ΤΟ ΣΥΝΟΔΟΜΑΧΟ
ΠΑΠΙΚΟ ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΠΡΩΤΕΙΟ
ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΣΥΝΟΔΙΚΟ ‘’ΑΛΑΘΗΤΟ’’,
Β. Χαραλάμπους, Θεολόγου
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
_____________________
Ποιος αμφιβάλλει ότι το Παπικό εξουσιαστικό πρωτείο είναι συνοδομάχο; Ποιος αμφιβάλλει ότι η Παπική εξουσιαστική μάνητα είναι κατ’ ουσία αντισυνοδική;
Η δογματική διαστροφή του «αλαθήτου», μαζί με το Παπικό εξουσιαστικό
πρωτείο, καθίστανται οι κατ’ εξοχήν εμμονές, που αντιπαλεύονται το
συνοδικό σύστημα. Ποιος αμφιβάλλει ότι και το Παπικό ‘’αλάθητο’’
είναι συνοδομάχο;
Το
Παπικό ‘’αλάθητο’’ επαυξάνει το Παπικό εξουσιαστικό πρωτείο. Μάλιστα
στη Β΄ «Σύνοδο» του Βατικανού, υποδείχθηκε ότι όποιος «αντείπει, ανάθεμα
έστω», με αποτέλεσμα κάποιοι παπικοί θεολόγοι να λέγουν ότι και λάθος
να πεί ο Πάπας, ως ορθό πρέπει τούτο να εκληφθεί. «Αν κάποια ημέρα ο
Πάπας έπεφτε σε σφάλμα συνιστώντας αμαρτίες και απαγορεύοντας αρετές, η
Εκκλησία θα ήταν υποχρεωμένη να πιστέψει ότι πράγματι οι αμαρτίες είναι
καλές και οι αρετές κακές. Διαφορετικά θα διέπραττε αμάρτημα κατά της
συνειδήσεώς της» (Theologia, Bellarmino, De Romano Pontifice)* Ποιος αμφιβάλλει ότι και το Παπικό ‘’αλάθητο’’ είναι συνοδομάχο;
Η μανία των Παπικών ποικιλοτρόπως εκφράζεται για το Παπικό εξουσιαστικό πρωτείο. «Ο Πάπας Φραγκίσκος δίδει το μοντέλο της μορφής ηγεσίας που είναι απολύτως αναγκαία για την Ορθοδοξία σήμερα», ανέφερε στη Vatican insider, ημερομηνίας 23/2/2015, ο Παπικός ‘’πατέρας’’ Thomas Rosica. Ας ενθυμηθούμε και την αναφορά στη Παπική Σύνοδο για το Δόγμα της Πίστης ότι «…το ζήτημα της υπεροχής του Πέτρου και των διαδόχων του, έχει ιδιαίτερη σημασία ακόμα και οικουμενική». Ποιος αμφιβάλλει ότι η Παπική εξουσιαστική μάνητα είναι κατ’ ουσία αντισυνοδική;
Στην ιστοσελίδα vatican.va, κείμενο που επιγράφεται, (Londi derazioni «Il primate del successsore di Pietro nel mistero della Chiesa…»),
το οποίον μεταφράζεται «Η αρχή της υπεροχής (του πρωτείου) του Διαδόχου
του Πέτρου στο Μυστήριο της Εκκλησίας …», αναφέρεται στην υπεροχή του
πρωτείου του Πάπα, δηλαδή στο «Βατικάνειον πλάνον άρχειν». Στην «Κατήχηση της Καθολικής Εκκλησίας» (Catechismo della Chiessa Cattolica), στο εδάφιο 837 γίνεται αναφορά στη ‘’εκκλησία’’ που την ‘’κυβερνά’’ ο Ανώτατος Ποντίφηκας και οι ‘’επίσκοποι’’. «Ο Χριστός κυβερνά την Εκκλησία», λέγει ο Άγιος Παΐσιος. Ποιος αμφιβάλλει ότι η Παπική εξουσιαστική μάνητα είναι κατ’ ουσία αντισυνοδική;
«Εξαρτάται μόνο από τη θέληση και ευχαρίστηση της Αγιότητάς Του», έγραφε ο Καρδινάλιος Boronius,
«να θεωρείται εκείνο το οποίο αυτός επιθυμεί ως ‘’ιερό και άγιο από
ολόκληρη την Εκκλησία’’, και οι ποιμαντορικές επιστολές του πρέπει να
θεωρούνται, να πιστεύονται και να υπακούονται ως ‘’Κανονικές Γραφές’’» (Gratianus, Codex Juris Canonici, t.1, Par;isi 1612, dis. 19, μέρος 1, κέφ. 6, σελ.90 και Col. 55, edition Leipzig 1839)*.
Ποιος αμφιβάλλει ότι η Παπική εξουσιαστική μάνητα είναι κατ’ ουσία αντισυνοδική; Ποιος αμφιβάλλει ότι το Παπικό εξουσιαστικό πρωτείο είναι συνοδομάχο; Ποιος αμφιβάλλει ότι και το Παπικό ‘’αλάθητο’’ είναι συνοδομάχο; Η εξουσιαστική κατάντια του Παπισμού, που θέλει τη σύνοδο ένα συμβουλευτικό κογκλάβιο.
*Από το σύγγραμμα του Επισκόπου Ναζιανζού Παύλου ντε Μπαγιεστέρ ΄΄Η μεταστροφή μου στην Ορθοδοξία’’