Τον ζηλωτήν Ηλίαν τοις τρόποις μιμούμενοι
Πρωτοπρ. Νικόλαος Μανώλης
[ΚΕΙΜΕΝΟ & ΒΙΝΤΕΟ 2014]
Πρωτοπρ. Νικόλαος Μανώλης, Τον ζηλωτήν Ηλίαν τοις τρόποις μιμούμενοι [ΚΕΙΜΕΝΟ & ΒΙΝΤΕΟ 2014]
«ζηλῶν ἐζήλωκα τῷ Κυρίῳ παντοκράτορι, ὅτι ἐγκατέλιπον τὴν διαθήκην σου οἱ υἱοὶ Ἰσραήλ… καὶ ὑπολέλειμμαι ἐγὼ μονώτατος»[1]
Πρωτοπρ. Νικόλαος Μανώλης,
ἐφημέριος του Ἱεροῦ Βυζαντινοῦ Ναοῦ Προφήτου Ἠλιού Θεσσαλονίκης
[Παρακολουθείστε στο τέλος της ανάρτησης, το Βίντεο με τον σχολιασμό του κειμένου]
Ζητούμενο
στὴν ἐποχὴ ποὺ ζοῦμε, ἡ ὁποία διέπεται ἀπὸ τοὺς νόμους τῆς
παγκοσμιοποίησης, εἶναι ἡ πίστη τῶν ἀνθρώπων στὸν ἀληθινὸ Θεό. Μέσα ἀπὸ
τὸ συγκριτιστικὸ συνονθύλευμα θρησκευτικῶν παραδόσεων, εἶναι πραγματικὸ
ἐπίτευγμα νὰ κατορθώσει κανεὶς νὰ παραμείνει μέλος τῆς Ἐκκλησίας τοῦ
Χριστοῦ. Θὰ εἶναι πρωτάκουστο μαρτύριο γιὰ τὶς ἐπερχόμενες γενεές,
ἐμβληματικὴ ὑπερφυσικὴ πράξη, ἀκατάληπτη θυσία, ἡ ἕως τέλους ὁμολογιακὴ
στάση τῶν σημερινῶν χριστιανῶν. Ὅσοι θὰ ἀντέξουν σήμερα, θὰ ἀποτελέσουν
πρότυπα γιὰ τοὺς ἑπόμενους. Θὰ εἶναι τὸ ἅλας τῆς γῆς[2],
τὸ ὁποῖο θὰ νοστιμεύει τὴν ζωὴ τῶν συγχρόνων, προλαμβάνοντας τὴν ἠθικὴ
σαπίλα, ὥστε νὰ μεταλαμπαδευτεῖ ἀνόθευτη ἡ Πίστη στοὺς νεώτερους
χριστιανοὺς.
Ἡ ἀληθινὴ
ἀποστολικὴ καὶ πατερικὴ Ὀρθοδοξία, δέχεται πολλαπλὲς ἐπιθέσεις ἀπὸ
ἐξωτερικοὺς καὶ κυρίως ἀπὸ ἐσωτερικοὺς ἐχθρούς. Οἱ ἐκ τῶν ἔσω ἐχθροὶ ποὺ
εἴτε ἀνήκουν δυστυχῶς στὴν αἵρεση τοὺς οἰκουμενισμοῦ εἴτε ἀκολουθοῦν
οἰκουμενιστικὲς πρακτικὲς εὐρισκόμενοι στὶς παραφυάδες τῆς αἵρεσης,
κατέχουν ὑψηλόβαθμες θέσεις τῆς Ἐκκλησίας. Ἐν χορῷ, στὶς περισσότερες
περιπτώσεις, καταπιάνονται μὲ τὴν ἀπομύζηση τῶν πιστῶν ἀπὸ τὴν ζωογόνο
ἐπαφὴ μὲ τὴν Ἀλήθεια. Φτάνουν στὸ σημεῖο νὰ μᾶς συμβουλεύουν νὰ μὴν
ἀναφερόμαστε ὅταν μιλοῦμε γιὰ τὴν Πίστη μας, στὴν Ὀρθοδοξία, ἀλλὰ στὸν
χριστιανισμὸ γενικότερα. Μᾶς κατηγοροῦν πὼς δὲν αὐτοπροσδιοριζόμαστε
πλέον ὡς χριστιανοί, ἀλλὰ χρησιμοποιοῦμε ἀποκλειστικὰ τὸν ὄρο
«Ὀρθόδοξοι», πράγμα κὰτ᾿ αὐτοὺς ἀπαράδεκτο καὶ ρατσιστικό, ἀφοῦ
προβάλουμε ἕναν ὄρο ποὺ μᾶς διαφοροποιεῖ καὶ ὄχι ἕναν ὄρο ποὺ δῆθεν θὰ
μᾶς ἕνωνε. Καὶ αὐτὸ διότι προσδίδουν τὸν ὄρο «χριστιανός», σὲ ὅλες τὶς
αἱρετικὲς θρησκευτικὲς κοινότητες, ἀλλὰ καὶ αὐτὸν τὸν ὄρο τὸν
προσλαμβάνουν ἀνεμποδίστως ὅλες οἱ αἱρέσεις. Μάλιστα, ὅπως καταγγέλλει
ἁγιορείτης μοναχός, ἐπίσκοπος τῆς Βορείου Ἑλλάδος, σὲ ἐπίσκεψή του στὸ
Ἅγιον Ὅρος, κήρυξε σὲ ἁγιορείτικη πανήγυρη νὰ μὴν ἀναφέρουν οἱ μοναχοὶ
«Ὀρθοδοξία», διότι αὐτὸ εἶναι ἐπικίνδυνο, ἀλλὰ νὰ λένε «Ἐκκλησία»[3]!
Καὶ αὐτὸ βεβαίως ἔχει νὰ κάνει μὲ ὅτι οἰκουμενιστικὸ συμβαίνει καὶ μὲ
τὸν ὄρο «χριστιανός». Ἐπειδὴ προσδίδουν ἀνεπιφύλακτα τὸν ὄρο «ἐκκλησία»,
μὲ τὰ χαρακτηριστικά της ἀληθοῦς, στὴν πολυαγαπημένη τους παπικὴ
θρησκευτικὴ κοινότητα ἀλλὰ καὶ σὲ κάθε εἴδους αἱρετικὲς συνάξεις, καθὼς
καὶ στὸ μασωνοκίνητο Παγκόσμιο Συμβούλιο Ἐκκλησιῶν - Αἱρέσεων. Μὲ αὐτὸν
τὸν τρόπο, ἐπισφραγίζουν τὴν νεοεποχίτικη ὁλιστικὴ θεώρηση, διατυπωμένη
στὶς κακόδοξες καὶ προδοτικὲς συμφωνίες τοῦ Μπαλαμὰντ[4] καὶ τοῦ Σαμπεζὺ[5],
ὅπου γιὰ πρώτη φορὰ οἱ Ὀρθόδοξοι παραδέχτηκαν ἐπισήμως πὼς τὴν ἀληθινὴ
Πίστη δὲν τὴν κατέχει ἀποκλειστικὰ καὶ μόνο ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία!
Ἐκτὸς
τῶν ἐχθρικῶν διαθέσεων τῶν οἰκουμενιστῶν καὶ τῶν ὑπολοίπων αἱρετικῶν,
ποὺ μοχθοῦν νὰ συμπαρασύρουν στὴν ἀπώλεια τοὺς χριστιανούς, μὲ τὶς
αἱρετικές τους θεωρίες, ὁ λαὸς τοῦ Θεοῦ ἔχει νὰ ἀντιμετωπίσει τὴν
ἀμάθεια καὶ τὴν ἡμιμάθεια. Αὐτές τὶς κατεργάζονται πολὺ ἐπιτηδευμένα οἱ
οἰκουμενιστὲς, μὲ διαφορετικό, μυστικὸ καὶ ὕπουλο πόλεμο, χτυπώντας τὴν
καρδιὰ τῆς Πίστης τῶν ἁπλοϊκῶν χριστιανῶν. Παραμένει ἀκατήχητος ὁ λαὸς
στὰ τῆς Πίστεως, ἐξ ἐπιλογῆς τῶν οἰκουμενιστῶν, οἱ ὁποῖοι ἐξοστρακίζουν
ὅτι Ὀρθόδοξο καὶ παραδοσιακὸ ἔχει ἀπομείνει στὴ Ἐκκλησία. Τὸ κατορθώνουν
μὲ κινήσεις συντονισμένες, ἔχοντας τὴ δύναμη ποὺ τοὺς προσφέρει ἡ
ἐπισκοπική τους ἰδιότητα. Ὄργανὰ τους πειθήνια εἶναι ἱερεῖς καὶ
θεολόγοι, ποὺ σκοτισμένοι ἀπὸ τὶς φιλοδοξίες τους, δὲν ἔχουν ἐμπειρία
τῆς Χάριτος. Ἂντ᾿ αὐτῆς διαθέτουν ἐμπειρία αὐλοκολάκων τῆς δεσποτικῆς
αὐταρέσκειας.
Ἐπιτίθενται
μὲ μανία στὸ λειτουργικό τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλάζοντάς το, παραμορφώνοντάς
το. Συντελεῖται ἕνα ἔγκλημα κὰτ᾿ ἐξακολούθηση ἐναντίον τοῦ τυπικοῦ τῆς
λατρείας μας καὶ ἐπιχειρεῖται ἡ πρακτικὴ αὐτὴ νὰ θωρακιστεῖ ἀπὸ μία
ἰσχυρὴ θεολογία. Ἡ Ἀκαδημία θεολογικῶν σπουδῶν Βόλου, ποὺ ἰσχυρίζεται
πὼς λειτουργεῖ ὡς ἕνα φόρουμ διαλόγου καὶ ἐπικοινωνίας τῆς Ὀρθόδοξης
θεολογίας μὲ τὶς σύγχρονες προκλήσεις, καλύπτει πλήρως τὴν ἀνάγκη αὐτὴ[6]. Ἐνορχηστρώνονται συνέδρια[7] καὶ
ἡμερίδες μὲ στόχο τὴ λειτουργικὴ «ἀνανέωση». Στὴν οὐσία τίθενται στὴν
ὑπηρεσία τοῦ Διαβόλου ποὺ καίγεται ἀπὸ τὶς ἱερὲς ἀκολουθίες. Καὶ πείθει
τοὺς οἰκουμενιστές, συμπεριφερόμενοι μεταπατερικά, νὰ εἰσαγάγουν στὴν
Ἐκκλησία τὴν ἀμφισβήτηση στοὺς ἱεροὺς κανόνες καὶ στὴν λειτουργικὴ -
ἁγιαστικὴ πράξη της[8].
Στὸ
στόχαστρο ἐπίσης ὁ ὁμολογιακὸς χαρακτήρας τοῦ μαθήματος τῶν
θρησκευτικῶν. Ὁ συγκριτισμὸς στὸ μεγαλεῖο του… Ἐπιστρατεύονται θεολόγοι
καθηγητὲς τοῦ «Καιροῦ»[9],
νεοεποχίτες ἐραστὲς τῆς μεταπατερικῆς θεολογίας τῆς Ἀκαδημίας Βόλου.
Δραστηριοποιούνται ὑπὸ τὶς εὐλογίες πατριαρχῶν καὶ ἀρχιεπισκόπων καὶ τὴν
ἀνάλογη πολιτικὴ ὑποστήριξη, ἐκφραζόμενη διὰ τῆς ἀμέριστης συνδρομῆς
πολιτικῶν μὲ πλούσια νεοταξικὴ δραστηριότητα[10].
Ἡ προσπάθεια ἵδρυσης ἰσλαμικῶν σπουδῶν στὴν θεολογικὴ σχολὴ τοῦ Α.Π.Θ.,
μὲ τὴ χρήση ὑποχθόνιων μέσων, εἶναι ἔργο συγκροτημένο καὶ πολὺ καλὰ
μελετημένο[11]. Φέρει τὴ σφραγίδα τῶν εὐλογιῶν ἐπιφανῶν ἱεραρχῶν[12], συνεπικορούμενο ἀπό τὴν γενικότερη ἀφωνία τῆς διοικούσης Ἐκκλησίας!
