TRANSLATOR

Σελίδες

Σάββατο 4 Ιουλίου 2015

Νά προσέχουμε πολύ τήν γλῶσσα μας Χρυσοστομικά Μαργαριτάρια


Νά προσέχουμε πολύ τήν γλῶσσα μας
Χρυσοστομικά Μαργαριτάρια

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhzhTVdKW1xvudYdP7HhFXMg52L87I1ofRc3XpTSbdCzi6ipEoe-lEZfAj399-P7VDtujDdC4yxjcQJGuJnAZ8XBt-e7ORu6ISK3_tmFZzxfHZWGu6AZJ8Yf-QEFc2_n25eoT5KfJaJfETY/s320/ag-Io-USA-nef.pnghttp://www.terrapapers.com/wp-content/uploads/2013/04/pearls-3.jpg 

"Θοῦ, Κύριε φυλακήν τῷ στόματί μου" (Θέσε, Κύριε φρουρά στό στόμα μου). Ἀφοῦ παρεκάλεσε τόν Κύριον νά ἀκουσθῇ ἡ προσευχή του καί νά γίνει εὐπρόσδεκτη, πρόσεχε ποιό αἴτημα ἀναφέρει πρῶτα, ποιά θερμή παράκληση. Διότι δέν εἶπε, δῶσε μου χρήματα, δῶσε μου τιμές ἐκ μέρους τῶν ἀνθρώπων, δῶσε μου τήν δυνατότητα νά ἐξουσιάσω τούς ἐχθρούς μου, δῶσε μου παιδιά. Τίποτε ἀπό αὐτά δέν εἶπε, ἀλλά ἀφοῦ τά ἄφησε αὐτά πού πρέπει νά ζητᾶ κανένας ἀπό τόν Θεό. Τί λοιπόν; Δέν πρέπει νά ζητᾶ κανένας αἰσθητά πράγματα; Πρέπει μέν, ἀλλά μέ μέτρο, ὅπως ὀ Ἰακώβ, λέγοντας: "Ἄν μοῦ δώσει ὁ Κύριος νά φάγω ἄρτο καί νά φορέσω ἔνδυμα..." (Τέν. 28, 20)

Ὅπως ὁ Χριστός πρόσταξε νά προσευχόμαστε λέγοντας: "Τόν ἄρτον μας τόν ἀναγκαῖον γιά σήμερα δῶσε μας" (Ματθ. 6, 11) πρίν ἀπό ὅλα δέ, δῶσε μας τά πνευματικά ἀγαθά. Αὐτό κάμνει καί ὁ Δαυΐδ λέγοντας: "Θοῦ, Κύριε, φυλακήν τῷ στόματί μου".
Εἶδες σύνεση; Εἶδες φιλοσοφικότητα; Ἀπό ποῦ ἀρχίζει τήν παράκληση; Ἀπό αὐτό πού εἶναι τό μεγαλύτερο ἀπό τά κατορθώματα καί τό ὁποῖο παραμελούμενο, εἶναι αἴτιο ὅλων τῶν κακῶν, ὅπως ἀκριβῶς καί αἴτιο τῶν ἀγαθῶν, ὅταν ἐπιδεικνύεται φροντίδα γι' αὐτό. Διότι τά ἀναρίθμητα κακά τῆς γλώσσας τά προξενεῖ ἡ εὐκολία, ὅπως πάλι βέβαια τά ἀγαθά ἡ ἀσφάλεια αὐτῆς. 

Ὅπως ἀκριβῶς λοιπόν δέν ἔχει καμμιά ὠφέλεια ἡ οἰκία, οὔτε ἠ πόλη, οὔτε τά τείχη, οὔτε οἱ πῦλες, οὔτε οἱ θῦρες ἄν δέν ὑπάρχουν οἱ φύλακες καί πού γνωρίζουν πότε μέν πρέπει νά τίς κλείνουν, πότε δέ νά τίς ἀνοίγουν, ἔτσι δέν ὐπάρχει, καμμιά ὠφέλεια ἀπό τή γλῶσσα, οὔτε ἀπό τό στόμα, ἄν δέν ὑπάρχει σκέψη πού νά ἐπιτρέπει μέ μεγάλη προσοχή καί μέ μεγάλη φροντίδα τό κλείσιμο καί τό ἄνοιγμα αὐτῶν, καί πού νά γνωρίζει ποιά μέν νά λέγει, ποιά δέ νά κρατῇ μέσα. Διότι, λέγει "δέν ἔπεσαν τόσοι πολλοί ἀπό μάχαιρα, ὅσοι ἀπό γλῶσσα" (Σοφ. Σειρ. 28, 18). Καί πάλι ὁ Χριστός λέγει: "Δέν μολύνουν τόν ἄνθρωπο ἐκεῖνα πού μπαίνουν στό στόμα" (Ματθ. 15, 11). Καί πάλι ἄλλος: "Βάλε στό στόμα σου θύρα καί μοχλό" (Σοφ. Σειρ. 25, 28).

http://www.pigizois.net/tefxi_filadia/101_150/108.gif 

LinkWithin

LinkWithin

Μπορείτε νά δείτε και:

ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΑΠΥΡΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ

ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΑΠΥΡΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ

Ποιός θεωρείται σφραγισμένος!

Ποιός θεωρείται σφραγισμένος!
.

ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΓΝΗΣΙΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΘΑ ΠΑΡΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΗΝ ΨΕΥΤΙΚΗ!

ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΓΝΗΣΙΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΘΑ ΠΑΡΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΗΝ ΨΕΥΤΙΚΗ!
.

.

.
.

.

.
.

Φῶς Χριστοῦ φαίνει πᾶσιν!

Φῶς Χριστοῦ φαίνει πᾶσιν!
Τό Φῶς τό Ἀληθινόν!

Ή ΘΑ ΖΗΣΩ ΜΙΑΝ ΩΡΑΝ ΚΑΘΩΣ ΘΕΛΕΙΣ, ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ, Ή ΑΣ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΩ ΕΙΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΖΩΗΝ!

Ή ΘΑ ΖΗΣΩ ΜΙΑΝ ΩΡΑΝ ΚΑΘΩΣ ΘΕΛΕΙΣ, ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ, Ή ΑΣ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΩ ΕΙΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΖΩΗΝ!
(Γέρων Ιωσήφ ο Ησυχαστής)