AΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ
Κάνει νά χορεύουμε;
2ο μέρος (Ὁ χορός, ἡ Ἐρυθρά Θάλασσα καί ἡ Γραφή)
Μοναχός Θωμᾶς Τσονάκας
Ὁ χορός μπῆκε τά τελευταῖα χρόνια στά Μ.Μ.Ε. καί ὡς ρεάλιτυ σόου
γιά νά διαφθείρει ὁλόκληρη τήν κοινωνία εὐκολώτερα καί γρηγορώτερα!
Ναί, αἰσχρό καί σιχαμερό εἶναι καί νά τά λέμε αὐτά πού κάνουν οἱ νέοι μας σήμερα, καί δυστυχῶς καί οἱ γέροι δέν πᾶνε πίσω. Γιατί σκοπός τοῦ κάθε, ὑποτιθεμένου εἴδους σημερινοῦ χοροῦ εἶναι ἡ ἁμαρτία τῆς σαρκός. Τό κίνητρο εἶναι ἡ διάπραξις τῆς πορνείας καί μόνον, καί τίποτα ἄλλο. Γι' αὐτό δέν ὑπάρχει σήμερα καμμιά δικαολογία, δέν ὑπάρχει κανένα ἐλαφρυντικό. Ὅταν λέη κανείς, σήμερα, πηγαίνω νά χορέψω, σημαίνει πηγαίνω νά πορνεύσω ἤ νά μοιχεύσω ἤ νά ἀσελγήσω.
Ὁ χορός, τό κάθε εἶδος τοῦ χοροῦ, ὅπως καταλαβαίνετε, εἶναι ἕνα ἀπό τά μεγαλύτερα μέσα τῆς διαφθορᾶς τοῦ ἀνθρώπου. Μέ τό χορό κάνει θραῦσι ὅπως λέμε σήμερα, ὁ Διάβολος εἶναι ἡ μεγαλύτερη σαγήνη πού διαθέτει. Καί τόν παρουσιάζει μάλιστα στούς ἀνθρώπους σάν τό ἀθωότατο πρᾶγμα, καί ἀκόμη σάν κάτι πού πρέπει νά τό κάνη ὁ ἄνθρωπος σάν νά τό ἔχη ἀνάγκη. Γι' αὐτό καί ὅλοι αὐτοί οἱ ἄνθρωποι τοῦ χοροῦ διερωτῶνταί καί λένε: καί τί; κακό εἶναι ὁ χορός; Μάλιστα, ὁρισμένοι ψάχνουν καί ἐρευνοῦν τή Γραφή γιά νά βροῦνε σημεῖα καί μέρη πού νά δικαιολογήσουν κάι τά δικά τους παραστρατήματα. Ἔτσι βρῆκαν ὅτι ὅταν οἱ Ἑβραῖοι πέρασαν τήν Ἐρυθρά θάλασσα ἀπό τήν χαρά τους ἔψαλλαν ὕμνους στόν Κύριο καί χόρευαν. Ἄρα, λένε, νά πού καί ἡ Γραφή τό ἐπιτρέπει. Ἀλλά καί σέ ἄλλα πολλά σημεῖα ἀναφέρεται περί χοροῦ. Ναί μέν ἡ Γραφή λέει περί χοροῦ, ἀλλά δέν πρόσεξαν οἱ ἄνθρωποι αὐτοί κάποια λεπτομέρεια. Καί ἡ λεπτομέρεια εἶναι ὅτι ὁ χορός γινόταν χώρια. Χώρια οἱ ἄνδρες καί χώρια οἱ γυναῖκες. Δέν ἔρχονταν σέ καμιά ἐπαφή οἰ ἄνδρες μέ τίς γυναῖκες. Γι' αὐτό ὁ χορός αὐτός ἦταν μόνον ἐκδήλωσι χαρᾶς καί τίποτα ἄλλο. Ἐνῶ ὁ σημερινός χορός τί εἶναι; Εἶναι ἐκδήλωσις χαρᾶς; Κάθε ἄλλο. Εἶναι μόνο καί μόνο ἡ προετοιμασία καί ἐν συνεχείᾳ ἡ διάπραξις τῆς ἁμαρτίας, δηλαδή τῆς κάθε εἴδους ἀνηθίκου πράξεως. Ἀκόμη καί αὐτός ὀ τάχα ἀθῶος ἐλληνικός χορός ἔχει γίνει σήμερα αἰτία ἠθικῆς διαφθορᾶς.
Γιά νά φανῆ ὅμως ἡ διαφορά τοῦ ἑνός χοροῦ ἀπό τοῦ ἄλλου, δηλαδή τοῦ χοροῦ τῶν τότε Ἑβραίων μέ τά σημερινά εἴδη τοῦ χοροῦ, θά πρέπη νά γίνη μιά δοκιμή, νά χορεύουν χώρια οἱ ἄνδρες καί χώρια οἰ γυναῖκες ὅ,τι εἴδους χοροῦ θέλουν, καί τότε θά δοῦμε ἄν κατορθώσουν νά ἔρθουν ἔστω καί μιά βόλατα, γιατί; Διότι ὁ χορός εἶναι ἕνα μέσον ὄπως εἴπαμε, μέ το ὁποῖο ὁ διάβολος βιάζει τόν ἄνθρωπο στήν ἁμαρτία. Καί τό μέσον αὐτό ἐπιτυγχάνει τότε μονον, ὅταν χορεύουν καί τά δυό φύλα μαζί. Ἄν χορεύουν χώρια, ὁ Διάβολος δέν κερδίζει τίποτα, γι' ἀυτό αὐτός ὁ ξεχωριστός χορός εἶναι ξένος καί ἀνούσιος. Ὅτα τά ξύλα εἶναι χωριστά ἀπό τή φωτιά δέν ἀναφλέγονται, δέν γίνεται καμιά ζημιά. Ἔτσι καί δῶ, ἄν οἱ ἄνδρες εἶναι χώρια ἀπό τίς γυναῖκες, δέν διαπράττεται καμιά ἁμαρτία, καί αὐτό τό ξέρει πολύ καλά ὁ τεχνίτης καί πανοῦργος διάβολος, γι' ἀυτό φροντίζει νά ἐφευρίσκη νέα εἴδη χοροῦ τέτοια πού ὁ ἄνθρωπος νά βρίσκεται συνεχῶς σῶμα καί ψυχή στήν ἁμαρτία τῆς σαρκός.
(συνέχεια μέ 3ο μέρος...)
ΛΟΓΟΙ ΨΥΧΙΚΗΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Ἐκδόσεις "Μουσική Κιβωτός", Ι.Μ. ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΟΣΣΗΣ ΛΑΓΚΑΔΑ 2013Γιά τό διαδίκτυο:
ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ http://kaiomenivatos.blogspot.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου