ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΥΕΛΠΙΣΤΕΙ
ΣΤΗΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΣΤΑΣΗ
ΤΗΣ ΔΙΠΛΗΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗΣ ΣΥΝΑΞΗΣ,
Β. Χαραλάμπους, Θεολόγου
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
_____________________
Οι
ομολογιακές φωνές στο Άγιο Όρος αυξάνονται. Πρωτίστως θα πρέπει να
αναφέρομε όσο αφορά το Άγιο Όρος, ότι οι Ιερές Μονές Κουτλουμουσίου,
Καρακάλλου, Ξηροποτάμου, Φιλοθέου, Ζωγράφου και Γρηγορίου, δεν περίμεναν
να συνέλθει η Αγιορείτικη Σύναξη, για να εκφράσουν τις θέσεις και
επιφυλάξεις τους, για τη δημοσιευθείσα απόφαση της Συνάξεως των
Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, που πραγματοποιήθηκε στο Ορθόδοξο
Κέντρο του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Σαμπεζύ Γενεύης.
Οι
επιφυλάξεις και οι διαφωνίες που αφορούν το κείμενο «Σχέσεις της
Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν Χριστιανικόν κόσμον», της
δημοσιευθείσας απόφασης της Συνάξεως των Προκαθημένων των Ορθοδόξων
Εκκλησιών, είχαν τις περισσότερες αναφορές, από τις εν λόγω Ιερές
Μονές. Κι όσο αυξάνονται οι ομολογιακές φωνές, τόσο αυξάνονται και
αυτοί που εκλαμβάνουν ως ακρότητα την Ορθόδοξη ακρίβεια. Τούτο καθιστά
ακόμα πιο πολύ μεγάλη τη σημαντικότητα της ομολογιακής στάσης της
Αγιορείτικης Σύναξης.
Όσα
μειωτικά και απαξιωτικά κι αναφέρουν αυτοί που ουδέποτε έχουν
ενοχληθεί, για κανένα από τα οικουμενιστικά ολισθήματα, τα οποία λυπούν
το πλήρωμα της Εκκλησίας, δεν πρόκειται να κάμψουν όσους Ορθοδόξως
αγωνιούν. Όσοι πολεμούν αυτούς που εμμένουν στην Ορθόδοξη ακρίβεια,
ούτε ακροθιγώς δεν τολμούν να αναφερθούν στην γνωστή επιστολή του Αγίου
Παϊσίου για τα οικουμενιστικά ολισθήματα του Πατριάρχη Αθηναγόρα. Η
εκφραστική ‘’ακρίβεια’’ κάποιων οικουμενιστών στο θέμα τούτο, εκλαμβάνει
την επιστολή αυτή του Αγίου Παϊσίου ως μηδέποτε υπάρξασα.
Το
ομολογιακό παράδειγμα του Αγίου Παϊσίου, πιστεύομε ότι θα ακολουθήσει
και η Διπλή Αγιορείτικη Σύναξη, απέναντι σε ένα κείμενο που πρωτίστως
προβάλλει τη μεγάλη εκτροπή από την Ορθόδοξη εκκλησιολογία, με την
αναφορά σε ‘’Εκκλησίες’’, εκτός της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής
Εκκλησίας, της Ορθοδόξου δηλαδή Εκκλησίας. Το πλήρωμα της Εκκλησίας όχι μόνο ευελπιστεί αλλά έχει και την βεβαιότητα για την ομολογιακή στάση της Διπλής Αγιορείτικης Σύναξης.