Σοβαρά προβλήματα σε Ιρλανδία
και Αγγλία – Προειδοποίηση της Κομισιόν για «φρένο» στην κατανάλωση από
τα νοικοκυριά – Στη δίνη και η Ελλάδα
Με τον πιο επίσημο τρόπο η Κομισιόν ζητά από τα νοικοκυριά,
μείωση της κατανάλωσης ρεύματος, λόγω της πίεσης που ασκούν τα Data
Centers της Τεχνητής Νοημοσύνης, ενώ η υψηλή ζήτηση αναμένεται να
εκτινάξει το κόστος στους λογαριασμούς από 20% ως 40%.
Χθες, σε έγγραφό της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάλεσε τα νοικοκυριά σε
ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση να μειώσουν την κατανάλωση ηλεκτρικής
ενέργειας κατά τις ώρες αιχμής.
Ως βασικές αιτίες για την έντονη πίεση που δέχονται τα ευρωπαϊκά
δίκτυα ηλεκτροδότησης αναφέρονται η ραγδαία ανάπτυξη των Data Centers,
δευτερευόντως η επιταχυνόμενη ηλεκτροκίνηση, καθώς και η γενικότερη
αύξηση της ζήτησης για ψηφιακές υποδομές.
Νέα
έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας βρήκε μια
ανατριχιαστική σχέση μεταξύ της καθημερινής κατανάλωσης συμβατικά
καλλιεργημένων τροφίμων και του επιθετικού καρκίνου του πνεύμονα σε
άτομα κάτω των πενήντα ετών που δεν έχουν καπνίσει ποτέ τσιγάρο Τα
δεδομένα είναι τόσο αντιφατικά που έχουν αναγκάσει ακόμη και τους
επιστήμονες να θέσουν δύσκολα ερωτήματα σχετικά με τον αόρατο εχθρό που
κρύβεται στα τρόφιμα…
Στη
σιωπή των εργαστηρίων και στα πιάτα εκατομμυρίων ανθρώπων που επιλέγουν
φρέσκα φρούτα και λαχανικά, ξετυλίγεται μια ιστορία που καταρρίπτει όλα
όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για την υγιεινή διατροφή. Και αυτό λόγω
των φυτοφαρμάκων που πλέον θεωρούνται ως επικρατέστερη αιτία πρόκλησης
επιθετικού καρκίνου του πνεύμονα, με τη νέα μελέτη να σημειώνει ότι τα
συμβατικά καλλιεργούμενα προϊόντα φέρουν συνήθως υπολείμματα
ζιζανιοκτόνων, εντομοκτόνων και μυκητοκτόνων, τα οποία καταναλώνουμε
εμείς…
Ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης,
Χόρχε Νίεβα, ιατρικός ογκολόγος στο USC Norris Comprehensive Cancer
Center, δήλωσε ότι τα ευρήματα εγείρουν σημαντικά ερωτήματα σχετικά με
έναν άγνωστο περιβαλλοντικό παράγοντα κινδύνου για καρκίνο του πνεύμονα
που συνδέεται με μια κατά τα άλλα ωφέλιμη διατροφή. Η μελέτη, που
παρουσιάστηκε στην ετήσια συνάντηση της Αμερικανικής Ένωσης για την
Έρευνα του Καρκίνου τον Απρίλιο του 2026, περιελάμβανε 187 ασθενείς που
είχαν διαγνωστεί με καρκίνο του πνεύμονα πριν από την ηλικία των 50
ετών, οι περισσότεροι από τους οποίους δεν είχαν καπνίσει ποτέ. Αυτό που
είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι ότι αυτοί οι ασθενείς, κατά μέσο όρο,
κατανάλωναν περισσότερα φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως από τον εθνικό μέσο όρο.