Ὁ Ἄγιος Παΐσιος ἔλεγε
Δέν μπορεῖς νά ἀφήνεις τήν πατρίδα σου
Ὀφείλεις νά κάνεις
Ἅγιον Ὄρος (2/15-4-2024)
Σᾶς ἐνημερώνω ἐν Χριστῷ ἀδελφοὶ γιὰ τὴν ἐπίσκεψιν Οὐκρανῶν Σχισματικῶν στὴν Ἱερὰν Μονὴν Μεγίστης Λαύρας. Σύμφωνα μὲ μαρτυρίες Μοναχῶν καὶ λαϊκῶν προσκυνητῶν.
• Ἐπισκέφθησαν τὴν Μονὴ τὴν περασμένη Παρασκευή. Ἦσαν: 1 ἐπίσκοπος, 2 ἱερεῖς καὶ 5 λαϊκοί.
Πρὶν ἐπισκεφθοῦν τὴν Μονή, 3 Ἱερομόναχοι εὐλαβέστατοι καὶ εὐσεβέστατοι, ἀνεχώρησαν ἐκ τῆς Μονῆς, μόνον καὶ μόνον γιὰ νὰ μὴ συμπροσευχηθοῦν μὲ τοὺς Σχισματικούς, γιὰ νὰ μὴ ἀσπασθοῦν αὐτοὺς καὶ ν’ ἀποφύγουν κάθε πειρασμὸν τοῦ Σχίσματος.
• Τὴν Παρασκευὴν ἑσπέρας στὸ τέλος τοῦ Μικροῦ Ἀποδείπνου καὶ τῆς ἐπιτελέσεως τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου καὶ τῆς Δ΄ στάσεως τῶν Χαιρετισμῶν πρὸς τὴν Θεοτόκον, πῆραν εὐχὴν ὅσοι ἦσαν στὸ Καθολικὸ τῆς Μονῆς, ἀντὶ ἀπὸ τὸν ἡγούμενον, ἀπὸ τὸν Οὐκρανὸν ἐπίσκοπον. Εὐτυχῶς οἱ περισσότεροι Πατέρες ἀνεχώρησαν χωρὶς νὰ πάρουν εὐχήν. Πῆγαν πολὺ λίγοι καὶ ἀπ’ αὐτοὺς οἱ περισσότεροι δὲν γνώριζαν ὅτι ἦταν σχισματικὸς ὁ ἐπίσκοπος καὶ κάποιοι λαϊκοὶ προσκυνητές, ποὺ δὲν γνώριζαν γιὰ τὸ σχίσμα.
Το απόγευμα της 30ης Μαΐου 2024 ολοκληρώθηκαν με επιτυχία στην πολυαιώνιο Ιερά Πατριαρχική Μονή Αγίου Γεωργίου Παλαιού Καΐρου οι εργασίες της Γ’ Συναντήσεως της ΙΗ΄ Ολομελείας της Διεθνούς Μικτής Επιτροπής του Θεολογικού Διαλόγου μεταξύ της Ορθοδόξου Εκκλησίας και της Παγκοσμίου Λουθηρανικής Ομοσπονδίας.
Κατά την λήξη των εργασιών ανεγνώσθησαν από τους Σεβασμιωτάτους Συμπροέδρους της προαναφερεθείσης Επιτροπής, Μητροπολίτη Κρήνης κ. Κύριλλο, Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών και Λουθηρανό Επίσκοπο κ. Johnn Schneider, τα μηνύματα της ΑΘΠ του Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου και της Δρ. Anne Burghardt, Γενικής Γραμματέως της Παγκοσμίου Λουθηρανικής Ομοσπονδίας προς τους Ορθοδόξους και Λουθηρανούς μετεχόντες, Αρχιερείς, Πρεσβυτέρους και λαϊκούς θεολόγους. Επίσης, εξεφράσθησαν ευγνώμονες ευχαριστίες προς τον Πάπα και Πατριάρχη Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ. Θεόδωρο Β’ για την άριστη προετοιμασία και διεξαγωγή των εργασιών της Γ’ Συναντήσεως της ΙΗ’ Ολομελείας της Επιτροπής στο Κάϊρο, ως και την για αβραμιαία φιλοξενία των μελών της.
Από την Ελένη Παπαδοπούλου
«Αλλοτρίας δε βοτάνης απέχεσθαι, ήτις εστίν αίρεσις»
(Άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος – Προς Τραλλιανοίς VI, 37-38)
(περί Eκκλησίας και αιρέσεων)
ΜΕΡΟΣ Ζ΄
ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
Αναμφίβολα, ο Άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος ως Επίσκοπος, προσπάθησε σε φάσμα θεολογικό, ποιμαντικό, αντιαιρετικό και εκκλησιολογικό να μεταδώσει «ευκαίρως – ακαίρως» το Ευαγγέλιο του Χριστού.
Ο λόγος του, σήμερα, απαραίτητος προς έλεγχο – διόρθωση των προσωπικών και εκκλησιαστικών πραγμάτων∙ προς καλόπιστη, εποικοδομητική και καλοπροαίρετη κριτική τους.
1ο Σχόλιο: Δυστυχώς, η «σκηνική» αγάπη των οικουμενιστών δεν μπορεί, δεν δύναται, να συνδιαλεχθεί με κριτικές – αξιολογικές τοποθετήσεις, όπως του Ορθοδόξου μακαριστού – πρύτανη των θεολόγων Νίκου Ι. Σωτηρόπουλου, τον οποίο και αφόρισε αφήνοντας στην άκρη (απείραχτα) τα νεφελώματα των αιρέσεων∙ αν υπήρχε πνευματική εντιμότητα, θα είχαν άρει τον αφορισμό του. Ποιο το αμάρτημά του; ότι είχε και στην πράξη σταθερά (ορθόδοξα) και μόνιμα θεμέλια επί του Ευαγγελίου και επί της ερμηνευτικής διδασκαλίας των Πατέρων!! Πράγματι στάθηκε εδραίος, «ως άκμων τυπτόμενος» υπό των «δοκούντων αξιόπιστοι είναι και ετεροδιδασκαλούντες» (τέλος σχολίου).
Κεντρικοί άξονες στη διδασκαλία του Αγίου Ιγνατίου είναι: