Ὁ Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος
μιλᾶ γιά τήν Μεγάλη Σύνοδο
καί ἀκόμα ἀναρωτιέται
ἄν ὁ Οἱκουμενισμός εἶναι αἵρεση...
Μετά τῶν δεόντων σχολίων ἐκ τοῦ Ἱστολογίου ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ
Διαβάσαμε στό: http://aktines.blogspot.gr/2016/05/blog-post_27.html τήν παρακάτω ἐγκύκλιο τοῦ Μητροπολίτη Μεσογαίας κ.κ. Νικολάου ἀσχολίαστη, καί τήν παραθέτουμε μέ σχολιασμό. Δέν εἴμαστε ἄκριτοι θεατές καί ἀκροατές. Ἔχουμε νοῦν ἡγεμονικόν καί εἴμαστε ἰσότιμα μέλη τῆς Ἐκκλησίας.
Κυριακὴ τῶν
Μυροφόρων 15 Μαΐου 2016
Πρωτ.
415
Ἀριθμ.
Διεκπ. 237/10-5-2016
Διεκπ. 237/10-5-2016
ΕΓΚΥΚΛΙΟ Σ 117Η
Πρὸς
τοὺς εὐλαβεῖς ἐφημερίους
καὶ
τὸν εὐσεβῆ λαὸ τῆς καθ’ ἡμᾶς ἱερᾶς Μητροπόλεως
Ἀγαπητοὶ
πατέρες καὶ ἀδελφοί,
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
Ἀσφαλῶς
θὰ ἔχετε πληροφορηθεῖ ὅτι τὴν Κυριακὴ τῆς Πεντηκοστῆς καὶ γιὰ ἕνα περίπου
δεκαήμερο πρόκειται νὰ συνέλθει στὴν Κρήτη ἡ, ὅπως ὀνομάζεται, Ἁγία καὶ Μεγάλη
Σύνοδος. Ἡ Σύνοδος αὐτὴ εἶναι Πανορθόδοξος, μὲ ἄλλα λόγια συμμετέχουν ὅλες οἱ Ὀρθόδοξες
Αὐτοκέφαλες Ἐκκλησίες μὲ ἀντιπροσωπεῖες τους ἐξ ἀρχιερέων, ἔχοντας ἐπικεφαλῆς
τοὺς προέδρους τους, δηλαδὴ τοὺς Πατριάρχες καὶ Ἀρχιεπισκόπους τους. (Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Σεβασμιώτατε παραλείψατε νά ἐπισημάνετε σέ αὐτό τό τό σημεῖο, ὅτι μόνο τό 1/4 τῶν Ἐπισκόπων θά παρίσταται, ἐνῶ εἶναι κεκρυμμένα καί θολά τά κριτήρια ἐπιλογῆς τῶν Ἐπισκόπων πού θά συμμετέχουν (ἐξαιροῦνται ἀπό τά "κριτήρια" αὐτά ὅσοι μέχρι σήμερα εἶναι ξεκάθαρα γνωστοί Οἰκουμενιστές καί "μεταπατερικοί"-καί πού "τυχαίως" ἀνήκουν στήν σφαίρα τῶν "ἐπιλεγμένων")-καί Αὐτῶν πού ἀπεκλείσθησαν!).
Μερικοὶ τῆς δίνουν χαρακτῆρα Οἰκουμενικῆς Συνόδου, ἂν καὶ γιὰ κάποιους λόγους, ἰδίως τελευταῖα, ἀποφεύγουν νὰ τὴν ὀνομάσουν ἔτσι.
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: ...γιά καθαρά λόγους ψυχολογικῆς χειραγώγησης. Ἡ πονηρή ἀποφυγή τῆς λέξεως "Οἰκουμενική" πού ἔχει τεράστια θεολογική καί διαχρονική βαρύτητα πνεύματος, ἱστορίας καί παραδόσεως, καί ἡ ἀντικατάστασή της μέ ὅρους ὅπως: "Ἁγία" καί "Μεγάλη", ἐλαφρύνουν τό χέρι πού θωπεύει ἁπαλά καί ὑπνωτικά τά αὐτιά τῶν πιστῶν!).
Ἡ Σύνοδος αὐτὴ εἶναι ἡ μόνη ἴσως τέτοιου μεγέθους στὴ δεύτερη χιλιετία, δηλαδὴ ἡ μόνη μετὰ τὴν ἀπόσχιση τῆς Ρώμης ἀπὸ τὴν ἑνότητα τῶν ὑπολοίπων Ἐκκλησιῶν, ἤτοι ἀπὸ τὸ σῶμα τῆς Μιᾶς, Ἁγίας Καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας, ὅπως ὁμολογοῦμε στὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως. Ἀντιλαμβάνεται λοιπὸν κανεὶς τὴ βαρύτητά της καὶ τὶς ἐλπίδες καὶ προσδοκίες ποὺ ἡ σύγκλησή της γεννᾶ.
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Σεβασμιώτατε, Ὑμεῖς θρέφετε ἀκόμη ἐλπίδες καί προσδοκίες γιά τήν σύγκληση τῆς Συνόδου μετά ἀπό:
1. Τά ἀσταμάτητα οἰκουμενιστικά ὀλισθήματα τοῦ Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου,
2. Τήν πρόσφατη πρόσκληση τοῦ παναιρεσιάρχη Πάπα καί τίς πρόσφατες ἀντιϊεροκανονικές συμπροσευχές τοῦ Πατριάρχη καί τοῦ Ἀρχιεπισκόπου κ.κ. Ἱερωνύμου μέ τόν Πάπα, πανελλαδικῶς καί παγκοσμίως στήν Λέσβο,
3. Τόν ὕποπτο καί ἀντισυνοδικό ἀποκλεισμό τῶν 3/4 τῶν Ἐπισκόπων καί ὅλων τῶν λαϊκῶν,
4. Τήν ἀντορθόδοξη θεματολογία τῆς Συνόδου,
5. Τήν παρουσία αἱρετικῶν παπικῶν καί προτεσταντῶν παρατηρητῶν,
6. Τήν παπικῷ καί "ἀλαθήτῳ" τρόπῳ ἀπόφαση τοῦ Πατριάρχη νά γράφονται στά πρακτικά οἱ ὅποιες μειοψηφικές διαφωνίες ὡς ἄχρηστες καί ὄχι ὡς κατά τήν Ἱεράν Παράδοσιν καταφανή ἔνδειξη μή εὐαρέστησης τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τό ὁποῖο ὡς ἄκτιστον καί ἑνοποιόν ἐκφράζεται μόνο διά τῆς ἀπολύτου ὁμοφωνίας,
7. Τίς ἀπανωτές ἔγγραφες καί ἐνυπόγραφες ἀντιδράσεις μοναχῶν, κληρικῶν καί κυρίως λαϊκῶν...στίς ὁποῖες δέν ἀπαντᾶ κανείς, ΟΥΤΕ ΥΜΕΙΣ;
Θυμίζουμε μία τέτοια ἀναπάντητη ἀντίδραση:
Μερικοὶ τῆς δίνουν χαρακτῆρα Οἰκουμενικῆς Συνόδου, ἂν καὶ γιὰ κάποιους λόγους, ἰδίως τελευταῖα, ἀποφεύγουν νὰ τὴν ὀνομάσουν ἔτσι.
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: ...γιά καθαρά λόγους ψυχολογικῆς χειραγώγησης. Ἡ πονηρή ἀποφυγή τῆς λέξεως "Οἰκουμενική" πού ἔχει τεράστια θεολογική καί διαχρονική βαρύτητα πνεύματος, ἱστορίας καί παραδόσεως, καί ἡ ἀντικατάστασή της μέ ὅρους ὅπως: "Ἁγία" καί "Μεγάλη", ἐλαφρύνουν τό χέρι πού θωπεύει ἁπαλά καί ὑπνωτικά τά αὐτιά τῶν πιστῶν!).
Ἡ Σύνοδος αὐτὴ εἶναι ἡ μόνη ἴσως τέτοιου μεγέθους στὴ δεύτερη χιλιετία, δηλαδὴ ἡ μόνη μετὰ τὴν ἀπόσχιση τῆς Ρώμης ἀπὸ τὴν ἑνότητα τῶν ὑπολοίπων Ἐκκλησιῶν, ἤτοι ἀπὸ τὸ σῶμα τῆς Μιᾶς, Ἁγίας Καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας, ὅπως ὁμολογοῦμε στὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως. Ἀντιλαμβάνεται λοιπὸν κανεὶς τὴ βαρύτητά της καὶ τὶς ἐλπίδες καὶ προσδοκίες ποὺ ἡ σύγκλησή της γεννᾶ.
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Σεβασμιώτατε, Ὑμεῖς θρέφετε ἀκόμη ἐλπίδες καί προσδοκίες γιά τήν σύγκληση τῆς Συνόδου μετά ἀπό:
1. Τά ἀσταμάτητα οἰκουμενιστικά ὀλισθήματα τοῦ Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου,
2. Τήν πρόσφατη πρόσκληση τοῦ παναιρεσιάρχη Πάπα καί τίς πρόσφατες ἀντιϊεροκανονικές συμπροσευχές τοῦ Πατριάρχη καί τοῦ Ἀρχιεπισκόπου κ.κ. Ἱερωνύμου μέ τόν Πάπα, πανελλαδικῶς καί παγκοσμίως στήν Λέσβο,
3. Τόν ὕποπτο καί ἀντισυνοδικό ἀποκλεισμό τῶν 3/4 τῶν Ἐπισκόπων καί ὅλων τῶν λαϊκῶν,
4. Τήν ἀντορθόδοξη θεματολογία τῆς Συνόδου,
5. Τήν παρουσία αἱρετικῶν παπικῶν καί προτεσταντῶν παρατηρητῶν,
6. Τήν παπικῷ καί "ἀλαθήτῳ" τρόπῳ ἀπόφαση τοῦ Πατριάρχη νά γράφονται στά πρακτικά οἱ ὅποιες μειοψηφικές διαφωνίες ὡς ἄχρηστες καί ὄχι ὡς κατά τήν Ἱεράν Παράδοσιν καταφανή ἔνδειξη μή εὐαρέστησης τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τό ὁποῖο ὡς ἄκτιστον καί ἑνοποιόν ἐκφράζεται μόνο διά τῆς ἀπολύτου ὁμοφωνίας,
7. Τίς ἀπανωτές ἔγγραφες καί ἐνυπόγραφες ἀντιδράσεις μοναχῶν, κληρικῶν καί κυρίως λαϊκῶν...στίς ὁποῖες δέν ἀπαντᾶ κανείς, ΟΥΤΕ ΥΜΕΙΣ;
Θυμίζουμε μία τέτοια ἀναπάντητη ἀντίδραση:
Ἀνοιχτή Ἐπιστολή ἀνάληψης εὐθυνῶν πρός ὅλους τούς Ἀρχιερεῖς μας, γιά τόν Οἰκουμενισμό καί πρίν τό ὀλέθριο σφάλμα πραγματοποίησης τῆς ἐπερχομένης ἀντορθόδοξης "Μεγάλης" Συνόδου! Δηλῶστε μας στοιχεῖα ὅσοι τήν συνοπογράφετε. Ἀκολουθεῖ καί δεύτερη Ἐπιστολή πρός τήν Ἱερά Σύνοδο στό τέλος τοῦ παρόντος ἄρθρου! ).
Ὡς ἐκ τούτου, θεωρῶ μέγιστη ποιμαντικὴ εὐθύνη μου νὰ ἀπευθυνθῶ σὲ σᾶς,
γιὰ νὰ σᾶς ἐνημερώσω γιὰ τὸ ἦθος καὶ τὴ σημασία της, διότι ὁ λαὸς κατὰ τὴν ἐκκλησιαστική
μας παράδοση δὲν εἶναι ἁπλὸς θεατὴς τῶν τεκταινομένων, ἀλλὰ συμμετέχει μὲ τὴν
προσευχή, τὸν λόγο του ἢ καὶ τὴν ὑγιῆ ἀντίδρασή του στὴ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας.
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: ἐπιτέλους συμφωνοῦμε μέ ἕναν Ἐπίσκοπο σέ κάτι!).
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: ἐπιτέλους συμφωνοῦμε μέ ἕναν Ἐπίσκοπο σέ κάτι!).
Μία
τέτοια Σύνοδος συνέρχεται στὸ ὄνομα τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ, μὲ σκοπὸ κυρίως
πνευματικό, προκειμένου νὰ ἑνώσει τὸ σῶμα τῶν πιστῶν, νὰ τοὺς στηρίξει, νὰ
δείξει τὸν δρόμο τῆς ἀληθείας, νὰ θεραπεύσει τὴ σύγχυση καὶ ταυτόχρονα νὰ δώσει
τὴ μαρτυρία της στὸν σύγχρονο κόσμο μέσα στὸ πλαίσιο τῆς ἀποστολῆς της, δηλαδὴ
νὰ φανερώσει τὴ μία ἀλήθεια τοῦ Θεοῦ «εἰς πάντα τὰ ἔθνη» κατὰ τὴν
προτροπὴ τοῦ Κυρίου (Ματθ. κη΄ 29). Αὐτὸ ὀφείλει νὰ τὸ κάνει στηριζόμενη στὸ ἱερὸ
Εὐαγγέλιο, ὀρθὰ ἑρμηνευόμενο, στὴν Ἱερὰ Παράδοση τῶν προηγούμενων Συνόδων, στὴ
διδασκαλία τῶν Ἁγίων Πατέρων, καὶ φυσικὰ σὲ ἀναφορὰ μὲ τὰ προβλήματα τῆς
σύγχρονης ἐποχῆς.
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Σεβασμιώτατε, ἐφόσον γνωρίζετε τήν θεματολογία τῆς Συνόδου, καί ἐφόσον γνωρίζετε τήν Ἱερά Παράδοση τῶν προηγούμενων Συνόδων καί τήν Διδασκαλία τῶν Ἁγίων Πατέρων, ἄρα θά γνωρίζετε πώς μία Σύνοδος συγκαλεῖται γιά νά καταδικάσει τίς αἱρέσεις πού κατά καιρούς ἐμφανίζονταν, ἔθεταν σέ κίνδυνο καί ταλαιπωροῦσαν τόν πνευματικό κόσμο! Βλέπετε Ὑμεῖς νά ὑφίσταται τέτοιο θέμα καί ἐμεῖς δέν τό βλέπουμε; Βλέπετε δηλαδή νά τίθεται θέμα τῆς ἀποκήρυξης τῆς Παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ πού ταλαιπωρεῖ τόν σύμπαντα κόσμο καί τῆς προφύλαξης τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας ἀπό αὐτήν, καί ἐμεῖς δέ τό βλέπουμε;).
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Σεβασμιώτατε, ἐφόσον γνωρίζετε τήν θεματολογία τῆς Συνόδου, καί ἐφόσον γνωρίζετε τήν Ἱερά Παράδοση τῶν προηγούμενων Συνόδων καί τήν Διδασκαλία τῶν Ἁγίων Πατέρων, ἄρα θά γνωρίζετε πώς μία Σύνοδος συγκαλεῖται γιά νά καταδικάσει τίς αἱρέσεις πού κατά καιρούς ἐμφανίζονταν, ἔθεταν σέ κίνδυνο καί ταλαιπωροῦσαν τόν πνευματικό κόσμο! Βλέπετε Ὑμεῖς νά ὑφίσταται τέτοιο θέμα καί ἐμεῖς δέν τό βλέπουμε; Βλέπετε δηλαδή νά τίθεται θέμα τῆς ἀποκήρυξης τῆς Παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ πού ταλαιπωρεῖ τόν σύμπαντα κόσμο καί τῆς προφύλαξης τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας ἀπό αὐτήν, καί ἐμεῖς δέ τό βλέπουμε;).
Κατόπιν
τούτου, ἀντιλαμβάνεται κανεὶς ὅτι τὸ μήνυμα καὶ ὁ λόγος μιᾶς τέτοιας Συνόδου
πρέπει νὰ εἶναι ξεκάθαρα, πολὺ δυνατά, προφητικά, θεόπνευστα. Προσβλέπουμε σὲ αὐτὴν
σὰν νὰ ἀνοίγει τὸ στόμα τοῦ Θεοῦ ὕστερα ἀπὸ χίλια χρόνια συνοδικῆς σιωπῆς,
μάλιστα σὲ μιὰ ἐποχὴ «σκολιὰ καὶ διεστραμμένη» (Δευτ. λβ΄ 5), γεμάτη
σύγχυση, συμβιβασμούς, ἀδιέξοδα, πλάνες, αἱρέσεις, ἄρνηση, ἀθεϊστικὴ μανία, ἀνατροπὲς
διαχρονικῶν ἠθικῶν σταθερῶν, πολυμέτωπη προσβολὴ τῆς ἀνθρώπινης ὀντολογίας, σὲ
μία ἐποχὴ παγκόσμιας ἀνασφάλειας, τεχνολογικῆς παντοδυναμίας, ψηφιακῆς αὐτοφυλάκισης,
συντονισμένων ὕβρεων κατὰ τοῦ Θεοῦ, μαζικῆς καταστροφῆς ἀρχαιότατων πολιτισμῶν,
βίαιας μετακίνησης λαῶν ἀπὸ τὶς ἱστορικὲς ρίζες τους, ἀποκαλυπτικοῦ διωγμοῦ τῶν
χριστιανῶν.
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Σεβασμιώτατε ὡραῖα ξετυλίγετε τά φλέγοντα πνευματικά ζητήματα τῆς Νέας Ἐποχῆς πού ζοῦμε, ἀλλά ἔχουμε δύο παρατηρήσεις:
1. Ἱσχύει τό ἀμέσως προηγούμενο σχόλιό μας, γιά νά μήν ἐπαναλαμβανόμαστε, καί
2. Σέ ὅλα αὐτά πού ξεδιπλώσατε, ἀποφύγατε νά ἀναφέρετε τό κάκιστο: τόν ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ! Ἡ παράλειψις ἔγινε τυχαῖα;).
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Σεβασμιώτατε ὡραῖα ξετυλίγετε τά φλέγοντα πνευματικά ζητήματα τῆς Νέας Ἐποχῆς πού ζοῦμε, ἀλλά ἔχουμε δύο παρατηρήσεις:
1. Ἱσχύει τό ἀμέσως προηγούμενο σχόλιό μας, γιά νά μήν ἐπαναλαμβανόμαστε, καί
2. Σέ ὅλα αὐτά πού ξεδιπλώσατε, ἀποφύγατε νά ἀναφέρετε τό κάκιστο: τόν ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ! Ἡ παράλειψις ἔγινε τυχαῖα;).
Ἡ
φωνὴ τῆς Ἐκκλησίας πρέπει νὰ εἶναι «φωνὴ ὑδάτων πολλῶν» (Ψαλμ. κη΄
3), «φωνὴ καταρρακτῶν» (Ψαλμ. μα΄ 8), νὰ συγκλονίσει τὸν κόσμο, νὰ ἀναστήσει
νεκρωμένες ζωές. Ἂν γιὰ κάτι τέτοιο δὲν εἴμαστε ἕτοιμοι, τότε καλύτερα νὰ
περιμένουμε, τότε καλύτερα, ἔστω καὶ τὴν τελευταία στιγμή νὰ ἀναβληθεῖ ἡ
Σύνοδος γιὰ ἀργότερα. Τὸ νὰ φωτογραφηθοῦν στὴν Κρήτη τετρακόσιοι ἐπίσκοποι
μαζί, μὲ συμβατικὰ χαμόγελα, ἔχοντας προηγουμένως ἀνακατέψει τὸ τίποτα, ἢ ἔχοντας
ὑπογράψει κείμενα χωρὶς αἷμα ἀλήθειας καὶ ὕδωρ ζωῆς, χωρὶς τὴ μάχαιρα τοῦ
πνευματικοῦ λόγου, μὲ ἀκατανόητες θεολογικὲς διατυπώσεις στοχαστικοῦ ὑποβάθρου,
μὲ διάθεση συγκάλυψης τῆς ἀλήθειας καὶ ὡραιοποίησης τῆς πραγματικότητας, ὅλα αὐτὰ
ὄχι μόνον θὰ ἀκυρώσουν τὴν οὐσία τῆς Συνόδου, ἀλλὰ καίρια θὰ πλήξουν τὸ κῦρος τῆς
Ὀρθόδοξης μαρτυρίας σήμερα καὶ γιὰ πάντα.
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Συμφωνοῦμε!).
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Συμφωνοῦμε!).
Ἡ
Σύνοδος πρέπει νὰ γίνει, μόνο ἂν ἔχει νὰ πεῖ καὶ νὰ δείξει κάτι τόσο δυνατό, ποὺ
θὰ ἀναστήσει τὶς ἐλπίδες ὅλων μας, ποὺ θὰ φωτίσει τὸ σκοτάδι μας, ποὺ θὰ ἀκυρώσει
τὶς ὑποψίες τῶν πολιτικῶν καὶ ἐγωιστικῶν σκοπιμοτήτων τῆς ἐποχῆς μας, ἀκόμη καὶ
ἐκκλησιαστικῶν. Διψᾶμε γιὰ ἀλήθεια, ὅλη ἡ οἰκουμένη, γιὰ ἐλπίδα, γιὰ φῶς, γιὰ
δύναμη, γιὰ ζωή, γιὰ αὐθεντικότητα. Αὐτὰ λείπουν στὶς μέρες μας. Εἴμαστε
κορεσμένοι ἀπὸ ψέμα, συμβιβασμό, μετριότητα, ὑποψιάζουσες σκοπιμότητες,
πεθαμένες θρησκεῖες, ἄνευρη πίστη, θρησκευτικὲς ὑπερβολὲς χωρὶς περιεχόμενο,
ρηχὴ καὶ ἀνόητη ἐπίδειξη, ὑποκριτικοὺς ἐναγκαλισμούς. Δὲν ἀντέχουμε ἄλλο τὴν ἐκκοσμίκευση,
τὸν συγκρητισμό, τὴν ἀσάφεια, τὴ διγλωσσία, τὴ δημοσιοσχεσίτικη θεολογία, τὸν ἐκφυλισμὸ
τῆς Ἐκκλησίας ἀπὸ μυστήριο ἀποκάλυψης τοῦ ἀληθινοῦ Θεοῦ καὶ φανέρωσης τοῦ
θελήματός Του σὲ θρησκειακὸ κατασκεύασμα ἐγκόσμιου προσανατολισμοῦ.
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Δίκιο ἔχετε!).
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Δίκιο ἔχετε!).
Ἐλπίζουμε
καὶ προσευχόμαστε ἡ Σύνοδος νὰ δώσει καὶ μαρτυρία ἑνότητος, ποὺ ἀσφαλῶς δὲν εἶναι
λίγο, ἀλλὰ ὅμως καὶ λόγο προφητικό. Πράγματι τὸ ὅτι θὰ συναντηθοῦν ὅλες οἱ Ὀρθόδοξες
Ἐκκλησίες καὶ θὰ διακηρύξουμε ὅτι παρὰ τὶς ποικίλες γλῶσσες καὶ νοοτροπίες, παρὰ
τὰ ἐλαττώματα καὶ τὶς ἀνθρώπινες ἀδυναμίες, παρὰ τὶς μεταξύ μας παρεξηγήσεις καὶ
ἀντιθέσεις, ἴσως διαφορὲς ἢ καὶ συγκρούσεις, μοιραζόμαστε ὅμως τὴν μία καὶ
αὐτὴν πίστη στὴν Τριαδικὴ θεότητα καὶ στὸν Θεάνθρωπο Κύριο ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν,
στὰ μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας καὶ τοῦ ἀνθρώπου, καὶ αὐτὴν τὴν κοινὴ πίστη
διακηρύσσουμε καὶ ὁμολογοῦμε, αὐτὸ εἶναι πολὺ μεγάλο καὶ ἅγιο καὶ καθιστᾶ ἀπὸ
μόνο του τὴν Σύνοδο Μεγάλη καὶ Ἁγία.
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Διαφωνοῦμε καθέτως. Δέν ἀρκεῖ ἡ συνάντηση τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν ὥστε νά καταστεῖ μία Σύνοδος "Μεγάλη" καί "Ἁγία", γιά 2 λόγους:
1. Παραπέμπουμε πάλι στό 3ο μέ τήν σειρά ἀπό τήν ἀρχή σχόλιό μας!
2. Ἄν οἱ Ἐπίσκοποι εἶναι κακόφρονες, ὁ τίτλος "ὀρθόδοξος" εἶναι ἕνας τύπος καί ὄχι ζωντανή ὀντολογική βιωματική Πίστη! Πολλά ἑκατομμύρια Ἕλληνες (καί ὄχι μόνο) λέγονται "ὀρθόδοξοι", ἀλλά ζοῦν ἄθεα, αἱρετικά καί κοσμικά. Δυστυχῶς, πολλοί Πατριάρχες καί Ἐπίσκοποι δέν ἐξαιροῦνται ἀπό τήν περίπτωση αὐτή τῆς τυπικῆς "Ὀρθοδοξίας", π.χ. ὅταν συμπροσεύχονται μέ αἱρετικούς! Ἐννοεῖται πώς δέν ἀσχολούμαστε μέ τά προσωπικά πάθη καί ἁμαρτίες, δέν μᾶς πέφτει λόγος, παρά αὐστηρά καί μόνο μέ τά δημόσια λεχθέντα, ἤ μή, καί πραχθέντα πού ἀφοροῦν τήν κοινή ὅλων μας Πίστη!).
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Διαφωνοῦμε καθέτως. Δέν ἀρκεῖ ἡ συνάντηση τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν ὥστε νά καταστεῖ μία Σύνοδος "Μεγάλη" καί "Ἁγία", γιά 2 λόγους:
1. Παραπέμπουμε πάλι στό 3ο μέ τήν σειρά ἀπό τήν ἀρχή σχόλιό μας!
2. Ἄν οἱ Ἐπίσκοποι εἶναι κακόφρονες, ὁ τίτλος "ὀρθόδοξος" εἶναι ἕνας τύπος καί ὄχι ζωντανή ὀντολογική βιωματική Πίστη! Πολλά ἑκατομμύρια Ἕλληνες (καί ὄχι μόνο) λέγονται "ὀρθόδοξοι", ἀλλά ζοῦν ἄθεα, αἱρετικά καί κοσμικά. Δυστυχῶς, πολλοί Πατριάρχες καί Ἐπίσκοποι δέν ἐξαιροῦνται ἀπό τήν περίπτωση αὐτή τῆς τυπικῆς "Ὀρθοδοξίας", π.χ. ὅταν συμπροσεύχονται μέ αἱρετικούς! Ἐννοεῖται πώς δέν ἀσχολούμαστε μέ τά προσωπικά πάθη καί ἁμαρτίες, δέν μᾶς πέφτει λόγος, παρά αὐστηρά καί μόνο μέ τά δημόσια λεχθέντα, ἤ μή, καί πραχθέντα πού ἀφοροῦν τήν κοινή ὅλων μας Πίστη!).
Χρειάζεται
ὅμως καὶ ὁ λόγος της νὰ εἶναι θεόπνευστος. Πρέπει νὰ κάνει, ὅπως καὶ οἱ
προηγούμενες Σύνοδοι, τομὴ στὴν ἱστορία, νὰ προσδώσει τιμὴ καὶ ἀξία στὴν ἐποχή
μας ὅσο τίποτε ἄλλο, νὰ βάλει ἀνεξίτηλη σφραγίδα στὴ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας. Θὰ εἶναι
ἡ φωνὴ τοῦ Θεοῦ σήμερα! Ἀλλιῶς δὲν ἀξίζει. Μᾶς ἀρκεῖ ἡ σιωπή Του. Δὲν θέλουμε νὰ
ἀκούσουμε τὸν ἀνθρώπινο λόγο τῶν συγχρόνων ἐπισκόπων οὔτε νὰ μάθουμε πῶς
σκέπτονται οἱ πιὸ ἔξυπνοι καὶ μορφωμένοι ἀπὸ αὐτούς. Θέλουμε νὰ ἀκούσουμε τὴ
φωνὴ τοῦ Θεοῦ ἀπὸ τὰ χείλη τῶν ἐπισκόπων μας καὶ πολὺ περισσότερο ἀπὸ τὴν κραυγὴ
τῆς Συνόδου μας.
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: ...καί ὅταν λέμε νά "ἀκούσουμε τούς Ἐπισκόπους", ἐννοοῦμε ὅλους, ὄχι 25 ἀπό τούς 90 περίπου! Δυστυχῶς, ὄμως, Σεβασμιώτατε, ἐπειδή:
1. εἴτε ἀρκετούς ἀπό αὐτούς τούς ἀκοῦμε τόσα χρόνια πρό Συνόδου νά οἰκουμενίζουν καί νά εἶναι "μεταπατερικοί" καί ὄχι "ἑπόμενοι τοῖς Ἁγίοις Πατράσι",
2. εἴτε δέν τούς ἀκοῦμε γιατί σιωποῦν, πολλῷ δέ μᾶλλον ἐν καιροῖς κινδυνευούσης Πίστεως ὅπου δέν ἀρθρώνουν Λόγο Θεοῦ, ἐνῶ ἐπιβάλλεται ἐπιτακτικώτερα νά ὁμολογοῦν, καθώς καί νά ποιμαίνουν ἐντατικώτερα μέ μεγαλύτερη ἐπαγρύπνιση,
προσωπικά δέν θρέφουμε φροῦδες ἐλπίδες ὅτι τώρα ξαφνικά θά ἔλθει ἡ "ἐπιφοίτηση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος" καί θά σταματήσουν μαγικά νά εἶναι οἰκουμενιστές ἤ μεταπατερικοί ἤ θά λαλήσουν ὁμολογιακά. Ὡς γνωστόν, τό αὐτεξούσιο τοῦ ἀνθρώπου δέν τό παραβιάζει οὔτε ὀ ἴδιος ὁ Θεός. Χωρίς νά δείχνουν δείγματα πνευματικῆς ὀρθολογίας καί ὀρθοπραξίας ἐκ τῶν προτέρων, πῶς μέσα στήν Σύνοδο θά "μεταμορφωθοῦν" κι ἐμεῖς θά εἴμαστε ἥσυχοι ἀπό τώρα; Ὄλα τά "προεόρτια" τῆς Συνόδου εἶναι ἀνησυχητικά καί δυσοίωνα!).
Ἂν οἱ σημερινοὶ χριστιανοὶ δὲν παρηγορηθοῦμε, δὲν στηριχθοῦμε καὶ δὲν φωτισθοῦμε, ἂν οἱ ἐπερχόμενες ἐποχὲς δὲν προστρέχουν σὲ αὐτὴν τὴν Σύνοδο ὡς πηγὴ ἀδιάψευστης ἀλήθειας, τότε ποιὸς ὁ λόγος τῆς συγκλήσεώς της; Ὁ λόγος τῆς Ἐκκλησίας δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι οὔτε τετριμμένος οὔτε μισὸς οὔτε λίγος.
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Συμφωνοῦμε. Ἀπό τήν Ἀλήθεια δέν κόβεται οὔτε μία κεραία, οὔτε ἕνα ἰῶτα κατά τό Εὐαγγέλιο· «ὁ οὐρανός καί ἡ γῆ παρελεύσονται οἱ δέ λόγοι μου οὐ μή παρέλθωσι» (Λουκ. 21, 33)!).
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: ...καί ὅταν λέμε νά "ἀκούσουμε τούς Ἐπισκόπους", ἐννοοῦμε ὅλους, ὄχι 25 ἀπό τούς 90 περίπου! Δυστυχῶς, ὄμως, Σεβασμιώτατε, ἐπειδή:
1. εἴτε ἀρκετούς ἀπό αὐτούς τούς ἀκοῦμε τόσα χρόνια πρό Συνόδου νά οἰκουμενίζουν καί νά εἶναι "μεταπατερικοί" καί ὄχι "ἑπόμενοι τοῖς Ἁγίοις Πατράσι",
2. εἴτε δέν τούς ἀκοῦμε γιατί σιωποῦν, πολλῷ δέ μᾶλλον ἐν καιροῖς κινδυνευούσης Πίστεως ὅπου δέν ἀρθρώνουν Λόγο Θεοῦ, ἐνῶ ἐπιβάλλεται ἐπιτακτικώτερα νά ὁμολογοῦν, καθώς καί νά ποιμαίνουν ἐντατικώτερα μέ μεγαλύτερη ἐπαγρύπνιση,
προσωπικά δέν θρέφουμε φροῦδες ἐλπίδες ὅτι τώρα ξαφνικά θά ἔλθει ἡ "ἐπιφοίτηση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος" καί θά σταματήσουν μαγικά νά εἶναι οἰκουμενιστές ἤ μεταπατερικοί ἤ θά λαλήσουν ὁμολογιακά. Ὡς γνωστόν, τό αὐτεξούσιο τοῦ ἀνθρώπου δέν τό παραβιάζει οὔτε ὀ ἴδιος ὁ Θεός. Χωρίς νά δείχνουν δείγματα πνευματικῆς ὀρθολογίας καί ὀρθοπραξίας ἐκ τῶν προτέρων, πῶς μέσα στήν Σύνοδο θά "μεταμορφωθοῦν" κι ἐμεῖς θά εἴμαστε ἥσυχοι ἀπό τώρα; Ὄλα τά "προεόρτια" τῆς Συνόδου εἶναι ἀνησυχητικά καί δυσοίωνα!).
Ἂν οἱ σημερινοὶ χριστιανοὶ δὲν παρηγορηθοῦμε, δὲν στηριχθοῦμε καὶ δὲν φωτισθοῦμε, ἂν οἱ ἐπερχόμενες ἐποχὲς δὲν προστρέχουν σὲ αὐτὴν τὴν Σύνοδο ὡς πηγὴ ἀδιάψευστης ἀλήθειας, τότε ποιὸς ὁ λόγος τῆς συγκλήσεώς της; Ὁ λόγος τῆς Ἐκκλησίας δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι οὔτε τετριμμένος οὔτε μισὸς οὔτε λίγος.
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Συμφωνοῦμε. Ἀπό τήν Ἀλήθεια δέν κόβεται οὔτε μία κεραία, οὔτε ἕνα ἰῶτα κατά τό Εὐαγγέλιο· «ὁ οὐρανός καί ἡ γῆ παρελεύσονται οἱ δέ λόγοι μου οὐ μή παρέλθωσι» (Λουκ. 21, 33)!).
Καὶ
βέβαια δὲν εἶναι λίγα αὐτὰ ποὺ ἔχει νὰ πεῖ καὶ ποὺ πρέπει νὰ πεῖ ἡ Σύνοδος. Μιὰ
χιλιετία ἐμπνευσμένη ἀπὸ θεολογικὴ σοφία σὰν αὐτὴν τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ,
μιὰ ἐμπειρία ἀδιάκοπης συνεχοῦς λατρείας, μάλιστα ἀναλυμένη ἀπὸ θεολόγους Ἁγίους
ὅπως ὁ Νικόλαος Καβάσιλας καὶ ὁ Συμεὼν Θεσσαλονίκης, μιὰ ζωὴ γεμάτη ὁμολογία καὶ
αἷμα νεομαρτύρων, ποτισμένη ἀπὸ ἱδρῶτες μεγάλων ἀσκητικῶν μορφῶν, ὅπως ὁ ἅγιος
Σεραφεὶμ τοῦ Σάρωφ καὶ ὁ σύγχρονος ἅγιος Παΐσιος, σφραγισμένη ἀπὸ σημεῖα καὶ
θαύματα ἁγίων, μέχρι καὶ τὶς μέρες μας, ὅπως ὁ ἅγιος Νεκτάριος καὶ ὁ ἅγιος Λουκᾶς
Ἀρχιεπίσκοπος Κριαίμας, οἱ ἅγιοι τῆς Ρωσικῆς Ἐκκλησίας, τῶν Βαλκανικῶν Ἐκκλησιῶν
καὶ τῆς Ἑλλάδος, ἀλλὰ καὶ ὅλης τῆς οἰκουμένης, μιὰ πορεία μέσα στὴ θάλασσα τῆς
χάριτος τοῦ Θεοῦ ἐντὸς τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἑνότητος εἶναι ἀδύνατον νὰ μὴν ἀποτυπωθεῖ
ὡς «καινὸς λόγος» στὸ μήνυμα τῆς Μεγάλης Συνόδου. Σήμερα ποὺ ὁ ἄνθρωπος
κατάντησε μία βιολογικὴ μηχανὴ ἢ μία κοινωνικὴ μονάδα ἢ ἐκφυλίσθηκε σὲ ἐφήμερη ὀντότητα
ἢ συσκευὴ ἐλεγχόμενης σκέψης, πῶς εἶναι δυνατὸν ἡ Ὀρθόδοξη μαρτυρία τῆς
κοινωνίας τοῦ Θεοῦ, διατυπωμένη καὶ ἐμπειρικὰ τεκμηριωμένη μέσα στοὺς ναούς μας
καὶ τὰ μοναστήρια μας, στὰ μυστήρια καὶ τὴ ζωή μας νὰ μὴν κατατεθεῖ ὡς
στεντόρεια πανορθόδοξη κραυγή στὴν ἐποχή μας; Μᾶς εἶναι ἀδύνατο νὰ φανταστοῦμε ὅτι
σὲ μιὰ ἐποχὴ ὕπουλου καὶ ἀπηνοῦς διωγμοῦ τῆς Ἐκκλησίας, πρωτοφανοῦς πνευματικῆς
ἀσφυξίας, σύγχυσης καὶ «συνοχῆς ἐθνῶν ἐν ἀπορίᾳ ἠχούσης θαλάσσης καὶ
σάλου» (Λουκ. κα΄ 25), σὲ μιὰ ἐποχὴ μὲ ἔντονη τὴν ἀγωνία τῶν ἐσχάτων, ἡ
Μεγάλη καὶ μοναδικὴ αὐτὴ Σύνοδος τῶν Ὀρθοδόξων θὰ ἀρκεσθεῖ σὲ δελτία τύπου, ἀνακοινωθέντα
καὶ φωτογραφήσεις, ὅλα γυμνὰ ἀπὸ νόημα καὶ στεγνὰ ἀπὸ περιεχόμενο.
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Σεβασμιώτατε αὐτό τό τελευταῖο εἶναι τό λιγότερο. Ἐδῶ ἔχουμε συνοδικό θέμα πού παραπέμπει σέ ἕνωση μέ τίς αἱρέσεις διά Συνοδικῆς ἀπόφασης καί ὑπογραφῶν, σύν καί ἄλλοις προβληματικοῖς θέμασιν! Τό νά μᾶς μείνουν κούφια Δελτία Τύπου, φωτογραφίες καί ἀνακοινώσεις (σύν τά ἔξοδα ἐν καιρῷ οἰκονομικῆς κρίσης...) ἀπό μία ψευδοσύνοδο, θά τό λέμε καί γιά αὐτοσαρκαστικό ἀνέκδοτο πρός σωφρονισμόν καί ταπείνωσιν. Τό νά μᾶς μείνουν, ὅμως, αἱρετικές καί παναιρετικές νεοεποχικές ἀποφάσεις καί ἀπειλές καθαίρεσης ρασοφόρων καί ἀφορισμοῦ λαϊκῶν πού θά ἀκολουθήσουν, κοινά ποτήρια καί ἐπίσημη "Τράπεζα μέ τά δαιμόνια τῶν ἐθνῶν" κ.λ.π., αὐτά δέν εἶναι ἀστεῖα πράγματα!).
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Σεβασμιώτατε αὐτό τό τελευταῖο εἶναι τό λιγότερο. Ἐδῶ ἔχουμε συνοδικό θέμα πού παραπέμπει σέ ἕνωση μέ τίς αἱρέσεις διά Συνοδικῆς ἀπόφασης καί ὑπογραφῶν, σύν καί ἄλλοις προβληματικοῖς θέμασιν! Τό νά μᾶς μείνουν κούφια Δελτία Τύπου, φωτογραφίες καί ἀνακοινώσεις (σύν τά ἔξοδα ἐν καιρῷ οἰκονομικῆς κρίσης...) ἀπό μία ψευδοσύνοδο, θά τό λέμε καί γιά αὐτοσαρκαστικό ἀνέκδοτο πρός σωφρονισμόν καί ταπείνωσιν. Τό νά μᾶς μείνουν, ὅμως, αἱρετικές καί παναιρετικές νεοεποχικές ἀποφάσεις καί ἀπειλές καθαίρεσης ρασοφόρων καί ἀφορισμοῦ λαϊκῶν πού θά ἀκολουθήσουν, κοινά ποτήρια καί ἐπίσημη "Τράπεζα μέ τά δαιμόνια τῶν ἐθνῶν" κ.λ.π., αὐτά δέν εἶναι ἀστεῖα πράγματα!).
Ἡ
Σύνοδος ὅμως εἶναι καὶ ἡ μόνη ἀπὸ τοῦ Σχίσματος καὶ ἐντεῦθεν. Ἡ ἀπόσχιση τῆς
Δύσεως ἀπὸ τὸν ἐκκλησιαστικὸ κορμὸ εἶναι ἀδύνατον νὰ μὴν ἔχει γεννήσει πλάνες, ἑτεροδιδασκαλίες
καὶ αἱρετικὲς δοξασίες, γιὰ τὶς ὁποῖες ἴσως ἡ εὐθύνη τῶν σημεριῶν χριστιανῶν τῆς
Δύσεως νὰ μὴν εἶναι τόση ὅση συχνὰ παρουσιάζεται. Ἡ εὐθύνη ὅμως τῆς Συνόδου νὰ
μᾶς προστατεύσει ἀπὸ κάθε τέτοιο κίνδυνο, ὄχι ἐλέγχοντας σκληρὰ καὶ ἀνελέητα αὐτοὺς
ποὺ ἀνυποψίαστοι κληρονόμησαν τὴν πλάνη, ἀλλὰ προσδιορίζοντάς την μὲ πόνο, ἀγάπη
καὶ θεολογικὴ ἀκρίβεια εἶναι τεράστια.
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Σεβασμιώτατε ἤσασταν στήν Ἑλλάδα ἤ λείπατε καί ἐπιστρέψατε πρόσφατα χωρίς νά ἐνημερωθεῖτε γιά τό τί διαδραματίστηκε τόν τελευταῖο καιρό στήν πατρίδα μας; Μετά τήν "τυχαία" χρονικά λίγο πρίν τήν Σύνοδο πρόσκληση Πάπα, τήν προβολή του ὡς "σωτήρα" μας στό λαθρομεταναστευτικό καί ὡς "ἔχων ἀγάπη" πρός τόν κάθε ταλαιπωρημένο συνάνθρωπο, καί κυρίως τίς συμπροσευχές τῶν Ἀνώτερων Ἐκκλησιαστικῶν μας Ἡγετῶν μέ αὐτόν, Ὑμεῖς τό λέτε "εὐθύνη τῆς Συνόδου νά μᾶς προστατεύσει" ἀπό "τίς αἱρετικές δοξασίες τῆς Δύσεως"; Ἐμεῖς τό λέμε πολύ καλά ἐσκεμμένο καί στημένο σκηνικό μαζικῆς χειραγώγησης καί προλείανσης τοῦ Ἑλληνικοῦ Ὀρθόδοξου...ἀκόμη...ἐδάφους, πρίν τήν Συνοδική ἀπόδοση ἐκκλησιαστικότητος στούς παπικούς!).
Ὅπως καὶ ἡ εὐθύνη της νὰ προσκαλεῖ πρωτίστως καὶ ταυτόχρονα τοὺς Ὀρθοδόξους σὲ μετάνοια, προκειμένου νὰ ζήσουμε μὲ συνέπεια τὴν ἀλήθεια ἐμεῖς ποὺ εἴχαμε τὴ μεγάλη εὔνοια τοῦ Θεοῦ ἢ νὰ τὴν κληρονομήσουμε ἢ νὰ τὴν συναντήσουμε στὸν δρόμο μας, εἶναι ἀπροσμέτρητη. Γιὰ νὰ ἐπιστρέψουν οἱ ἄλλοι, πρέπει νὰ μετανοοῦμε προηγουμένως ἐμεῖς. Ἂν δὲν ζοῦμε αὐτό, τότε πάσχει ἡ Ὀρθοδοξία ποὺ ὁμολογοῦμε. Καὶ ἂν αὐτὸ δὲν μᾶς τὸ πεῖ ἡ Σύνοδος, τότε μπορεῖ νὰ εἶναι Μεγάλη, ἀλλὰ δὲν θὰ εναι Ὀρθόδοξος.
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Σεβασμιώτατε δέν ἔχουμε ὡς φαίνεται μετάνοια ἀπό τήν κορφή (κλῆρος) ἕως τά νύχια (λαός). Καί τό χειρότερο, φτάσαμε σέ ἕνα δεινό κομβικό σημεῖο, ὅπου ἀντί οἱ Ποιμένες μας, καί δή οἱ Ἑπίσκοποι, νά καλοῦν τόν λαό σέ μετάνοια, ὁ λαός νά καλεῖ σέ μετάνοια τούς Ποιμένες καί δή τούς Ἐπισκόπους του!).
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Σεβασμιώτατε ἤσασταν στήν Ἑλλάδα ἤ λείπατε καί ἐπιστρέψατε πρόσφατα χωρίς νά ἐνημερωθεῖτε γιά τό τί διαδραματίστηκε τόν τελευταῖο καιρό στήν πατρίδα μας; Μετά τήν "τυχαία" χρονικά λίγο πρίν τήν Σύνοδο πρόσκληση Πάπα, τήν προβολή του ὡς "σωτήρα" μας στό λαθρομεταναστευτικό καί ὡς "ἔχων ἀγάπη" πρός τόν κάθε ταλαιπωρημένο συνάνθρωπο, καί κυρίως τίς συμπροσευχές τῶν Ἀνώτερων Ἐκκλησιαστικῶν μας Ἡγετῶν μέ αὐτόν, Ὑμεῖς τό λέτε "εὐθύνη τῆς Συνόδου νά μᾶς προστατεύσει" ἀπό "τίς αἱρετικές δοξασίες τῆς Δύσεως"; Ἐμεῖς τό λέμε πολύ καλά ἐσκεμμένο καί στημένο σκηνικό μαζικῆς χειραγώγησης καί προλείανσης τοῦ Ἑλληνικοῦ Ὀρθόδοξου...ἀκόμη...ἐδάφους, πρίν τήν Συνοδική ἀπόδοση ἐκκλησιαστικότητος στούς παπικούς!).
Ὅπως καὶ ἡ εὐθύνη της νὰ προσκαλεῖ πρωτίστως καὶ ταυτόχρονα τοὺς Ὀρθοδόξους σὲ μετάνοια, προκειμένου νὰ ζήσουμε μὲ συνέπεια τὴν ἀλήθεια ἐμεῖς ποὺ εἴχαμε τὴ μεγάλη εὔνοια τοῦ Θεοῦ ἢ νὰ τὴν κληρονομήσουμε ἢ νὰ τὴν συναντήσουμε στὸν δρόμο μας, εἶναι ἀπροσμέτρητη. Γιὰ νὰ ἐπιστρέψουν οἱ ἄλλοι, πρέπει νὰ μετανοοῦμε προηγουμένως ἐμεῖς. Ἂν δὲν ζοῦμε αὐτό, τότε πάσχει ἡ Ὀρθοδοξία ποὺ ὁμολογοῦμε. Καὶ ἂν αὐτὸ δὲν μᾶς τὸ πεῖ ἡ Σύνοδος, τότε μπορεῖ νὰ εἶναι Μεγάλη, ἀλλὰ δὲν θὰ εναι Ὀρθόδοξος.
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Σεβασμιώτατε δέν ἔχουμε ὡς φαίνεται μετάνοια ἀπό τήν κορφή (κλῆρος) ἕως τά νύχια (λαός). Καί τό χειρότερο, φτάσαμε σέ ἕνα δεινό κομβικό σημεῖο, ὅπου ἀντί οἱ Ποιμένες μας, καί δή οἱ Ἑπίσκοποι, νά καλοῦν τόν λαό σέ μετάνοια, ὁ λαός νά καλεῖ σέ μετάνοια τούς Ποιμένες καί δή τούς Ἐπισκόπους του!).
Εἶναι
ἆραγε ὁ οἰκουμενισμὸς αἵρεση; Θὰ μποροῦσε ὑπὸ ὅρους νὰ ἀποτελεῖ εὐλογημένη
πρωτοβουλία;
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Ὀρίστε;.........................
Σεβασμιώτατε Ὑμεῖς ὡς Ἐπίσκοπος δέν γνωρίζετε τί εἶναι ὁ Οἰκουμενισμός;
Δέν ἔχετε πάρει ἀπαντήσεις ἀπό τούς Ἁγίους μας καί τούς σύγχρονους ἁγίους Πατέρες καί Γέροντες τῆς Ὀρθοδοξίας μας, γιά τό ἄν ὁ Οἰκουμενισμός εἶναι αἵρεση;
Σᾶς ἀπαντᾶμε ἐμεῖς: ὄχι, εἶναι ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ!
Ἀλλά διαβάστε ἀπό Ἁγίους: Ἅγιο Ἰουστῖνο Πόποβιτς, Ἅγιο Νικόλαο Ἀχρίδος, Ἅγιο Παΐσιο, Ἅγιο Πορφύριο, καί ἀπό ἁγίους Πατέρες καί Γέροντες: Ὅσιο Φιλόθεο Ζερβάκο, Μακαριστό Ἐπίσκοπο Αὐγουστῖνο Καντιώτη, Μακαριστό π. Ἀθανάσιο Μυτιληναῖο, Γέροντα Ἐπιφάνιο Θεοδωρόπουλο, Γέροντα Θεόκλητο Διονυσιάτη κ.ἄ.. Θά Σᾶς πιστοποιήσουνε ὅτι ὁ Οἰκουμενισμός εἶναι αἵρεση-παναίρεση καί πώς σέ καμμία περίπτωση δέν εἶναι "εὐλογημένη πρωτοβουλία" ὅταν προέρχεται ἀπό αἱρετικούς! Ἡ Ὁρθοδοξία ἀπό μόνη της καί ΜΟΝΗ ΤΗΣ εἶναι Οἰκουμενική, κατά τό·
"πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, διδάσκοντες αὐτοὺς τηρεῖν πάντα ὅσα ἐνετειλάμην ὑμῖν" (Ματθ. 28, 20), καί κατά τό· "τοῦτο γὰρ καλὸν καὶ ἀπόδεκτον ἐνώπιον τοῦ σωτῆρος ἡμῶν Θεοῦ, ὃς πάντας ἀνθρώπους θέλει σωθῆναι καὶ εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας ἐλθεῖν" (Α΄Τιμ. 2, 3-4). Μᾶς χρειάζεται Σύνοδος γιά τά αὐτονόητα;).
Εἶναι ὁ ἀντιοικουμενισμὸς πάντοτε θεάρεστη ὁμολογία; Μπορεῖ ἡ Ἐκκλησία νὰ εἶναι μία καὶ ὄχι καθολικὴ καὶ ἁγία, δηλαδὴ νὰ δίνει ἔμφαση στὴν Ὀρθόδοξη ὁμολογία καὶ ὄχι ἀντίστοιχη ἱεραποστολικὴ μαρτυρία; Θὰ μποροῦσε νὰ εἶναι καθολικὴ χωρὶς νὰ εἶναι μία, δηλαδὴ νὰ ἐπιδιώκει τὴν ἑνότητα τῶν χριστιανῶν θυσιάζοντας τὴν μοναδικότητά της, μὲ ἄλλα λόγια τὴν αὐτοσυνειδησία της ὅτι αὐτὴ ἀποτελεῖ τὴν Μία, Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία;
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Αὐτά πού θέτετε, δέν εἶναι οὔτε κατά διάνοιαν διαπραγματεύσιμα ζητήματα!
Πρῶτον: Φυσικά καί ὁ ἀντιοικουμενισμός εἶναι πάντοτε θεάρεστη ὁμολογία, ὅπως καί κάθε ὁμολογία πού συνάδει μέ τίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ, τούς Ἱερούς Κανόνες καί τήν Ἱερά Παράδοση. Κι ἄν ἀκόμη αὐτός πού λέει τό σωστό θεολογικά ἔχει πάθη καί ἁμαρτίες καί δέν τηρεῖ αὐτά πού λέει, καθ' οἰκονομίαν Θεοῦ γιά τά ὦτα τῶν ἀκουόντων δέν παύει νά ὁμολογεῖ, ἔστω καί λεκτικά, τό ὀρθόν. Τόν ἴδιον θά τόν κρίνει ὁ Θεός γιά τήν συνέπεια λόγων καί ἔργων του. Ὁ ἴδιος ὁ Χριστός προέτρεπε τούς Ἰσραηλίτες νά ἀκοῦν αὐτά πού τούς ἔλεγαν οἱ ὑποκριτές Φαρισαῖοι γιατί θεωρητικά ἦταν σωστά, ἀλλά νά μήν πράττουν κατά τά ἔργα τους πού δέν εἶχαν συνέπεια μέ τά λόγια τους.
Δεύτερον: Εἶναι δυνατόν νά ἀναρωτηθοῦμε γιά τό Σύμβολο τῆς Πίστεως; Δέν εἶναι ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἁποστολική;
Ὅποιος ἀπαντᾶ ὄχι, τότε δέν εἶναι Ὀρθόδοξος Χριστιανός! Εἶναι δυνατόν νά τίθεται ὑπό διαπραγμάτευσιν ἡ ἀφαίρεση μίας ἄκτιστης ἰδιότητας τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ;
Τρῖτον: Εἶναι δυνατόν νά τίθεται ὑπό ἐρώτηση τό ἄν ἡ Ὀρθόδοξη Ὁμολογία μπορεῖ νά ἀποκοπεῖ ὡς κάτι ξεχωριστό ἀπό τήν ἱεραποστολική μαρτυρία;
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Ὀρίστε;.........................
Σεβασμιώτατε Ὑμεῖς ὡς Ἐπίσκοπος δέν γνωρίζετε τί εἶναι ὁ Οἰκουμενισμός;
Δέν ἔχετε πάρει ἀπαντήσεις ἀπό τούς Ἁγίους μας καί τούς σύγχρονους ἁγίους Πατέρες καί Γέροντες τῆς Ὀρθοδοξίας μας, γιά τό ἄν ὁ Οἰκουμενισμός εἶναι αἵρεση;
Σᾶς ἀπαντᾶμε ἐμεῖς: ὄχι, εἶναι ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ!
Ἀλλά διαβάστε ἀπό Ἁγίους: Ἅγιο Ἰουστῖνο Πόποβιτς, Ἅγιο Νικόλαο Ἀχρίδος, Ἅγιο Παΐσιο, Ἅγιο Πορφύριο, καί ἀπό ἁγίους Πατέρες καί Γέροντες: Ὅσιο Φιλόθεο Ζερβάκο, Μακαριστό Ἐπίσκοπο Αὐγουστῖνο Καντιώτη, Μακαριστό π. Ἀθανάσιο Μυτιληναῖο, Γέροντα Ἐπιφάνιο Θεοδωρόπουλο, Γέροντα Θεόκλητο Διονυσιάτη κ.ἄ.. Θά Σᾶς πιστοποιήσουνε ὅτι ὁ Οἰκουμενισμός εἶναι αἵρεση-παναίρεση καί πώς σέ καμμία περίπτωση δέν εἶναι "εὐλογημένη πρωτοβουλία" ὅταν προέρχεται ἀπό αἱρετικούς! Ἡ Ὁρθοδοξία ἀπό μόνη της καί ΜΟΝΗ ΤΗΣ εἶναι Οἰκουμενική, κατά τό·
"πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, διδάσκοντες αὐτοὺς τηρεῖν πάντα ὅσα ἐνετειλάμην ὑμῖν" (Ματθ. 28, 20), καί κατά τό· "τοῦτο γὰρ καλὸν καὶ ἀπόδεκτον ἐνώπιον τοῦ σωτῆρος ἡμῶν Θεοῦ, ὃς πάντας ἀνθρώπους θέλει σωθῆναι καὶ εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας ἐλθεῖν" (Α΄Τιμ. 2, 3-4). Μᾶς χρειάζεται Σύνοδος γιά τά αὐτονόητα;).
Εἶναι ὁ ἀντιοικουμενισμὸς πάντοτε θεάρεστη ὁμολογία; Μπορεῖ ἡ Ἐκκλησία νὰ εἶναι μία καὶ ὄχι καθολικὴ καὶ ἁγία, δηλαδὴ νὰ δίνει ἔμφαση στὴν Ὀρθόδοξη ὁμολογία καὶ ὄχι ἀντίστοιχη ἱεραποστολικὴ μαρτυρία; Θὰ μποροῦσε νὰ εἶναι καθολικὴ χωρὶς νὰ εἶναι μία, δηλαδὴ νὰ ἐπιδιώκει τὴν ἑνότητα τῶν χριστιανῶν θυσιάζοντας τὴν μοναδικότητά της, μὲ ἄλλα λόγια τὴν αὐτοσυνειδησία της ὅτι αὐτὴ ἀποτελεῖ τὴν Μία, Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία;
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Αὐτά πού θέτετε, δέν εἶναι οὔτε κατά διάνοιαν διαπραγματεύσιμα ζητήματα!
Πρῶτον: Φυσικά καί ὁ ἀντιοικουμενισμός εἶναι πάντοτε θεάρεστη ὁμολογία, ὅπως καί κάθε ὁμολογία πού συνάδει μέ τίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ, τούς Ἱερούς Κανόνες καί τήν Ἱερά Παράδοση. Κι ἄν ἀκόμη αὐτός πού λέει τό σωστό θεολογικά ἔχει πάθη καί ἁμαρτίες καί δέν τηρεῖ αὐτά πού λέει, καθ' οἰκονομίαν Θεοῦ γιά τά ὦτα τῶν ἀκουόντων δέν παύει νά ὁμολογεῖ, ἔστω καί λεκτικά, τό ὀρθόν. Τόν ἴδιον θά τόν κρίνει ὁ Θεός γιά τήν συνέπεια λόγων καί ἔργων του. Ὁ ἴδιος ὁ Χριστός προέτρεπε τούς Ἰσραηλίτες νά ἀκοῦν αὐτά πού τούς ἔλεγαν οἱ ὑποκριτές Φαρισαῖοι γιατί θεωρητικά ἦταν σωστά, ἀλλά νά μήν πράττουν κατά τά ἔργα τους πού δέν εἶχαν συνέπεια μέ τά λόγια τους.
Δεύτερον: Εἶναι δυνατόν νά ἀναρωτηθοῦμε γιά τό Σύμβολο τῆς Πίστεως; Δέν εἶναι ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἁποστολική;
Ὅποιος ἀπαντᾶ ὄχι, τότε δέν εἶναι Ὀρθόδοξος Χριστιανός! Εἶναι δυνατόν νά τίθεται ὑπό διαπραγμάτευσιν ἡ ἀφαίρεση μίας ἄκτιστης ἰδιότητας τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ;
Τρῖτον: Εἶναι δυνατόν νά τίθεται ὑπό ἐρώτηση τό ἄν ἡ Ὀρθόδοξη Ὁμολογία μπορεῖ νά ἀποκοπεῖ ὡς κάτι ξεχωριστό ἀπό τήν ἱεραποστολική μαρτυρία;
"Καὶ
προσελθὼν ὁ Ἰησοῦς ἐλάλησεν αὐτοῖς λέγων· ἐδόθη μοι πᾶσα ἐξουσία ἐν οὐρανῷ καὶ ἐπὶ
γῆς. πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα
τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, διδάσκοντες αὐτοὺς τηρεῖν
πάντα ὅσα ἐνετειλάμην ὑμῖν· καὶ ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως
τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. Ἀμήν." (Ματθ. 28, 18-20)!).
Περιμένουμε
ἀπὸ τὴν Σύνοδο αὐτὴ νὰ μᾶς μιλήσει πειστικὰ γιὰ τὴ μοναδικότητα, τὴν ἁγιότητα,
τὴν καθολικότητα καὶ ἀποστολικότητα τῆς Ἐκκλησίας μέσα ἀπὸ μία διάλεκτο αὐθεντικοῦ
λόγου, μετανοίας καὶ ἔμπρακτης ἁγιότητος πρὸς τοὺς Ὀρθοδόξους, σεβασμοῦ καὶ ἀγάπης
πρὸς τοὺς ἑτεροδόξους καὶ ὄχι μὲ ὑπερφίαλες θριαμβολογίες ἢ μὲ γλυκόλογα
κούφιων κοσμικῶν ἰσορροπιῶν. Ἔχουμε ἀνάγκη νὰ μάθουμε ποιὸ εἶναι τὸ
«πατροπαράδοτον σέβας», ὑπὲρ τοῦ ὁποίου καὶ μυριάκις οἱ πρόγονοί μας στὴν Κωνσταντινούπολη
δήλωναν ὅτι εἶναι διατεθειμένοι νὰ ἀποθάνουν («Οὐκ ἀρνησόμεθά σε, φίλη Ὀρθοδοξία•
οὐ ψευσόμεθά σοι, πατροπαράδοτον σέβας•… ἐν σοὶ ἐγεννήθημεν, ἐν σοὶ ζῶμεν, καὶ ἐν
σοὶ κοιμηθησόμεθα• εἰ δὲ καλέσοι καιρός, καὶ μυριάκις ὑπὲρ σοῦ τεθνηξόμεθα», Ἰωσὴφ
Βρυέννιος)
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Σεβασμιώτατε εἶναι δυνατόν νά συγκληθεῖ μία Σύνοδος ἐν ἔτει 2016 γιά νά ἐπανα-αυτοπροσδιορισθοῦμε; Δέν ξέρουμε τί εἶναι Ὀρθοδοξία; Ἐπικυρῶστε οἱ Ἐπίσκοποι τά πρακτικά ὅλων τῶν προηγούμενων Συνόδων τῶν Ἁγίων καί Θεοφόρων Πατέρων (συμπεριλαμβανομένης τῆς 8ης καί 9ης Οἰκουμενικῆς Συνόδου) ὡς "ἑπόμενοι τοῖς Ἁγίοις Πατράσιν", τηρεῖτε τίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ καί τούς Ἱερούς Κανόνες, καί αὐτή εἶναι ἡ Ὁρθοδοξία! Γιά ὅλα αὐτά δέν χρειάζεται Σύνοδος, ἀλλά ἐφαρμογή καί μετάνοια ἀπό κάθε κακοδοξία!).
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Σεβασμιώτατε εἶναι δυνατόν νά συγκληθεῖ μία Σύνοδος ἐν ἔτει 2016 γιά νά ἐπανα-αυτοπροσδιορισθοῦμε; Δέν ξέρουμε τί εἶναι Ὀρθοδοξία; Ἐπικυρῶστε οἱ Ἐπίσκοποι τά πρακτικά ὅλων τῶν προηγούμενων Συνόδων τῶν Ἁγίων καί Θεοφόρων Πατέρων (συμπεριλαμβανομένης τῆς 8ης καί 9ης Οἰκουμενικῆς Συνόδου) ὡς "ἑπόμενοι τοῖς Ἁγίοις Πατράσιν", τηρεῖτε τίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ καί τούς Ἱερούς Κανόνες, καί αὐτή εἶναι ἡ Ὁρθοδοξία! Γιά ὅλα αὐτά δέν χρειάζεται Σύνοδος, ἀλλά ἐφαρμογή καί μετάνοια ἀπό κάθε κακοδοξία!).
Ἂν
ὁ οἰκουμενισμός μας δὲν εἶναι ἱεραποστολικὸς καὶ προφητικός, δὲν μπορεῖ νὰ
εἶναι Ὀρθόδοξος καὶ ἐκκλησιαστικός.
Ἀγαπητοί
μου ἀδελφοί, σᾶς καλῶ ὅλους σὲ ταπεινὴ ἐπαγρύπνηση, σὲ θερμὴ προσευχή, σὲ ἀγῶνα
καὶ μετάνοια, ὥστε νὰ δώσει ὁ Θεὸς ἡ Σύνοδος αὐτὴ νὰ ἐκφράσει τὴ δική Του φωνή,
ὁ λόγος της νὰ εἶναι πραγματικὰ θεόπνευστος καὶ νὰ ἀναστηθεῖ ἔτσι στὶς καρδιές
μας ἡ πεποίθηση ὅτι «ζῇ Κύριος» καὶ σήμερα. Τὸ ἔχουμε ὅλοι μας, ὅλος ὁ κόσμος,
τόση ἀνάγκη! Μόνον ἔτσι ἡ Σύνοδος θὰ εἶναι Ἁγία κατ’ ἀκρίβειαν καὶ ὄχι κατ’ οἰκονομίαν.
Ἂν
ἡ Σύνοδος δὲν εἶναι Ἁγία, δὲν θὰ εἶναι οὔτε Μεγάλη, καὶ ἂν δὲν εἶναι Μεγάλη,
τότε μεγάλο θὰ παραμείνει τὸ ἐρώτημα τῆς συγκλήσεώς της.
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Τά μέχρι τώρα δείγματα σέ δημόσια λόγια καί ἔργα δέν προμηνύουν οὔτε τό "Μεγάλη" καί εἰδικά οὔτε τό "Ἁγία"! Γιά ἐμᾶς δέν τίθεται ἐρώτημα συγκλήσεως Συνόδου. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ γιατί:
1.ἔχουμε πολλούς κακόφρονες Ποιμένες καί
2. εἴμαστε λαός ἀμετανόητος καί ἀκατήχητος!
Χρειαζόμαστε πολλή πνευματική ἐργασία μέ τούς ἑαυτούς μας καί ὄχι Σύνοδο!
Χωρίς νά εἴμαστε ἐμεῖς ἐν μετανοίᾳ καί ὀρθοφρονοῦντες, θά ἔχει αὐτά τά στοιχεῖα ἡ ὅποια Σύνοδος;...).
(Σχόλιο Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Τά μέχρι τώρα δείγματα σέ δημόσια λόγια καί ἔργα δέν προμηνύουν οὔτε τό "Μεγάλη" καί εἰδικά οὔτε τό "Ἁγία"! Γιά ἐμᾶς δέν τίθεται ἐρώτημα συγκλήσεως Συνόδου. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ γιατί:
1.ἔχουμε πολλούς κακόφρονες Ποιμένες καί
2. εἴμαστε λαός ἀμετανόητος καί ἀκατήχητος!
Χρειαζόμαστε πολλή πνευματική ἐργασία μέ τούς ἑαυτούς μας καί ὄχι Σύνοδο!
Χωρίς νά εἴμαστε ἐμεῖς ἐν μετανοίᾳ καί ὀρθοφρονοῦντες, θά ἔχει αὐτά τά στοιχεῖα ἡ ὅποια Σύνοδος;...).
Μὲ πολλὴ ἀγάπη
καὶ ἀναστάσιμες εὐχές,
†
Ὁ Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικῆς ΝΙΚΟΛΑΟΣ