Αυτή κι αν είναι η… «θεωρία συνωμοσίας» που επιβεβαιώνεται!
Μέτρα που λειτουργούν σταδιακά και ύπουλα σε διαμοιρασμό, ή ακόμα και κατάργηση ατομικής ιδιοκτησίας (κυρίως σπίτια και ΙΧ), και φτάνει σταδιακά στο “πεφωτισμένο” άρθρο του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, Καλώς ήλθατε στο 2030: Δεν έχω τίποτα δικό μου, δεν έχω καμία προστασία της ιδιωτικότητας και η ζωή δεν ήταν ποτέ καλύτερη.
Από την Άνοιξη του ’25, έχει ξεκινήσει η εφαρμογή ενός νέου μέτρου στη Γαλλία, το οποίο (υποτίθεται) έχει ως στόχο «να αποτρέψει το μποτιλιάρισμα και να μειώσει τις εκπομπές ρύπων», προτρέποντας τους οδηγούς να μην ταξιδεύουν μόνοι με το αυτοκίνητο, αλλά να εφαρμόζουν την πρακτική του carpooling (συνεπιβατισμός).
Η δικαιολογία είναι ότι «σύμφωνα με μελέτες, το 72-90% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις μεταφέρουν μόλις ένα άτομο, και στοχεύουν να κυκλοφορούν λιγότερα ΙΧ στους δρόμους, ικανοποιώντας τις ίδιες ανάγκες για μετακίνηση».
Ο νέος κανονισμός εφαρμόζεται από τον Μάρτιο σε αυτοκινητόδρομους γύρω από το Παρίσι συνοδεύεται από νέα οδική σήμανση -έναν ρόμβο. Σύμφωνα με το νέο μέτρο, τα οχήματα που μεταφέρουν τουλάχιστον δύο επιβάτες είναι τα μόνα που επιτρέπεται να κυκλοφορούν στην αριστερή λωρίδα σε ώρες αιχμής.
Επίσης η χρήση της επιτρέπεται και από ταξί, μέσα μαζικής μεταφοράς, ασθενοφόρα, περιπολικά, μοτοσικλέτες που πραγματοποιούν «σφήνα» ή έχουν δύο αναβάτες, αλλά και οχήματα που έχουν διαπίστευση ότι μεταφέρουν ή ανήκουν σε ΑμΕΑ.
Η τροχαία της Γαλλίας επιστρατεύει τώρα ένα νέο είδος ραντάρ, το αποκαλούμενο «μαύρο ραντάρ», που κατασκευάζεται από τις εταιρείες Fareco και Pryntec. Τα ραντάρ αυτά είναι τοποθετημένα στο έδαφος μεταξύ των δύο ρευμάτων κυκλοφορίας και έχουν μαύρο ή σκούρο γκρι χρώμα, ώστε να εντοπίζονται δυσκολότερα.
Τα ραντάρ της Fareco και της Pryntec διαθέτουν θερμικούς αισθητήρες, ενώ αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για την ανάλυση των εικόνων από το εσωτερικό του οχήματος, με τις εταιρείες και την τροχαία να διαμηνύουν ότι «τα ραντάρ τους δεν ξεγελιούνται».
Σύμφωνα με πληροφορίες, μόλις στις πρώτες 20 ημέρες μετά την εγκατάσταση των 10 πρώτων μαύρων ραντάρ στον περιφερειακό του Παρισιού, καταγράφηκαν πάνω από 4.400 παραβάσεις στην ειδική λωρίδα κυκλοφορίας.
Συγκεκριμένα, ο επίσημος γαλλικός ιστότοπος service-public.gouv.fr αναφέρει
Από τις 3 Μαρτίου 2025, μια λωρίδα που προορίζεται ειδικά για οχήματα με τουλάχιστον 2 άτομα επιβαίνοντα, μέσα μαζικής μεταφοράς και ταξί έχει εγκατασταθεί στον περιφερειακό δρόμο του Παρισιού, σε πειραματική βάση. Τότε είχε στηθεί μια φάση παιδαγωγικού ελέγχου, χωρίς πρόστιμο. Από τις 2 Μαΐου, μπορεί να σας επιβληθεί πρόστιμο εάν δεν συμμορφωθείτε με τους όρους της συσκευής.
Από τις 3 Μαρτίου 2025, η αριστερή λωρίδα τμήματος της περιφερειακής οδού του Παρισιού είναι αφιερωμένη στην ομαδική χρήση αυτοκινήτου και στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Προς το παρόν, δεν βρίσκεται μεταξύ του quai d’Issy και του porte de Bercy, που διέρχεται από τα βόρεια του Παρισιού (και προς τις δύο κατευθύνσεις). Αργότερα, αυτή η λωρίδα θα είναι αποτελεσματική σε ολόκληρη την περιφερειακή οδό του Παρισιού.
