blogspot.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου