Τό παρόν ἱστολόγιο γεννήθηκε στίς 19-11-2013

Τό παρόν Ὀρθόδοξο Χριστιανικό Ἱστολόγιο γεννήθηκε στίς 19-11-2013
μέ τήν Χάρη τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ταῖς πρεσβείαις τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου καί δι' εὐχῶν...
Τοῦτος ὁ ἱστότοπος εἶναι ὀρθόδοξος, κατηχητικός, ἀντιαιρετικός, ἀντιοικουμενιστικός, ἀντινεοταξικός καί ψυχωφέλιμος.

Ρατσισμός δέν εἶναι νά σχολιάζει κανείς τό κακό πού συμβαίνει, ἀλλά ΤΟ ΝΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ἀπό κάποιους εἰς βάρος τοῦ καλοῦ, ΤΟ ΝΑ ΑΠΟΣΙΩΠΑΤΑΙ Ἤ ΑΚΟΜΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΝΑ ΕΠΙΚΡΟΤΕΙΤΑΙ ΩΣ ΟΡΘΟΝ!

Ετικέτες


ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΤΑ ΕΙΚΟΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΑ ΕΝΤΥΠΑ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ! Ή ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΟΥ ΕΝΤΥΠΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΔΕΞΙΑ ΛΩΡΙΔΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΕΙΚΟΝΙΔΙΟ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ.
" Ἕως τοῦ θανάτου ἀγώνισαι περί τῆς ἀληθείας, καί Κύριος ὁ Θεός πολεμήσει ὑπέρ σου " (Σ. Σειράχ 4, 28)

TRANSLATOR

Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου 2014

«Η ΥΓΙΗΣ ΚΑΙ Η ΝΟΘΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΣ» - Ἀρχιμανδρίτης Ἀρσένιος Κατερέλος ΜΕΡΟΣ Δ' ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΙΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΝ ΣΤΑΘΜΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΚΟΝΙΤΣΗΣ (Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία)



«Η ΥΓΙΗΣ ΚΑΙ Η ΝΟΘΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΣ» - 
ρχιμανδρίτης ρσένιος Κατερέλος
ΜΕΡΟΣ Δ'
ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΙΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΝ ΣΤΑΘΜΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΚΟΝΙΤΣΗΣ
(πομαγνητοφωνημένη μιλία)
http://www.schizas.com/site3/images/stories/2011-04/poiisi-20110414.jpg


Τό προηγούμενα μέρη θά βρεῖτε ἐδῶ: 
ΜΕΡΟΣ Α΄
ΜΕΡΟΣ Β΄
ΜΕΡΟΣ Γ΄



ΜΕΡΟΣ Δ

Π. ΙΩΗΛ - ΠΕΜΠΤΗ ΕΡΩΤΗΣΙΣ: Π. ρσένιε, τόσο Γέροντας Παΐσιος, σο καί Γέροντάς σας σαάκ γιορείτης, πονομαζόμενος ''Λιβανέζος'', σς εχαν πισημάνει κάτι τι πάνω σέ ατό τό λεπτό θέμα τς γιος πνευματικότητος; Σς εχαν πογραμμίσει κάτι, τό ποο προϊόντος το χρόνου, θά ρχόταν στήν κκλησία σέ σχέσι μέ τήν γι πνευματικότητα, πού σως λλοιώνεται στίς πονηρές μέρες πού ζομε  καί μία πό τίς συνέπειες ατο εναι τό νόθο πνευματικό βίωμα;
Π. ΑΡΣΕΝΙΟΣ: Τά πιό πολλά π σα δη ναφέραμε, π. ωήλ, στήν οσία δέν σαν λλο παρά πεσταγμένη διδασκαλία καί μπειρία τν προαναφερθέντων Γερόντων. Μάλιστα δέ τά πρός ποφυγήν τά κθέσαμε κατά τρόπον πιεικέστερο γιά λόγους ενοήτους.
Τώρα, σον φορ ες τόν Γέροντά μου σαάκ, πού το Λιβανέζος, μς συγκινε λους σοι τόν γνωρίσαμε πό πολύ κοντά, πόσο γαποσε καί ηλαβετο τήν λληνορθόδοξη παράδοσι. λλωστε, ατός το καί νας πό τούς λόγους πού κανε μεταφράσεις Πατερικν βιβλίων πό τά λληνικά στά ραβικά. Μάλιστα δέ προτιμοσε βιβλία που κάποιος κε μέσα βλεπε τήν γι ρθόδοξη πνευματικότητα σέ λες τίς διαστάσεις της (Φιλοκαλία, γιο ωάννη Σιναΐτη, κλπ.).
διος συνεχς τόνιζε τήν διακριτική σκητική σταυροαναστάσιμη βιοτή. το διος ''λος γνα'' καί λος θεϊκή φωτιά. Προφανς, λες ο θέσεις το πνευματικο καθοδηγητο του, το Γέροντος Παϊσίου, σαν ατομάτως καί βιάστως καί δικές του. Μο λεγε γιά τό θέμα ατό: « Πρέπει, παιδί μου, νάhttp://2.bp.blogspot.com/-KvULA1kaiYA/UbjCmKVrVYI/AAAAAAAAADg/syuxVsAiqzk/s320/%CE%91%CE%9A%CE%A4%CE%99%CE%A3%CE%A4%CE%9F+%CE%A6%CE%A9%CE%A3+5.jpg ναπνέωμε τόν Γέροντα». Καί φυσικά, δέν ννοοσε μέ τρόπο πού δηγε σέ ρρωστημένες καταστάσεις, λλά τόν πλέον σφαλ καί νώδυνο τρόπο γιά νά ποκτήση νθρωπος, χι πλς ''νον Γέροντα'', λλά διά το Γέροντος ''νον Χριστο''.
Γιά τό θέμα τν ερωπαϊκν κονδυλίων, νθυμομαι, πρίν τριάντα χρόνια, τι πολλές φορές σέ γενόμενες συζητήσεις, μέ πόνο καί ερή γανάκτησι διαφωνοσε. Γιά μέν τήν λλάδα λεγε τι τά νομα ερωπαϊκά χρήματα τελικό σκοπό χουν νά κυριεύσουν τήν συνείδησι τν λλήνων. τόνιζε τι ο Ερωπαοι δέν τό κάνουν γιά τήν ψυχή τους πό γάπη. Εχουν πολύ πονηρά σχέδια. διαίτερα γιά τό γιο ρος, πού τό θεωροσε πατρίδα του, διετυμπάνιζε πρός κάθε κατέθυνσι τι μέ τόν τρόπον ατόν ποσκοπον νά λώσουν τό γιο ρος καί νά καταργήσουν τήν μοναδικότητά του μέ ,τι θλιβερές συνέπειες θά χη ατό, ν καί σο πιτευχθ. Καί άν ατά Γέροντας τά λεγε γιά τήν λλάδα μας καί τό γιώνυμον ρος, τότε πού λοι πελάμβαναν τήν ''βοήθεια'', σκεφθετε τί θά λεγε στίς μέρες μας...!
ννοεται τι στό διο μκος κύματος, καί μάλιστα πιό σφοδρά κινετο καί Γέροντας Παΐσιος. Μάλιστα, τόσο βαθύ πόνο καί γία κατά Θεόν ''ψύχωσι'', δηλαδή διορατική νησυχία, το προξενοσαν λα ατά, πού μία φορά, ταν μαστε στό Καλύβι το σίου Χριστοδούλου - κε τότε πρχε να πάρα πολύ μικρό φουρνάκι, ξω πό τό Κελλί -, μόλις τό εδε Γέροντας, μέ χιομορ καί στειευόμενος, λλά καί θλιβόμενος, επε περίπου τά ξς - τά λέμε περιληπτικά: «Μήπως πήρατε χρήματα πό τό ΚΕΔΑΚ (Κέντρο Διαφύλαξης γιορειτικς Κληρονομις); Μήπως ατό τό φτιαξε τό ΚΕΔΑΚ;» Δηλαδή, άν σοφός καί προορατικός Γέροντας δέν θελε ξένη βοήθεια οτε γι ατό τό φουρνάκι - πού τέτοιο θέμα ν προκειμέν δέν φίστατο τότε, οτε κατά διάνοιαν -, σκεφθετε γιά τά πόλοιπα....
λα ατά βέβαια εναι εκολονόητο τό πόσες μεσες πιπτώσεις χουν στήν γιορειτική καί πανορθόδοξη πνευματικότητα. χουν πό ρνητικές ως καί τραγικές συνέπειες...

Τώρα, π. Παΐσιος προφανς καί το μία πύθμενη καί νεξερεύνητη δεξαμενή γιος πνευματικότητος, περχείλισις τς ποίας, ναλόγως μέ τήν δεκτικότητα νός κάστου, μς ρδευε λους. ,τι λεγε, δίδασκε, πραττε, ζοσε, το δείκτης γιος πνευματικς πορείας καί τελέστου τελειότητος.
Φυσικά, τό θέμα ''γιής πνευματικότης καί Γέρων Παΐσιος'' εναι πέραντο. σον φορ δέ στόν Γέροντα σαάκ γιά τό διο θέμα, πιφυλάσσομαι νά μιλήσω κτενέστερα στήν εδική συνέντευξι πού χει προγραμματισθ γιά τό πρόσωπό του.
Π. ΙΩΗΛ: Βεβαίως, ο ελαβες κροαταί το σταθμο μας θά χουν, πως δη επατε, καί ατήν τήν ελογία καί τήν εκαιρία νά κούσουν περί το Γέροντός σας σαάκ.
Π. ΑΡΣΕΝΙΟΣ: Πρτα Θεός. ς ναφέρωμε μως πιγραμματικά καί κάποιες λίγες διδαχές το Γέροντος Παϊσίου πό τίς προσωπικές μου σημειώσεις, σες εναι καί γενικωτέρου νδιαφέροντος καί χουν σχέσι μέ τήν γι πνευματικότητα καθώς καί μέ τίς κκεντρότητές της. λεγε:
- « ν πρχαν ρκετοί καλοί πνευματικοί, δέν θά χρειάζονταν τόσοι http://www.byzantina.gr/img/sanctification-cross-2_1_nu_40815766.jpgψυχίατροι». Καί πό τά πόλοιπα συμφραζόμενα τότε το Γέροντος (14/9/1988) βγαινε τό συμπέρασμα τι, άν ο νθρωποι προσέτρεχαν σέ πνευματικό καί κενος το μπειρος, τότε στίς πλεστες σες τν περιπτώσεων θά περίττευε ψυχίατρος.
- «σοι θέλουν νά πνε γιά μοναχοί πρέπει νά τοιμάζουν τούς γονες τους μέ διάκρισι γιά νά ποφεύγωνται τά πολλαπλά καί περιττά προβλήματα. χι γιά παράδειγμα, νά τούς λένε ''θά πάω νά κλεισθ σέ να σπήλαιο, θά τρώω παξιμάδι'', κλπ. Πράγματα δηλαδή πραγματοποίητα, τά ποα δικαιολογημένα θά σοκάρουν τούς γονες».
Μο λεγε πώς πό νδεκα χρονν, πργμα πού εναι γνωστό βέβαια, διάβαζε βιβλία πνευματικά καί κανε καί κενος τότε τίς πρτες παιδικές περβολές.
λεγε:
- « καθένας, νάλογα μέ τήν κατάστασι το νο του, κρίνει, συμπεραίνει, σκέφτεται καί γιά τούς λλους».
- «Τό ργόχειρο το Σαταν εναι συνεχς νά μς βάζη λογισμούς. κε πρέπει νά χωμε καλό κόσκινο. Στήν ρχή, προσπαθε νά μς βάζη λογισμούς ναντίον τν λλων, στερα ναντίον το πνευματικο μας, μετά προχωράει στούς γίους καί φθάνει ως καί τόν Θεό. Τό καλύτερο ντίδοτο εναι περιφρόνησι. Σέ ατές τίς περιπτώσεις κενο πού θέλει Θεός πό μς εναι νά ζομε πνευματικά, νά μή σκεφτώμαστε τίποτε καί νά μή βασιζώμαστε στήν κρίσι μας καί βγάζωμε διάφορα σφαλμένα συμπεράσματα».
νας Καθολικός το εχε π: «Γιατί, Θεός δέν εναι μέ λον τόν κόσμο; Μόνον σες ο ρθόδοξοι κατέχετε τήν λήθεια;» Καί πήντησε π. Παΐσιος: « Θεός εναι μέ λον τόν κόσμο, λλά λοι ο νθρωποι δέν εναι μέ τόν Θεό. Καί λο γιά ερήνη μιλον, λλά πό πίσω κατασκευάζουν λο καί μεγαλύτερες βόμπες...»
http://3.bp.blogspot.com/_CfaussLlITA/TEGZx-R0-2I/AAAAAAAAAsA/KxnRGJh0SZI/s1600/%CF%80%CE%B1%CE%B9%CF%83%CE%B9%CE%BF%CF%82+1.jpg
Γενικς, Γέροντας το κρως ντίθετος μέ τήν ''λογική το Οκουμενισμο'', πως τό λεγε. λεγε π ατο: «Ο παλαιοί νθρωποι μέ τήν πλότητά τους κατέληγαν στήν θεία Γνσι. ν σήμερα μορφώνωνται καί ατήν τήν γνσι τους τήν χρησιμοποιον κε πού δέν ρμόζει. Βάζουν τήν λογική κε πού δέν μπαίνει καί στό τέλος δέν βγαίνει κρη. τσι τελικά πέφτουν σέ πιό μεγάλη γνοια καί πλάνη».
Μία φορά μς λεγε: «πό τούς 1000 πού μο ρχονται δ καί εναι σίγουροι τι εναι δαιμονισμένοι, ζήτημα εναι νά εναι νας, καί οτε...»!
πίσης, κατά τόν Γέροντα: « δαιμονισμένος θεραπεύεται πρτα μέ τήν μετάνοια καί τήν ξομολόγησι καί μετά μέ ,τι λλο χρειασθ».
Μς λεγε Γέροντας καί τήν ξς περίπτωσι: «νας δαίμονας πού ταν μέσα σέ ναν δαιμονισμένο, πειδή πέφερε πό τήν ''εχή'' πού λεγε δαιμονισμένος, θελε νά πάη στό Πακιστάν - θελε νά πάρη ''πόσπασι'' δηλαδή... -, λλά εχε ντολή πό τούς νωτέρους του δαίμονες νά παραμείνη μέσα στόν δαιμονισμένο». Φυσικά, σο ξηρττο πό ατούς. δ βλέπομε τι τά κατώτερα ταγκαλάκια (δαιμόνια) κάνουν πακοή στούς νωτέρους τους.
Μο λεγε γιά ναν παπ πού διάβαζε μέ στόμφο τούς ξορκισμούς σέ ναν δαιμονισμένο. λεγε παπς: '' ξελθε! Φυγαδεύθητι!, κλπ.'' πότε, σέ μία στιγμή πήντησε σαρκαστικά δαίμων, μέσ το δαιμονοκαταληφθέντος νθρώπου: ''πειδή τό λές σύ ρέ... γώ δέν πρόκειται νά φύγω''!  Καί συνέχισε Γέροντας λέγοντας τι Διάβολος θέλει πάνω π λα ταπείνωσι κ μέρους μας γιά νά πολεμηθ.
λεγε: « φυσικός νόμος τς βαρύτητας δέν χει εσπλαγχνία. πνευματικός μως νόμος χει, γιατί τότε χει κανείς νά κάνη μέ τόν Πολυεύσπλαγχνο Θεό, πού σέ κατεβάζει μέ στοργή μαλά καί σέ προσγειώνει».
λεγε μία φορά: «ταν μφανίζεται νας γιος σέ κάποιον, τότε νας λλος νθρωπος πού βρίσκεται στόν διο χρο, λλοτε τόν βλέπει κι κενος, λλοτε μόνο κούει τήν φωνή του, λλοτε ασθάνεται μόνο τήν εωδία του, καί λλοτε τίποτε. Δέν πάρχει νόμος».
http://4.bp.blogspot.com/-uBV-omheVYM/Uksr2W4EVHI/AAAAAAAAFfk/vEbRjrB8LHA/s1600/563118_131179653718724_1302219849_n.jpg
λεγε: « Θεός θέλει πρό πάντων μες νά εμαστε χαρούμενοι σωτερικά καί ναπαυμένοι μέ τίς κατά Θεόν πιλογές μας, κλπ. Δέν εναι Θεός τύραννος νά μς πιέζη, λλά μς φήνει λευθέρους».
Μία φορά λεγε σέ κάποιον πού εχε προβλήματα γείας καί θλίβετο γιά μία του σθένεια: «Δέν σέ συμφέρει Θεός νά σο τήν πάρη, γιατί θά τό κμεταλλευθ πειρασμός». Καί διος Γέροντας λεγε γιά τόν αυτό του: «σο μέ φέλησαν ο ρρώστειες δέν μέ φέλησε πόλοιπη σκησι».
λεγε:
- « λογισμός στόν νθρωπο εναι τό πιό σπουδαο πργμα».
- « Διάβολος εναι μέγας τεχνίτης. Τόν καθένα ξέρει πο θά τόν πιάση».
- «ξαρτται μέ τί λογισμό κάνει κάποιος κάτι».
- «Πρίν πάρωμε μία πόφασι, νά ζυγίζωμε πρτα τόν αυτό μας πόσο ντέχει».
λεγε: «ν θέλη νθρωπος νά προκόψη, πάντα στούς λλους νά βρίσκη λαφρυντικά. Μόνον τόν αυτό του νά μή δικαιολογ καί μεταθέτη τήν εθύνη. κόμη καί στόν Διάβολο νά βρίσκωμε λαφρυντικά. Νά λέμε ''ατός, σάν Διάβολος, κάνει θαυμάσια τήν δουλειά του· γώ τί κάνω;''»
λεγε: «ταν κάνωμε μία μικρή μεγάλη μαρτία, δέν σημαίνει τι ατόματα δαιμονιζόμαστε. ν ταν τσι, δέν θά φθαναν ο παπδες μέ τίποτε».
τόνιζε: «Νά πλουστεύωμε τήν ζωή μας μέ λιγώτερες σχολίες γιά νά χωμε χρόνο καί γιά τά πνευματικά». Ατό τό λεγε μέ φορμή τό ξς περιστατικό. Κάποιος ερέας πού εχε λθει πό τό ξωτερικό γιά νά κάνη τήν διδακτορική διατριβή του, πειδή δέν το μεινε οτε μία μέρα κενή σέ διάστημα νός μηνός παραμονς του στήν λλάδα, δέν μπόρεσε νά πάη στό γιον ρος γιά νά δ τόν Γέροντα. ταν πολύ γνωστός του. ς κ τούτου, το τό παρήγγειλε μέσ κάποιου λλου. Καί π. Παΐσιος το στειλε τήν ξς πάντησι: «Ατό τό διδακτορικό τελικά εναι σκέτη δικτατορία...»!
Νά κλείσωμε ατήν τήν νότητα μέ κάτι εχάριστο.
Κάποτε Γέροντας ερίσκετο στά Κατουνάκια καί κανε κομβοσχοίνι λην τήν νύχτα μέχρι τό μεσημέρι τς πομένης. Κατά τήν διάρκεια τς προσευχς του βλεπε, νοιωθε τι ερίσκετο μέσα σέ τέτοιο θεο Φς, πού μετά λεγε: «Πόσο διαφέρει σέ λάμψι καυτός μεσημεριάτικος καλοκαιρινός λιος πό τήν λάμψι το φεγγαριο τς νύχτας; , τόσο καί σύγκριτα περισσότερο διαφέρει σέhttp://2.bp.blogspot.com/-8hIHTQjvON4/U05yCZsVGNI/AAAAAAAAFKs/vjwiGJdMM6k/s1600/%25CE%2591%25CE%2593%25CE%2599%25CE%259F+%25CE%25A6%25CE%25A9%25CE%25A3+1.jpg λάμψι τό θεϊκό Φς πό τήν λάμψι το καλοκαιριάτικου λιου».
Νομίζω, σχόλια δέν χρειάζονται, π. ωήλ.
Π. ΙΩΗΛ: Φοβερές, πιαστες ντως πνευματικές καταστάσεις ζοσε μακαριστός Γέροντας.
Π. ΑΡΣΕΝΙΟΣ: Τώρα, σον φορ στήν περχομένη λλοίωσι στό βίωμα καί στήν γι πνευματικότητα, πολλά λεγε Γέροντας. Εναι λεπτή θέσις μας στό ν πρέπη καί μέχρι ποιό βαθμό πρέπει νά πομε κάποια πράγματα. Βέβαια, ν τ ρύμ το λόγου κάποια ξ ατν χουν δη πισημανθ.
Γενικς, Γέροντας γιά πολλά νησυχοσε. Πολλά ξ ατν εναι πασίγνωστα, λλά καί μες χομε ναφερθ λλες φορές παλαιότερα.
ς πομε τώρα κάποια λίγα πιπρόσθετα καί γιά περισσότερα πρτα Θεός σως κάποια λλη φορά.
Γέροντας Παΐσιος τόνιζε συνεχς καί φοβετο τήν συνεχς αξανομένη ''βλαμμένη ελάβεια'', πως τήν χαρακτήριζε, πού φυσικά πρχε καί στήν ποχή του σέ μικρότερο μως βαθμό. 
νησυχοσε γιά τήν χλιαρότητα τν Χριστιανν καί κάποιων μοναχν, τήν ξάπλωσι το Οκουμενισμο, τς κκοσμικεύσεως καί τήν αξησι τς πνευματικς συγχύσεως.
λεγε: «Πολλοί γεμίζουν τίς βιβλιοθκες τους μέ πνευματικά καί πατερικά βιβλία. Τό ποτέλεσμα μως εναι τι πολλές φορές δέν ξέρουν τί τούς γίνεται καί πνευματικοί καρποί, μηδέν». Ο παλαιοί διάβαζαν να-δυό βιβλία, κουγαν καί καμμιά κουβέντα πό περιοδεύοντα εροκήρυκα καί κάποιοι π ατούς φθαναν σέ μεγάλα πνευματικά μέτρα.
Π. ΙΩΗΛ: Δέν λέγει πόστολος Παλος «χοντες μόρφωσιν εσεβείας τήν δέ δύναμιν ατς ρνημένοι»; (Β Τιμόθ. γ, 5)
Π. ΑΡΣΕΝΙΟΣ: κριβς. λλά, ς συνεχίσωμε.
Μς λεγε τι κάποιοι θά παρεξηγον τήν φυσιολογική συμπεριφορά καί γενικς ,τιδήποτε τό φυσιολογικό, πως τό χαριτωμένο χιομορ, διότι θά χουν κριτήρια βάσει τν παθν τους. Θά μπερδεύουν τήν μετάνοια μέ τήν μελαγχολία καί θά νομίζουν τι μελαγχολία εναι μετάνοια.
πίσης, θά θεωρον τήν πευθυνότητα ς γχος, τήν λλειψι προνοητικότητος ς μπιστοσύνη στήν Θεία Πρόνοια, τήν νευθυνότητα ς κατά Θεόν ρεμία. κόμη, θά ποδίδουν τά διάφορα συμπτώματα λόγ προβλημάτων γείας σέ καθαρά πειρασμικές νέργειες, τήν ψυχοπάθεια γιά δαιμονισμό μαγεία, κλπ.
Διάβολος, σύν τ χρόν, δέν θά χρειάζεται νά φαρμόζη τά δικά του τεχνάσματα. Καί ατό, διότι θά παίρνη μαθήματα πό τούς νθρώπους. Θά λέη: «πό δ καί πέρα θά παίρνω μαθήματα πό σς», , πως τό λεγε λλοις προορατικός Γέροντας, «εναι κάποιοι πού κάνουν φροντιστήριο στόν Διάβολο».
λεγε: «Πολλοί θά πηγαίνουν στόν πνευματικό, χι γιά ξομολόγησι, λλά γιά κουβέντα, κλπ.». 
Γέροντας, πως μς λεγε γιά τόν αυτό του καί τούς πισκέπτες στό Κελλί του, καταλάβαινε ποιοί χουν νάγκη καί καλή διάθεσι καί ποιοί χι καθώς καί ποιούς τούς στελνε πειρασμός. Βέβαια, ατά Γέροντας δέν τά φανέρωνε στούς νθρώπους.
Μς λεγε γιά τούς λλους Γεροντδες, τι λλοι ξ ατν χουν καί τό νομα καί τήν χάρι, λλοι πιό πολύ νομα καί λιγώτερο χάρι καί σοβαρές πνευματικές διαρροές κόμη καί πλνες, καί λλοι λιγώτερο νομα καί περισσότερο χάρι.
http://3.bp.blogspot.com/-SXX1_Hg0qN0/TckjTUXKEGI/AAAAAAAAESU/4JrHr-VT82M/s400/%25CF%2580%2B%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25AD%25CF%2586%25CE%25B1%25CE%25BD%25CE%25BF%25CF%2582.jpg
Μς λεγε καί γιά Γεροντδες πού βγάζουν τήν ρετή τους ''στό σφυρί'', δηλαδή μεσα μμεσα συντελον στω δέν ποτρέπουν νά γνωστοποιονται ο ρετές τους καί τά χαρίσματά τους, ταν καί ν ατά πάρχουν... λεγε: «ποιου Γέροντα χει βγ ποιαδήποτε ρετή του στό σφυρί, κε θέλει πολλή προσοχή γιατί εναι πουλη παγίδα».
τόνιζε τι πνευματικός πρέπει, διά μέσου το αυτο του, νά δηγ τούς νθρώπους στόν Χριστό καί χι διά το Χριστο νά τούς δηγ στόν αυτό του.
Διέβλεπε καί προέβλεπε τίς αξανόμενες προλήψεις τν Χριστιανν, πως πίστι στά νειρα, ψευδοοράματα, κλπ. λεγε τι θά ποδίδουν τίς διάφορες συμπτώσεις στήν δθεν διόρασι κάποιων Γεροντάδων, κλπ.
Ο νθρωποι θά φθάσουν, χωρίς νά κάνουν τά νθρώπινα, νά τά περιμένουν λα πό τόν Θεό.
Διαλαλοσε τι ο πόμενες γενεές θά φέρουν τούς Γερμανούς καί τούς ξένους γενικά νά μς μάθουν τήν γλσσα μας καί τά παιδιά μας καί τά γγόνια μας θά μς φτύνουν....
ς ναφέρωμε κόμη να-δυό πό τά στείρευτα πού λεγε.
Π. ΙΩΗΛ: σα θέλετε, π. ρσένιε. Τόν Γέροντα Παΐσιο κανείς δέν τόν χορταίνει, σο καί ν τόν κούη.
Π. ΑΡΣΕΝΙΟΣ: Συμφων. Γέροντας τόνιζε τι, σο περνάει καιρός θά αξάνουν τά ψυχολογικά προβλήματα. Δυστυχς μως ο πιό πολλοί πνευματικοί νθρωποι θά τά ποδίδουν σέ μαγεία, δαιμονική πήρεια καί τά τοιατα. Θά συμβαίνη τό ντίθετο δηλαδή πό κενο πού κάνουν πολλοί ψυχίατροι, πού ταν ντως πάρχουν δαιμονικές πιδράσεις, κλπ., στούς νθρώπους, κενοι τά ποδίδουν λα σέ δθεν ψυχολογικές διαταραχές. ννοεται δέ τι Γέροντας δέν συνιστοσε τούς ξορκισμούς παρά σέ λάχιστες περιπτώσεις καί φυσικά φο θά εχε προηγηθ μετάνοια καί ξομολόγησις.
λεγε σχετικά: «Δέν βγαίνει τό δαιμόνιο μέ λεκτροσόκ, οτε ο λογισμοί βλασφημίας μέ ψυχοφάρμακα».
Π. ΙΩΗΛ: Φοβερός λόγος.
Π. ΑΡΣΕΝΙΟΣ: λεγε πίσης Γέροντας: «ξορκισμούς δέν πρέπει νά διαβάζη ερέας σέ δαιμονισμένο πού χει τά λογικά του. δαιμονισμένος πού χει τά λογικά του, γιά νά θεραπευθ, πρέπει πρτα νά μετανοήση. Μόνο σέ κάποιον δαιμονισμένο πού χει χάσει τά λογικά του δέν καταλαβαίνει πρέπει ερέας νά διαβάζη ξορκισμούς γιά νά φύγη τό δαιμόνιο».
Ατά, π. ωήλ. Νομίζω τι εναι ρκετά.
Π. ΙΩΗΛ: Π. ρσένιε, γιά νά εμαι ελικρινής, ταν συνέτασσα τίς ρωτήσεις δέν φαντάσθηκα τι θά χρειαζόταν τόσος χρόνος. Τώρα μως πού βαίνομε πρός τό τέλος, διαπιστώνομε μφότεροι πόσο νεξάντλητο εναι ατό τό θέμα καί πόσα κενά μοιραίως χομε φήσει. λλά πιστεύω τι πό τά πολλά πού μς επατε καί πό τά σα θά μς πτε κόμη θά βρον τό πνευματικό ργαλεο ο κροατές μας στε νά ντοπίσουν καί ρκετές λλες πτυχές το ν λόγ θέματος.
Π. ΑΡΣΕΝΙΟΣ: Εμαι σίγουρος γι ατό.




(κολουθον τά Μέρη  Ε καί ΣΤ)
ρχιμανδρίτης ρσένιος Κατερέλος
γούμενος . Μονς γίου Νικολάου Δίβρης Φθιώτιδος
( συνέντευξις δόθη στόν πρωτοσύγγελο π. ωήλ Κωνστάνταρο στόν ραδιοφωνικό σταθμό τς . Μητροπόλεως Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανς & Κονίτσης τήν 15 – 07 – 2014)
 http://www.hellasmultimedia.com/webimages/flowers-htm/flowers/lines_flowers/SS10.jpg








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

LinkWithin

Μπορείτε νά δείτε και:

"ΠΕΡΙΛΥΠΟΣ ΕΣΤΙΝ Η ΨΥΧΗ ΜΟΥ ΕΩΣ ΘΑΝΑΤΟΥ· ΜΕΙΝΑΤΕ ΩΔΕ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ ΜΕΤ' ΕΜΟΥ"!

"ΠΕΡΙΛΥΠΟΣ ΕΣΤΙΝ Η ΨΥΧΗ ΜΟΥ ΕΩΣ ΘΑΝΑΤΟΥ· ΜΕΙΝΑΤΕ ΩΔΕ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ ΜΕΤ' ΕΜΟΥ"!
Κάντε κλικ στην εικόνα και μάθετε πώς να μείνετε με τον Χριστό!

ΠΟΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΑΓΑΠΑ Ο ΘΕΟΣ;

ΠΟΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΑΓΑΠΑ Ο ΘΕΟΣ;
Κάντε κλικ στην εικόνα για να το μάθετε!

ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΦΤΙΑΣΙΔΩΜΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΤΗΡΙΑ!

ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΦΤΙΑΣΙΔΩΜΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΤΗΡΙΑ!
Κάντε κλικ στην εικόνα για να ανακαλύψετε πώς γίνεται!

ΤΟ ΠΑΓΩΝΙ ΚΑΙ Η ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ

ΤΟ ΠΑΓΩΝΙ ΚΑΙ Η ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ
Κάντε κλικ στην εικόνα για να διαβάσετε!

ΤΟ ΜΟΝΟ ΕΜΠΟΔΙΟ ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΗ!

ΤΟ ΜΟΝΟ ΕΜΠΟΔΙΟ ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΗ!
Κάντε κλικ στην εικόνα για να το ανακαλύψετε!

ΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ-ΤΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ-ΚΑΙ ΤΙ ΔΕΙΧΝΟΥΜΕ!

ΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ-ΤΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ-ΚΑΙ ΤΙ ΔΕΙΧΝΟΥΜΕ!
Κάντε κλικ στην εικόνα για να καθρεφτισθείτε!

ΜΕ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΕΞΟΠΛΙΣΟΥΝ ΟΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΤΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΤΗΡΙΑ ΤΟΥΣ!

ΜΕ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΕΞΟΠΛΙΣΟΥΝ ΟΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΤΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΤΗΡΙΑ ΤΟΥΣ!
Κάντε κλικ στην εικόνα. Αφορά ιδιαιτέρως τις γυναίκες!

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΧΩΡΙΣ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΧΩΡΙΣ ΣΥΓΝΩΜΗ.

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΧΩΡΙΣ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΧΩΡΙΣ ΣΥΓΝΩΜΗ.
Κάντε κλικ για να διαβάσετε.

.

.

.

.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΜΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟ ΖΩΗ:

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΜΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟ ΖΩΗ:

.

.

.

.
.

.

.
.

.

.
.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.
"Μή μεταίρειν ὅρια ἅ οἱ Πατέρες ἔθεντο"

Φῶς Χριστοῦ φαίνει πᾶσιν!

Φῶς Χριστοῦ φαίνει πᾶσιν!
Τό Φῶς τό Ἀληθινόν!

ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΦΩΤΙΣΟΝ ΜΟΥ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ!

ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΦΩΤΙΣΟΝ ΜΟΥ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ!
(Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς)

Ή ΘΑ ΖΗΣΩ ΜΙΑΝ ΩΡΑΝ ΚΑΘΩΣ ΘΕΛΕΙΣ, ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ, Ή ΑΣ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΩ ΕΙΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΖΩΗΝ!

Ή ΘΑ ΖΗΣΩ ΜΙΑΝ ΩΡΑΝ ΚΑΘΩΣ ΘΕΛΕΙΣ, ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ, Ή ΑΣ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΩ ΕΙΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΖΩΗΝ!
(Γέρων Ιωσήφ ο Ησυχαστής)