Κίνδυνοι ἀπό τόν "ΔΙΑΛΟΓΟΝ"
Ἀρχιμανδρίτης Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος
β΄ μέρος
Τό: α΄ μέρος ,
Τί δέ ἐννοοῦμεν λέγοντες "Διάλογον ἀγάπης ἐν ἀληθείᾳ" ἤ "Διάλογον ἀληθείας ἐν ἀγάπῃ"; Μήπως ὄτι θά ἐρευνήσωμεν, ἐν ἀγάπῃ, πρός εὕρεσιν τῆς ἀληθείας; Αὐτή ἡ ἔννοια τοῦ "Διαλόγου" θά ἦτο δυνατόν νά εὐσταθήσῃ μόνον ἄν δύο ἄθεοι ἤ ἀγνωστικισταί ἀπεφάσιζον νά διαλεχθῶσιν. Ὅταν ὅμως διαλέγηται εἰς Ὀρθοδοξος πιστός μεθ' οἱουδήποτε ἄλλου, τοιαύτη ἔννοια ἀποκλείεται ἀπολύτως.
Καί προσφέρεται, διότι ὑπάρχει. Καί ὑπάρχει, διότι παρεδόθη καί φυλάσσεται. Διάλογος λοιπόν ἀληθείας ἐν ἀγάπῃ (ἥ, ὅπερ τό αὐτό, ἀγάπης ἐν ἀληθείᾳ), διά τόν Ὀρθόδοξον σημαίνει:
Διαλέγομαι μετά τινος ἑτεροφρονοῦντος, ἐξ ἀγάπης πρός αὐτόν, ἵνα καταδείξω αὐτῷ πού ἀστοχεῖ περί τήν ἀλήθειαν καί πῶς θά ὁδηγηθῇ εἰς αὐτήν.
Βεβαίως ὁ "Διάλογος" δέν ταυτίζεται πρός τήν διάλεξιν ἤ τό κήρυγμα. Θά ὁμιλήσῃ καί ἡ ἑτέρα πλευρά· θά εἴπῃ τά ἑαυτῆς. Θά προβάλῃ ἀντιρρήσεις, ἐνστάσεις, διαφωνίας. Ὁ σκοπός ὅμως τοῦ Ὀρθοδόξου θά εἶνε πάντοτε εἶς καί ἀμετακίνητος. Ἡ ἄνευ συμβιβασμῶν κάι ὑποχωρήσεων κατάθεσις τῆς μαρτυρίας αὐτοῦ περί τῆς ἀληθείας καί ἡ ἀταλάντευτος ἐμμονή εἰς αὐτήν! Ἄν ὑπάρξῃ συμφωνία ἐν τῇ ἀληθείᾳ, ἔχει καλῶς· ἄν ἡ ἀλήθεια δέν γένηται δεκτή, ἐπέρχεται ἐν θλίψει, ὑποτονθορύζων τό "κρείττων ἐπαινετός πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ"...
(συνέχεια...)
"ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ" φύλλον 17-10-1980
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου