ΠΑΡΑΔΟΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ
ΤΟΥ ΠΟΝΟΥ,
Β. Χαραλάμπους, Θεολόγου
(Άφησαν την ενδεδειγμένη χημειοθεραπεία, κατόπιν υποδείξεων ιατρού - εναλλακτικής ιατρικής)
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
__________________
Πρόσφατα
έχω ακούσει τη περίπτωση κάποιου πονεμένου ανθρώπου που η σύζυγός του,
είναι στο κρεβάτι του πόνου με μεταστατικό καρκίνο. Στη θλίψη του ο
πονεμένος σύζυγος αιτιάται το γεγονός, ότι άφησαν την ενδεδειγμένη
χημειοθεραπεία κατόπιν υποδείξεων ιατρού (εναλλακτικής ιατρικής).
Θυμήθηκα
αυτό που διαβάσαμε παλαιότερα στην ‘’Ελευθεροτυπία’’ των Αθηνών (29
Νοεμβρίου 2010), σε κείμενο της Κατερίνας Κατή, που τιτλοφορείτο «Είχε
καρκίνο, της έδινε πανάκριβα βοηθήματα διατροφής» και αφορούσε την
περίπτωση της γυναίκας που είχε καρκίνο του μαστού (νόσο ιάσιμη κατά
95%) και ο ολιστικός ιατρός της πρότεινε να εγκαταλείψει τη θεραπευτική
αγωγή που ακολουθούσε.
Δεν
είναι απαραίτητο να αναφέρομε το όνομα του ολιστικού ιατρού το οποίο
αναφέρει η εφημερίδα ‘’Ελευθεροτυπία’’ των Αθηνών (29 Νοεμβρίου 2010).
Απλά να αναφέρομε ότι «Το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Αθήνας,
καταδίκασε τον ιατρό αυτό για τη βλάβη που υπέστη η μηνύτρια» «σε
συνολική ποινή εφτά ετών με αναστολή (αναγνωρίζοντάς του το ελαφρυντικό
του πρότερου έντιμου βίου)».
«Όταν
πείστηκε από ιατρό ωτορινολαρυγγολόγο στην ειδικότητα», ανέφερε η
σχετική είδηση εφημερίδα ‘’Ελευθεροτυπία’’ των Αθηνών (29 Νοεμβρίου
2010), «που της είχε συστηθεί και ως ‘’ολιστικός’’ να εγκαταλείψει την
ενδεδειγμένη θεραπεία (χειρουργείο-χημειοθεραπείες) και να καταφύγει
στα…άλατα και στα πανάκριβα βοηθήματα διατροφής που της χορηγούσε ο
ίδιος».
Ο
Άγιος Παΐσιος πάντοτε απέτρεπε την καταφυγή στην ομοιοπαθητική και τα
ομοιοπαθητικά φάρμακα. Ήταν χαρακτηριστική η προτροπή του Οσίου
Γέροντος «Να μην πάτε. Είναι μπερδεμένο πράγμα». Αλλού δήλωνε «Να μην
της έχετε εμπιστοσύνη».
«Είναι
μπερδεμένο το πράγμα» έλεγε ο Άγιος Πορφύριος. «Μπλέκονται διάφοροι,
δεν μπορεί να έχει κανείς εμπιστοσύνη. Μετά απορρίπτουν όλα τα άλλα….
αυτό δεν είναι σωστό. Αν ο άλλος έχει πυρετό 40 βαθμούς τι θα κάνεις;
Αφού το φάρμακο της ιατρικής κάνει τη δουλειά του, ρίχνει τον πυρετό.
Μου κάνει εντύπωση με τον Ιπποκράτη, που βρήκε τόσα πράγματα, τόσες
παρατηρήσεις, τόσες θεραπείες. Αυτό δεν ήταν τυχαίο,…είναι θείος
φωτισμός. Ο άλλος από τη μούχλα έφτιαξε την πενικιλίνη. Ένα γεροντάκι
στο μοναστήρι τό’χε παρατηρήσει αυτό και μού’πε να τρώω μουχλιασμένο
ψωμί, βοηθούσε, αλλά…πόσο ψωμί μπορείς να φας; Ενώ ο άλλος (ο
Φλέμιγκ) έκανε το φάρμακο από τη μούχλα και έσωσε τόσους ανθρώπους. Δεν
είναι για πέταμα αυτό».
Η
ελπίδα στον Θεό δεν έχει θέση στις νεοεποχίτικες εναλλακτικές αυτές
πλάνες, που με ‘’μεταφυσικό’’ τρόπο διαλαλούν τη θεραπευτική
‘’βεβαιότητα’’, ανακατεύοντας επικίνδυνες θεωρίες για την εν Χριστώ
ζωή. Η Ορθόδοξη συνείδηση στις νεοεποχίτικες αυτές πλάνες
αντικαθίσταται με τη ‘’συμπαντική συνείδηση’’ των νεοεποχίτικων πλανών.