TRANSLATOR

Σελίδες

Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2016

Ἐπίσκοπος Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος: «Ο λόγος μας πρέπει να γίνει πιο σύγχρονος, πιο ουσιαστικός, να ξεπεράσει κάποια στεγανά», καί τούς Ἱερούς Κανόνες... καί τούς Ἁγίους Πατέρες... καί τήν Ἱερά Παράδοση... καί τίς γνήσιες Οἰκουμενικές Συνόδους... (συμπληρώνουμε ἐμεῖς), μετά τῶν δεόντων σχολίων ἐκ τοῦ Ἰστολογίου ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ!






Ἐπίσκοπος Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος:
«Ο λόγος μας πρέπει να γίνει πιο σύγχρονος, 
πιο ουσιαστικός, 
να ξεπεράσει κάποια στεγανά»,
καί τούς Ἱερούς Κανόνες...
καί τούς Ἁγίους Πατέρες...
καί τήν Ἱερά Παράδοση...
καί τίς γνήσιες Οἰκουμενικές Συνόδους...
(συμπληρώνουμε ἐμεῖς),
μετά τῶν δεόντων σχολίων
ἐκ τοῦ Ἰστολογίου ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ! 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/el/1/11/Metropolitan_Chrysostomos_of_Messinia.jpg

Σεβασμιώτατε,
"Ἰησοῦς Χριστὸς χθὲς καὶ σήμερον ὁ αὐτὸς 
καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας". 
(Ἑβρ. 13, 8)

 

Υπέρμαχος μιας Εκκλησίας με ουσιαστικό λόγο και μέσα στην κοινωνία, στηλιτεύει τον λαϊκισμό, που θεωρεί μεγάλο πρόβλημα της εποχής μας. (Σχόλιον Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Κάποιοι Ἐπίσκοποι καί κάποιοι ἀρθρογράφοι ἔχουν καταμπερδέψει τόν "λαϊκισμό" μέ τήν πνευματική συνείδηση τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας καί εἰδικά τῶν λαϊκῶν πού ἀποτελοῦν τό συντριπτικά πλεῖστο μέρος του, σύμφωνα μέ τά ὁποῖα ἡ Σύνοδος Κρήτης δέν ὑπῆρξε οὔτε "Ἁγία", οὄτε "Μεγάλη", ἀλλά ψευδής καί ληστρική, καί σύμφωνα μέ τά ὁποῖαναγνωρίζονται καί κατοχυρώνονται τά γνήσια τῆς Πίστεώς μας καί οἱ Ἅγιοι της!).



Ένας από τους προσκεκλημένους αρχιερείς του Μητροπολίτη Ξάνθης για τον προχθεσινό εορτασμό του πολιούχου Ξάνθης Τιμίου Προδρόμου ήταν ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος. Ένας από τους λόγιους ιεράρχες της Ελλαδικής Εκκλησίας, καθηγητής Θεολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, μέλος σε πολλές επιτροπές της Ιεράς Συνόδου για ευρωπαϊκά θέματα και ζητήματα διαλόγου με άλλες Εκκλησίας, συμμετείχε ως μέλος της αντιπροσωπείας της Εκκλησίας της Ελλάδος στην πρόσφατη Πανορθόδοξη Σύνοδο στην Κρήτη, και ως υπεύθυνος στην Διορθόδοξη Γραμματεία της Συνόδου, μετέχοντας σε όλο το προπαρασκευαστικό στάδιο της Συνόδου από το 2000 και εξής. 
(Σχόλιον Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Οὔτε τά ράσα κάνουν τόν παπά, οὔτε οἱ θέσεις καί οἱ περγαμηνές κάνουν τόν ἀληθινό Χριστιανό, ἀλλά ὁ καθαρός  διά τῆς μετανοίας βίος του καί ἡ γνώση καί διαφύλαξη τῶν ὀρθῶν δογμάτων πού ἐξασφαλίζουν τόν καθαρό ἐν μετανοίᾳ βίο, ὡς "ἑπόμενος τοῖς Ἁγίοις Πατράσι"! Δέν θά μιλήσουμε γιά τόν ἰδιωτικό καθαρό ἤ μή βίο κανενός, γιατί κανείς μας δέν νομιμοποιεῖται νά κρίνει προσωπικά πάθη καί σφάλματα τοῦ πλησίον του. Γιά τήν διαφύλαξη τῶν ὀρθῶν δογμάτων τῆς κοινῆς Πίστεως ὅλων μας, ὅμως, ὡς κοινῶν συγκληρονόμων τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ, θά μιλήσουμε διά ἐρωτήματος: τήν κατέχει ὁ Ἐπίσκοπος Μεσσηνίας καί τήν προσέχει ὡς κόρην ὀφθαλμοῦ; Ἤ μήπως (ὅπως θά δοῦμε παρακάτω) τήν "ἐκσυγχρονίζει" καί τῆς γκρεμίζει "τά στεγανά", ἀκολουθώντας...ποιές ἐντολές...καί ποιούς Ἁγίους;
Θυμίζουμε τί λέγει ἡ Ἁγία Γραφή:
"Καί μὴ συσχηματίζεσθαι τῷ αἰῶνι τούτῳ, ἀλλὰ μεταμορφοῦσθαι τῇ ἀνακαινώσει τοῦ νοὸς ὑμῶν, εἰς τὸ δοκιμάζειν ὑμᾶς τί τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, τὸ ἀγαθὸν καὶ εὐάρεστον καὶ τέλειον." (Ρωμ. 12, 2).).
 
Το «Ε» εξασφάλισε μια αποκλειστική συνέντευξη με τον Μητροπολίτη Μεσσηνίας, στην οποία συζητήθηκε από πολλές πλευρές ο ρόλος της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην σύγχρονη κοινωνία.



Η Πανορθόδοξη Σύνοδος είναι μια κοινή φωνή της Εκκλησίας προς τον κόσμο

Το ζήτημα που απασχόλησε ιδιαίτερα τους εκκλησιαστικούς κύκλους το καλοκαίρι, ήταν η σύγκληση της Πανορθόδοξης Συνόδου στην Κρήτη. Πολλά ακούστηκαν, πολλά γράφηκαν, και τώρα που η "σκόνη" έχει κατακάτσει, ο Μητρ. Μεσσηνίας είναι ο πλέον αρμόδιος για να περιγράψει το τι έγινε πραγματικά. (Σχόλιον Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Ποιός μᾶς ἐπιβάλλει τόν Ἐπίσκοπο Μεσσηνίας ὡς τόν "πλέον ἀρμόδιο" γιά νά ὁμιλήσει γιά τήν Σύνοδο Κρήτης καί μέ ποιά κριτήρια ὀρθοτομήσεως τοῦ Λόγου τῆς Ἀληθείας γίνεται αὐτό; Ἄς θυμηθοῦμε, γιά παράδειγμα, κάποια ἀπό τά ἄρρητα ρήματά του
ἐδῶ: 
Ὁ Ἐπίσκοπος Μεσσηνίας κ.κ. Χρυσόστομος γιά τήν ἐπερχόμενη "Πανορθόδοξο" Σύνοδο. Ἕνας ἕνας ἀποκαλύπτονται διά πράξεων ἤ δηλώσεων ἤ σιωπῆς! Μετά τῶν δεόντων σχολίων ἐκ τοῦ Ἱστολογίου ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ
καί ἐδῶ:
Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος: Οι παπικοί αποτελούν Εκκλησία!). Τα αποτελέσματα και η αξιολόγηση του έργου των Συνόδων δεν είναι μια στιγμιαία κατάσταση, όπως είπε, αλλά χρειάζεται μια μακρά διαδικασία για να εκτιμηθούν θετικά ή αρνητικά. 
«Το γεγονός όμως αυτό καθεαυτό της σύγκλησης της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου ως τρόπου έκφρασης της πανορθόδοξης ενότητας και της μίας κοινής φωνής της Ορθόδοξης Εκκλησίας προς τον κόσμο είναι όντως σημαντικό», δήλωσε χαρακτηριστικά. 
(Σχόλιον Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ:  
1ον: 
Ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ οὐδέποτε διασπάσθηκε καί οὔτε πρόκειται εἰς τόν αἰώνα τόν ἅπαντα, κι ἑπομένως δέν χρειάζεται νά ἀποδείξει τήν "πανορθόδοξη ἑνότητά της". Κι αὐτό, διότι εἶναι Θεανθρώπινος Ὀργανισμός! Ὁ Χριστός καί Τελειος Θεός εἶναι ἡ Ἐκκλησία καί ταυτόχρονα ἡ κεφαλή της, κι ἑπομένως εἶναι ἀδύνατον νά ἔχει διαμελισμένο-διασπασμένο Σῶμα ὡς Τέλειος Θεός. "Ες γάρ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός καὶ οὐ μεμέρισται". Οἱ κάθε λογῆς αἱρετικοί δέ, ἀποβάλλονται ἀπό μόνοι τους ἀπό αὐτό τό Σῶμα πίπτοντες ὡς ξεροί κλάδοι ἀπό τήν Ἄμπελο τῆς σωτηρίας, ὅπως γίνεται μέ τά νεκρά κύτταρα ἀπό ἕνα ὁποιοδήποτε φυσικό σῶμα.
2ον: 
Ποτέ κανένας Ἅγιος δέν θυσίασε τήν Μία καί Μοναδική Ἀλήθεια, προκειμένου νά ἔχει "μία" "κοινή φωνή" μέ τόν κάθε κακόδοξο! Ὁ στόχος τοῦ κάθε σώφρονος Χριστιανοῦ πρέπει νά εἶναι ἡ "μία" "κοινή φωνή" του μέ τήν φωνή τοῦ Κυρίου καί τῶν Ἁγίων Του.
Αὐτές οἱ δύο παράμετροι καταστρατηγήθηκαν ἀπό τήν ψευδοσύνοδο Κρήτης!).

Ως δεύτερο σημαντικό στοιχείο ανέφερε τα κείμενα τα οποία απαντούν και απευθύνονται σε ένα ευρύτερο κοινό, χριστιανικό και μη, και μέσα από αυτά δίνονται ορισμένες απαντήσεις και θέσεις για σύγχρονα προβλήματα: κοινωνικά, οικονομικά, σχέσεως των λαών, οικολογικά, βιοηθικά και βιοτεχνολογικά. «Αυτό είναι το δεύτερο σημαντικό, αφού πλέον έχουμε μία κατασταλαγμένη, ευσύνοπτη, αλλά ουσιαστική αποτύπωση των θέσεων σύνολης της Ορθόδοξης Εκκλησίας για τα προβλήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα», σημείωσε ο ίδιος, για να προσθέσει ως τρίτο σημαντικό στοιχείο το κείμενο που περιγράφει πώς καθορίζονται οι σχέσεις μας με τις άλλες Εκκλησίες και ομολογίες.
(Σχόλιον Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ:  
1ον:
Μόνοι σας  μία χούφτα νεο-πατερικῶν Οἰκουμενιστῶν "κατασταλάξατε" σέ ἀπό κοινοῦ στάσεις ἀπέναντι σέ προβλήματα τῆς ἀνθρωπότητας, καί μάλιστα στοιχισμένοι μέ τίς κακοφωνίες τῶν αἱρετικῶν "ὁμολογιῶν" καί τοῦ Π.Σ.Ε.! Τούς Ἱερούς Κανόνες, τό Εὐαγγέλιο καί τούς Ἁγίους τούς λάβατε ὑπόψιν καί εἶσθε "κατασταλαγμένοι" καί συστοιχισμένοι μέ αὐτά ἤ εἶναι ψιλά δυσανάγνωστα γράμματα;...(ρητορική ἡ ἐρώτησις).
2ον:
Πῶς ἔχετε "εὐσύνοπτη" "οὐσιαστική ἀποτύπωση τῶν θέσεων τῆς σύνολης Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας", τήν στιγμή πού ὄχι  μόνον δέν ἐπικυρώσατε ὅ,τι κατεδίκασαν, ἀποφάσισαν κι δογμάτισαν διαχρονικά ἀνά τούς αἰῶνες ὅλες οἱ προηγούμενες Οἰκουμενικές Σύνοδοι καί ὅλοι οἱ Ἄγιοι Πατέρες, ἀλλά ἀντιθέτως ἀντιστρατευθήκατε ἀντισυνοδικῶς μέ ὅλα αὐτά, κατονομομάζοντας τίς αἱρέσεις "ἐκκλησίες", ἐπιτρέποντας τούς μικτούς γάμους διά τῆς πλαγίας ὁδοῦ μέσῳ τῆς "διακριτικῆς εὐχέρειας" τῶν Μητροπόλεων, ἐπισημοποιώντας συνοδικά τήν περαιτέρω ἐνεργή συμμετοχή στό Π.Σ.Ε. κ.λ.π.;).
 

Οι πολιτικές σκοπιμότητες πίσω από την μη συμμετοχή στην Σύνοδο

Αναφορικά με το πρόβλημα της μη συμμετοχής των τεσσάρων Εκκλησιών, Ρωσίας, Βουλγαρίας, Αντιοχείας και Γεωργίας, που δημιούργησε αρνητική εικόνα για την ενότητα της Εκκλησίας, ο κ. Χρυσόστομος τόνισε ότι σε καμία Σύνοδο, ακόμη και στις Οικουμενικές που έγιναν, δεν υπήρχε η συνολική εκπροσώπηση όλων των τοπικών Εκκλησιών. 
(Σχόλιον Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Σεβασμιώτατε,  ἄλλο δέν συμμετέχει σύνολη μία Τοπική Ἐκκλησία γιά εὔλογους πρακτικούς λόγους καί ἄλλο δέν συμμετέχει σύνολη ἤ ΚΑΘΟΛΟΥ μία Τοπική Ἐκκλησία διότι δέν ἀναγνωρίζει καί ταυτόχρονα δέν ἀποδέχεται μία Σύνοδο, διά τῆς σύνολης ἤ πλήρους ἀπουσίας της, γιά σοβαρότατους δογματικούς λόγους, δηλαδή ἐπειδή καταλύει τήν Ἱερά Παράδοση καί τήν Ὀρθοδοξία! Γιατί κοροϊδεύετε τόν κόσμο καί ὡραιοποιεῖτε ψευδῶς τίς ΑΠΟΥΣΙΕΣ καί τίς ΕΛΛΕΙΜΑΤΙΚΕΣ παρουσίες διαφόρων Τοπικῶν Ἐκκλησιῶν στήν Σύνοδο Κρήτης;). 

Δεν έκρυψε ότι οι μεθοδεύσεις της τελευταίας στιγμής πιθανώς να οφείλονται σε πολιτικές σκοπιμότητες, καθώς κάποιοι αντιλήφθηκαν το γεγονός της Συνόδου όχι μόνο ως ένα γεγονός εκκλησιολογικό, αλλά κυρίως ως ένα μέσο εξωτερικής πολιτικής. «Όλες οι Εκκλησίες σε όλο το προπαρασκευαστικό στάδιο είχαν αποδεχθεί και είχαν υπογράψει τα θέματα. Τις τελευταίες δέκα μέρες δημιουργήθηκε όλος αυτός ο σάλος και η δυστοκία συμμετοχής», ανέφερε ο Μητροπολίτης.
(Σχόλιον Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ:  
Πρῶτον: δέν εἶχαν ὑπογράψει ὅλες οἱ Ἐκκλησίες.
Δεύτερον: δέν ἐρωτήθηκε, οὔτε ἐνημερώθηκε ἡ συντριπτική πλειοψηφία τῶν Ἐπισκόπων σχετικά μέ τήν Σύνοδο, παρά μόνο τήν τελευταία στιγμή. Πλεῖστοι Ἐπίσκοποι ἐξαπατήθηκαν διά τῆς ἀγνοίας καί τῆς ἐλλιποῦς ἐνημέρωσής των, μάλιστα δέ τήν τελευταία στιγμή, μέ ἀποτέλεσμα τά προσυνοδικά κείμενα νά περάσουν ὡς τετελεσμένο γεγονός διά τῆς ὑπογραφῆς 10 Προκαθημένων-παπῶν πού ἀποφάσισαν καί διέταξαν.
Τρῖτον: μέχρι τελευταίας στιγμῆς ὁ Κύριος δέχεται τήν μετάνοια καί τοῦ πιό ἁμαρτωλοῦ ἀνθρώπου. Γιατί λοιπόν, νά μήν μπορεῖ ἕνας Ἐπίσκοπος καί μία Ἐκκλησία, ἔστω καί τήν τελευταία στιγμή νά διαφωτισθοῦν περαιτέρω γιά τίς ἀντορθόδοξες μεθοδεύσεις καί ἀποφάσεις μίας Συνόδου καί νά ἀλλάξουν γνώμη καί πορεία πλεύσεως;).



– Βγαίνει η Εκκλησία ενωμένη τελικά από την Σύνοδο;

Στην ερώτηση αν η Εκκλησία εξήλθε ενωμένη, ο κ. Χρυσόστομος δήλωσε: «Το πιστεύω αυτό. Πιστεύω ότι η Σύνοδος αυτή για την Εκκλησία είναι πολύ ουσιαστική. Τα αποτελέσματα τα θετικά θα τα δούμε σε βάθος χρόνου, αλλά αυτή την στιγμή, όπως βλέπετε, έχουν πάψει να υφίστανται όλες οι παραφωνίες που ακούγονταν περί ενδοτισμού, περί υποχωρήσεων κτλ. Διότι όλη η διαδικασία της Συνόδου ήταν υποδειγματική»
(Σχόλιον Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ:  
1ον: 
Οὐσιαστική εἶναι μία γνήσια Σύνοδος πού σέβεται καί ἐπικυρώνει ὅσα ὅλες οἱ προηγούμενες Σύνοδοι καί ὅλοι οἱ προηγούμενοι Ἅγιοι Πατέρες ἀποφάσισαν καί ἐδογμάτισαν. Στήν προκειμένη Σύνοδο Κρήτης καταστρατηγήθηκε αὐτή ἡ Παράδοση, διαδικασία καί στάση! 
2ον: 
Δέν μπορεῖ νά προκύψουν "θετικά" ἀπό μία ψευδοσύνοδο, παρά μόνο νά χωρήσει ἡ ἦρα ἀπ' τό σιτάρι καί νά πέσουν οἱ μάσκες τῶν δόκιμων καί ἀδόκιμων Χριστιανῶν, κυρίως δέ τῶν Πατέρων πού ἄγουν καί φέρουν τά πρόβατα στούς κρημνούς τῆς αἵρεσης καί τῆς παναίρεσης τοῦ Οἰκουμενισμοῦ!
3ον:  
Σεβασμιώτατε, 
α) καμία "παραφωνία" (ὑγιής ἀντίδραση καθ' ἡμᾶς) γιά τίς ὑποχωρήσεις τῶν νεο-πατερικῶν καί οἰκουμενιστῶν πού πλαισιώσατε τήν ψευδοσύνοδο Κρήτης δέν ἔπαψε, καί μήν ἐλπίζετε σέ κάτι τέτοιο, οὔτε νά πετᾶτε στόν ἀέρα καί στά μάτια τῶν Χριστιανῶν τέτοια ἐκτυφλωτικά δακρυγόνα. Οἱ δικές σας προσυνοδικές-συνοδικές-μετασυνοδικές ἀποφάσεις καί  ένέργειες ἀποτελοῦν τίς πραγματικές "παραφωνίες" εἰς βάρος τῆς ὑγιοῦς διδασκαλίας καί βιωτῆς τῶν Ἁγίων Πατέρων πού δέν μιμεῖσθε, πολλῷ δέ μᾶλλον ὡς Ἐπίσκοποι.
β) Ἐπιτρέψτε μας μία τυμολογική ἀνάλυση τῆς λέξως "ὑποδειγματικός". Πρόκειται γιά σύνθετη λέξη: ὑπό (ἀπό κάτω) + δεῖγμα (κάτι πού εἶναι καθολικά σωστό, ἀποδεκτό, ὀφέλιμο). Πῶς ἡ Σύνοδος εἶναι "ὑποδειγματική" ὅταν δέν τοποθετήθηκε ὑπό τῶν προηγούμενων Οἰκουμενικῶν Συνόδων, ἀφοῦ δέν κατεδίκασε ὅ,τι καί αὐτές κατεδίκασαν, οὔτε ἐπικύρωσε ὄλα ὅσα καί αὐτές ἐπικύρωσαν; (Π.χ. καταδίκασε τούς μικτούς γάμους; Ὄχι, τούς "νομιμοποίησε" πλαγίως! Καταδίκασε τίς αἱρέσεις; Ὄχι, τίς ἀναγνώρισε συνολικά ὡς "ἐκκλησίες"!  Κ.λ.π.).
Πῶς ἡ Σύνοδος εἶναι "ὑποδειγματική" ὅταν δέν τοποθετήθηκε ὑπό τῶν Ἁγίων Πατέρων καί ταν δέν μιμεῖται τό σωτήριο πρός μίμησιν λαμπρό παράδειγμα ατῶν, καθώς καί τῶν ἁγιοπνευματικῶν ἀποφάσεών τους, ἀλλά πηγαίνει κόντρα;).

Τονίζοντας την διαφορά της από καθέδρας θεσμοθέτησης κανόνων από τον Πατριάρχη, σε αντιδιαστολή με την παπική αντίληψη, ο Μητρ. Μεσσηνίας δήλωσε ότι τα κείμενα αυτά θα περάσουν μέσα από μια διαδικασία αποδοχής τους, η οποία θα έχει να κάνει με το πώς το πλήρωμα αποδέχεται και κατανοεί αυτές τις θέσεις της Συνόδου. Όπως σημείωσε: «Στην Ορθόδοξη Εκκλησία δεν χωράει καμία αντίληψη αλαθήτου κατανοήσεως των πραγμάτων. Ο Πατριάρχης Αθηναγόρας έλεγε ότι "Ο Οικουμενικός Πατριάρχης είναι ο πρώτος κατηχούμενος μέσα στην Εκκλησία"».

(Σχόλιον Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Σεβασμιώτατε,
1ον:   
ὁ Πατριάρχης Ἀθηναγόρας ἦταν Μασόνος καί Οἰκουμενιστής, ἐπίσης θερμότατος, ὡς γνωστόν, ἐναγκαλιστής τοῦ Πάπα. Μᾶς παρουσιάζετε κάκιστο παράδειγμα "κατηχήσεως"!
2ον: 
ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης θά ἦταν ὁ πρῶτος κατηχούμενος μέσα στήν Ἐκκλησία, ἐάν καί ἐφόσον κατεῖχε πνεῦμα μαθητείας καί κατηχήσεως ὡς "ἑπόμενος τοῖς Ἁγίοις Πατράσι" καί ὄχι ὡς "ἐκσυγχρονιστής" καί ἀποδέκτης τῶν αἱρετικῶν "ἐκκλησιῶν" καί τῆς κάθε Οἰκουμενιστικῆς κακοδοξίας, ἐπίσης καί ὡς βασικός πρωτεργάτης τοῦ Π.Σ.Ε.(-ματος) τοῦ κάθε "δαιμονίου τῶν ἐθνῶν"! Γιά νά λέμε τά πράγματα μέ τό ὄνομά τους καλύτερα, ὅμως, ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης, ὅπως καί ὁ κάθε Ἐπίσκοπος, θά ἔπρεπε νά βρίσκονται σέ κατάσταση φώτισης καί θέωσης, ὥστε νά ποιμαίνουν τήν Ἐκκλησία εἰς τόπον καί τύπου Χριστοῦ ἐπί τῆς οὐσίας, καί ὄχι στά λόγια (οὔτε κἄν σέ αὐτά δηλαδή...) καί πρός κρημνόν καί ὄλεθρον ἐπί τῆς πράξεως, ἑαυτῶν καί ἀλλήλων (τῶν προβάτων τους)!).


– Μήπως δεν έχει η Εκκλησία τον τρόπο να κοινοποιεί αυτά που την απασχολούν; Πολύς κόσμος θεωρεί ότι η Εκκλησία ασχολείται με δογματικά θέματα που δεν αγγίζουν την καθημερινότητά του.
(Σχόλιον Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Ἐσφαλμένη καί ἀθεολόγητη ἐκπορευομένη ἐρώτηση ἐξ ἀσχέτου στόματος. Τά δόγματα εἶναι τό φρούριο τῆς Πίστεως! Ἄν πέσει τό φρούριο καταλαμβάνεται ἡ πόλις. Ἄν καταστρατηγηθοῦν τά δόγματα ἐκπίπτουμε ἀπό τήν ἀληθινή Πίστη καί τήν μετατρέπουμε σέ χῶρο "εὐάερο", στόν ὁποῖον εἰσβάλλει ἡ κάθε κακοδοξία τοῦ κόσμου ὡς λαίλαψ καί τόν κάνει ρημαδιό. Κι ἐπειδή ἡ (διοικοῦσα) Ἐκκλησία, ἀλλά καί μεγάλο μέρος τοῦ λαοῦ της κάκιστα δέν ἀσχολούμεθα μέ τά δογματικά θέματα, ἐξ οὗ καί ἡ καθημερινότητά μας ἔγινε προβληματική, ἀντίχριστη, ἀνήθικη, διεφθαρμένη, δύσκολη, ἐπικίνδυνη, ἀνασφαλής, συγχυσμένη, ὀλέθρια κ.λ.π.. "Ἐκ γάρ τοῦ καρποῦ τό δένδρον γινώσκεται" (Μάτθ. 12, 33)! Ἀλλά μυαλό δέν βάζουμε...). 

«Υπάρχει το μήνυμα της Συνόδου, η Εγκύκλιος της Συνόδου και υπάρχει και ένα κείμενο εκτενές, που αναφέρεται στην αποστολή της Εκκλησίας στον σύγχρονο κόσμο και που εκεί περιγράφονται όλες αυτές οι θέσεις για τα σύγχρονα προβλήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα. Ίσως είναι επικοινωνιακό το ζήτημα και όχι τόσο ουσίας. Θα έπρεπε ίσως οι τοπικές Εκκλησίες και να είχαν προβάλει τα κείμενα αυτά και να είχε ξεκινήσει ο σχολιασμός αυτών των κειμένων, πιστεύω όμως ότι είναι ακόμη νωρίς και θα γίνουν τέτοιες προσπάθειες».

(Σχόλιον Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Καί βέβαια ὁ Ἐπίσκοπος Μεσσηνίας παρακάμπτει τά δόγματα καί τήν ὀφειλόμενη προάσπισή τους, καί μάλιστα ἀπό Ἐπίσκοπο, ὡς ἀμελητέον καί ἀνούσιον χνοῦδι τυχαίως περαστικόν εἰς τόν ἀέρα! Οὔτε λόγος γιά αὐτά!...Μπάστε σκύλοι ἀλέστε καί ἀλεστικά μήν δίνετε...
Ἐπιπλέον, σχολιασμό ἐπί τῶν κειμένων ἔχουν κάνει (τουλάχιστον ἀποσπασματικά στά πιό ἐπίμαχα σημεῖα), τόσο κάποιες Ἐκκλησίες (π.χ. Μητρόπολη Πειραιῶς), ὅσο καί διάφορα ρασοφόρα καί λαϊκά μέλη τῆς Ἑκκλησίας (π.χ. π. Θεόδωρος Ζήσης, κ. Δημήτριος Τσελεγγίδης, Μοναχοί κ..).
Καί ἐμεῖς ταπεινά ὡς ἀντιαιρετικό-Ὀρθόδοξο Ἱστολόγιον εἴμασταν οἱ πρῶτοι πού προέβημεν, μάλιστα δέ ἄμεσα μέσα σέ ἐλάχιστες ἡμέρες ἀπό τήν διεξαγωγή τῆς Συνόδου Κρήτης, σέ σχολιασμό ἐπί τῶν πιό κρίσιμων σημείων τῶν 3 πιό ἐπίμαχων συνοδικῶν κειμένων-ἀποφάσεων, βλέπε:
Σχόλια ἐπί τῶν τριῶν πιό ἐπίμαχων τελικῶν κειμένων τῆς Συνόδου Κρήτης 2016: περί γάμου καί κωλυμάτων αὐτοῦ, περί σχέσεως Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μέ τόν σύγχρονο κόσμο, καί περί σχέσεως Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μέ τόν λοιπόν χριστιανικόν κόσμον, ἀπό τό Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ).

  

– Οι νέοι βλέπουν με μια καχυποψία την Εκκλησία ως συστημική και δύσκαμπτη.
(Σχόλιον Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Εἶναι φυσικό, διότι λείπει τό ἐμπειρικό βίωμα κι ἑπομένως τό ζωντανό παράδειγμα, γεγονός πού ὀφείλεται στήν ἔλλειψη κατηχήσεως (κυρίως ἐπί τῶν δογματικῶν ζητημάτων-φρουρῶν τῆς Πίστεως) καί στήν ἐφαρμογή τῶν ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ ἐν μετανοίᾳ!
"Πρᾶξις, θεωρίας ἐπίβασις"
Πῶς νά μήν εἶναι καχύποπτοι ἀπό ποῦ ἐκπορεύονται λόγια καί ἔργα;
Ἐδῶ ἐμεῖς πού εἴμαστε ἐνεργά μέλη τῆς Ἐκκλησίας εἴμαστε καχύποπτοι, καί μάλιστα δικαίως, διότι "λύκοι βαρεῖς" εἰσέβαλλαν καί κατασπαράσσουν τό ποίμνιο...
Ὅταν οἱ νέοι βλέπουν ἄπειρους μεγαλύτερης ἡλικίας Χριστιανούς μέσα στίς κακοδοξίες καί στά πάθη, κι ὅταν βλέπουν Ποιμένες μέσα στίς κακοδοξίες καί στά πάθη, ἀπό ποῦ νά λάβουν παράδειγμα; Δέν ἔχουν πρακτικά "ποδείγματα", κι ἔτσι καταλήγουν νά ἀπέχουν ἀπό τήν Ἐκκλησία. κόμη χειρότερα δέ, καταλήγουν νά σκανδαλίζονται ἄχρις τοῦ μυελοῦ τῶν ὁστῶν καί νά τήν βλασφημοῦν. Δέν βλέπουν γύρω τους Ἀγίους γιά νά τούς μιμηθοῦν, ἀλλά ἀντιθέτως πολεμίους τῶν Ἁγίων, λόγῳ καί ἔργῳ! Κι ἔτσι, δαιμονοποιοῦνται. Ἀξιοθρήνητη κατάστασις γιά ὅλους μας.).

«Εγώ νομίζω ότι ιστορικά αυτή την στιγμή τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Αυτό που λαμβάνω από τους νέους ανθρώπους, τουλάχιστον στην Μητρόπολη που υπηρετώ, είναι ότι θέλουν την Εκκλησία να βρίσκεται μέσα στην κοινωνία και μάλιστα επιζητούν να ακούσουν τον λόγο της. Ένα λόγο ουσιαστικό, πολύ απλό, δεν θέλουν πολλές θεωρίες και πράγματα μη πρακτικά, και θέλουν απαντήσεις σύντομες και καθοριστικές για τα ερωτήματα τα οποία θέτουν».
(Σχόλιον Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Ἡ Ἐκκλησία δέν εἶναι κοστούμι γιά νά τό ράβει καθένας στά μέτρα του, ἀνάλογα μέ τά κιλά του καί μέ τίς ὀρέξεις του. 
Ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ ἦταν καί εἶναι πάντα μέσα στήν κοινωνία, ζωντανή καί σώζουσα. Ὁ ἴδιος ὁ Χριστός ἐνανθρώπισε γιά νά εἶναι ἀνάμεσά μας. "Μέσα στήν κοινωνία" δέν σημαίνει νά συσχηματίζεται ἡ Ἐκκλησία μέ τίς μόδες καί τά ὀλέθρια πάθη τοῦ κόσμου, ἀλλά νά μεταμορφώνει τούς ἀνθρώπους τοῦ ἐπίγειου κόσμου σέ οὐρανοπολίτες διά τοῦγίου Πνεύματος, τό ὁποῖον ἐνεργεῖ πάντοτε καί μόνον διά τῆς ὑπακοῆς στίς ἐντολές τοῦ Εὐαγγελίου!
"Καί μὴ συσχηματίζεσθαι τῷ αἰῶνι τούτῳ, ἀλλὰ μεταμορφοῦσθαι τῇ ἀνακαινώσει τοῦ νοὸς ὑμῶν, εἰς τὸ δοκιμάζειν ὑμᾶς τί τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, τὸ ἀγαθὸν καὶ εὐάρεστον καὶ τέλειον." (Ρωμ. 12, 2).).

– Ίσως δυσκολεύει λίγο και ο "ξύλινος λόγος" που έχουμε συνηθίσει στην εκκλησία.
(Σχόλιον Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Ὁ λόγος εἶναι "ξύλινος" ὅταν δέν ἀποπνέεται ἀπό ζῶσα ἐμπειρία καί ἐφαρμογή στήν πράξη ὅσων ὁ Κύριος ἐντέλλεται καί ὅσων οἱ Ἅγιοι ἐδογμάτισαν.
Ξύλινη "πίπτουσα ράβδος" μᾶς χρειάζεται...
Ἐπί τόσες χιλιετίες ἄπειρα νέφη Ἁγίων δημιουργήθηκαν ἀκούοντας καί ὑπακούοντας σέ αὐτόν τόν "ξύλινο" λόγο τῆς Ἐκκλησίας! Τά αὐτάκια τῶν ἀνυπάκουων "ξύλιασαν" τά τελευταῖα χρόνια καί ὄχι ὁ λόγος τῆς Ἐκκλησίας!).

«Ναι, είναι το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε ως Εκκλησία σε σχέση με τους ανθρώπους που δεν είναι πρακτικοί ορθόδοξοι χριστιανοί. Αυτοί που δεν έχουν σχέση στα πλαίσια της καθημερινότητας με την εκκλησία. 
Ο λόγος μας θα πρέπει να γίνει πολύ πιο σύγχρονος, να ξεπεράσει κάποια στεγανά, στεγανές εκφράσεις εννοώ, να γίνει πολύ πιο ουσιαστικός. Σύντομος και περιεκτικός για να μπορέσει να γίνει κατανοητός από τους νέους ανθρώπους»
(Σχόλιον Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ:
"Ἰησοῦς Χριστὸς χθὲς καὶ σήμεροναὐτὸς καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας" (Ἑβρ. 13, 8).
Τό ἀλάθητο Ἅγιον Πνεῦμα διδάσκει κι ἑρμηνεύει στίς καρδιές τῶν ἀνθρώπων, ἀρκεῖ νά τηρεῖ κάποιος τίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ καί νά διάγει ἐν μετανοί, ὥστε νά γίνει ἴδιος ἔμψυχο εὐαγγέλιο, φάρος φώτισης καί ἕλκυσης τῶν συνανθρώπων του στόν Θεό καί στήν Ἐκκλησία Του. Ἔτσι θά καταλάβουν καλύτερα καί οἱ νέοι, διά τοῦ ζωντανοῦ παραδείγματος. Ὅσα δέν θά καταλαβαίνουν στά λόγια, θά τά βλέπουν στήν πράξη καί θά τά κατανοοῦν ἔπειτα καί στά λόγια.).


Σχολιάζοντας επίσης κάποιες απόπειρες απλοποίησης του εκκλησιαστικού λόγου που οδηγήθηκαν στο άλλο άκρο, σημείωσε χαρακτηριστικά: «Ο λαϊκισμός είναι το μεγάλο πρόβλημα της εποχής μας, σε όλους τους χώρους».
(Σχόλιον Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Κι ἐπαναλαμβάνουμε. Κάποιοι Ἐπίσκοποι, ὅπως ἐν προκειμένῳ ὁ Ἐπίσκοπος Μεσσηνίας, ἔχουν καταμπερδέψει τόν "λαϊκισμό" μέ τήν πνευματική συνείδηση τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας καί τοῦ λαοῦ πού ἀποτελεῖ τό συντριπτικά πλεῖστο μέρος του, τό ὁποῖο τελικῶς καί διαχρονικῶς ἀναγνωρίζει καί ἐπικυρώνει ὅ,τι εἶναι γνήσια Ὀρθόδοξο, καί ἀποκηρύσσει καί ἀποβάλλει ὄ,τι εἶναι κάλπικο, νεκρό καί ἀντίχριστο! Λόγος τοῦ Θεοῦ δέν ὑπεραπλουστεύεται γιά νά γίνει κατανοητός, διότι ὑπάρχει κίνδυνος παρερμηνείας καί κακῆς ἑρμηνείας, ἐν γνώσει ἀγνοίᾳ, φρόνως ἤ δολίως! Πρέπει  ὁ ἄνθρωπος νά γίνει ἁπλός διά τῆς ὑπακοῆς καί τῆς ταπεινώσεώς του στό Εὐαγγέλιο, στήν Ἱερά Παράδοση καί στούς Ἁγίους, ὥστε νά κατανοήσει τόν Λόγο τοῦ Θεοῦ καί τόν ἄπειρο πλοῦτο του διά τῆς Χάριτος Του, ἡ ὁποία δίδεται μόνον στούς ταπεινούς! "Ὁ Θεός ὑπερηφάνοις ἀντιτάσσεται, ταπεινοῖς δὲ δίδωσιν χάριν" (Ἰακ. 4, 6)!).



Πηγή: 
http://orthodoxia.info/news/%CE%BC%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B7%CE%BD%CE%AF%CE%B1%CF%82%CE%BF-%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%AD%CF%80%CE%B5%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CE%B3%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%80/
Συντάκτης-ἐπιμελητής τοῦ ἄρθρου μετά τῶν σχολίων, τό:
Ἱστολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ http://kaiomenivatos.blogspot.gr/  

LinkWithin

LinkWithin

Μπορείτε νά δείτε και:

ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΑΠΥΡΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ

ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΑΠΥΡΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ

Ποιός θεωρείται σφραγισμένος!

Ποιός θεωρείται σφραγισμένος!
.

ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΓΝΗΣΙΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΘΑ ΠΑΡΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΗΝ ΨΕΥΤΙΚΗ!

ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΓΝΗΣΙΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΘΑ ΠΑΡΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΗΝ ΨΕΥΤΙΚΗ!
.

.

.
.

.

.
.

Φῶς Χριστοῦ φαίνει πᾶσιν!

Φῶς Χριστοῦ φαίνει πᾶσιν!
Τό Φῶς τό Ἀληθινόν!

Ή ΘΑ ΖΗΣΩ ΜΙΑΝ ΩΡΑΝ ΚΑΘΩΣ ΘΕΛΕΙΣ, ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ, Ή ΑΣ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΩ ΕΙΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΖΩΗΝ!

Ή ΘΑ ΖΗΣΩ ΜΙΑΝ ΩΡΑΝ ΚΑΘΩΣ ΘΕΛΕΙΣ, ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ, Ή ΑΣ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΩ ΕΙΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΖΩΗΝ!
(Γέρων Ιωσήφ ο Ησυχαστής)