Από τις 2 Μαΐου 2025, θα είστε υπόχρεοι σε ένα πρόστιμο 135 € εάν παραβιάζετε (δηλαδή, εάν είστε μόνοι στο όχημά σας στη λωρίδα συνεπιβατισμού και διέλευσης ενώ είναι ενεργοποιημένο). Οι έλεγχοι διενεργούνται με βιντεολεκτική προβολή με τη βοήθεια υπολογιστή. Ένα σύστημα με κάμερες επιτρέπει:
- τον προσδιορισμό κατηγοριών οχημάτων (π.χ. ταξί ή λεωφορεία)
- να μετράει τους επιβάτες, εμπρός και πίσω
- να διαβάζει τις μπροστινές και πίσω πινακίδες κυκλοφορίας
Στη συνέχεια, ένας ορκωτός αξιωματικός παρατηρεί και ελέγχει τα οχήματα που ενδέχεται να παραβιάζουν προτού επιβάλει κυρώσεις για τις πραγματικές παραβάσεις.
Υπενθύμιση
Αυτοί οι έλεγχοι με προφορική έκφραση πραγματοποιούνται μετά από μια πρώτη φάση που ονομάστηκαν «παιδαγωγικοί» έλεγχοι, κατά τους οποίους δεν επιβλήθηκε πρόστιμο. Εάν κάνατε παραβίαση, τόσο μόνοι στο όχημά σας, μια συσκευή τεχνητής νοημοσύνης θα το εντόπιζε και ένα μήνυμα θα ανέβαινε στις πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων για να σας πει ότι έπρεπε να αλλάξετε λωρίδα.
Η λωρίδα που προορίζεται για ορισμένες κατηγορίες οχημάτων δημιουργείται στον περιφερειακό δρόμο του Παρισιού σε πειραματική βάση. Ένα παρόμοιο πείραμα πραγματοποιείται σε τμήμα των αυτοκινητοδρόμων Α1 και Α13, επίσης από τις 3 Μαρτίου 2025. Οι ενδιάμεσες πρώτες αναθεωρήσεις θα ολοκληρωθούν για όλες αυτές τις διαδρομές τον Σεπτέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2025 και στη συνέχεια τον Μάρτιο του 2026.
Ποιοι είναι οι όροι της δεσμευμένης λωρίδας;
Η λωρίδα αφιερωμένη στην ομαδική χρήση αυτοκινήτου και τις δημόσιες συγκοινωνίες είναι ανοιχτή από Δευτέρα έως Παρασκευή, από τις 7 το πρωί έως τις 10:30 π.μ. και από τις 4 το απόγευμα έως τις 8 το βράδυ. Κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων, μόνο αυτή η διαδρομή μπορεί να ακολουθηθεί:
- οχήματα με τουλάχιστον 2 επιβαίνοντα άτομα
- δημόσια μέσα μεταφοράς (λεωφορεία, πούλμαν και σχολικές συγκοινωνίες)·
 ταξί
- ATV που μεταφέρουν έναν ή περισσότερους πελάτες
- υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και οχήματα δυνάμεων ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένων ιδιωτικών ασθενοφόρων
- 2 τροχα μηχανοκίνητα, κατά τη διάρκεια της κυκλοφορίας μεταξύ ουρών ή όταν υπάρχουν 2 άτομα στο όχημα
- άτομα που κατέχουν την κάρτα κινητικότητας συμπερίληψης στάθμευσης ή την ευρωπαϊκή κάρτα στάθμευσης για άτομα με ειδικές ανάγκες (και στις δύο περιπτώσεις,
- είναι απαραίτητο να εγγραφείτε στην πλατφόρμα Handi’Stat για να αναγνωρίζεστε από το σύστημα ελέγχου και να μην κινδυνεύετε να σας επιβληθεί πρόστιμο).
Τα βαρέα φορτηγά οχήματα άνω των 3,5 τόνων που μεταφέρουν φορτίο δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν τη λωρίδα ομαδικής χρήσης αυτοκινήτου και τα μέσα μαζικής μεταφοράς όταν ενεργοποιούνται.
Το κομμάτι υποδεικνύεται από ένα τετράγωνο πλαίσιο με δυνατότητα ενεργοποίησης και απενεργοποίησης μέσα στο οποίο υπάρχει ένα λευκό διαμάντι.
Όταν η πινακίδα είναι αναμμένη, η λωρίδα είναι αφιερωμένη στην ομαδική χρήση αυτοκινήτου και στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Όταν είναι απενεργοποιημένο, όλοι οι χρήστες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την αριστερή λωρίδα της περιφερειακής οδού του Παρισιού.



 
 
 
 
 
 
 
 
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου