Περί Λατίνων
(Γιά τό Βάπτισμα καί τήν ἕνωση)
Ἅγιος Νικόδημος Ἁγιορείτης
"Ὅσοι ἀποδύονται εἰς τόν τῆς ἑνώσεως ἀγῶνα ἤ φρεναπατῶνται ἤ ὁρμῶνται ἐξ ἰδιαιτέρων αἰτίων. Τοῦτο εἶναι ἀναντίρρητον· τά πράγματα διΐστανται ἐπι μᾶλλον μέ τήν πρόοδον τοῦ χρόνου καί πᾶς περί ἑνώσεως λόγος πολιτικήν πάντοτε ἤ (=παρά) θρησκευτικήν λαμβάνει ἀφορμήν".
"Ὅταν ἀκούσωμεν ὅτι ὁ Διάβολος ἡνώθη μέ τά ἀγγελικά τάγματα σωφρονισθείς, τότε θά πιστεύσωμεν ὅτι εἰλικιρνῶς ἑνωθήσονται καί οἱ Διαμαρτυρόμενοι μεθ' ἡμῶν...Ἄν αἰσθανθῶσι ποτέ τήν πλάνην των, ὀφείλουν νά ἐπιστρέψωσιν ὅθεν ἀπεφοίτησαν ἄνευ οὐδεμιᾶς παρατηρήσεως".
"Εἶναι γελοῖον διά τοιαύτην ὑπόθεσιν νά ζητῶνται Σύνοδοι δι' ἕνωσιν...Ἡ Ἀνατολική Ἐκκλησία καί τούς ναούς αὐτῆς ἔχει ἀνοικτούς καί τάς κολυμβήθρας πλήρεις ὑδάτων· τόν ἐρχόμενον πρός αὐτήν αὐθορμήτως, οὐ μή ἐκβάλλῃ ἔξω. Ἡ Ἀνατολική Ἐκκλησία δέν δύναται ἐν οὐδεμιᾷ περιπτώσει νά διασείσῃ οὐδέ μέχρι κεραίας τά ὅρια ὅπου ἔθεντο οἱ θεῖοι Πατέρες".
"Τό τῶν Λατίνων βάπτισμα εἶναι ψευδώνυμον βάπτισμα, καί δέν εἶναι δεκτόν, διατί εἶναι αἱρετικοί...Οἱ Λατῖνοι εἶναι ἀβάπτιστοι, διατί δέν φυλάττουν τάς τρεῖς καταδύσεις εἰς τόν βαπτιζόμενον..."
Ἡ λέξη βάπτισμα προέρχεται ἀπό τό ἀρχαῖο ἑλληνικό ρῆμα: βάπτω/βαπτίζω
πού σημαίνει:
"βυθίζω συχνά ή έντονα, βουτάω, καταδύω".
Τό βάπτισμα τῶν παπικῶν, εἶναι ράντισμα καί ὄχι καταβύθιση!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου