Σελίδες

TRANSLATOR

Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2025

Μᾶς κάνουν Κίνα! ΑΙ κάμερες στό μετρό καί σέ 600 λεωφορεῖα στούς δρόμους γιά παρακολούθηση καί καταγραφή παραβάσεων!

https://www.proson.gr/sites/default/files/styles/article/public/2025-11/metro-2_0.jpg.webp?itok=zcjLNUGt https://www.xtypos.gr/wp-content/uploads/2024/08/EVT_AMAXOSTASIO_OSY_RENTH_LEOFOREIA-40_med-1.jpg

Την ειδική μόνιμη κοινοβουλευτική επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας ενημέρωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κώστας Κυρανάκης, παρουσιάζοντας τον νέο ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης (AI) στη λειτουργία και την εποπτεία των αστικών συγκοινωνιών.

Ο κ. Κυρανάκης τόνισε ότι η αξιοποίηση της AI επιτρέπει πιο αξιόπιστη και αποδοτική διαχείριση των μετακινήσεων, ενισχύοντας τον ρόλο των κέντρων ελέγχου και βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

«Με την τεχνητή νοημοσύνη μπορούμε να βελτιώνουμε συνεχώς τις αστικές συγκοινωνίες», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αυτόματο σύστημα καταγραφής δρομολογίων στο μετρό

Πώς λειτουργεί

Τίθεται άμεσα σε εφαρμογή ένα νέο σύστημα που:

  • Καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τα δρομολόγια των συρμών.

  • Αποδίδει με ακρίβεια χρονοσυχνότητες, πυκνότητα δρομολογίων και συνθήκες στις αποβάθρες.

  • Παράγει αυτοματοποιημένες αναφορές, ώστε η διοίκηση να γνωρίζει τις ώρες αιχμής και να αναδρομολογεί συρμούς όπου χρειάζεται.

Στόχος είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών και η αποσυμφόρηση των σταθμών.

Σύστημα τεχνητής νοημοσύνης για περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής

Το υπουργείο θέτει σε λειτουργία εφαρμογή AI που:

  • Εντοπίζει διπλοπεράσματα στα ακυρωτήρια.

  • Πραγματοποιεί σήμανση παραβάσεων σε πραγματικό χρόνο.

Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό:

  • Η αύξηση των εσόδων μετά την τεχνολογική αναβάθμιση για πληρωμές μέσω καρτών έχει ήδη φτάσει το 1 εκατ. ευρώ μόνο στην Αθήνα.

  • Οι έλεγχοι έχουν πολλαπλασιαστεί: από 1.020.000 το 2021 σε 4.981.000 το 2024, έως και τον Οκτώβριο.

1.075 νέα λεωφορεία έως το 2026

Μέχρι τον Μάρτιο του 2026 αναμένονται:

  • 1.075 νέα λεωφορεία στην Αθήνα

    • 1/3 ηλεκτρικά

    • 1/3 φυσικού αερίου

    • 1/3 σύγχρονης περιβαλλοντικής τεχνολογίας diesel

Στη Θεσσαλονίκη, η ενίσχυση του στόλου έχει ήδη βελτιώσει αισθητά τη συχνότητα δρομολογίων.

Κάμερες σε λεωφορεία για εντοπισμό παραβάσεων στις λεωφορειολωρίδες

Με νέους αλγόριθμους και κάμερες σε λεωφορεία, εντοπίζονται πλέον άμεσα τα ΙΧ που παραβιάζουν τις λεωφορειολωρίδες.

  • Η λειτουργία έχει ήδη ξεκινήσει.

  • Τον επόμενο μήνα αποστέλλονται οι πρώτες κλήσεις μέσω gov.gr.

  • Στόχος η εγκατάσταση 600 καμερών λεωφορειολωρίδων.

Η εφαρμογή επεκτείνεται και στο δίκτυο καμερών της Αττικής Οδού.

Η νέα πλατφόρμα report.oasa.gr

Από τον περασμένο μήνα λειτουργεί η νέα ψηφιακή υπηρεσία αναφορών:

  • Ο πολίτης δηλώνει σε πραγματικό χρόνο προβλήματα σε στάσεις, οχήματα ή δρομολόγια.

  • Ήδη έχουν καταγραφεί πάνω από 3.000 αναφορές, με το 70% να έχει απαντηθεί.

Κατανομή θεμάτων από τις αναφορές:

  • 78% λεωφορεία

  • 7% μετρό

  • 7% τρόλεϊ

  • 5% ηλεκτρικός

  • 2% τραμ

  • 1% λοιπές υπηρεσίες

     

    Πηγή:
     
     
     

    600 λεωφορεία της ΟΣΥ αποκτούν «έξυπνες» κάμερες για καταγραφή παραβάσεων


    Η ΟΣΥ προχωρά σε μία από τις πιο εκτεταμένες ψηφιακές αναβαθμίσεις στα αστικά μέσα μεταφοράς, καθώς 600 λεωφορεία θα εξοπλιστούν με συστήματα έξυπνων καμερών που θα καταγράφουν παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, προβλήματα στο οδικό δίκτυο και τη γενικότερη εικόνα της κυκλοφορίας στις πόλεις.

    Οι κάμερες, που θα λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη, στοχεύουν στη βελτίωση της κυκλοφορίας, στη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των λεωφορειολωρίδων και στη μείωση των παραβάσεων όπως παράνομη στάθμευση ή κίνηση οχημάτων σε αποκλειστικές λωρίδες λεωφορείων.


    Πιλοτικό πρόγραμμα και νέα σύμβαση

    Το σύστημα λειτουργεί ήδη πιλοτικά σε 10 λεωφορειακές γραμμές της Αττικής, με θετικά αποτελέσματα, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία.

    Ο διαγωνισμός για την πλήρη εφαρμογή του έργου βρίσκεται στον «αέρα», με προϋπολογισμό άνω των 1,56 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ, ενώ η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών είναι η 8η Δεκεμβρίου 2025.

    Η διάρκεια υλοποίησης ορίζεται σε 12 μήνες, με δυνατότητα παράτασης.


    Κυρανάκης: «Δεν τιμωρούμε — προστατεύουμε τον πολίτη»

    Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης τόνισε ότι το μέτρο έχει στόχο την εξομάλυνση των κυκλοφοριακών συνθηκών, όχι την υπερβολική καταγραφή παραβάσεων.

    «Όσο περισσότερο προστατεύουμε τις λεωφορειολωρίδες, τόσο πιο γρήγορα κινούνται τα λεωφορεία — και αυτό το αντιλαμβάνεται άμεσα ο πολίτης», δήλωσε.

    Εξήγησε ότι το σύστημα, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής και το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, θα ενταχθεί σε ενιαία πλατφόρμα ελέγχου ώστε οι παραβάσεις να διαχειρίζονται με:

    • ακρίβεια

    • αυτοματοποίηση

    • διαφάνεια


    Πώς θα λειτουργεί το σύστημα

    Οι κάμερες θα συλλέγουν και θα αναλύουν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο μέσω:

    • AI και μηχανικής όρασης

    • αισθητήρων IoT

    • cloud πλατφόρμας διαχείρισης

    Το σύστημα θα μπορεί να εντοπίζει:

    • παράνομα παρκαρισμένα οχήματα

    • παραβίαση σηματοδότη 

    • είσοδο σε λεωφορειολωρίδες

    • φθορές στο οδόστρωμα (λακκούβες, ρωγμές)

    • σημεία κυκλοφοριακής συμφόρησης

    Οι αυτόματες κλήσεις θα αποστέλλονται στη θυρίδα του πολίτη, ενώ τα δεδομένα θα χρησιμοποιούνται για τη χάραξη πολιτικών βιώσιμης κινητικότητας.


    Προστασία προσωπικών δεδομένων

    Η ΟΣΥ βρίσκεται ήδη σε διαδικασία πλήρους συμμόρφωσης με τον GDPR, διασφαλίζοντας ότι το σύστημα:

    • θα καταγράφει αποκλειστικά παραβάσεις

    • δεν θα επιτρέπει πρόσβαση ή επεξεργασία από τρίτους

    • θα λειτουργεί μόνο ως ψηφιακό εργαλείο καταγραφής και αποστολής δεδομένων


    Προσδοκώμενα οφέλη

    Με την εγκατάσταση των καμερών, η κυβέρνηση εκτιμά ότι θα υπάρξουν:

    • ταχύτερα και συνεπή δρομολόγια

    • βελτίωση οδικής ασφάλειας

    • μείωση παραβάσεων σε λεωφορειολωρίδες

    • ακριβέστερη χαρτογράφηση προβλημάτων στο οδικό δίκτυο

    • μείωση λειτουργικού κόστους του δικτύου

      
     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

LinkWithin

Μπορείτε νά δείτε και:

ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΑΠΥΡΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ

ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΑΠΥΡΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ

Ποιός θεωρείται σφραγισμένος!

Ποιός θεωρείται σφραγισμένος!
.

ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΓΝΗΣΙΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΘΑ ΠΑΡΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΗΝ ΨΕΥΤΙΚΗ!

ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΓΝΗΣΙΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΘΑ ΠΑΡΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΗΝ ΨΕΥΤΙΚΗ!
.

.

.
.

.

.
.

Φῶς Χριστοῦ φαίνει πᾶσιν!

Φῶς Χριστοῦ φαίνει πᾶσιν!
Τό Φῶς τό Ἀληθινόν!

Ή ΘΑ ΖΗΣΩ ΜΙΑΝ ΩΡΑΝ ΚΑΘΩΣ ΘΕΛΕΙΣ, ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ, Ή ΑΣ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΩ ΕΙΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΖΩΗΝ!

Ή ΘΑ ΖΗΣΩ ΜΙΑΝ ΩΡΑΝ ΚΑΘΩΣ ΘΕΛΕΙΣ, ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ, Ή ΑΣ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΩ ΕΙΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΖΩΗΝ!
(Γέρων Ιωσήφ ο Ησυχαστής)