Γιατί επιμένουν να δοθεί στους παπικούς, ορθόδοξος ναός στην Πάτμο;;;
Του Θεολόγου Μαυρουδή www.patmostimes.gr
Πληροφορούμαι με αγωνία και ανησυχία την ύπουλη ανακίνηση του θέματος της παπικής εκκλησίας στην Πάτμο και αντιδρώ.
Στη λογική του ότι, επειδή οι Παπικοί μας δίνουν ναούς στο εξωτερικό για να τελούμε τη θεία λειτουργία, θα πρέπει να τους δίνουμε κι εμείς, υπάρχει τεράστια διαφορά.
Πληροφορούμαι με αγωνία και ανησυχία την ύπουλη ανακίνηση του θέματος της παπικής εκκλησίας στην Πάτμο και αντιδρώ.
Στη λογική του ότι, επειδή οι Παπικοί μας δίνουν ναούς στο εξωτερικό για να τελούμε τη θεία λειτουργία, θα πρέπει να τους δίνουμε κι εμείς, υπάρχει τεράστια διαφορά.
Οι Παπικοί δεν έχουν πρόβλημα να μετατρέπουν τους ναούς τους σε μπάρ,
εστιατόρια, χώρους συναυλιών κ.λ.π.. Θυμηθείτε τον Οκτώβρη του 2014
όταν παραχώρησαν την Capella Sixtina, έμβλημα και σύμβολο του Βατικανού,
για συναυλία των Rolling Stones και με την αντίδραση του κόσμου άλλαξαν
γνώμη!.
Τώρα για τις δήθεν λειτουργίες τους δεν ζητούν ένα οικόπεδο στο οποίο
ανεμπόδιστα θα χτίσουν ναό στο νησί της Αποκάλυψης, με δικαίωμα που
απορρέει από τη διάταξη του άρθ. 13 του Συντάγματος της Ελλάδος, αλλά
ορθόδοξη εν λειτουργία εκκλησία!.. Αυτό γίνεται για δύο λόγους:
Πρώτο γιατί δεν μπορούν να βγάλουν άδεια ή για εκκλησιαστική
κοινότητα ή για ευκτήριο οίκο σύμφωνα με τους όρους και τις επιταγές του
νέου νόμου 4301/2014, γιατί και στις δύο περιπτώσεις δεν πληρούνται οι
προϋποθέσεις ανοικοδόμησής της, δηλαδή ύπαρξη καθολικής κοινότητας στο νησί 300 ατόμων που θα υπογράψουν την αίτηση και καθολικό ιερέα- λειτουργό μόνιμο κάτοικο Πάτμου. Ούτε η Αγ. Ειρήνη για ευκτήριος οίκος μπορεί να εγκριθεί από
το Υπουργείο Παιδείας γιατί δεν πληροί τις προϋποθέσεις του νόμου και
ασφαλώς πολλές είναι οι επιφυλάξεις των κατοίκων.
Ύστερα, πώς μπορεί να χορηγηθεί άδεια από την επιτροπή του άρθ. 4 του Ν.
1155/1981 για την ιερότητα της Πάτμου, αφού οι χρήσεις αυτές και
εκμεταλλεύσεις του χώρου αυτού «..προς κοινή εν τη κοινωνία διαβίωση
πλειόνων ή εκμετάλλευση χώρων συναθροίσεως του κοινού.., μετά
βεβαιότητος θα διαταράξουν καθ οιονδήποτε τρόπο τον ιερό χαρακτήρα της
Πάτμου, ή θα παρακωλύουν την άσκηση της θείας λατρείας..»;.. Η έννοια
της ιερότητας του χώρου δεν είναι μόνο η αφιέρωσή της στο Θεό, αλλά και η
διατήρηση του σεβασμού προς τον τόπο λατρείας, που πρέπει να παραμένει
απρόσβλητος και αναλλοίωτος.
Δεύτερο, διότι η Πάτμος, ως παγκόσμιο θρησκευτικό κέντρο και μοναδικότητας και ιδιαιτερότητας νησί, είναι ο καταλληλότερος χώρος πονηρά απόκτησης από τους Παπικούς δικαιωμάτων ισοτιμίας και ισοκυρίας επί των προσκυνημάτων του έναντι των ορθοδόξων, παρά το ότι στο νησί δεν ζει κανείς καθολικός. Αυτή η προφανής έλλειψη πλήρους εκκλησιαστικής κοινωνίας, που πηγάζει εκ του πονηρού, έλκει τη ρίζα της από την ουνιτική δράση των παπικών στις χώρες που παρεισέφρησαν μέχρι σήμερα (Πολωνία, Ουκρανία, Ιεροσόλυμα κλπ) με πρόσχημα την δήθεν προώθηση της ένωσης των δύο Εκκλησιών, στις οποίες όμως ο καθολικός κλήρος αυτό που επεδίωκε στην πραγματικότητα ήταν η προσέλκυση των πιστών στο λατινικό τυπικό. Δεν είναι χώρος παράθεσης των πολλών διαφορών που χωρίζουν τις δύο Εκκλησίες, αλλά, όσο ο Πάπας διεκδικεί τα πρωτεία, θεωρώντας τον εαυτό του μοναδικό αντιπρόσωπο του Χριστού στη γη και διάδοχο του Αγ. Πέτρου και όσο ζητεί από τους Ορθοδόξους υποταγή και υπακοή στις αλλαγές και νεωτερισμούς στο Δόγμα και κανόνες της Εκκλησίας, θα αργήσει η πολυπόθητη Ένωση των Εκκλησιών.
Ο δε Ελληνικός λαός, τραγικά ανυποψίαστος και αδιαφώτιστος σε δογματικά και λατρευτικά θέματα, βαθμηδόν θα εθίζεται στη νοσηρή πνευματική ατμόσφαιρα, η οποία δυστυχώς, εξαιτίας της αγωνίας για επιβίωση, έχει παραλύσει τα ορθόδοξα ανακλαστικά του!
Δεύτερο, διότι η Πάτμος, ως παγκόσμιο θρησκευτικό κέντρο και μοναδικότητας και ιδιαιτερότητας νησί, είναι ο καταλληλότερος χώρος πονηρά απόκτησης από τους Παπικούς δικαιωμάτων ισοτιμίας και ισοκυρίας επί των προσκυνημάτων του έναντι των ορθοδόξων, παρά το ότι στο νησί δεν ζει κανείς καθολικός. Αυτή η προφανής έλλειψη πλήρους εκκλησιαστικής κοινωνίας, που πηγάζει εκ του πονηρού, έλκει τη ρίζα της από την ουνιτική δράση των παπικών στις χώρες που παρεισέφρησαν μέχρι σήμερα (Πολωνία, Ουκρανία, Ιεροσόλυμα κλπ) με πρόσχημα την δήθεν προώθηση της ένωσης των δύο Εκκλησιών, στις οποίες όμως ο καθολικός κλήρος αυτό που επεδίωκε στην πραγματικότητα ήταν η προσέλκυση των πιστών στο λατινικό τυπικό. Δεν είναι χώρος παράθεσης των πολλών διαφορών που χωρίζουν τις δύο Εκκλησίες, αλλά, όσο ο Πάπας διεκδικεί τα πρωτεία, θεωρώντας τον εαυτό του μοναδικό αντιπρόσωπο του Χριστού στη γη και διάδοχο του Αγ. Πέτρου και όσο ζητεί από τους Ορθοδόξους υποταγή και υπακοή στις αλλαγές και νεωτερισμούς στο Δόγμα και κανόνες της Εκκλησίας, θα αργήσει η πολυπόθητη Ένωση των Εκκλησιών.
Ο δε Ελληνικός λαός, τραγικά ανυποψίαστος και αδιαφώτιστος σε δογματικά και λατρευτικά θέματα, βαθμηδόν θα εθίζεται στη νοσηρή πνευματική ατμόσφαιρα, η οποία δυστυχώς, εξαιτίας της αγωνίας για επιβίωση, έχει παραλύσει τα ορθόδοξα ανακλαστικά του!