Τό παρόν ἱστολόγιο γεννήθηκε στίς 19-11-2013

Τό παρόν Ὀρθόδοξο Χριστιανικό Ἱστολόγιο γεννήθηκε στίς 19-11-2013
μέ τήν Χάρη τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ταῖς πρεσβείαις τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου καί δι' εὐχῶν...
Τοῦτος ὁ ἱστότοπος εἶναι ὀρθόδοξος, κατηχητικός, ἀντιαιρετικός, ἀντιοικουμενιστικός, ἀντινεοταξικός καί ψυχωφέλιμος.

Ρατσισμός δέν εἶναι νά σχολιάζει κανείς τό κακό πού συμβαίνει, ἀλλά ΤΟ ΝΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ἀπό κάποιους εἰς βάρος τοῦ καλοῦ, ΤΟ ΝΑ ΑΠΟΣΙΩΠΑΤΑΙ Ἤ ΑΚΟΜΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΝΑ ΕΠΙΚΡΟΤΕΙΤΑΙ ΩΣ ΟΡΘΟΝ!

TRANSLATOR

" Ἕως τοῦ θανάτου ἀγώνισαι περί τῆς ἀληθείας, καί Κύριος ὁ Θεός πολεμήσει ὑπέρ σου " (Σ. Σειράχ 4, 28)

Κυριακή, 22 Μαΐου 2016

ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ, Β. Χαραλάμπους, Θεολόγου

ΓΙΑ ΤΟΝ  ΑΓΙΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ,
Β. Χαραλάμπους, Θεολόγου

http://3.bp.blogspot.com/-0vjBXNCKcRY/UCBl3IOA6xI/AAAAAAAABLw/4ejsoRc2m80/s1600/ag-Konst-k-Filippou.jpg
(Απάντηση σε όσους αμφισβητούν την αγιότητά του)

                               Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
                                    _____________________
Με τη σύντομη αυτή αναφορά, για τον Άγιο  Κωνσταντίνο, επιχειρείται μια διαφορετική απαντητική προσέγγιση για την Αγιότητα του Αγίου Κωνσταντίνου, η οποία εδράζεται στα εκκλησιαστικά κριτήρια της αναγνώρισης του ως Αγίου.  Θα ήταν σφάλμα να παρασυρθούμε απαντητικά στη συλλογιστκή που επιβάλλουν οι πολέμιοι της Ορθοδόξου Εκκλησίας, γιατί έτσι οδηγούμαστε σε άλλες ατραπούς. Το κριτήριο της αγιότητας κάποιου, αποτελεί έργο της Εκκλησίας.

Το κριτήριο της Αγιότητας του Αγίου Κωνσταντίνου, το ανευρίσκομε στην ακολουθία του Αγίου ο οποίος καλείται Άγιος και Ισαπόστολος.  Εις την Ακολουθίαν του Εσπερινού στα Στιχηρά ψάλλομε «Πρώτος καθυπέταξας, την αλουργίδα αείμνηστε Βασιλεύ εκουσίως Χριστώ, αυτόν επιγνούς Θεόν, και παμβασιλέα,…» και εις το Δοξαστικό των Στιχηρών «…την οικουμένην ως προίκα προικοδοτήσας τω Κτίστη σου».

Αβίαστα έρχεται το εύλογο αλλά και απλό ερώτημα «Μήπως οι αδίκως κατηγορούντες τον μεγάλον αυτόν Άγιον, ο οποίος είχεν αποποιηθεί το παλαιόν έθος της θεοποίησης του Αυτοκράτορα, χάριν του Πάντων Βασιλέως,  τους άλλους Αγίους τιμούν;  Ή τούτο οφείλεται στο πολέμιον πάθος και στην περισσή αγωνία, των παγανιστών κυρίως,  για την της πλάνης αγωνίαν;»  Συνειρμικά έρχεται κατά νουν η αιτία της πλάνης αυτής «επειδήπερ ειδώλων κατεφρόνησεν»[1], καθώς και αυτό που ψάλλομεν  εις το Δοξαστικόν των Στιχηρών προσομοίων «…εξ απιστίας εις πίστην Θεότητος μετοχετευθείς».

Είναι παντελώς λανθασμένη η συλλογιστική, για τη μη αναγνώριση της αγιότητας κάποιου να εδράζεται και εις στον πρότερο του Αγίου Βαπτίσματος βίο και έτσι απαντητικά να ακολουθείται αυτή η συλλογιστική. Φυσικά καλοπροαίρετα έχουν δοθεί απαντήσεις με σοβαρά επιστημονικά ιστορικά στοιχεία και καλά δόθηκαν. Ο πρότερος του βαπτίσματος βίος «ουδέ επ’ ελάχιστον» αποτελεί τεκμήριο μη αναγνώρισης κάποιου ως αγίου, όσον αφορά εκτροπάς, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αποδεχόμαστε τις κακοπροαίρετες αυτές κατηγορίες οι οποίες στερούνται παντελώς επιστημονικής ιστορικής σοβαρότητος.  Εις το Αγιολόγιο της Μίας Αγίας Εκκλησίας βρίσκομε και Αγίους που ο πρότερος του βαπτίσματος βίος ήταν ακόμη και ακόλαστος.  Αυτοί οι οποίοι «ουκ έγνωσαν του μυστηρίου την δύναμιν»[2] αδυνατούν να καταλάβουν τη μεγάλη χάριν του Αγίου Βαπτίσματος.

Κατά το Μυστήριο του Βαπτίσματος ο ιερεύς αναγινώσκει «Απόδυσον αυτού την παλαιότητα» και ακολούθως επεύχεται «Υπέρ του γενέσθαι το ύδωρ τούτο ένδυμα αφθαρσίας».  Και ο Άγιος Κωνσταντίνος καταξιώθηκε της μεγάλης χάριτος του Αγίου Βαπτίσματος   «αποδυθείς την παλαιότητα αυτού».  Επιπλέον ο μεγάλος αυτός  Άγιος δια την Εκκλησίαν και Μέγας δια την Ιστορίαν, αντάλλαξε την βασιλική αλουργίδα, με την λευκή του Αγίου Βαπτίσματος ενδυμασία, με την οποία ήταν ενδεδυμένος μέχρι τον θάνατό του.


1.«ειδώλων κατεφρόνησεν» -  Από την Ακολουθίαν του Αγίου Κωνσταντίνου
2. «έγνωσαν του μυστηρίου την δύναμιν»  -  Φράση παρμένη από τον Άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο



[1] «ειδώλων κατεφρόνησεν» -  Από την Ακολουθίαν του Αγίου Κωνσταντίνου
[2] «έγνωσαν του μυστηρίου την δύναμιν»  -  Φράση παρμένη από τον Άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο

LinkWithin

LinkWithin

Μπορείτε νά δείτε και:

"ΑΝ ΔΕΝ ΜΕΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ ΔΕΝ ΣΩΖΟΜΕΘΑ" , ΟΜΙΛΙΑ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΕΦΡΑΙΜ ΕΝ ΑΡΙΖΟΝᾼ

"ΑΝ ΔΕΝ ΜΕΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ ΔΕΝ ΣΩΖΟΜΕΘΑ" , ΟΜΙΛΙΑ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΕΦΡΑΙΜ ΕΝ ΑΡΙΖΟΝᾼ
Κάντε κλικ στην εικόνα, για να βρείτε την ομιλία!

"ΠΕΡΙΛΥΠΟΣ ΕΣΤΙΝ Η ΨΥΧΗ ΜΟΥ ΕΩΣ ΘΑΝΑΤΟΥ· ΜΕΙΝΑΤΕ ΩΔΕ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ ΜΕΤ' ΕΜΟΥ"!

"ΠΕΡΙΛΥΠΟΣ ΕΣΤΙΝ Η ΨΥΧΗ ΜΟΥ ΕΩΣ ΘΑΝΑΤΟΥ· ΜΕΙΝΑΤΕ ΩΔΕ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ ΜΕΤ' ΕΜΟΥ"!
Κάντε κλικ στην εικόνα και μάθετε πώς να μείνετε με τον Χριστό!

ΠΟΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΑΓΑΠΑ Ο ΘΕΟΣ;

ΠΟΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΑΓΑΠΑ Ο ΘΕΟΣ;
Κάντε κλικ στην εικόνα για να το μάθετε!

ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΦΤΙΑΣΙΔΩΜΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΤΗΡΙΑ!

ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΦΤΙΑΣΙΔΩΜΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΤΗΡΙΑ!
Κάντε κλικ στην εικόνα για να ανακαλύψετε πώς γίνεται!

ΤΟ ΠΑΓΩΝΙ ΚΑΙ Η ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ

ΤΟ ΠΑΓΩΝΙ ΚΑΙ Η ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ
Κάντε κλικ στην εικόνα για να διαβάσετε!

ΤΟ ΜΟΝΟ ΕΜΠΟΔΙΟ ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΗ!

ΤΟ ΜΟΝΟ ΕΜΠΟΔΙΟ ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΗ!
Κάντε κλικ στην εικόνα για να το ανακαλύψετε!

ΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ-ΤΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ-ΚΑΙ ΤΙ ΔΕΙΧΝΟΥΜΕ!

ΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ-ΤΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ-ΚΑΙ ΤΙ ΔΕΙΧΝΟΥΜΕ!
Κάντε κλικ στην εικόνα για να καθρεφτισθείτε!

ΜΕ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΕΞΟΠΛΙΣΟΥΝ ΟΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΤΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΤΗΡΙΑ ΤΟΥΣ!

ΜΕ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΕΞΟΠΛΙΣΟΥΝ ΟΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΤΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΤΗΡΙΑ ΤΟΥΣ!
Κάντε κλικ στην εικόνα. Αφορά ιδιαιτέρως τις γυναίκες!

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΧΩΡΙΣ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΧΩΡΙΣ ΣΥΓΝΩΜΗ.

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΧΩΡΙΣ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΧΩΡΙΣ ΣΥΓΝΩΜΗ.
Κάντε κλικ για να διαβάσετε.

.

.

.

.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΜΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟ ΖΩΗ:

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΜΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟ ΖΩΗ:

.

.

.

.
.

.

.
.

.

.
.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.
"Μή μεταίρειν ὅρια ἅ οἱ Πατέρες ἔθεντο"

Φῶς Χριστοῦ φαίνει πᾶσιν!

Φῶς Χριστοῦ φαίνει πᾶσιν!
Τό Φῶς τό Ἀληθινόν!

ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΦΩΤΙΣΟΝ ΜΟΥ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ!

ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΦΩΤΙΣΟΝ ΜΟΥ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ!
(Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς)

Ή ΘΑ ΖΗΣΩ ΜΙΑΝ ΩΡΑΝ ΚΑΘΩΣ ΘΕΛΕΙΣ, ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ, Ή ΑΣ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΩ ΕΙΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΖΩΗΝ!

Ή ΘΑ ΖΗΣΩ ΜΙΑΝ ΩΡΑΝ ΚΑΘΩΣ ΘΕΛΕΙΣ, ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ, Ή ΑΣ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΩ ΕΙΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΖΩΗΝ!
(Γέρων Ιωσήφ ο Ησυχαστής)