Ἄρνηση συμπροσευχῆς δέν σημαίνει μῖσος καί ἀντιπάθεια.
Πρεσβύτερος Ἀναστάσιος Γκοτσόπουλος
Πρεσβύτερος Ἀναστάσιος Γκοτσόπουλος
Ἀπό
ἱστολόγιο ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ, ἀφιερωμένο στούς οἰκουμενιστές, στά φερέφωνά
τους, στίς βλάσφημες συμπροσευχές τους καί στά βλάσφημα συλλείτουργά
τους!
«πᾶς ὁ παραβαίνων
καί μή μένων ἐν τῇ διδαχῇ τοῦ Χριστοῦ Θεόν οὐκ ἔχει» (Β΄ Ἰωάν. 9)
καί μή μένων ἐν τῇ διδαχῇ τοῦ Χριστοῦ Θεόν οὐκ ἔχει» (Β΄ Ἰωάν. 9)
Ἐπέλεξα νά ὁλοκληρώσω τήν ἐνδεικτική παράθεση τῶν ἀναφορῶν καί ἑρμηνειῶν στόυς Ἱ. Κανόνες μέ τήν ἄποψη ἑνός ἐκ τῶν πρωτοπόρων τοῦ Οἰκουμενικοῦ Κινήματος, τοῦ Πατριάρχου Ἀθηναγόρα, ὁ ὁποῖος κάθε ἄλλα παρά φανατικός ἤ ζηλωτής θά μποροῦσε νά χαρακτηριστεῖ, γιά νά γίνει ἔτι πλέον σαφές, καί δι' αὐτῆς τῆς μαρτυρίας, ὅτι ἡ ἐφαρμογή τῆς ἀκρίβειας, ἡ ἄρνηση δηλαδή συμπορσευχῆς μέ αἱρετικούς:
- Δέν σημαίνει μῖσος καί ἀντιπάθεια πρός τά πρόσωπα τῶν αἱρετικῶν.
- Δέν σημαίνει ἄρνηση τῆς ἔμπρακτης ἀγάπης καί ἀντιλήψεως πρός οἱονδήποτε, ἀνεξάρτητα ἀπό τίς θρησκευτικές του ἀντιλήψεις. Εἶναι χαρακτηριστικό ὅτι σέ ὅλα τά μοναστήρια τοῦ Ἁγ. Ὄρους πού ἐφαρμόζεται ἡ ἀκρίβεια στό θέμα τῆς συμπροσευχῆς μέ αἱρετικούς, δέν ὑπάρχει καμιά διάκριση στή μεταχείρηση τῶν Ὀρθοδόξων καί τῶν ἑτεροδόξων ἐπισκεπτῶν (ἀπολύτως ἴδιες συνθῆκες φιλοξενίας). Ὅμως: στούς ἑτεροδόξους, δέν ἐπιτρέπεται ἡ συμπροσευχή οὔτε στόν Ἱ. Ναό, οὔτε στήν κοινή τραπεζαρία.
- Δέν σημαίνει ναρκισσισμό καί ἀλαζονεία, ὅτι τάχα ἐμεῖς εἴμαστε καλύτεροι ἀπό τούς "ἄλλους". Μία τέτοια ἀντίληψη εἶναι ξένη πρός τήν ὀρθόδοξη διδασκαλία καί ἀλλότρια τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ ἤθους καί φρονήματος.
- Δέν σημαίνει διακοπή τοῦ Θεολογικοῦ Διαλόγου μέ τούς αἱρετικούς. Ὅταν ἡ Ἐκκλησία κρίνει ὅτι διασφαλίζονται ὅλες οἱ προϋποθέσεις, γιά νά δίνει τή μαρτυρία της καί νά καλεῖ σέ μετάνοια καί ἐπιστροφή, ἐπιβάλλεται νά συμμετέχει σέ θεολογικούς διαλόγους, χωρίς ὅμως νά ὐπάρχει ἐκτροπή ἀπο τήν κανονική τάξη της μέ τίς συμπροσευχές. Θά πρέπει νά γίνει ἀπολύτως σαφές ὅτι οἱ συμπροσευχές δέν εἶναι τμῆμα τῆς διαδικασίας τοῦ διαχριστιανικοῦ διαλόγου.
- Δέν σημαίνει διακοπή τῆς συνεργασίας γιά τήν ἀντιμετώπιση κοινῶν κοινωνικῶν ἤ πολιτικῶν προβλημάτων. Ὁ Εύγένιος Βούλγαρης εἶναι σαφέστατος:
"Ἡ δέ ἀποχή ἀπό τούτων στρέφεται εἰς μόνα τά πνεματικά. Τά δ' ἄλλα ἐπιεικῶς καί φιλανθρώπως μεταχειριζόμεθα ἐν πάσῃ ἐλευθερίᾳ τήν ἐξωτερικήν μετά τούτων συνδιατριβήν τε καί κοινωνία, φυλάττοντες πρός αὐτούς πάντα τά ἀνθρώπινα δίκαια καί καθήκοντα...φεῦγε μόνην τήν μετά τῶν τούτων πνευματικήν κοινωνία, ἄν καί ὁ βίος ὁ πολιτικός σέ ὑποχρεώνει νά διασώζῃς τήν κοσμικήν οἰκειότητα καί συνάφειαν".
Αὐτή λοιπόν εἶναι ἡ κατ' ἀκρίβεια στάση τῆς Ἐκκλησίας στό θέμα τῆς συμπροσευχῆς μέ αἱρετικούς. Ἔχουμε ἄραγε τό δικαίωμα, ἄν θέλουμε νά ζοῦμε συνεπή Χριστιανική ζωή, νά περιφρονοῦμε τήν Παράδοση καί τή μακραίωνη ζωή τῆς ἐκκλησίας μας;...
Ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός εἶπε:
"Ὁ οὐρανὸς καὶ ἡ γῆ παρελεύσονται,
οἱ δὲ λόγοι µου οὐ µὴ παρέλθωσι."
οἱ δὲ λόγοι µου οὐ µὴ παρέλθωσι."
(Ματθ. 24:35)
Ποιοί εἶναι ὅλοι αὐτοί πού θέλουν νά ἀλλάξουν τόν λόγο τοῦ Κυρίου καί Θεοῦ
κι ἀνέβηκαν πιό πάνω καί ἀπό Αὐτόν καί ἀπό τόν λόγο Του;........
ΔΕΝ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΕ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟΥ ΑΛΗΘΙΝΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΑΝΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΠΟΥ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΤΩΝ ΑΜΕΤΡΗΤΩΝ ΠΑΡΑΣΥΝΑΓΩΓΩΝ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΔΙΔΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ.
Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος
1. «Ει τις δόγμα έχει διεστραμμένον, φεύγε αυτόν και παραιτήσαι, μη πειθού, μη μόνον άνθρωπος αν η, αλλά καν άνθρωπος εξ ουρανού κατιών (=κατεβή). Είπου (=οπουδήποτε) την ευσέβειαν παραβλεπτόμενην ιδοίς, μη προτίμα την ομόνοιαν της αληθείας, αλλ’ ίστατο γενναίος έως θανάτου, την αλήθεια μηδαμού προδιδούς, προσέχετε, ίνα μηδέν νόμον δόγμα το της αγάπης προσχήματι παραδέχεσθε Δέος (φόβος) μη τις παραφθαρή υπό της των αιρετικών αγάπης» (ΕΠΕ 25, 370).
ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΒΛΕΠΟΥΝ ΣΚΟΠΙΜΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΟΤΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΖΗΤΑΕΙ ΝΑ "ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΟΥΜΕ-ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΟΥΜΕ" ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ, "ΠΟΥ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΝΟΥΝ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ", ΑΛΛΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΖΕΙ ΚΙΟΛΑΣ ΟΠΩΣ ΑΠΕΚΑΛΥΨΕ ΣΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΠΑΥΛΟ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΚΡΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΑΝΗΘΟΥΜΕ:
Ο Απόστολος Παύλος
ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ, ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ Κεφ. 1, στίχοι: 8 "ἀλλὰ καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ' ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω. 9 ὡς προειρήκαμεν, καὶ ἄρτι πάλιν λέγω· εἴ τις ὑμᾶς εὐαγγελίζεται παρ' ὃ παρελάβετε, ἀνάθεμα ἔστω. 10 ἄρτι γὰρ ἀνθρώπους πείθω ἢ τὸν Θεόν; ἢ ζητῶ ἀνθρώποις ἀρέσκειν; εἰ γὰρ ἔτι ἀνθρώποις ἤρεσκον, Χριστοῦ δοῦλος οὐκ ἂν ἤμην. 11 Γνωρίζω δὲ ὑμῖν, ἀδελφοί, τὸ εὐαγγέλιον τὸ εὐαγγελισθὲν ὑπ' ἐμοῦ ὅτι οὐκ ἔστι κατὰ ἄνθρωπον· 12 οὐδὲ γὰρ ἐγὼ παρὰ ἀνθρώπου παρέλαβον αὐτό, οὔτε ἐδιδάχθην, ἀλλὰ δι' ἀποκαλύψεως Ἰησοῦ Χριστοῦ".
ΠΗΓΗ: "Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ" ΜΕΤΑ ΣΥΝΤΟΜΟΥ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ ΕΠΙΤΙΜΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΟΥ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ Ν. ΤΡΕΜΠΕΛΑ (ΕΚΔΟΣΙΣ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΟΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ "Ο ΣΩΤΗΡ" - ΙΣΑΥΡΩΝ 42 11472 ΑΘΗΝΑΙ). ΕΡΜΗΝΕΙΑ του στίχου 8 "Αλλά να ηξεύρετε τα Εξής: Εάν ακόμη και ημείς οι απόστολοι ή και άγγελος από τον ουρανόν κηρύττη εις σας άλλο ευαγγέλιον, διαφορετικόν από εκείνο, που σας εκηρύξαμε, ας είναι ανάθεμα και χωρισμένος δια παντός από τον Χριστόν".