Ἀκολουθεῖ βίντεο:
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟΝ ΤΟΥ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ
2 ΜΑΡΤΙΟΥ 1971
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ του π. Αυγουστίνου Καντιώτη
«Ως επίσκοπος εκφράζω την χαράν και ευαρέσκειάν μου προς το αγαπητόν ποίμνιον του Αμυνταίου και των περιχώρων, διότι όλοι συνετελέσατε εις την κατάργησιν του καρναβάλου.»
«ΜΙΑ ΝΙΚΗ»
(Υπ’ αριθμ. 131/2-3-1971 εγκύκλιος προς τον λαόν του Αμυνταίου)
«Αφ’ ης ημέρας, χάριτι θεία, ανελάβομεν την διαποίμανσιν της Ιεράς ταύτης Μητροπόλεως, δεν επαύσαμεν προφορικώς και γραπτώς να τονίζωμεν τα καθήκοντα των χριστιανών. Πόθος μας είνε ν’ αποβάλουν οι χριστιανοί κακίας και πάθη, προλήψεις και δεισιδαιμονίας, ειδωλολατρικά ήθη και έθιμα, και να γίνουν συνειδητοί χριστιανοί, γνωρίζοντας τι πρέπει να πιστεύουν και τι πρέπει να πράττουν, αγωνιζόμενοι δια την επικράτησιν του θελήματος του Θεού. Διότι δυστυχώς πολλοί ονομάζονται, αλλ’ ολίγοι είνε πραγματικοί χριστιανοί.
Εν ειδωλολατρικόν έθιμον ήτο και ο καρνάβαλος Αμυνταίου. Τι είνε ο καρνάβαλος και διατί καταδικάζεται υπό της Εκκλησίας, εξηγήσαμεν προφορικώς και γραπτώς κατά τα τρία προηγούμενα έτη. Δυστυχώς ο καρνάβαλος υποστηρίζετο υπό διαφόρων παραγόντων και εφαίνετο αήττητος. Αλλ’ ημείς δεν εδειλιάσαμεν, δεν υπεχωρήσαμεν προ των εμποδίων και δεν απεγοητεύθημεν. Επολεμήσαμεν το αντιχριστιανικόν έθιμον με όλη μας την δύναμίν μας. Την ημέραν της καρναβαλικής πομπής ηρχόμεθα εις το Αμύνταιον, διενέμοντες προκηρύξεις, δειφωτίζομεν τον λαόν, ετελούμεν μέγαν εσπερινόν, εις τον οποίον συνέρρεε λαός και εκτός της περιφερείας Αμυνταίου, εκηρύττομεν τον λόγον του Θεού και εκρούομεν πενθίμος τους κώδωνες της εκκλησίας. Και εγίνετο μεν ο καρνάβαλος, αλλ’ ήτο πλέον φανερόν, ότι η επίδρασίς του επί του λαού είχεν αρχίσει να εξασθενή. Φανατικοί άλλοτε διοργανωταί των καρναβαλικών εορτών απεσύροντο, μη επιθυμούντες πλέον να παρουσιάζονται ως καρναβαλισταί. Ο καρνάβαλος κατά τα τρία προηγούμενα έτη συνετηρείτο εις την ζωήν με ενέσεις. Και όταν αι ενέσεις εξέλιπον, ο καρνάβαλος απέθανεν!
Ο κ. Θεοχάρης ξεκαθαρίζει σε όλους τους τόνους ότι οι προθεσμίες δεν πρόκειται να αλλάξουν.
Ἄν θέλεις νά ἐλευθερωθεῖς ἀπό ὅλα μαζί τά πάθη,
ὁπλίσου μέ ἐγκράτεια, ἀγάπη καί προσευχή.
-ΑΘΩΝΙΤΗΣ-
ΝΕΟ πια και ακράδαντο πιστοποιητικό, τεκμήριο και επιβεβαίωση για την δημοκρατικότητά τους προκειμένου να γίνονται δεκτοί στην κοινωνία, είναι στις δυτικές χώρες η σημαία του ουράνιου τόξου.
π. Δημητρίου Μπόκου
Ο τελώνης και ο φαρισαίος είναι οι δυο εμβληματικότερες ίσως μορφές στη διδασκαλία του Χριστού. Αποτυπώνουν δυο οριακές, διαμετρικά αντιμέτωπες μεταξύ τους, καταστάσεις της ανθρώπινης ψυχής. Του ύψους και του βάθους. Δυο καταστάσεις που η έννοιά τους κινείται με ανεστραμμένο τρόπο. Αυτό που υψώνεται και φαίνεται σπουδαίο και τρανό στα ανθρώπινα μάτια, είναι κατ’ ουσίαν μηδαμινό για τον Θεό και απορριπτέο. Και αντιστρόφως. Το χαμηλό και ασήμαντο για τον κόσμο μπορεί να πάρει απροσμέτρητες διαστάσεις στα μάτια του Θεού.
Τί είμαστε οι σημερινοί Χριστιανοί; Φαρισαίοι ή τελώνες; Για την ακρίβεια, θα λέγαμε και το ένα και το άλλο, ή μάλλον ούτε το ένα ούτε το άλλο. Γιατί έχουμε πάρει κάτι από τον καθένα και μάλιστα το κακό και όχι το καλό. Πήραμε την καύχηση του φαρισαίου χωρίς τις αρετές του και τις αμαρτίες του τελώνη χωρίς τη μετάνοιά του. Και την καύχηση μεν του φαρισαίου εύκολα μπορεί να την αποκτήσει ο καθένας, αλλά τις αμαρτίες του τελώνη; Είμαστε τόσο αμαρτωλοί;
Ἄς παρακινήσουμε ὅ ἕνας τόν ἄλλον·
ἄς ὑπηρετήσουμε ὅ ἔνας τόν ἄλλον·
ἄς συμβουλεύσουμε ὁ ἕνας τόν ἄλλον
στόν φόβου τοῦ Κυρίου,
ὡσότου φθάσουμε στό λιμάνι τῆς ζωῆς .
ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΙΕΡΟΥ ΤΡΙΩΔΙΟΥ (235-2024)
Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί καί Συλλειτουργοί,
Ἀδελφοί μου Χριστιανοί, Τέκνα μου ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά·
Εὐλογημένη, εἰρηνική, χαριτοφόρα καί καλλίκαρπη ἡ ἁγία περίοδος τοῦ Ἱεροῦ Τριῳδίου.
Ἡ Χάρις καί τό ἄπειρον ἔλεος τοῦ Κυρίου καί Θεοῦ ἡμῶν κατηύθυνε τά διαβήματά μας εἰς τήν εἴσοδον τοῦ Ἱεροῦ Τριῳδίου. Τῆς περιόδου τῶν 70 ἡμερῶν, ἡ ὁποία ὑποδιαιρεῖται εἰς τάς ὑποπεριόδους: α)τήν προκαθάρσιμον, ἀπό τῆς παρούσης Κυριακῆς τοῦ Τελώνου καί τοῦ Φαρισαίου μέχρι καί τήν Κυριακήν τῆς Τυρινῆς, β) τήν ἱεράν καί κατανυκτικήν τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, ἀπό τῆς Καθαρᾶς Δευτέρας μέχρι τήν Παρασκευήν πρό τοῦ Σαββάτου τοῦ Λαζάρου καί γ) τήν Ἁγίαν καί Μεγάλην Ἑβδομάδα, ἀπό τῆς Μεγάλης Δευτέρας ἕως τοῦ Μεγάλου Σαββάτου, ἡ ὁποία ἀποτελεῖ τά Ἅγια τῶν Ἁγίων τῆς ὅλης αὐτῆς Ἱερᾶς Περιόδου τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ Τριῳδίου.
Ο συνεφημέριος σου
παπα-Παύλος από Κύθηρα
Ουκ εάλω η Ορθόδοξη Ελλάς.
(Σκέψεις προς Ιερέα)
Τους είδες στην Βουλή, παππά μου. Τους άκουσες να μπουρδολογούν και να μιξοκλαίνε οι ψεύτες, οι ηθοποιοί. Ψήφισαν οι «δημοκράτες». Χλωροφόρμιο με μιας η αίθουσα της Ελληνικής Βουλής μύρισε. Βουτιά πίσω, σε βάραθρο αιώνων. Νέκρα και σιγή.
Ήταν βράδυ. Θα γύρισες να κοιτάξεις τα σπλάγχνα σου, που με την Χάρη του Θεού ζητάς να αναστήσεις, τα σταύρωσες και αναρωτήθηκες σε τί κοινωνία, Θεέ μου, θα μεγαλώσουν; Θα τα αφήσεις να γίνουν ραγιάδες – νενέκηδες μιας ανώμαλης ατζέντας; Μη γένοιτο, ευχήθηκες και ησύχασες κοιτώντας το καντήλι στα εικονίσματα.
Πράξη ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ Α΄ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ
Κατσαφάδου Κωνσταντίνου
Μιχαηλίδου Δόμναs - Μαρίαs
Βλαχάκου Νικολάου
Εις το Όνομα της Αγίας, Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Αγίας Τριάδος, του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Σήμερον ημέρα Κυριακή 18 του μηνός Φεβρουαρίου του έτους 2024 μνήμη του Αγίου ενδόξου Λέοντος πάπα Ρώμης, και ενώπιον αντιγράφου της Αγίας Εικόνος της Παναγίας της επονομαζομένης Μυρτιδιωτίσσης Προστάτου και Εφόρου της νήσου ημων, και της εικόνος του Αγίου ενδόξου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου του Τροπαιοφόρου, στέκομαι ο ανάξιος και ελάχιστος των Ιερέων παπα-Παύλος, Εφημέριος των ενοριών Καρβουνάδας – Κεραμωτού και Αγ. Ηλία Κυθήρων, και παρακαλώ:
Ὁ Θεός δέν ἔχει ὅρια,
γι' αὐτό καί ἡ ἀγάπη εἶναι ἄπειρη καί δέ γνωρίζει μέτρο.
Ἡ ἀγάπη εἶναι ἐκπλήρωση ὅλου τοῦ κόσμου.
Οι αλλαγές έχουν να κάνουν ως προς την αποτύπωση των στοιχείων γονέων και συζύγων στο Πληροφοριακό Σύστημα «Μητρώο Πολιτών», με απόφαση της υπουργού Εσωτερικών Νίκης Κεραμέως. Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα η νέα πραγματικότητα θα εισαχθεί και σε άλλα έγγραφα. Μπορεί στον νόμο 5089 ΦΕΚ Α’ 27/17.2.2024, δηλαδή στο νόμο που δίνει τη δυνατότητα ατόμων του ιδίου φύλου να συνάψουν πολιτικό γάμο, να μην κάνει λόγο για “γονέας 1” και “γονέας 2”, ωστόσο στα νέα έντυπα υπάρχουν πεδία που αναφέρουν “Πατέρας” – “Πατέρας” και “Μητέρα” – “Μητέρα”.
Ἀκολουθεῖ βίντεο: