ΥΠΟ ΤΗΝ ‘’ΕΥΝΟΙΑ’’ ΤΩΝ ΠΑΠΩΝ,
Η ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΑΙΖΕ,
Β. Χαραλάμπους, Θεολόγου
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
_____________________
Η οικουμενιστική «Κοινότητα Taizé»,
είχε και έχει την εύνοια των Παπών. Ο Πάπας Ιωάννης Παύλος Β΄ κάθε
χρόνο δεχόταν σε ακρόαση τον ‘’αδελφό’’ Ροζέ. Τον Πάπα Ιωάννη ΚΓ΄, τον
Πάπα Πάυλο ΣΤ΄, τον Πάπα Βενέδικτο και τον Πάπα Φραγκίσκο, επισκεπτόταν
ο εκάστοτε επικεφαλής της οικουμενιστικής αυτής κοινότητας.
Ο Πάπας Ιωάννης ΚΓ΄ χαρακτήρισε την οικουμενιστική «Κοινότητα Taizé» ‘’μικρή Άνοιξη’’ τονίζοντας τα εξής : «Ξέρετε
πόσο από μέρους μου, θεωρώ τον οικουμενισμό σαν μια απαραίτητη ανάγκη,
μια ποιμαντική προτεραιότητα στο λειτούργημά μου για το οποίο υπολογίζω
στη προσευχή σας». Και μόνη η αναφορά του Πάπα Ιωάννη ΚΓ΄ στην
ποιμαντική προτεραιότητα του οικουμενισμού, επεξηγεί την σκοπιμότητά της
οικουμενιστικής αυτής κοινότητας.
O
Πάπας Φραγκίσκος σε ομιλία του παλαιότερη ομιλία του κατά τη Θρονική
Εορτή του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής : «Είναι
ιδιαίτερα οι νέοι, αυτοί που στις μέρες μας επιζητούν από εμάς την
πρόοδο προς το αίτημα της πλήρους κοινωνίας. Πιστεύω πως χαρακτηριστικό
είναι το παράδειγμα πολλών Ορθοδόξων, ‘’Καθολικών’’ (Παπικών) και
Προτεσταντών νέων που συμμετέχουν όλοι μαζί στις συναντήσεις που
διοργανώνει η Κοινότητα Taizé.
Συμμετέχουν σε αυτές όχι αγνοώντας τις διαφορές, οι οποίες μας χωρίζουν
μέχρι και σήμερα, αλλά επειδή είναι σε θέση να δουν πέρα από αυτές.
Είναι σε θέση να αγκαλιάσουν ότι το ουσιώδες και ότι ήδη μας ενώνει» (Vatican.va).
Η αναφορά του Πάπα Φραγκίσκου «Συμμετέχουν
σε αυτές όχι αγνοώντας τις διαφορές, οι οποίες μας χωρίζουν μέχρι και
σήμερα, αλλά επειδή είναι σε θέση να δουν πέρα από αυτές», τονίζουν την υπόδειξή του «να δουν πέρα από αυτές», που στην ουσία αποτελεί μια αλλότροπη περιθωριοποίηση της αλήθειας.
Αυτό που ανέφερε τον Νοέμβριο του 2014 ο Πάπας Φραγκίσκος κατά την επιστροφή του από την Κωνσταντινούπολη, «αν πρέπει να περιμένουμε τους θεολόγους να συμφωνήσουν, δεν θα έρθει ποτέ εκείνη η μέρα», φανερώνει
τόσο τον σκοπό των διαλόγων αλλά και τι είναι το πρώτιστο τους
διαλόγους. Κατά συνέπεια δεικνύει πώς επιδιώκεται η αλήθεια σε τέτοιες
οικουμενιστικές συνάξεις, όπως αυτή της οικουμενιστικής «Κοινότητας Taizé».