Σὲ
λίγες ἡμέρες ἡ Ἐκκλησία μας ἑορτάζει τὴν πυρφόρο ἀνάβαση τοῦ ἁγίου
ἐνδόξου προφήτου Ἠλιού, τοῦ μονότατου, ζηλωτοῦ καὶ αὐστηρότατου τιμωροῦ
τῶν ἱερέων τῆς αἰσχύνης. Ἂς στραφοῦμε ὅλοι οἱ εὐλαβεῖς Ὀρθόδοξοι
Χριστιανοὶ ἱκετευτικὰ στὴν Χάρη του. Ἂς προσπέσουμε μὲ θερμὲς προσευχὲς
στὶς πρεσβεῖες του, ζητώντας ἀπὸ τὸν ἅγιο τῶν ἐσχάτων ἡμερῶν, νὰ μᾶς
στηρίξει στὸν ἀγώνα ἐναντίον τῶν αἱρέσεων, παρέχοντας σὲ κάθε ἕναν ἀπό
μᾶς, τὸν κατὰ Θεὸ ζῆλο του, τὸ ὁμολογιακό του πνεῦμα, καὶ τὴν δύναμη τῆς
Πίστης του!
«Λαὸν ἀπολλύμενον, κατοικτειρήσας, ζήλω τῆς πίστεως, ἐπικλήσεσι θείοις, πῦρ κατηγάγου φλογίζον, ἔνδοξε, ὅσιον θύμα, διὸ ἱκετεύω σε, τῆς αἰωνίου φλογός, ρύσαι καὶ σῶσον με……Σκανδάλων τῶν ἐν βίω πολυειδῶν, ἀνομούντων ἐχθρῶν πάσης θλίψεως, σωματικῆς, νόσου ψυχικῆς τε παρεκτροπῆς, ταῖς προσευχαῖς σου ρύσαι με, ἔνδοξε προφήτα ὡς ἀγαθός, προστάτης μου βοῶ σοι, καὶ τῆς ἐν τῇ γεένῃ, αἰωνιζούσης κατακρίσεως[13]».
Στύλος Ορθοδοξίας, Ιούλιος 2014, α.φ. 158
[1] Γ΄ Βασ. 19,14
[2] Ματθ. 5,13
[3] Ορθόδοξος Τύπος, α.φ. 2028, 27 Ιουνίου 2014 «Διὰ ποίαν Ἐκκλησίαν ὁμιλεῖτε,
Σεβασμιώτατε Ἀλεξανδρουπόλεως»
[4] Πρεσβύτερος Πέτρος Heers, ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ http://www. impantokratoros.gr/6510A536. el.aspx
[5] Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ ΣΤΟ ΣΑΜΠΕΖΥ ΤΗΣ ΕΛΒΕΤΙΑΣ - ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ - ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΜΟΝΟΦΥΣΙΤΩΝ http:// entoytwnika.blogspot.gr/2011/ 08/1.html
[6] Πρωτοπρ. Νικόλαος Μανώλης - Τό ύδωρ το αλλοιούμενον http://www. katanixis.blogspot.gr/2012/05/ blog-post_18.html
[7]Ζητήματα ανανέωσης και μεταρρύθμισης στην Ορθοδοξία http://www.acadimia.gr/ content/view/251/111/lang,el/
[8] Δελτίο Τύπου μετά το πέρας του συνεδρίου «Κανόνες της Εκκλησίας και σύγχρονες προκλήσεις» http://www.acadimia.gr/ content/view/539/1/lang,el/
[10] Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ Γ.Γ. ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΛΑΝΤΖΗ, ΣΤΗΝ ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ http:// katanixis.blogspot.gr/2014/05/ blog-post_3439.html
[11] Τι
καταγγέλλει στη «δημοκρατία» ο καθηγητής του ΑΠΘ Δημήτριος Τσελεγγίδης
για το Τμήμα Ισλαμικών Σπουδών στη Θεολογικὴ σχολὴ του ΑΠΘ http://katanixis.blogspot. gr/2014/03/blog-post_8226.html
[12] Υπέρ του τζαμιού και του τμήματος Ισλαμικών σπουδών στο ΑΠΘ ο Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος http://katanixis. blogspot.gr/2014/06/blog-post_ 29.html
[13] Παρακλητικός Κανών στον Άγιο Προφήτη Ηλία τον Θεσβίτην http://xristianos.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου