TRANSLATOR

Σελίδες

Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2016

Ὁ Νίκος Φίλης γιά τά Θρησκευτικά, τήν Ἰστορία καί τήν σεξουαλική ἀγωγή! (Ἀπόσπασμα Συνέντευξης)

  Ὁ Νίκος Φίλης γιά τά Θρησκευτικά, 
τήν Ἰστορία καί τήν σεξουαλική ἀγωγή! 
(Ἀπόσπασμα Συνέντευξης)
 
  Ἡ πλήρης ἀποδόμηση τῆς Ὀρθοδοξίας
καί τῶν ἠθῶν
στή νέα γενιά τῶν Ἑλλήνων
μέσῳ τῆς "Φιλικῆς" Παιδείας...

Τα μαθήματα των Θρησκευτικών και της Ιστορίας βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα του δημόσιου διαλόγου γύρω από την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Σε ποια κατεύθυνση κινούνται οι αλλαγές για την αναμόρφωσή τους;
Η αναμόρφωση του μαθήματος των Θρησκευτικών αποτελεί προϋπόθεση για να παραμείνει υποχρεωτική η διδασκαλία του σε όλους τους μαθητές. Υπάρχει το σχετικό πόρισμα της αρμόδιας Επιστημονικής Επιτροπής του ΙΕΠ που προτείνει την μετατροπή του μαθήματος από ομολογιακό-κατηχητικό σε μάθημα γνώσης των θρησκειών, με ιδιαίτερη έμφαση στην ορθοδοξία. Θα υπάρξει φυσικά η απαιτούμενη επιμόρφωση των θεολόγων ώστε να υποστηρίξουν τη νέα ύλη του μαθήματος.
Εξίσου σημαντική είναι και η εκπαιδευτική καινοτομία σύμφωνα με τη οποία η διδασκαλία των Θρησκευτικών εμπλουτίζεται με βιωματικές δράσεις και διαθεματική διδασκαλία. Έτσι θέλουμε να διδάσκονται όλα τα μαθήματα.
Για το μάθημα της Ιστορίας δεν υπάρχει ανάλογη επεξεργασία που να έχει φτάσει σε πόρισμα. Υπάρχουν βεβαίως επεξεργασίες από το παρελθόν που όμως η εθνικιστική προκατάληψη και ο φόβος του πολιτικού κόστους εμπόδισαν την αξιοποίησή τους. Πιστεύω ότι η διδασκαλία της περιόδου του εμφυλίου πόλεμου μπορεί να ενισχύσει την θετική σχέση των πολιτών με την ιστορική αλήθεια καθώς και την εθνική αυτογνωσία και συμφιλίωση. Προφανώς είναι ευαίσθητο θέμα και χρειάζεται ψυχραιμία και σεβασμό στα γεγονότα, τον πόνο και τις μνήμες όλων των Ελλήνων.
Είναι ώρα να προχωρήσουμε σε αλλαγές και στα προγράμματα σπουδών της Ιστορίας.

Η σεξουαλική αγωγή πότε και με ποιον τρόπο θα μπει στα σχολεία;
Σχεδόν όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες έχουν εκπαιδευτική εμπειρία στα θέματα σεξουαλικής αγωγής ήδη από τη δεκαετία του 70. Στόχος της σεξουαλικής αγωγής είναι τα νέα παιδιά να παίρνουν αποφάσεις που δεν θέτουν σε κίνδυνο την υγεία τους. Έχουν δοκιμαστεί πολλά μοντέλα για την εισαγωγή του μαθήματος στα σχολεία. Αυτή η εμπειρία μπορεί να αποτελέσει καλό εφόδιο για την επεξεργασία συνολικής πολιτικής πάνω στο ζήτημα στη χώρα μας. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα διαμορφώσει σύντομα μια πρόταση που θα προβλέπει την ένταξη της σεξουαλικής αγωγής και γενικότερα της αγωγής υγείας (πχ πάσης φύσεως εθισμοί) στο πρόγραμμα του σχολείου καθώς και το σχετικό εκπαιδευτικό υλικό.
 
 

LinkWithin

LinkWithin

Μπορείτε νά δείτε και:

ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΑΠΥΡΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ

ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΑΠΥΡΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ

Ποιός θεωρείται σφραγισμένος!

Ποιός θεωρείται σφραγισμένος!
.

ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΓΝΗΣΙΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΘΑ ΠΑΡΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΗΝ ΨΕΥΤΙΚΗ!

ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΓΝΗΣΙΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΘΑ ΠΑΡΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΗΝ ΨΕΥΤΙΚΗ!
.

.

.
.

.

.
.

Φῶς Χριστοῦ φαίνει πᾶσιν!

Φῶς Χριστοῦ φαίνει πᾶσιν!
Τό Φῶς τό Ἀληθινόν!

Ή ΘΑ ΖΗΣΩ ΜΙΑΝ ΩΡΑΝ ΚΑΘΩΣ ΘΕΛΕΙΣ, ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ, Ή ΑΣ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΩ ΕΙΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΖΩΗΝ!

Ή ΘΑ ΖΗΣΩ ΜΙΑΝ ΩΡΑΝ ΚΑΘΩΣ ΘΕΛΕΙΣ, ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ, Ή ΑΣ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΩ ΕΙΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΖΩΗΝ!
(Γέρων Ιωσήφ ο Ησυχαστής)